Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB1/415-604/11-2/AP
z 18 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB1/415-604/11-2/AP
Data
2011.07.18


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
beneficjent
dofinansowanie
dotacja
działalność gospodarcza
wynagrodzenia


Istota interpretacji
Czy dotacja na realizację projektu oraz wynagrodzenie właściciela firmy, jednocześnie beneficjenta, który otrzyma dofinansowanie w rozumieniu przepisów o finansach publicznych w ramach projektu realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki podlega zwolnieniu od podatku dochodowego w zakresie zdarzeń z 2010 r. jaki przyszłych - 2011 r. - na podstawie przepisu art. 9 ust. 1, art. 21 ust. 1 pkt 129 i 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r.?



Wniosek ORD-IN 556 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2011 r. (data wpływu 18 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma, której właścicielem jest Wnioskodawca, jest beneficjentem projektu szkoleniowego „…” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w oparciu o otrzymane dofinansowanie na podstawie umowy zawartej dnia x lutego 2010 r. z Instytucją Pośredniczącą - Samorządem Województwa.

Firma – Wnioskodawca zawarł w 2010 r. umowę z Samorządem Województwa i ustanawia odpowiednie zabezpieczenia i bezpośrednio realizuje wyznaczone w budżecie projektu zadania związane z organizacją i zarządzaniem przebiegu projektu. W 2010 r. firma Zainteresowanego realizowała następujący projekt w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:

  1. …..

Wynagrodzenie właściciela firmy pochodzi z budżetu projektu i rozliczane jest notą księgową. Dotacja przekazana jest na podstawie umowy w formie przelewu na konto firmy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy dotacja na realizację projektu oraz wynagrodzenie właściciela firmy, jednocześnie beneficjenta otrzymanego dofinansowania w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, w ramach projektu realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego w zakresie zdarzeń z 2010 r. jaki przyszłych - 2011 r. - na podstawie przepisu art. 9 ust. 1, art. 21 ust. 1 pkt 129 i 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r....

Zdaniem Wnioskodawcy, ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84. poz. 712) „beneficjentem” jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, realizująca projekt finansowy z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowanie projektu.

Wnioskodawca w 2010 r. i 2011 r., realizując wcześniej wymieniony projekt, spełniał powyższą definicję beneficjenta.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z 26 lipca 1991 r. opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszystkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21 art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatków.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 136 wolne od podatku dochodowego są płatności na realizację projektu w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich, otrzymane z BGK z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wnioskodawców.

A zatem przyznana dotacja w omawianej sprawie jest wolna od podatku dochodowego u jej bezpośredniego beneficjenta (Wnioskodawcy) w zakresie zdarzeń faktycznych mających miejsce w 2010 r. i wypłata wynagrodzeń za okres od stycznia do grudnia 2010 r. (noty księgowe na rzecz Wnioskodawcy).

Podobnie będzie w przypadku zdarzeń przyszłych - 2011 r. - w odniesieniu do przyszłego dofinansowania składającego się z płatności i dotacji celowej przekazywanych przez BGK beneficjentowi (Wnioskodawcy) realizującemu cele programu finansowego z bezzwrotnej pomocy, w tym bezpośrednio realizującemu wyznaczone w projekcie zadania.

Wobec powyższych, zdaniem Wnioskodawcy, otrzymana w 2010 r. i 2011 r. dotacja i wynagrodzenie zgodnie z art. 9 ust. 1 art. 21 ust. 1 pkt 129 i 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. są wolne od podatku dochodowego.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. program operacyjny, o którym mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju są finansowane według zasad określonych w zmienionych przepisach ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 157, poz. 1240).

Na gruncie nowej ustawy o finansach publicznych środki przeznaczone na realizację programu operacyjnego, co do zasady, nie zostały włączone do budżetu państwa, lecz stanowią jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Wydatki na realizację projektu finansowanego z udziałem środków Unii Europejskiej w części odpowiadającej wkładowi środków europejskich - dokonywane są w formie płatności, natomiast w części odpowiadającej wkładowi krajowemu, towarzyszącemu wkładowi środków europejskich, są dokonywane w formie dotacji celowej dla beneficjentów.

W myśl art. 186 ustawy o finansach publicznych, środki publiczne (zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3) pochodzące z budżetu Unii Europejskiej są przeznaczone na płatności w ramach programu finansowego z udziałem środków europejskich.

Zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych w formie dotacji celowej są wydatkowane środki przeznaczone na współfinansowanie w ramach przyznanego beneficjentowi dofinansowania.

W przypadku projektów na realizację których Wnioskodawca zawarł umowę z WUP, dofinansowanie jest wypłacane w formie zaliczki, zawiera ona w sobie zarówno wkład UE jak i wkład krajowy w realizacji 85%-15%. Współfinansowanie krajowe (15% dofinansowania) przekazywane jest w formie dotacji celowej - zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jednolity wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.), dotacja celowa wolna jest od podatku dochodowego w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, jako otrzymana z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Część dofinansowania dotyczy wkładu Unii Europejskiej i przekazywana jest w formie płatności na realizację projektu w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich przez Bank Gospodarstwa Krajowego (85% dofinansowania), zgodnie z przepisami art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jednolity wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.), jest wolna od podatku dochodowego z wyłączeniem płatności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. u podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Stosownie natomiast do przepisu art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Zatem w świetle ww. przepisów otrzymana dotacja na realizację projektu, co do zasady, stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Należy w tym miejscu zwrócić uwagę na definicję „beneficjenta” zawartą w przepisach ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, zgodnie z którą beneficjentami mogą być osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, realizujące projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowane projektu.

Dotację mogą zatem otrzymać beneficjenci, w tym osoby fizyczne, realizujące projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych w oparciu o decyzję lub umowę o dofinansowane projektu.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów (Narodowej Strategii Spójności) służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007 - 2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r. Program ten jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 ze zm.) sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r., programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, są finansowane według zasad określonych w przepisach ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od dnia 29 grudnia 2006 r. Należy zauważyć, iż ustawa powyższa została zastąpiona nową ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240), która (z pewnymi wyjątkami) weszła w życie dnia 1 stycznia 2010 r. Z tym dniem ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241), dokonano zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Do 31 grudnia 2009 r. obowiązywał art. 200 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.), zgodnie z którym unijne środki pomocowe zostały włączone do budżetu państwa.

Ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), z dniem 1 stycznia 2010 r., wprowadzono szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Na podstawie przepisów art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 ze zm.), z dniem 1 stycznia 2010 r. bank przejmuje dokonywanie płatności wynikających z umów o dofinansowanie oraz decyzji o dofinansowanie, o których mowa w art. 5 pkt 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju albo w art. 9 pkt 4 ustawy z dnia 3 kwietnia 2009 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. U. Nr 72, poz. 619), odpowiednio zawartych lub wydanych przed dniem 1 stycznia 2010 r. Umowy te oraz decyzje nie wymagają zmian w tym zakresie.

Ust. 3 wymienionego w zdaniu poprzednim artykułu stanowi, iż Instytucja, z którą beneficjent zawarł umowę o dofinansowanie, informuje beneficjenta o zmianie instytucji dokonującej płatności, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu.

Stosownie do treści art. 111 ust. 1 ww. ustawy, do rozliczenia środków przekazanych do dnia 31 grudnia 2009 r. na realizację programów, projektów i zadań finansowanych udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, o której mowa w art. 1, stosuje się przepisy dotychczasowe. Rozliczenie tych środków powinno nastąpić nie później niż do dnia 30 czerwca 2010 r.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 2 znowelizowanej ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W świetle art. 5 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.

Zgodnie z art. 117 cyt. ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 cyt. ustawy o finansach publicznych mogą być przeznaczone na:

  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe,
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  3. dotacje celowe dla beneficjentów,
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ww. ustawy, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów.

Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi natomiast, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów.

Na podstawie art. 202 ust. 1 ww. ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych.

Zauważyć należy, iż zgodnie z art. 204 cytowanej ustawy, środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, są przeznaczone wyłącznie na cele określone w umowie międzynarodowej, przepisach odrębnych lub deklaracji dawcy.

Podkreślić należy, iż w świetle znowelizowanych przepisów ustawy o finansach publicznych środki pochodzące z Unii Europejskiej, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, nie zostały włączone do środków budżetu państwa, lecz stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak zgodnie z cyt. wyżej przepisem art. 186 pkt 2 ustawy o finansach publicznych wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Przepisem art. 12 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 ze zm.) Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, do art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dodany zostały pkt 136, obowiązujący od 1 stycznia 2010 r.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

W przedmiotowej sprawie, środki pieniężne, które Wnioskodawca otrzymał w 2010 roku na podstawie umowy zawartej w 2010 roku z Instytucją Pośredniczącą – Samorządem Województwa, na realizację wskazanego projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, stanowią Jego przychód podatkowy, na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym przychodem z działalności gospodarczej są również: dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych. Jednakże dochód z tego tytułu jest wolny od podatku dochodowego od osób fizycznych i jego zwolnienie uzależnione jest od podmiotu, który wypłacił te środki.

W przedmiotowej sprawie, otrzymane środki na realizację przedmiotowych projektów, współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, nie stanowią wynagrodzenia dla Wnioskodawcy, lecz przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania na podstawie cytowanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 129 i art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując, w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki otrzymane przez Wnioskodawcę w 2010 r. dofinansowanie, na podstawie umowy zawartej w 2010 r. z Instytucją Pośredniczącą, które przekazane zostało w formie dotacji – w świetle ustawy o finansach publicznych – korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy.

Natomiast w przypadku otrzymania przez Zainteresowanego jako beneficjenta dofinansowania przekazanego w formie płatności w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich otrzymanych z Banku Gospodarstwa Krajowego, środki te podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie tut. Organ informuje, iż rozstrzygnięcie przedstawionego we wniosku pytania w zakresie zdarzenia przyszłego zawarto w interpretacji indywidualnej z dnia 18 lipca 2011 r. nr ILPB1/415-604/11-3/AP.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj