Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.612.2019.3.JM
z 4 lutego 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 12 listopada 2019 r. (data wpływu 21 listopada 2019 r.) uzupełniony pismem z dnia 14 stycznia 2020 r. (data nadania 14 stycznia 2020 r., data wpływu 17 stycznia 2020 r.) na wezwanie z dnia 3 stycznia 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.612.2019.2.JM, 0114-KDIP1-1.4012.647.2019.3.AKA (data nadania 3 stycznia 2020 r., data doręczenia 7 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia Prezesowi Zarządu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 21 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia Prezesowi Zarządu.


Pismem z dnia 3 stycznia 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.612.2019.2.JM, 0114-KDIP1-1.4012.647. 2019.3.AKA (data nadania 3 stycznia 2020 r., data doręczenia 7 stycznia 2020 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawcę uzupełnienia braków formalnych wniosku.


Pismem z dnia 14 stycznia 2020 r. (data nadania 14 stycznia 2020 r., data wpływu 17 stycznia 2020 r.) uzupełniono powyższe w terminie.


We wniosku wspólnym i uzupełnieniu złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
    A. Sp. z o.o.
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
    Pana M.K.


Przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.


Zainteresowany (Spółka A.) jest spółką kapitałową prawa polskiego posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski oraz podlegającą w Polsce tzw. nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych („podatek CIT”).

Prezes Zarządu Spółki („Prezes Zarządu”) jest osobą fizyczną posiadającą miejsce zamieszkania na terytorium Polski oraz podlegającą w Polsce tzw. nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób fizycznych („podatek PIT”). Prezes Zarządu nie prowadzi pozarolniczej działalności gospodarczej na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej („CEiDG”).


Prezes Zarządu posiada 90 udziałów Wnioskodawcy stanowiących 90% udziałów w kapitale zakładowym Spółki. Prezes Zarządu pełni swoje funkcje związane z prowadzeniem spraw Spółki oraz reprezentowaniem Spółki jedynie w ramach stosunku korporacyjnego, tj. wyłącznie na podstawie powołania uchwałą wspólników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 505, z późn. zm. – dalej „KSH”) oraz zgodnie z umową Spółki. Z tego tytułu Prezes Zarządu otrzymuje wynagrodzenie.


Określenie miesięcznego wynagrodzenia dla Prezesa Zarządu nastąpi tylko w treści uchwały Nad¬zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki (bez zawarcia osobnej umowy), („Uchwała”).


Spółka oraz Prezes Zarządu nie zawierali osobnej regulacji umownej dotyczącej kwestii odpowiedzialności Prezesa Zarządu wobec osób trzecich, co oznacza, że to Spółka będzie ponosić odpowiedzialność za działania i zaniechania Prezesa Zarządu jako organu reprezentacji Spółki.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


  1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, wynagrodzenie Prezesa Zarządu z tytułu pełnienia funkcji zarządczych Spółki stanowi przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, tj. ze źródła działalność wykonywana osobiście?
  2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka jest płatnikiem podatku PIT z tytułu wypłaty wynagrodzenia na rzecz Prezesa Zarządu, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o PIT?
  3. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, wynagrodzenie Prezesa Zarządu nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie Nr 1 i 2, w zakresie pytania Nr 3 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Zdaniem Zainteresowanych,


Ad 1.


prawidłowe jest stanowisko, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, wynagrodzenie Prezesa Zarządu z tytułu pełnienia funkcji zarządczych Spółki stanowi przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, tj. ze źródła działalność wykonywana osobiście.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o PIT, opodatkowaniu podatkiem PIT podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o PIT oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Art. 10 ust. 1 ustawy o PIT, zawiera katalog źródeł przychodów w podatku PIT. W art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, jako jedno ze źródeł przychodów została wskazana działalność wykonywana osobiście. Przy czym, jak stanowi art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.


Już zatem z literalnego brzmienia przepisu art. 13 pkt 7 ustawy o PIT wynika, że przychodem w podatku PIT ze źródła „działalność wykonywana osobiście” jest wynagrodzenie otrzymywane m.in. z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu osoby prawnej.


Jak zostało natomiast wskazane w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego tej sprawy, Prezes Zarządu pełni swoje funkcje związane z prowadzeniem spraw Spółki oraz reprezentowaniem Spółki jedynie w ramach stosunku korporacyjnego, tj. wyłącznie na podstawie powołania w drodze uchwały wspólników zgodnie z przepisami KSH oraz zgodnie z umową Spółki. Poza tym, określenie miesięcznego wynagrodzenia dla Prezesa Zarządu nastąpi tylko w treści Uchwały Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki (bez zawarcia osobnej umowy). Zatem, w takim przypadku, zdaniem Zainteresowanych, wynagrodzenie Prezesa Zarządu z tytułu pełnienia funkcji zarządczych Spółki stanowi przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, tj. ze źródła działalność wykonywana osobiście.


Stanowisko Zainteresowanych znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajo¬wej Informacji Skarbowej z dnia 22 marca 2019 r. Nr 0112-KDIL3-1.4011.49. 2019.2.AGR.


Ad 2.


prawidłowe jest stanowisko Zainteresowanych, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka jest płatnikiem podatku PIT z tytułu wypłaty wynagrodzenia na rzecz Prezesa Zarządu, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o PIT.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o PIT, m.in. osoby prawne, które dokonują świadczeń m.in. z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 ustawy o PIT, osobom określonym w art. 3 ust. 1 ustawy o PIT (tj. osobom posiadającym w Polsce tzw. nieograniczony obowiązek podatkowy w podatku PIT), są obowiązane jako płatnicy pobierać zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 ustawy o PIT oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o PIT, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o PIT. Stosownie zaś do art. 42 ust. 1 ustawy o PIT, płatnicy, o których mowa w art. 41 ustawy o PIT, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.


Przy czym, art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o PIT stanowi, że płatnicy, o których mowa w art. 42 ust. 1 ustawy o PIT, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o PIT oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania – imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1 ustawy o PIT, sporządzone według ustalonego wzoru.


W związku z powyższym, zdaniem Zainteresowanych, Spółka będzie zobowiązana, jako płatnik do pobierania zaliczek na podatek PIT od wynagrodzenia wypłacanego Prezesowi Zarządu na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o PIT. Tym samym, prawidłowe jest stanowisko Zainteresowanych, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka jest płatnikiem podatku PIT z tytułu wypłaty wynagrodzenia na rzecz Prezesa Zarządu, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o PIT.


Powyższe znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 4 stycznia 2019 r. Nr 0113-KDIPT2-3.4011.581.2018.2.PR.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w cytowanej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłem przychodów jest działalność wykonywana osobiście.


Stosownie do art. 13 pkt 7 i pkt 9 tej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:

  • przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych (pkt 7),
  • przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej

- z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7 (pkt 9).


Oznacza to, że przychody uzyskane z tych tytułów stanowią zawsze przychody z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeśli tego rodzaju umowy zawierane są w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej.


Wyjątek, o którym mowa w powołanym przepisie (tj. pkt 7 art. 13), dotyczy sytuacji, gdy podatnik powołany został np. do składu zarządu, rady nadzorczej, komisji lub innych organów stanowiących osoby prawnej. W takiej sytuacji uzyskane przez niego przychody będą przychodami w rozumieniu art. 13 pkt 7, a nie art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powołanie bowiem podatnika np. do składu zarządu, bez względu na sposób jego powołania, stanowi okoliczność, która powoduje zmianę kwalifikacji przychodu, jednakże nie wpływa na zmianę źródła przychodu, są to również przychody z działalności wykonywanej osobiście.


Tym samym, przychody uzyskane na podstawie umowy o świadczenie usług zarządzania dla celów podatku dochodowego należy zawsze kwalifikować jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.


Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że przychód uzyskany z tytułu świadczenia przez Prezesa Zarządu usług zarządzania, będzie dla Niego przychodem z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Konsekwencją zakwalifikowania przychodów z tytułu świadczenia usług zarządzania jako przychodów z działalności wykonywanej osobiście jest ich opodatkowanie za pośrednictwem płatnika – na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Stosownie do art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.


Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).


Reasumując, prawidłowe jest stanowisko Zainteresowanych, że w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym (jeśli zdarzenie to nie ulegnie zmianie) przedstawionym we wniosku, wynagrodzenie Prezesa Zarządu z tytułu pełnienia funkcji zarządczych stanowi przychód ze źródła przychodów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. ze źródła działalność wykonywana osobiście, oraz prawidłowe jest stanowisko, że na Spółce jako płatniku ciąży obowiązek poboru od tego wynagrodzenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Stanowisko Zainteresowanych jest prawidłowe.


W odniesieniu do powołanych przez Zainteresowanych pism organów podatkowych tut. Organ informuje, że potwierdzają stanowisko zawarte w ww. interpretacji, jednakże zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy stan faktyczny/ zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji będzie pokrywało się ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Zainteresowanych w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania (art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj