Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-408/11/IB
z 8 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB2/415-408/11/IB
Data
2011.07.08



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Informacje dla podatników


Słowa kluczowe
informacja podatkowa
składki na ubezpieczenia społeczne
składki na ubezpieczenia zdrowotne
zaliczka na podatek


Istota interpretacji
Czy Wnioskodawca dokonując korekty informacji PIT-11 powinien wykazać dochód podlegający opodatkowaniu, faktycznie pobrane zaliczki na podatek dochodowy (zarówno od dochodów zwolnionych i podlegających opodatkowaniu) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne tylko od dochodu podlegającego opodatkowaniu?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2011 r. (data wpływu 11 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie informacji PIT-11 - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 11 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie informacji PIT-11.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Urząd Miejski zawarł umowę z Powiatowym Urzędem Pracy na zorganizowanie robót publicznych, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i jako organizator robót publicznych wypłaca wynagrodzenia uczestnikom projektu zatrudnionym w ramach robót publicznych. Następnie ze środków dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, Beneficjent projektu (Powiatowy Urząd Pracy) dokonuje zwrotu organizatorowi wskazanych robót publicznych części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne w wysokości uprzednio uzgodnionej w umowie w sprawie organizacji i finansowania robót publicznych. Refundacja nie obejmuje pełnej kwoty wypłaconego wynagrodzenia. Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Powyższy przepis przewiduje zatem, iż nie podlegają opodatkowaniu dochody wymienione w art. 21 ustawy. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są: środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146). Przepis został wprowadzony z dniem 1 stycznia 2010 r. Zmiany wprowadzone w przepisach art. 21 ustawy w podatku dochodowym od osób fizycznych związane są z powołaniem do życia na mocy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych agencji wykonawczych. Jest to państwowa osoba prawna powołana w celu realizacji zadań państwowych w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi.

W świetle ww. przepisów wskazane we wniosku środki stanowią dochód zwolniony z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wnioskodawca wypłacając pracownikom wynagrodzenie pobrał i odprowadził zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od całości wynagrodzenia. Od całości wynagrodzenia obliczył i odprowadził składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Wnioskodawca złożył również deklarację PIT-11, w której wykazał zarówno dochód podlegający opodatkowaniu, jak i zwolniony, oraz wykazał składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od całości wynagrodzenia. Z uwagi na fakt, iż część wynagrodzenia była finansowana ze środków europejskich, a część ze środków własnych Wnioskodawcy, Urząd Miasta wystąpił z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego. W wydanej interpretacji potwierdzono stanowisko Urzędu Miasta, iż wynagrodzenia finansowane ze środków europejskich korzystają w tej części ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy pdof. Jednocześnie organ stwierdził, iż w informacji PIT-11 Urząd nie powinien uwzględniać przychodów (dochodów) zwolnionych na podstawie art. 21 ustawy pdof. Urząd powinien uwzględnić tylko dochody podlegające opodatkowaniu oraz kwotę faktycznie pobranych zaliczek, w tym również od dochodów wolnych od podatku. Organ stwierdził bowiem, iż informacja PIT-11 jest również informacją o pobranych zaliczkach. Urząd Miasta zamierza zatem dokonać korekty PIT-11 wykonując postanowienia zawarte w powyższej interpretacji. Jednocześnie powstała wątpliwość odnośnie prawidłowości naliczenia, odprowadzenia i wykazania w PIT-11 składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Wnioskodawca dokonując korekty informacji PIT-11 powinien wykazać dochód podlegający opodatkowaniu, faktycznie pobrane zaliczki na podatek dochodowy (zarówno od dochodów zwolnionych i podlegających opodatkowaniu) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne tylko od dochodu podlegającego opodatkowaniu...


Zdaniem Wnioskodawcy zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy pdof, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych -imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Z powyższego przepisu, jak i z samej informacji o dochodach, pobranych zaliczkach oraz pobranych składkach (PIT-11) wynika, iż nie uwzględnia się przychodów wolnych od podatku na podstawie ustawy pdof. Wykazuje się natomiast faktycznie pobrane przez płatnika zaliczki na podatek dochodowy. Ponadto, w informacji PIT-11 wykazuje się składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od przychodów (dochodów) podlegających opodatkowaniu. Pozycja 76 dotyczy składek na ubezpieczenie społeczne, które podlegają odliczeniu od dochodu. Pozycja 78 dotyczy składek na ubezpieczenie zdrowotne, które również podlegają odliczeniu.

Zgodnie z wyjaśnieniami na formularzu PIT-11 w poz. 76-79 nie wykazuje się składek, których podstawę wymiaru stanowią dochody (przychody) zwolnione od podatku na podstawie przepisów ustawy pdof, czyli te które nie podlegają odliczeniu od dochodu.

Mając powyższe na uwadze, zdaniem Wnioskodawcy, w deklaracji PIT-11 wykazuje się przychody podlegające opodatkowaniu, faktycznie pobrane zaliczki na podatek dochodowy (w tym od przychodów zwolnionych) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od przychodów podlegających opodatkowaniu.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe "Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, zwanych dalej "składkami", stanowi przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągany przez pracowników u pracodawcy z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy, z zastrzeżeniem art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz § 2". Przepisy rozporządzenia odsyłają zatem wprost do definicji przychodu osiąganego przez pracowników w ramach stosunku pracy.

Zgodnie z art. 12 ustawy ust. 1 pdof "za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych".

Przepis § 2 rozporządzenia wymienia przychody, które nie stanowią podstawy wymiaru składek. Wśród nich nie ma zapisu mówiącego o przychodzie ze stosunku pracy, który na podstawie przepisów podatkowych podlegałby zwolnieniu. Mając powyższe na uwadze, zdaniem Wnioskodawcy, podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne, które podlegają odprowadzeniu do ZUS, stanowi przychód ze stosunku pracy (w tym ten zwolniony na podstawie przepisów ustawy pdof).

Odnośnie składek na ubezpieczenie zdrowotne, zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, dla określenia podstawy ich wymiaru stosuje się przepisy określające podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

Oznacza to, iż podstawą wymiaru składek zarówno na ubezpieczenie społeczne jak i zdrowotne jest przychód ze stosunku pracy bez względu na to, czy podlega on opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych czy nie.

Reasumując, Urząd Miejski (jako płatnik) ma obowiązek odprowadzenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w pełnej wysokości od kwoty widniejącej na umowie o pracę, ponieważ w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych nie przewidziano zwolnienia od odprowadzania składek od środków finansowych otrzymanych przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich.

Dla celów podatkowych istotne znaczenie ma fakt, iż odliczeniu podlegają wyłącznie składki na ubezpieczenie społeczne, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) podlegający opodatkowaniu. Nie można więc odliczyć składek od dochodów wolnych od podatku.

W odniesieniu do składek na ubezpieczenia społeczne, to zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy pdof podstawę obliczenia podatku stanowi dochód po odliczeniu zapłaconych kwot składek na ubezpieczenie społeczne. Odliczenie nie dotyczy między innymi składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy.

Wnioskodawca uważa, że z powyższego przepisu wynika, że od przychodu odlicza się tylko składki na ubezpieczenie społeczne, które przypadają na dochód podlegający opodatkowaniu. Dochód zwolniony z opodatkowania nie jest brany pod uwagę.

W odniesieniu natomiast do składek na ubezpieczenie zdrowotne, to zgodnie z art. 27b ust. 1 ustawy pdof podatek dochodowy w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę zapłaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne. Obniżenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy.

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, w deklaracji PIT-11 wykazuje się przychody podlegające opodatkowaniu, faktycznie pobrane zaliczki na podatek dochodowy (w tym od przychodów zwolnionych) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od przychodów podlegających opodatkowaniu. W deklaracji PIT-11 wykazuje się składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od przychodu opodatkowanego. Ponadto, tylko składki przypadające na dochód opodatkowany obniżają przychód (składki na ubezpieczenie społeczne) oraz podatek (składki na ubezpieczenie zdrowotne).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 51 z poz. 307 ze zm.) osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Stosownie natomiast do art. 39 ust. 1 ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-11), z zastrzeżeniem ust. 5. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika, z tym że w przypadku podatnika osiągającego przychody określone w art. 12 ust. 6, tylko w części obliczonej, w sposób określony w art. 33 ust. 4, od przychodu podlegającego opodatkowaniu - odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 27b ust. 1 pkt 1 lit. b) ww. ustawy podatek dochodowy, obliczony zgodnie z art. 27 lub art. 30c, w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 ze zm.) pobranej w roku podatkowym przez płatnika zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych - obniżenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak wynika zatem z powyższego, odliczeniu nie podlegają składki na ubezpieczenie społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne obliczone od części wynagrodzenia zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wzór informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11), który miał zastosowanie do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2008 r. został zamieszczony w załączniku nr 11 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 74, poz. 445 ze zm.) zmienionego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2008 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 235, poz. 1591).

Wzór informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11, który stosuje się do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2011 r. stanowi załącznik Nr 9 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 stycznia 2011 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 25, poz. 131).

W informacji PIT-11 nie uwzględnia się przychodów (dochodów) zwolnionych z podatku na podstawie art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przychodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Wyjątek dotyczy przychodów zwolnionych z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i art. 21 ust. 1 pkt 74 ustawy oraz dochodów zwolnionych od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.


Natomiast w części E tego formularza:


  • w poz. 75 (w poz. 76) – należy wykazać składki na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w przepisach ustawy, podlegające odliczeniu od dochodu,
  • w poz. 77 (w poz. 78) – należy wykazać składki na ubezpieczenie zdrowotne, o których mowa w przepisach ustawy, podlegające odliczeniu od podatku.


Zgodnie z pkt 4 Objaśnień do formularza w kwocie przychodów, w części E, nie uwzględnia się przychodów wolnych od podatku na podstawie przepisów ustawy oraz przychodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku; jednakże w kolumnie e należy wykazać dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Stosownie natomiast do pkt 6 Objaśnień do formularza w poz. 75-78 (76-79) nie wykazuje się składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, a w przypadku składek zagranicznych, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić zatem należy, że w sytuacji gdy od wynagrodzeń wypłaconych przez Wnioskodawcę, które były zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zostały pobrane zaliczki na podatek, Wnioskodawca w informacji PIT-11 nie powinien wykazywać kwoty tych przychodów, natomiast powinien wykazać kwotę faktycznie pobranych zaliczek na podatek dochodowy również tych pobranych od ww. przychodów wolnych od podatku. Informacja PIT-11 jest bowiem również informacją o pobranych zaliczkach.

Jednocześnie, w informacji PIT-11 nie podlegają wykazaniu składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne obliczone od części wynagrodzenia zwolnionej z opodatkowania.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj