Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.405.2019.1.JKU
z 13 grudnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku 9 września 2019 r. (data wpływu 13 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia, czy w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2019 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką kapitałową podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Podstawowa działalność Spółki polega na przetwarzaniu zbóż oraz produkcji mąki. Ponadto, Wnioskodawca notuje przychody z przechowywania płodów rolnych, hurtowej sprzedaży płodów rolnych oraz świadczenia usług wspomagających produkcję roślinną.

Spółka planuje realizację nowej inwestycji (dalej: „Inwestycja”) na terenie zakładu Spółki oraz w części na terenie sąsiadującym z zakładem Spółki (położonym w tej samej gminie), które zlokalizowane są na obszarze zarządzanym przez Specjalną Strefę Ekonomiczną (dalej: „SSE”). W związku z planem realizacji nowej inwestycji Spółka zamierza wystąpić o wydanie decyzji o wsparciu, o której mowa w art. 13 ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r., poz. 1162 z późn. zm., dalej: „ustawa o WNI”; dalej: „Decyzja”).

W ramach Inwestycji Spółka planuje zrealizować inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, w tym w szczególności poprzez zakup nowych maszyn i urządzeń, rozbudowę budynków i budowli oraz infrastruktury. Głównym celem inwestycji jest zasadnicza zmiana procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI.

W ramach planowanej Inwestycji, w celu podążania za dynamicznie zmieniającymi się trendami obserwowanymi w sektorze producentów wyrobów zbożowych oraz dostosowania oferowanych towarów i stosowanych technologii do rosnących wymagań i oczekiwań kontrahentów, a przede wszystkim w celu osiągnięcia zasadniczej zmiany procesu produkcyjnego, Wnioskodawca planuje podjęcie następujących działań inwestycyjnych:

  • zakup oraz modernizację (wraz z instalacją i przyjęciem do używania) maszyn i urządzeń,
  • budowę nowych budynków oraz rozbudowę istniejących wraz z przynależną do nich infrastrukturą z uwagi na zasadniczą zmianę procesu produkcyjnego Spółki,
  • budowę oraz rozbudowę dróg, placów oraz pozostałej niezbędnej infrastruktury wewnątrzzakładowej,
  • nabycie wartości niematerialnych i prawnych.

Planowana Inwestycja, w związku z którą Spółka planuje wystąpić o Decyzję, nie zakłada zmiany profilu działalności Spółki, ale wyłącznie zasadniczą zmianę procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa Spółki. W szczególności Spółka podkreśla, że prowadzi już działalność gospodarczą w zakładzie produkcyjnym położonym na terenie, na którym realizowana będzie planowana Inwestycja (na terenie sąsiadującym ze Spółką, który zgodnie z obecnymi zamierzeniami również zostanie wskazany we wniosku o Decyzję znajdować się będzie wyłącznie budynek administracyjny), w zakresie wyrobów lub usług sklasyfikowanych w tych pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), które zostaną wskazane w Decyzji.

Po otrzymaniu Decyzji, Spółka zamierza korzystać ze wsparcia z tytułu kosztów inwestycji.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm.; dalej: „ustawa o PDOP”), począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP wolne od podatku są dochody podatników, zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r., poz. 1162 z późn. zm., dalej: „ustawa o WNI”), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W świetle art. 3 ustawy o WNI wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl art. 13 ust. 1 Ustawy o WNI wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”. Przepisy regulujące kwestię wydawania decyzji o wsparciu określono w artykułach 13 - 15 Ustawy o WNI.

Powyżej wskazane przepisy regulujące kwestię zwolnienia z PDOP dochodów uzyskanych w związku z realizacją nowej inwestycji w ramach otrzymanej decyzji o wsparciu dopełnia art. 17 ust. 4 ustawy o PDOP, zgodnie z którym zwolnienie podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34a, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu. Zatem, w ocenie Spółki, zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych podlega dochód osiągnięty z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu oraz na terenie wskazanym w tej decyzji o wsparciu.

Zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

Z powyższej zaprezentowanych przepisów wynika, że zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych podlega dochód uzyskany z działalności gospodarczej określonej w Decyzji, od momentu, w którym Wnioskodawca poniósł pierwsze koszty kwalifikowane objęte tą Decyzją. W konsekwencji, przepisy Rozporządzenia regulujące kwestię rozliczenia zwolnienia z PDOP otrzymanego w związku z Inwestycją uprawniają do zwolnienia całego dochodu uzyskanego z działalności określonej w Decyzji, ograniczeniu podlega wyłącznie moment rozpoczęcia stosowania tego zwolnienia. Nie jest to bowiem pierwszy miesiąc począwszy od otrzymania decyzji o wsparciu, ale dopiero ten miesiąc, w którym Spółka poniosła pierwsze koszty kwalifikowane wskazane w tej Decyzji. W ocenie Spółki, taka interpretacja sposobu rozliczenia zwolnienia z PDOP przewidziana na podstawie decyzji o wsparciu została wprost wyrażona w § 9 ust. 1 Rozporządzenia, stanowiącego przepisy wykonawcze do ustawy o WNI. Zatem miesiąc, począwszy od którego Wnioskodawca będzie uprawniony do stosowania zwolnienia, uzależniony jest od łącznego spełnienia dwóch następujących po sobie warunków: 1) otrzymania przez Spółkę Decyzji, a następnie 2) poniesienia w ramach tej Decyzji pierwszych wydatków kwalifikowanych. W konsekwencji, dopiero spełnienie drugiego z ww. warunków pozwala Spółce skorzystać ze zwolnienia (w ramach dostępnego limitu pomocy publicznej). (…)

Dodatkowo, Wnioskodawca wskazuje, że stanowisko prezentowane przez Spółkę, zostało potwierdzone m.in. w interpretacjach indywidualnych wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

  1. 21 czerwca 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.177.2019.1.MO, zgodnie z którą: „Odnosząc cytowane powyżej przepisy do przedstawionego opisu sprawy należy stwierdzić, że stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku CIT, do której jest on uprawniony na podstawie Decyzji, przysługuje mu począwszy od pierwszego miesiąca, w którym rozpoczął ponoszenie kosztów kwalifikowanych inwestycji po dniu wydania Decyzji, aż do jej wygaśnięcia lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi najpierw, zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia PSI, należy uznać za prawidłowe.”
  2. 3 czerwca 2019 r., Znak: 0114-KDIP2-3.4010.62.2019.2.MS uznano za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym: „Konsekwentnie, biorąc pod uwagę przedstawioną powyżej praktykę organów podatkowych w odniesieniu do Rozporządzenia SSE oraz w odniesieniu do ujednolicenia momentu możliwości korzystania ze zwolnienia podatkowego w ramach Rozporządzenia PSI, pomoc publiczna z tytułu uzyskania decyzji o wsparciu w ramach PSI będzie przysługiwać Wnioskodawcy począwszy od pierwszego miesiąca, w którym Spółka zaczęła ponosić pierwsze Wydatki po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej, zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji.”
  3. 19 kwietnia 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.69.2019.1.MO, zgodnie z którą: „Powyżej cytowany przepis wskazuje zatem, że podatnik może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym (po wydaniu decyzji o wsparciu) poniósł koszty na realizację nowej inwestycji, do momentu wystąpienia jednego z następujących zdarzeń: (i) wygaśnięcie decyzji o wsparciu lub (ii) wyczerpanie limitu przysługującej pomocy publicznej. Tym samym zgodzić należy się z Wnioskodawca, że będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostaną wydatki w ramach Inwestycji, niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zacznie uzyskiwać dochód z realizowanej Inwestycji.”
  4. 15 lutego 2019 r., Znak: 0112-KDIL3-3.4011.434.2018.1.AA, zgodnie z którą: „Reasumując - w przypadku wsparcia z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przysługuje począwszy od miesiąca, w którym poniesiono koszty kwalifikowane inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do jej wygaśnięcia lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej, co wynika z § 9 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji.”

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1162, dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o WNI przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 updop, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Stosownie do art. 3 ustawy o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wsparcie nie może być udzielone w sytuacji lokalizacji inwestycji na obszarach występowania niezagospodarowanych złóż kopalin, z wyjątkiem inwestycji dotyczących tych złóż.

Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu.

Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka planuje realizację nowej inwestycji na terenie zakładu Spółki oraz w części na terenie sąsiadującym z zakładem Spółki (położonym w tej samej gminie), które zlokalizowane są na obszarze zarządzanym przez Specjalną Strefę Ekonomiczną. W związku z planem realizacji nowej inwestycji Spółka zamierza wystąpić o wydanie decyzji o wsparciu, o której mowa w art. 13 ustawie o WNI. W ramach Inwestycji Spółka planuje zrealizować inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, w tym w szczególności poprzez zakup nowych maszyn i urządzeń, rozbudowę budynków i budowli oraz infrastruktury. Głównym celem inwestycji jest zasadnicza zmiana procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI.

W ramach planowanej Inwestycji, w celu podążania za dynamicznie zmieniającymi się trendami obserwowanymi w sektorze producentów wyrobów zbożowych oraz dostosowania oferowanych towarów i stosowanych technologii do rosnących wymagań i oczekiwań kontrahentów, a przede wszystkim w celu osiągnięcia zasadniczej zmiany procesu produkcyjnego, Wnioskodawca planuje podjęcie następujących działań inwestycyjnych:

  • zakup oraz modernizację (wraz z instalacją i przyjęciem do używania) maszyn i urządzeń,
  • budowę nowych budynków oraz rozbudowę istniejących wraz z przynależną do nich infrastrukturą z uwagi na zasadniczą zmianę procesu produkcyjnego Spółki,
  • budowę oraz rozbudowę dróg, placów oraz pozostałej niezbędnej infrastruktury wewnątrzzakładowej,
  • nabycie wartości niematerialnych i prawnych.

Planowana Inwestycja, w związku z którą Spółka planuje wystąpić o Decyzję, nie zakłada zmiany profilu działalności Spółki, ale wyłącznie zasadniczą zmianę procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa Spółki. W szczególności Spółka podkreśla, że prowadzi już działalność gospodarczą w zakładzie produkcyjnym położonym na terenie, na którym realizowana będzie planowana Inwestycja (na terenie sąsiadującym ze Spółką, który zgodnie z obecnymi zamierzeniami również zostanie wskazany we wniosku o Decyzję znajdować się będzie wyłącznie budynek administracyjny), w zakresie wyrobów lub usług sklasyfikowanych w tych pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), które zostaną wskazane w Decyzji.

Po otrzymaniu Decyzji, Spółka zamierza korzystać ze wsparcia z tytułu kosztów inwestycji.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji.

Ustosunkowując się do kwestii ustalenia, od którego momentu Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop wskazać należy, że zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713), wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

Odnosząc cytowane powyżej przepisy do przedstawionego opisu sprawy należy stwierdzić, że Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop (w ramach przysługującego limitu pomocy publicznej) począwszy od miesiąca, w którym w ramach realizacji Inwestycji zostaną poniesione pierwsze wydatki.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy w przypadku uzyskania przez Spółkę Decyzji, Spółka będzie mogła korzystać z przyznanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze wydatki w ramach realizacji Inwestycji jest prawidłowe.

Nadmienić należy, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku Nr 1 oraz części stanowiska do pytania Nr 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie z uwagi na zastosowanie interpretacji ogólnej Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 25 października 2019 r., Znak: DD5.8201.10.2019.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj