Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-3.4012.548.2019.1.TKU
z 5 lutego 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2019 r. (data wpływu 10 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem Modułów wykorzystywanych wyłącznie do działalności medycznej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem Modułów wykorzystywanych wyłącznie do działalności medycznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (dalej również: Wnioskodawca) prowadzi głównie działalność leczniczą, a więc jest podmiotem leczniczym, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej. Spółka jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Spółka planuje wdrożenie systemu medycznego, obejmującego moduły odpowiedzialne za automatyzacje procesów zachodzących w zakresie świadczonych usług medycznych oraz obsługi pacjenta. Planowana modernizacja wiąże się z zakupem następujących modułów: A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, I.

Systemy te Spółka planuje zakupić i będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku VAT.

Moduł A – A umożliwi dostosowanie aplikacji do indywidualnych potrzeb użytkownika. Możliwość konfiguracji funkcji dostępnych na ekranach w Gabinecie: wizyty, danych medycznych, skierowań i recept oraz określenia kolejności wyświetlanych danych, zwiększy komfort i wygodę pracy. Ponadto wersja „+” obsługuje automatyczne dopisywanie wyniku zleconych badań do wizyty, dzięki czemu lekarz jest na bieżąco informowany o aktualnym stanie zdrowia pacjenta.

Moduł B – Moduł wspomaga przygotowanie sprawozdań (…), zgodnych z aktualnymi wymogami Głównego Urzędu Statystycznego i Ministerstwa Zdrowia.

Moduł C to wszechstronna, profesjonalna i aktualizowana na bieżąco baza produktów leczniczych dostępnych w regularnej sprzedaży, wzbogacona wartością merytoryczną w postaci opisów leków. Zakup modułu C do systemu gwarantuje m.in.: stale weryfikowany i aktualizowany asortyment produktów leczniczych, w tym dawek, postaci i opakowań aktualnie dostępnych w obrocie, szybkie i intuicyjne dotarcie do podstawowych informacji o leku, niezbędnych do wypisania recepty, informacje o zamiennikach leków.

Moduł D – Moduł ten znacznie rozszerza możliwości dostosowania sposobu działania programu do własnych potrzeb. Dodatkowe opcje konfiguracji pozwalają jeszcze lepiej dopasować poszczególne funkcje do specyfiki pracy konkretnej placówki i zakresu świadczonych usług.

Moduł E – Obsługa świadczeń finansowanych przez pacjentów lub na podstawie umów komercyjnych realizowana jest w programie przy wykorzystaniu Modułu E. Moduł ten zawiera podstawowe funkcje rejestrowania oraz rozliczania świadczeń komercyjnych, umożliwiając wydruk rachunków, faktur VAT oraz paragonów fiskalnych.

Moduł F – Moduł F umożliwia sekwencyjne uruchamianie wielu eksportów, planowanie automatycznego uruchamiania eksportów, automatycznego odpytania eWUŚ oraz wyłączenie wykonywania kopii zapasowej podczas eksportu. Udostępnione narzędzia do planowania i automatycznego uruchamiania eksportów pozwalają usprawnić pracę w placówce. Automatyczne wykonywanie zadań z harmonogramu. Wyżej wspomniana funkcjonalność harmonogramu zadań jest integralną częścią modułu Menedżer eksportów. Umożliwia ona m.in.: zaplanowanie automatycznego wykonywania kopii zapasowej poprzez określenie częstotliwości jej wykonywania oraz daty rozpoczęcia zadania.

Moduł G – Moduł G pozwala prowadzić wewnętrzną i zewnętrzną dokumentację elektroniczną dla lecznictwa.

Moduł H oraz Moduł I – Moduł H jest nowoczesnym systemem, nazywanym popularnie rejestracją internetową, umożliwiającym umawianie się na wizyty drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. Pacjent po zalogowaniu się na swoje konto ma możliwość wyszukiwania wolnych terminów do interesujących go specjalistów oraz przeglądania listy własnych rezerwacji i ich modyfikacji. Oprócz tego pacjenci korzystający z leków stale podawanych mogą dokonać zamówienia recepty drogą internetową.

Moduł J – Moduł J umożliwia automatyczną wymianę danych z wybranym laboratorium. Moduł zawiera punkt pobrań, umożliwia przesyłanie zleceń bezpośrednio z systemu do laboratorium, automatyczny odbiór wyników i dołączenie ich do dokumentacji medycznej.

Moduł K – Moduł K umożliwia automatyczną wymianę danych z wybraną pracownią diagnostyczną. Moduł umożliwia przesyłanie zleceń bezpośrednio z systemu do pracowni, automatyczny odbiór wyników i dołączenie ich do dokumentacji medycznej.

Moduł L – Moduł L rozszerza możliwości wersji systemu i systemu+ o obsługę następujących hospitalizacji: Hospitalizacja w trybie jednodniowym (tzw. hospitalizacja jednego dnia), Hospitalizacja długoterminowa, Hospitalizacja planowana.

Rozwiązanie umożliwia ewidencję danych medycznych i rozliczeniowych w placówkach realizujących świadczenia stacjonarne bez ruchu międzyoddziałowego.

M – Moduł M oraz N – Moduł N – Moduł umożliwia automatyczny odbiór wyników badań z urządzeń diagnostycznych. Moduł M to między innymi: odbiór i zapis wyników w standardzie DICOM, automatyczny zapis wyników w bazie danych programu oraz powiadomienia o zaimportowanych do programu wynikach. Moduł powstał w celu ułatwienia i przyspieszenia odbioru wyników z urządzeń diagnostycznych typu USG, RTG, EKG itp.

Moduł O – Podstawowym zastosowaniem Modułu O jest wysyłanie informacji i powiadomień do pacjentów w formie wiadomości SMS. Wysyłka może odbywać się w sposób automatyczny, po wystąpieniu określonego zdarzenia lub ręczny do indywidualnie wybranej grupy odbiorców. Po odpowiednim skonfigurowaniu programu, pacjent po dokonaniu rezerwacji terminu otrzyma wiadomość SMS z podstawowymi informacjami dotyczącymi wizyty (data, godzina, adres, lekarz). Powiadomienie zostanie wysłane również w przypadku zmiany terminu wizyty lub jej odwołania. Ponadto system będzie automatycznie wysyłał przypomnienia o zbliżającej się wizycie w gabinecie lekarskim lub o konieczności dostarczenia skierowania. Moduł O oferuje również funkcjonalność wysyłania wiadomości informacyjnych i marketingowych do wybranych odbiorców.

Moduł P – Podstawowym zastosowaniem Modułu P jest zabezpieczenie danych przez ich replikację w trybie Hot Standby. Polega ona na przenoszeniu danych z serwera podstawowego na serwer zapasowy w trybie ciągłym, niezwłocznie po ich wprowadzeniu do aplikacji. Rosnący zakres zastosowań programu i wykorzystywanie go głównie jako narzędzia do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej wymaga użycia szczególnych środków, pozwalających na zachowanie integralności i bezpieczeństwa bazy danych. Moduł P pozwala zapobiegać niekontrolowanej utracie dostępu do danych, która może nastąpić wskutek awarii serwera fizycznego, sieci, systemu operacyjnego, a nawet tak ekstremalnych sytuacji jak pożar czy powódź.

Moduł R – we współpracy z modułem T oraz aplikacją mobilną dedykowaną pacjentom – (…), umożliwia prostą i wygodną wymianę elektronicznych dokumentów pomiędzy lekarzem, a pacjentem. Dostęp do swoich dokumentów medycznych pacjent uzyskuje za pomocą wykorzystywanych przez siebie urządzeń mobilnych (telefon, tablet).

Moduł S – Funkcjonalność S umożliwia wystawianie elektronicznych zwolnień lekarskich i bezpośrednie przekazywanie ich do (…). Cała operacja została maksymalnie uproszczona – większość informacji na zwolnieniu lekarskim podpowiadana jest automatycznie na podstawie danych pacjenta i danych wizyty. Zadaniem lekarza jest jedynie podanie okresu niezdolności do pracy oraz wskazania lekarskiego. Po zatwierdzeniu dokumentu i podaniu kodu PIN, zwolnienie jest wysyłane do (…).

Moduł T – T – scentralizowany magazyn dokumentów niezbędny przy pracy z EDM. Moduł T pozwala przechowywać dokumenty systemu (…). Jedną z najistotniejszych cech T jest system zabezpieczeń i zarządzania udostępnianiem dokumentów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Spółce będzie przysługiwało, zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu następujących modułów: A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, I wykorzystywanych wyłącznie do działalności medycznej?

Zdaniem Wnioskodawcy, zakup modułów odpowiedzialnych za automatyzację procesów zachodzących w zakresie świadczonych usług medycznych oraz obsługi pacjenta (moduły: A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, I) będzie służył jedynie do działalności medycznej Spółki, czyli świadczenia usług służących profilaktyce, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia wykonywanych w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze, są zwolnione od podatku.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług – usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze, są zwolnione od podatku.

Fakt zwolnienia od podatku wymienionych powyżej usług oznacza, że Spółce nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabywaniu towarów i usług wykorzystywanych do ich świadczenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy, warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi głównie działalność leczniczą (jest podmiotem leczniczym, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej), jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka planuje wdrożenie systemu medycznego, obejmującego moduły odpowiedzialne za automatyzacje procesów zachodzących w zakresie świadczonych usług medycznych oraz obsługi pacjenta. Planowana modernizacja wiąże się z zakupem następujących modułów: A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, I. Systemy te Spółka planuje zakupić i będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku VAT.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem ww. Modułów wykorzystywanych wyłącznie do działalności medycznej.

W tym miejscu należy wskazać, że jak wynika z treści art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Należy zaznaczyć, że w świetle art. 86 ustawy, najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi realizację prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek dokonanych zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – Systemy, które Spółka planuje zakupić będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku VAT. Zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu ich nabycia.

W konsekwencji, Spółce nie będzie przysługiwało, zgodnie z art. 86 ustawy, prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu następujących modułów: A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, I.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Zatem, należy zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego, w szczególności na stwierdzeniu, że systemy, które Spółka planuje zakupić będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku VAT, a Wnioskodawca jest podmiotem leczniczym, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.

Zatem interpretacja nie zawiera analizy kwestii spełnienia przez Spółkę uwarunkowań prawnych umożliwiających zwolnienie od podatku świadczonych usług w oparciu o normę art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, gdyż nie było to przedmiotem zapytania Wnioskodawcy.

W konsekwencji w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj