Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.597.2019.2.IZ
z 5 marca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 grudnia 2019 r. (data wpływu 24 grudnia 2019 r.), uzupełnionym 2 marca 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (po dniu wydania decyzji o wsparciu), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy inwestycję (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (po dniu wydania decyzji o wsparciu), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy inwestycję. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 19 lutego 2020 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.597.2019.1.IZ wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 2 marca 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

X Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką utworzoną na podstawę prawa polskiego, posiadającą siedzibę działalności w Polsce i podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Działalność Spółki związana jest z produkcją szeroko pojętej chemii i kosmetyki samochodowej. W ramach swojej działalności Spółka zdołała opracować szereg produktów obejmujących w szczególności płyny: chłodnicze, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb, a także środki smarne, dodatki do oleju i paliwa, odświeżacze powietrza, profesjonalne produkty dla myjni, lakierni i mechaniki pojazdowej, aerozole techniczne, produkty do napraw awaryjnych, kosmetyki samochodowe i wiele innych.

W dniu 25 lutego 2019 r. Spółka uzyskała decyzję o wsparciu wydaną przez Zarząd Specjalnej Strefy Ekonomicznej (…) (dalej również: „Decyzja”), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r. poz. 1162, dalej: „ustawa o WNI”).

Przedmiotem Decyzji jest nowa inwestycja Spółki polegająca na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu produkcyjnego poprzez doposażenie istniejących hal produkcyjnych oraz potencjalne powiększenie powierzchni produkcyjnej. Rezultatem inwestycji będzie zwiększenie zdolności produkcyjnych zakładu w zakresie wybranych grup produktowych o minimum 20% w stosunku do aktualnego poziomu produkcji.

Wnioskodawca zwraca uwagę, że prowadzony projekt inwestycyjny nie zakłada zmiany profilu działalności Spółki, w tym wytwarzania nowych produktów lub zmiany sposobu produkcji. Tym samym, działalność gospodarcza objęta Decyzją jest w całości zbieżna z dotychczas realizowaną przez Spółkę działalnością gospodarczą.

Nowa inwestycja realizowana przez Wnioskodawcę polega zatem na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa przede wszystkim poprzez modernizację posiadanych już środków trwałych lub zakup nowych. W wyniku realizacji inwestycji wytwarzane będą wszystkie produkty pozostające w aktualnej ofercie Wnioskodawcy, a sam proces technologiczny nie ulegnie istotnej modyfikacji.

W Decyzji określono, że przedmiotem działalności objętej Decyzją jest działalność określona w następujących pozycjach klasyfikacji PKWiU:

  • 19.20 - Brykiety i podobne paliwa stałe z węgla i torfu oraz produkty rafinacji ropy naftowej,
  • 20.12 - Barwniki i pigmenty,
  • 20.13 - Pozostałe podstawowe chemikalia nieorganiczne,
  • 20.14 - Pozostałe podstawowe chemikalia organiczne,
  • 20.15.31 - Mocznik,
  • 20.16 - Tworzywa sztuczne w formach podstawowych,
  • 20.30 - Farby, lakiery i podobne środki pokrywające, farba drukarska, gotowe sykatywy i masy uszczelniające,
  • 20.41 - Mydło i detergenty, środki piorące, czyszczące i polerujące,
  • 20.42 - Wyroby kosmetyczne i toaletowe,
  • 20.52 - Kleje,
  • 20.59 - Pozostałe wyroby chemiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 22.22 - Opakowania z tworzyw sztucznych,
  • 22.29 - Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych,
  • 23.99 - Pozostałe wyroby z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 25.99 - Pozostałe gotowe wyroby metalowe, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 28.29 - Pozostałe maszyny ogólnego przeznaczenia, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 38.11.5 - Odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu,
  • 52.10 - Magazynowanie i przechowywanie towarów,
  • 52.29 - Pozostałe usługi wspomagające transport, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 62.0 - Usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane,
  • 71.12 - Usługi w zakresie inżynierii i związane z nimi doradztwo techniczne,
  • 71.20 - Usługi w zakresie badań i analiz technicznych,
  • 72.19 - Usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych,
  • 74.10 - Usługi w zakresie specjalistycznego projektowania.

Spółka wskazuje, że w momencie uzyskania Decyzji, Spółka prowadziła już działalność produkcyjną w istniejącym zakładzie w tym samym zakresie, który został wskazany w Decyzji.

Tym samym, Wnioskodawca wytwarzał produkty objęte wskazanymi w Decyzji grupowaniami PKWiU zarówno przed uzyskaniem Decyzji jak i po jej uzyskaniu, a także planuje kontynuować tę działalność również po dokonaniu inwestycji służącej zwiększeniu mocy produkcyjnych zakładu produkcyjnego.

Wnioskodawca zwraca uwagę, że w świetle oceny zagadnienia prawnego dokonanej w ramach interpretacji ogólnej Ministra Finansów z dnia 25 października 2019 r (sygn. DD5.8201.10.2019, dalej: „Interpretacja Ogólna”), Spółka spełnia przesłanki warunkujące możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego dla dochodu generowanego z całości działalności gospodarczej wymienionej w Decyzji i prowadzonej przez Spółkę na terenie określonym w Decyzji, z uwagi na:

  • zintegrowany charakter przedsiębiorstwa i nowej inwestycji,
  • ścisłe ekonomiczne i funkcjonalne powiązania istniejących składników przedsiębiorstwa i nowej inwestycji,
  • brak możliwości określenia dochodu jedynie dla wyrobów wytwarzanych w ramach nowej inwestycji.

Mając na uwadze powyższe, Spółka powzięła wątpliwość co do terminu, od którego przysługuje jej prawo do korzystania ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, a także co do sposobu określenia dochodu podlegającego zwolnieniu z opodatkowania w terminie rozpoczęcia korzystania z przedmiotowego zwolnienia podatkowego.

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (po dniu wydania decyzji o wsparciu), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy inwestycję? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (po dniu wydania decyzji o wsparciu), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy inwestycję. Wielkość ww. zwolnienia nie może przy tym przekroczyć dopuszczalnego limitu pomocy publicznej przysługującej Wnioskodawcy, uzależnionego od maksymalnej kwoty koszów kwalifikowanych określonych w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody podatników, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o WNI, z tym zastrzeżeniem, że wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Jednocześnie, zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, zwolnienie przysługuje jedynie w zakresie dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Powyższe przepisy warunkują uzyskanie zwolnienia podatkowego z tytułu uzyskanej decyzji o wsparciu poprzez spełnienie trzech przesłanek, tj.:

  • dochody muszą pochodzić z działalności gospodarczej określonej w decyzji, która jest podstawą do skorzystania ze zwolnienia (w ramach odpowiednich kodów klasyfikacji statystycznej PKWiU),
  • dochody muszą być uzyskane na skutek prowadzenia działalności gospodarczej na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu, oraz
  • wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Kolejno, zgodnie z § 9 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, dalej: „Rozporządzenie”), wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

Biorąc pod uwagę literalną wykładnię powyższego przepisu, zdaniem Wnioskodawcy, zasadnym jest stwierdzenie, że podatnik może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT począwszy od miesiąca, w którym (po wydaniu decyzji o wsparciu) poniósł koszty na realizację nowej inwestycji, do momentu wystąpienia jednego z następujących zdarzeń: (i) wygaśnięcie decyzji o wsparciu lub (ii) wyczerpanie limitu przysługującej pomocy publicznej.

Wnioskodawca zwraca również uwagę na brak dodatkowych przepisów, które uzależniałyby moment, od którego należy rozpocząć korzystanie ze zwolnienia podatkowego, od innych zdarzeń. Tym samym, w związku z brakiem takich dodatkowych regulacji, należy wziąć pod uwagę wyżej wskazane przepisy ustawy o CIT oraz Rozporządzenia. Przy czym jednocześnie, zacytowany przepis § 9 pkt 1 Rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że podatnik nie może w sposób dowolny wybrać momentu, od którego będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania w związku z uzyskaniem decyzji o wsparciu.

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, limit dostępnej pomocy publicznej jest sukcesywnie powiększany o wydatki inwestycyjne ponoszone przez przedsiębiorcę od daty otrzymania decyzji o wsparciu do daty zakończenia inwestycji wskazanej w treści tej decyzji (do maksymalnej wysokości wydatków wskazanej w treści decyzji).

Natomiast, prawo do korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT przysługuje już od pierwszego miesiąca, w którym zostaną poniesione pierwsze wydatki kwalifikowane dla przedmiotowej inwestycji. Jednocześnie, wysokość zwolnienia jest ograniczona limitem pomocy publicznej kalkulowanym w oparciu o wysokość poniesionych wydatków inwestycyjnych stanowiących koszty kwalifikowane inwestycji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia, z uwzględnieniem maksymalnej intensywności pomocy publicznej dla danego regionu.

Przenosząc powyższe na grunt przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego, w ocenie Spółki, dla ustalenia momentu, od którego Wnioskodawca jest uprawniony do stosowania zwolnienia podatkowego w związku z uzyskiwaniem dochodu z tytułu prowadzenia działalności wskazanej w Decyzji, bez znaczenia pozostaje moment zakończenia inwestycji.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 19 kwietnia 2019 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.69.2019.1.MO), w której organ stwierdził: Tym samym zgodzić należy się z Wnioskodawcą, że będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostaną wydatki w ramach Inwestycji, niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zacznie uzyskiwać dochód z realizowanej Inwestycji.

Analogiczne podejście zostało zaprezentowane m.in. w interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z:

  • 21 czerwca 2019 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.177.2019.1.MO,
  • 6 września 2019 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.311.2019.1.BM,
  • 23 września 2019 r., sygn. 0111-KDIB1 -3.4010.385.2019.1.JKT,
  • 15 lutego 2019 r., sygn. 0112-KDIL3-3.4011.431.2018.1.AM.

Mając na uwadze powyższą argumentację, jak również jednolite podejście organów podatkowych w tym zakresie, Spółka stoi na stanowisku, że będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (do limitu przysługującej pomocy publicznej), niezależnie od momentu, w którym zostanie zakończona inwestycja.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na wstępie zaznacza się, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie momentu, od którego Spółka może korzystać ze zwolnienia, a nie sposobu ustalenia dochodu zwolnionego.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. poz. 1162), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Na podstawie art. 17 ust. 4 updop, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

W myśl art. 3 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. poz. 1162, dalej: „ustawa o WNI”), wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego. Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu. Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI, i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Należy nadmienić, że przedmiotowe zwolnienie podatkowe przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej fizycznie na terenie określonym w decyzji o wsparciu nowych inwestycji. Dochód „uzyskany” z działalności to wyłącznie taki dochód, którego źródłem przychodów jest prowadzona działalność gospodarcza. Zwolnieniem podatkowym objęty jest zatem dochód wygenerowany bezpośrednio z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie wskazanym w przedmiotowej decyzji, z działalności określonej w decyzji.

Stosownie do § 9 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, dalej: „rozporządzenie”), wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

Ustosunkowując się do kwestii objętej zakresem pytania nr 1, tj. ustalenia, od którego momentu Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop wskazać należy, że cytowany powyżej przepis § 9 ust. 1 rozporządzenia wskazuje, że podatnik może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop począwszy od miesiąca, w którym (po wydaniu decyzji o wsparciu) poniósł koszty na realizację nowej inwestycji, do momentu wystąpienia jednego z następujących zdarzeń: wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania limitu przysługującej pomocy publicznej.

Tym samym, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia z podatku, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach inwestycji (po dniu wydania decyzji o wsparciu), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy inwestycję.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienić należy, że w zakresie przedstawionego we wniosku pytania oznaczonego nr 2 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w … za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj