Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-125/11-4/KSU
z 18 listopada 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPB1/415-125/11-4/KSU
Data
2011.11.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
dofinansowanie
dotacja
Fundusz Pracy
koszty uzyskania przychodów
rozpoczęcie działalności gospodarczej
urząd pracy
wyposażenie
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy wydatki sfinansowane z dotacji (wg załączonych faktur zakupu) mogą stanowić koszty uzyskania przychodów działalności gospodarczej?



Wniosek ORD-IN 223 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2011 r. (data wpływu 12 sierpnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 października 2011 r. (data wpływu 27 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z dotacji:

  • w części dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na zakup komputera oraz akcesoriów komputerowych – jest nieprawidłowe,
  • w pozostałej części – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2011 r. do Urzędu Skarbowego w L. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Pismem z dnia 9 sierpnia 2011 r. (data wpływu 12 sierpnia 2011 r.), Naczelnik Urzędu Skarbowego stosownie do art. 15 § 1 w zw. z art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), przekazał ww. wniosek do rozpatrzenia przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 i art. 14f § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h ww. ustawy pismem z dnia 14 października 2011 r., wezwano do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 19 października 2011 r., natomiast w dniu 27 października 2011 r. uzupełniono ww. wniosek (data nadania w polskiej placówce pocztowej 24 października 2011 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni, jako osoba bezrobotna, otrzymała dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Projekt realizowany jest przez Powiatowy Urząd Pracy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 (Poddziałanie 6.1.3).

W uzupełnieniu wniosku z dnia 25 października 2011 r. dodano także, iż:

  1. umowa o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej zawarta została na podstawie art. 46 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 kwietnia 2009 r. w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 62, poz. 512 z późn. zm.),
  2. wydatki sfinansowane z dotacji obejmują:
    • oprogramowanie Adobe Design Premium CS5.5 Win PL (faktura VAT z dnia 2 sierpnia 2011 r.), kwota 8.148,05 zł,
    • oprogramowanie Total Commander + WinRAR - licencja + certyfikaty legalności (faktura VAT z dnia 2 sierpnia 2011 r.), kwota: 272,57 zł,
    • doradztwo dot. podjęcia działalności gospodarczej (faktura VAT z dnia 4 sierpnia 2011 r.), kwota 300,00 zł,
    • oprogramowanie Microsoft Office (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r., poz. 2), kwota 749,00 zł,
    • akcesoria komputerowe (dysk zewnętrzny, czytnik kart pamięci), (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r., poz. 4 i 1), kwota 289,00 zł + 36,90 zł = 325,90 zł,
    • akcesoria fotograficzne - statyw Velbon (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r., poz. 3), kwota 139,90 zł,
    • komputer Asus Eee Top (faktura VAT z dnia 10 sierpnia 2011 r.), kwota 4.119,76 zł,
    • aparat fotograficzny + filtr UV (faktura VAT z dnia 17 sierpnia 2011 r.), kwota 3.237,00 zł,
    • wykonanie strony internetowej (faktura VAT z dnia 19 sierpnia 2011 r.), kwota 1.900,00 zł.
  1. data rozpoczęcia działalności: 1 sierpnia 2011 r.,
  2. forma opodatkowania działalności - zasady ogólne,
  3. Wnioskodawczyni prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów,
  4. data otrzymania środków pieniężnych pochodzących z dotacji: 22 lipca 2011 r.,
  5. Wnioskodawczyni jestem zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług,
  6. zakupy towarów i usług finansowanych ze środków pochodzących z dotacji są dokumentowane fakturami VAT wystawionymi na rzecz Wnioskodawczyni,
  7. przedmiotem działalności gospodarczej, zgodnie z PKD jest: działalność agencji reklamowych,
  8. wydatki sfinansowane z dotacji Powiatowego Urzędu Pracy mają związek z czynnościami opodatkowanymi.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy wydatki sfinansowane z dotacji (wg załączonych faktur zakupu) mogą stanowić koszty uzyskania przychodów działalności gospodarczej...
  2. Czy Wnioskodawczyni ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków sfinansowanych dotacją otrzymaną z Powiatowego Urzędu Pracy...

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone numerem 1, dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych. Natomiast w zakresie podatku od towarów i usług (pytanie nr 2) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawczyni, wydatki sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od wartości niematerialnych i prawnych - wg faktury VAT z dnia 2 sierpnia 2011 r. na kwotę netto 6.657,00 zł (art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Pozostałe zakupy sprzętu wg ceny nabycia pomniejszonej o podatek od towarów i usług, tj. :

  • oprogramowanie Total Commander + WinRAR - licencja + certyfikaty legalności (faktura VAT z dnia 2 sierpnia 2011 r.), kwota netto 221,60 zł,
  • oprogramowanie Microsoft Office (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r., poz. 2), kwota netto 608,94 zł,
  • akcesoria komputerowe (dysk zewnętrzny, czytnik kart pamięci) (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r., poz. 4 i 1), kwota netto 234,96 zł + 30,00 zł = 264,96 zł,
  • akcesoria fotograficzne - statyw Velbon (faktura VAT z dnia 9 sierpnia 2011 r. poz. 3), kwota netto 113,74 zł,
  • komputer Asus Eee Top (faktura VAT z dnia 10 sierpnia 2011 r.), kwota netto 3.349,40 zł,
  • aparat fotograficzny + filtr UV (faktura VAT z dnia 17 sierpnia 2011 r.), kwota netto 2.631,71 zł

nie przekraczają kwoty 3.500,00 zł i zgodnie z art. 22d ust. 1 stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do użytkowania.

Tak więc ww. pozostałe wydatki sfinansowane z otrzymanego dofinansowania stanowią koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z dotacji:

  • w części dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na zakup komputera oraz akcesoriów komputerowych – jest nieprawidłowe,
  • w pozostałej części – jest prawidłowe.

W myśl art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t. j. Dz. U. z 2008 r., Nr 69, poz. 415 ze zm.), starosta z Funduszu Pracy może przyznać bezrobotnemu jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związane z podjęciem tej działalności, (…). Szczegółowe warunki przyznawania ww. środków zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 kwietnia 2009 r. w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 62, poz. 512 ze zm.).

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, iż za przyznane, na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, jednorazowe środki na podjęcie działalności, Wnioskodawczyni nabyła m.in. oprogramowania komputerowe, akcesoria fotograficzne i komputerowe, komputer, aparat fotograficzny, usługi związane z doradztwem i wykonaniem strony internetowej.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 121 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r., Nr 51, poz. 307 ze zm.), wolne od podatku dochodowego są jednorazowe środki przyznane bezrobotnemu na podjęcie działalności, o których mowa w art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Stosownie do art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 tej ustawy.

Przepis ten wskazuje, iż podatnik ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wszelkich wydatków pod warunkiem:

  • faktycznego poniesienia wydatku,
  • istnienia związku przyczynowego pomiędzy wydatkiem a przychodami,
  • braku dokonanego wydatku na liście negatywnej, zawartej w art. 23 ustawy,
  • odpowiedniego udokumentowania poniesionego wydatku.

Przy czym obowiązek wskazania związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy poniesionym wydatkiem, a przychodem uzyskanym z działalności gospodarczej, zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów spoczywa na podatniku.

Stosownie zaś do przepisu art. 23 ust. 1 pkt 56 ww. ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c, 47d, 116, 122, 129, 136 i 137.

Analiza treści zarówno art. 22 ust. 1, jaki i art. 23 ww. ustawy wskazuje, że co do zasady, nie ma przeszkód, aby Wnioskodawczyni zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na zakup rzeczowych składników majątku, w tym wyposażenia, niebędącego środkami trwałymi oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi oraz usług doradztwa dotyczącego podjęcia działalności gospodarczej i wykonania strony internetowej, sfinansowanych ze środków otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy na podstawie art. 46 ust.1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Zauważyć należy, iż przez wyposażenie, zgodnie z § 3 pkt 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.), rozumieć należy rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną działalnością, niezaliczone zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym, do środków trwałych. Dokonując kwalifikacji podatkowej w ww. zakresie, pod uwagę bierze się wartość jednostkową pojedynczej sztuki kompletnego i zdatnego do używania nabytego składnika majątku. Stosownie do przepisu § 4 ust. 1 pkt 2 powyższego rozporządzenia, osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w § 2 ust. 1, obowiązane do prowadzenia księgi, zwane dalej „podatnikami”, prowadzą ewidencję wyposażenia. Ewidencją wyposażenia, w myśl § 4 ust. 2 tego rozporządzenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.

Zgodnie zaś z art. 22 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z art. 22a - 22o, z uwzględnieniem art. 23.

W myśl art. 22a ust. 1 ww. ustawy amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

  1. budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,
  2. maszyny, urządzenia i środki transportu,
  3. inne przedmioty

- o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 23a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Natomiast w myśl art. 22d ust. 1 powołanej powyżej ustawy, podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.

Z kolei przepis art. 22d ust. 2 tej ustawy stanowi, iż składniki majątku, o których mowa w art. 22a i 22c, z wyłączeniem składników wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n, najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 4.

Mając powyższe na względzie co do zasady stwierdzić należy, iż w przypadku, gdy jednostkowa wartość składnika majątku (środka trwałego) wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej powyżej 1 roku, jest wyższa niż 3.500 zł, podatnik ma obowiązek wprowadzić go do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Ponadto jednym z kryteriów zakwalifikowania składników majątku do środków trwałych podlegających amortyzacji jest kompletność i zdatność do użytku w dniu przyjęcia do używania. Środkiem trwałym podlegającym amortyzacji jest kompletny zespół komputerowy, który może funkcjonować samodzielnie.

Z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (Dz. U. Nr 112, poz. 1317 ze zm.) wynika, iż maszyny i urządzenia do wprowadzania, przetwarzania, przechowywania i wprowadzania informacji cyfrowych lub analogowych, na ogół elektronicznie określone jako komputery, minikomputery i mikrokomputery oraz urządzenia do przekazywania danych na odległość, zaliczane są do grupy 4 ,,Maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania” jako rodzaj 491 ”Zespoły komputerowe”. Zalicza się do nich w szczególności: jednostki centralne, urządzenia wejścia w tym min. rejestratory, skanery, urządzenia wyjścia, urządzenia wejścia – wyjścia, jednostki pamięci, urządzenia transmisji danych, urządzenia ochrony danych, jednostki zasilające.

Jak wynika z informacji zawartych we wniosku, Wnioskodawczyni z otrzymanych środków pochodzących z dotacji dokonała m.in. zakupu komputera za kwotę netto 3.349,40 zł oraz akcesoriów komputerowych o łącznej wartości netto 264,96 zł, tj. dysku zewnętrznego, czytnika kart pamięci. Wnioskodawczyni uznała, iż cena zakupu osobno każdego z ww. urządzeń nie przekracza 3.500,00 zł i zgodnie z art. 22d ust. 1 wydatki te stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania tych składników majątku do użytkowania.

Jednakże zauważyć należy, iż ww. urządzenia nie są samodzielnymi urządzeniami, to znaczy urządzeniami, których wszystkie funkcje użytkowe mogą być realizowane w ich samodzielnej pracy, bez współpracy z urządzeniem głównym – komputerem. Aby mogły one spełniać wszystkie swoje funkcje, urządzenia te winny współpracować z komputerem poprzez wymianę informacji. Obiektem zdatnym do użytku zgodnie z jego przeznaczeniem a więc środkiem trwałym w rozumieniu przepisów podatkowych (po spełnieniu innych warunków przewidzianych w przepisie art. 22a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) jest takie urządzenie, które ma cechy kompletności i dzięki temu można korzystać ze wszystkich funkcji tego urządzenia. Jego poszczególne elementy nie mogą być traktowane jako osobne obiekty, gdyż nie są elementami samodzielnymi i zdatnymi do użytku.

Jeżeli wymienione wyżej urządzenia zakupiono w celu ich wzajemnego połączenia z komputerem stanowią one części peryferyjne, które nie funkcjonują samodzielnie. Dla celów amortyzacji tworzą one z zakupionym komputerem kompletny i zdatny do użytku jeden składnik majątku, w postaci zespołu komputerowego, którego łączna wartość przekracza 3.500,00 zł. Wobec tego w przypadku ich wzajemnego połączenia, urządzenia te wraz z komputerem jako całość będą stanowić środek trwały, o którym mowa art. 22a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji na Wnioskodawczyni będzie spoczywał obowiązek wynikający z treści przepisu art. 22d ust. 2 ww. ustawy, tj. obowiązek wprowadzenia tego środka trwałego do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Należy zauważyć, iż zakupione przez Wnioskodawczynię dwa programy komputerowe: Total Commander i Microsoft Office nie są programami startowymi a jedynie dodatkowymi. W związku z tym, iż ww. programy komputerowe nie są programami niezbędnymi do uruchomienia komputera i ze swej istoty mogą być instalowane w każdym komputerze nie stanowią one wraz z komputerem jednego środka trwałego. Nie są one, z uwagi na definicję środka trwałego, odrębnymi środkami trwałymi. Dodać również należy, iż jeżeli ww. programy komputerowe nabyte zostały jako licencje, powinny być zaliczone do wartości niematerialnych i prawnych. Stwierdzić też należy, iż ponieważ w przedmiotowej sprawie koszt poszczególnych programów komputerowych nie przekracza 3.500,00 zł może być on zaliczony do kosztów uzyskania przychodów.

Natomiast w odniesieniu do zakupionego programu komputerowego Adobe Desing Premium CS5.5 Win Pl o wartości netto 6.657,00zł, należy zgodzić się z Wnioskodawczynią, iż stanowi on wartość niematerialną i prawną, od której należy dokonywać odpisów amortyzacyjnych.

Jednakże, odpisy z tytułu zużycia środków trwałych nabytych ze środków otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy nie zostały wymienione w katalogu wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, określonych w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Niemniej jednak w myśl art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów, odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, dokonywanych według zasad określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Reasumując, mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż wydatki sfinansowane z otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, przeznaczonych na zakup składników majątku niezaliczonych do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, stosownie do przepisu art. 22 ust. 1 ww. ustawy, stanowią koszty uzyskania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Natomiast odpisy amortyzacyjne dokonywane od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których zakup został sfinansowany w całości z otrzymanych środków nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

Ponadto nadmienia się, że wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych do wniosku ORD-IN dokumentów, jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawczynię i Jej stanowiskiem.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przestawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj