Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-578/11-4/IR
z 13 grudnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP2/443-578/11-4/IR
Data
2011.12.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawka podatku w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów --> Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów


Słowa kluczowe
dokumentacja
dokumenty
dostawa wewnątrzwspólnotowa
wywóz towarów


Istota interpretacji
Należy stwierdzić, że opisane w przedmiotowym stanie faktycznym dokumenty, które posiada, jak wskazał Zainteresowany, przed złożeniem deklaracji VAT-7 za dany okres rozliczeniowy, upoważniają Wnioskodawcę do zastosowania stawki VAT w wysokości 0%.



Wniosek ORD-IN 330 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2011 r. (data wpływu 14 września 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2011 r. (data nadania 28 listopada 2011 r., data wpływu 29 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 września 2011 r. (data nadania 28 listopada 2011 r., data wpływu 29 listopada 2011 r.) poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT UE oraz posiada numer NIP UE PL. Prowadzi działalność gospodarczą handlową (sprzedaje motocykle używane zakupione wcześniej na umowę kupna sprzedaży). Zakupione towary sprzedaje na rynek krajowy, jak i na rynek Unii Europejskiej (Niemcy) w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, ponieważ kupujący jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT w Niemczech i operuje aktualnym numerem NIP DE.

Wnioskodawca dokonując sprzedaży na teren UE wystawia fakturę VAT, w której stosuje stawkę 0% podatku w odniesieniu do WDT. Kontrahent z Niemiec zakupione motocykle odbiera własnym środkiem transportu samochodem ciężarowym marki o numerze rej., po czym wywozi je z Polski do miejsca prowadzenia działalności w Niemczech.

W związku z WDT Wnioskodawca posiada następujące dokumenty:

  1. Kopię faktury wraz z załączoną specyfikacją poszczególnych sztuk, która zawiera:
    • ilość sztuk motocykli,
    • rok produkcji motocykla,
    • nr ramy motocykla,
    • cenę motocykla.

Faktura sprzedaży jest potwierdzona podpisem kontrahenta oraz potwierdzenie zapłaty gotówką.

  1. Potwierdzenie przyjęcia, odbioru i wywozu z terenu RP motocykli własnym środkiem transportu przez kupującego. Potwierdzenie zawiera markę samochodu którym kupujący wywiózł motocykle, numer rejestracyjny, dane odbiorcy podatnika VAT UE oraz adres miejsca dostarczenia towaru na teren Niemiec wskazany przez kupującego.
  2. Wnioskodawca posiada również pełne dane kontrahenta z Niemiec tj.:
    • imię i nazwisko podatnika: ……….,
    • nazwę firmy: ………,
    • numer VAT UE: NIP DE………,
    • adres siedziby, który jest miejscem dostarczenia zakupionego towaru:…….,
    • markę i numer rejestracyjny samochodu, którym kupujący odbiera i wywozi zakupiony
    • towar: samochód ciężarowy marki ,

W piśmie z dnia 12 września 2011 r. (data nadania 28 listopada 2011 r., data wpływu 29 listopada 2011 r.) stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż przed złożeniem deklaracji VAT-7 za dany okres rozliczeniowy posiada komplet dokumentów dotyczących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, ponieważ kontrahent podpisuje je przy odbiorze towaru i sam odbiera oryginały, a kopie pozostawia Wnioskodawcy.

Są to dokumenty:

  • kopia faktury VAT, wraz z załączoną specyfikacją poszczególnych sztuk,
  • potwierdzenie przyjęcia i wywozu towarów z terenu RP.

Wnioskodawca wskazał również, iż posiada następujące dokumenty potwierdzenia przyjęcia i odbioru towaru własnym środkiem transportu podpisane przez nabywcę przy odbiorze towaru: dokument „Potwierdzenie przyjęcia, odbioru i wywozu towaru”, który zawiera dokładny adres siedziby na terenie UE (który jest jednocześnie adresem dostarczenia towaru poza terytorium Polski), rodzaj samochodu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu, którym kupujący odbiera i wywozi towar poza teren Polski na teren UE - Niemcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy według posiadanych dokumentów Wnioskodawca jest uprawniony na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 4 , art. 42 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług lub innymi dowodami w formie dokumentu, o którym mowa w art. 180 § 1 Ordynacji podatkowej do zastosowania stawki 0% podatku VAT w odniesieniu do dokonywanych wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów...

Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem posiadającym numer NIP UE PL nadany przez Naczelnika Urzędu Skarbowego, który podjął współpracę - handel motocyklami - z czynnym podatnikiem zarejestrowanym na terenie Niemiec posiadającym numer NIP DE. Obie firmy zarówno Wnioskodawcy jak i kontrahenta z Niemiec są zdefiniowane na potrzeby transakcji WDT.

Kontrahent z Niemiec zakupuje z firmy Wnioskodawcy motocykle, po czym odbiera je własnym środkiem transportu na co posiada potwierdzenie odbioru towaru, które zawiera nr rejestracyjny samochodu, model i markę samochodu. Odbiorca na poczet zawartej transakcji dostaje oryginał faktury VAT, podpisany przez odbiorcę oraz określenie zapłaty (najczęściej jest to gotówka), do faktury dołączona jest specyfikacja poszczególnych sztuk.

Wnioskodawca uważa, że w świetle art. 42 ust. 1 pkt 4 oraz art. 42 ust. 11 ustawy lub innymi dowodami w formie dokumentów, o których mowa w art. 180 § 1 Ordynacji podatkowej, posiada wystarczające dokumenty w konsekwencji jest uprawniony do zastosowania dla przedmiotowej WDT stawki w wysokości 0% podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Art. 13 ust. 1 ustawy wskazuje, iż przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

  1. podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  2. osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  3. podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;
  4. podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

W oparciu o art. 13 ust. 6 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97 (…).

Art. 106 ust. 1 ustawy wskazuje, iż podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże w myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Natomiast w myśl art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

  1. podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów;
  2. podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy, są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

  1. dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towaru z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),
  2. kopia faktury,
  3. specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku

- z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Uregulowanie zawarte w art. 42 ust. 4 ustawy wskazuje, iż w przypadku wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów bezpośrednio przez podatnika dokonującego takiej dostawy lub przez jego nabywcę, przy użyciu własnego środka transportu podatnika lub nabywcy, podatnik oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, powinien posiadać dokument zawierający co najmniej:

  1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz nabywcy tych towarów;
  2. adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy;
  3. określenie towarów i ich ilości;
  4. potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;
  5. rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku gdy towary przewożone są środkami transportu lotniczego.

Szczególne i dodatkowe wymogi dokumentacyjne obowiązujące w takim przypadku są związane z faktem, że podatnik nie dysponuje dokumentami spedycyjnymi - towar jest przecież wywożony we własnym zakresie przez podatnika lub nabywcę. Wymagane wówczas dokumenty są dowodami niezbędnymi w celu potwierdzenia dokonania dostawy i wywozu towarów.

Przepisy nie zastrzegają ani wzoru, ani żadnej szczególnej formy dokumentu, o którym mowa w art. 42 ust. 4. Podatnik może zatem sam opracować stosowny wzór takiego dokumentu na własne potrzeby. Wymagane jest tylko, aby zawierał on miejsce na wpisanie co najmniej danych określonych w ww. przepisie.

Z powołanej regulacji prawnej wynika zatem, iż dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w sytuacji gdy ich wywozu dokonuje podatnik dokonujący dostawy albo nabywca, konieczne jest posiadanie kopii faktury, specyfikacji poszczególnych sztuk ładunku oraz odrębnego dokumentu zawierającego dane wskazane w art. 42 ust. 4 ustawy.

Z informacji zawartych w przedstawionym stanie faktycznym wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT UE i posiada numer NIP UE PL. Prowadzi działalność handlową - sprzedaje motocykle używane zakupione wcześniej na umowę kupna sprzedaży. Zakupione towary sprzedaje na rynek krajowy, jak i na rynek Unii Europejskiej (Niemcy) w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, ponieważ kupujący jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT w Niemczech i posiada aktualny numer NIP DE.

Wnioskodawca dokonując sprzedaży na teren UE wystawia fakturę VAT, w której stosuje stawkę 0% podatku w odniesieniu do WDT. Kontrahent z Niemiec zakupione motocykle odbiera własnym środkiem transportu samochodem ciężarowym marki ….. o numerze rej. ……, po czym wywozi je z Polski do miejsca prowadzenia działalności w Niemczech.

Wnioskodawca posiada następujące dane kontrahenta z Niemiec tj.:

  • imię i nazwisko podatnika: …………..,
  • nazwę firmy: ………….,
  • numer VAT UE: NIP DE………….
  • adres siedziby, który jest miejscem dostarczenia zakupionego towaru: ………..,
  • markę i numer rejestracyjny samochodu, którym kupujący odbiera i wywozi zakupiony towar: samochód ciężarowy marki ………. o numerze rej. …..


W związku z WDT, jak wskazał Wnioskodawca, posiada następujące dokumenty:

  1. Kopię faktury wraz z załączoną specyfikacją poszczególnych sztuk, która zawiera:
    • ilość sztuk motocykli,
    • rok produkcji motocykla,
    • nr ramy motocykla,
    • cenę motocykla.

Faktura sprzedaży jest potwierdzona podpisem kontrahenta oraz potwierdzenie zapłaty gotówką.

  1. Potwierdzenie przyjęcia, odbioru i wywozu z terenu RP motocykli własnym środkiem transportu przez kupującego. Potwierdzenie zawiera markę samochodu, którym kupujący wywiózł motocykle, numer rejestracyjny, dane odbiorcy podatnika VAT UE oraz adres miejsca dostarczenia towaru na teren Niemiec wskazany przez kupującego.

Nadto w uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, iż przed złożeniem deklaracji VAT-7 za dany okres rozliczeniowy posiada komplet dokumentów dotyczących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, ponieważ kontrahent podpisuje je przy odbiorze towaru i sam odbiera oryginały, a kopie pozostawia Wnioskodawcy.

Są to dokumenty:

  • kopia faktury VAT, wraz z załączoną specyfikacją poszczególnych sztuk,
  • potwierdzenie przyjęcia i wywozu towarów z terenu RP.

W tym miejscu wskazać należy, że prawo podatnika do zastosowania przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, uzależnione jest w znacznej mierze od posiadania dokumentów potwierdzających jednoznacznie, iż doszło do wywozu towaru poza terytorium kraju i dostarczenia go do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż Polska. Istotą przywołanych przepisów jest zobowiązanie podatnika do udowodnienia, iż towary będące przedmiotem dostawy, rzeczywiście opuściły terytorium kraju, ze względu na korzystniejsze niż w odniesieniu do dostaw krajowych, skutki podatkowe.

Podkreślić należy zatem, iż dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%, podatnik musi posiadać w swojej dokumentacji dowody, które łącznie potwierdzą fakt wywiezienia i dostarczenia towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

W niniejszej sprawie zasadnicze znaczenie ma zatem informacja, jaka umieszczana jest na dokumencie nazwanym przez Wnioskodawcę „Potwierdzeniem przyjęcia, odbioru i wywozu towaru”, a której treść łącznie z informacjami zawartymi na pozostałych dokumentach, stanowić powinna potwierdzenie, iż towary w ramach dokonywanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów zostały wywiezione i dostarczone do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Zainteresowany poinformował, iż ww. dokument „Potwierdzenie przyjęcia, odbioru i wywozu towaru” zawiera dokładny adres siedziby kupującego na terenie UE (który jest jednocześnie adresem dostarczenia towaru poza terytorium Polski), rodzaj samochodu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu, którym kupujący odbiera i wywozi towar poza teren Polski na teren UE - Niemcy.

Odnosząc zatem przedstawiony stan prawny do opisanego stanu faktycznego należy stwierdzić, że opisane w przedmiotowym stanie faktycznym dokumenty, które posiada, jak wskazał Zainteresowany, przed złożeniem deklaracji VAT-7 za dany okres rozliczeniowy, upoważniają Wnioskodawcę do zastosowania stawki VAT w wysokości 0%.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach stanu faktycznego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego stanu faktycznego.

Dodatkowo tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Końcowo należy wskazać, iż analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem tut. Organ w związku z § 2 i § 5a ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest uprawniony do oceny załączników dołączonych do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie w oparciu o stan faktyczny w nim przedstawiony.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistniałego zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj