Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-2.4011.134.2020.2.WS
z 7 maja 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2020 r. (data wpływu 4 lutego 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek – uzupełniony pismem z 18 kwietnia 2020 r. (data wpływu 18 kwietnia 2020 r.) – o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Działalność gospodarcza została rozpoczęta przez Wnioskodawcę w styczniu 2018 roku. Przedmiotem działalności jest świadczenie usług sklasyfikowanych pod numerem PKWiU 62.09.Z – Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych. Z racji nie posiadania znaczących kosztów prowadzenia działalności, w styczniu b.r. Wnioskodawca zdecydował się na zmianę formy opodatkowania na ryczałt ewidencjonowany. Do tej pory Wnioskodawca rozliczał się wg stawki podatku liniowego – 19%.

Uzasadnienie wyboru wielu PKWiU na początku działalności: przy zakładaniu działalności, Wnioskodawca nie miał jeszcze doświadczenia w IT, był to początek jego kariery zawodowej i nie wiedział, w którym kierunku będzie się rozwijać, dlatego zapobiegawczo zaznaczył wszystkie możliwe PKWiU związane z usługami informatycznymi, które potencjalnie mógłby świadczyć. W ciągu dwóch lat ścieżka kariery Wnioskodawcy wykrystalizowała się, – Wnioskodawca wyspecjalizował się w analizie systemowej i pisaniu dokumentacji technicznej dla obsługi aplikacji. Od tej pory chciałby swoją działalność oprzeć głównie na tym, dlatego też w styczniu b.r. zmienił PKD, aby zawęzić zakres.

W obrębie umowy z nowym kontrahentem podpisanej dnia 24.10.2019 r. Wnioskodawca świadczy usługi. Zatrudnienie zaoferowano mu w formie (…). Do jego obowiązków należy:

  • przygotowanie analizy danych na życzenie;
  • uczestnictwo w spotkaniach biznesowych i statusowych, raportowanie spotkań;
  • sporządzanie wymagań biznesowych i formowanie ich – zadania dla zespołu deweloperskiego;
  • planowanie sprintów dla zespołu deweloperskiego;
  • koordynacja procesu dostarczania technologii informatycznych;
  • rozwiązywanie trudności oraz minimalizowanie zagrożeń w ramach prowadzonych projektów informatycznych;
  • kierowanie zespołami specjalistów i ekspertów IT, którzy realizują projekty na rzecz klienta;
  • planowanie i nadzorowanie harmonogramów projektowych informatycznych;
  • koordynacja pracy zespołów projektowych IT;
  • analizowanie systemu pod kątem spełniania wymagań biznesowych;
  • dokumentacja techniczna systemowa;
  • dokumentacja dla użytkownika końcowego;
  • dokumentacja biznesowa;
  • weryfikacja potrzeb klienta, proponowanie nowych rozwiązań, a także ulepszenia już funkcjonujących procesów w ramach bieżących i przyszłych projektów IT;
  • utrzymywanie dobrych relacji z uczestnikami procesu w obszarze IT w ramach rozwijanych systemów;
  • koordynowanie i komunikowanie działań służących rozwiązaniu incydentów w usługach IT;
  • komunikacja z klientami IT;
  • doskonalenie procesów technologii informatycznych;
  • optymalizacja wykorzystania zasobów na potrzeby realizacji projektów IT;
  • modelowanie procesów biznesowych.

Powyższe usługi nie są związane z oprogramowaniem.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje.

Po zapoznaniu się z różnicami między klasyfikacją PKD a PKWiU, Wnioskodawca klasyfikuje statystycznie usługi świadczone przez siebie (w ramach zakresu usług, w myśl umowy zawartej dnia 24.10.2019 r.) według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) następująco:

  • PKWiU 62.01.12.0 – Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych, gdyż w skład świadczonych przez Wnioskodawcę usług wchodzą następujące czynności:
    • przygotowanie analizy danych na życzenie;
    • uczestnictwo w spotkaniach biznesowych i statusowych, raportowanie spotkań;
    • sporządzanie wymagań biznesowych i formowanie ich – zadania dla zespołu deweloperskiego;
    • planowanie sprintów dla zespołu deweloperskiego;
    • koordynacja procesu dostarczania technologii informatycznych;
    • rozwiązywanie trudności oraz minimalizowanie zagrożeń w ramach prowadzonych projektów informatycznych;
    • kierowanie zespołami specjalistów i ekspertów IT, którzy realizują projekty na rzecz klienta;
    • planowanie i nadzorowanie harmonogramów projektowych informatycznych;
    • koordynacja pracy zespołów projektowych IT;
    • analizowanie systemu pod kątem spełniania wymagań biznesowych;
    • dokumentacja techniczna systemowa;
    • dokumentacja dla użytkownika końcowego;
    • dokumentacja biznesowa;
    • weryfikacja potrzeb klienta, proponowanie nowych rozwiązań, a także ulepszenia już funkcjonujących procesów w ramach bieżących i przyszłych projektów IT;
    • utrzymywanie dobrych relacji z uczestnikami procesu w obszarze IT w ramach rozwijanych systemów;
    • koordynowanie i komunikowanie działań służących rozwiązaniu incydentów w usługach IT;
    • komunikacja z klientami IT;
    • doskonalenie procesów technologii informatycznych;
    • optymalizacja wykorzystania zasobów na potrzeby realizacji projektów IT;
    • modelowanie procesów biznesowych.

Usługi wyżej wymienione nie dotyczą rozbudowy i implementacji oprogramowania (nie dotyczą usług projektowania, programowania i rozwoju oprogramowania technologii informatycznych), są ściśle związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych, podlegają klasyfikacji pod symbolem PKWiU 62.01.12.0.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy zakres usług, które Wnioskodawca wykonuje w ramach PKWiU 62.01.12.0, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%?

Powyższe pytanie wynika z pisma z 18 kwietnia 2020 r. stanowiącego uzupełnienie wniosku.

Zdaniem Wnioskodawcy opodatkowanie ryczałtem w wysokości 8,5% zakresu usług, który Wnioskodawca wykonuje, a których zakres przytoczył w opisie sprawy, jest możliwe i prawidłowe. Zakres usług nie jest związany z oprogramowaniem. Jest związany z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych lub ich poszczególnych komponentów oraz świadczeniem wsparcia i pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych.

Również interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2016 r. Nr IBPB-l-l/l/4511-21/WRz, która dotyka zbieżnego zakresu usług informatycznych do tych, które Wnioskodawca przytoczył w opisie sprawy, kwalifikuje wymienione tam usługi jako podlegające wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem 17%, a możliwe do opodatkowania ryczałtem 8,5%.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Jednocześnie, jak wynika z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g tej ustawy, od przychodów ze świadczenia usług związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), stawka ryczałtu wynosi 17%. Jednakże Wnioskodawca nie świadczy usług związanych z oprogramowaniem, tym samym uważa, że do wyliczania kwoty należnego podatku dochodowego z tytułu przychodu od usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.01.12.0 prawidłowe jest zastosowanie stawki 8,5%.

Powyższe stanowisko wynika z pisma z 18 kwietnia 2020 r. stanowiącego uzupełnienie wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z brzmieniem art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2019 r., poz. 43 z późn. zm.): ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy: opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).

Na podstawie art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e ww. ustawy: opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, tj. „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – pojęcie „działalność usługowa” zdefiniowane zostało jako: pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 4 ust. 4 tej ustawy: ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 17% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Natomiast, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b ww. ustawy – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Z powyższego wynika, że opodatkowaniu ryczałtem wg stawki 17% podlegają m.in. usługi związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1). Należy zauważyć, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej świadczy usługi w zakresie technologii informatycznych i komputerowych. Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług usługi świadczone przez Wnioskodawcę oznaczone są symbolem PKWiU 62.01.12.0 – Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych. Powyższe usługi nie dotyczą rozbudowy i implementacji oprogramowania (nie dotyczą usług projektowania, programowania i rozwoju oprogramowania technologii informatycznych), są ściśle związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych.

Podkreślić należy, że w załączniku Nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zostały wymienione usługi oznaczone symbolem PKWiU 62.01.12.0, w związku z czym usługi te nie zostały wyłączone z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że co do zasady, przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia usług związanych z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych – sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.01.12.0 – i nie związane z oprogramowaniem, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. l pkt 3 lit. b ww. ustawy.

Należy przy tym zauważyć, że grupowanie PKWiU 62.01.1, o którym m.in. mowa jest w ww. przepisie, obejmuje również świadczone przez Wnioskodawcę usługi, sklasyfikowane pod symbolem 62.01.12.0, jednak znajdujące się przy nim oznaczenie „ex” oznacza, że 17% stawkę ryczałtu należy stosować wyłącznie do przychodów uzyskiwanych ze świadczenia usług związanych z oprogramowaniem.

Reasumując – do przychodów uzyskiwanych z wykonywania usług sklasyfikowanych symbolem PKWiU 62.01.12.0 Wnioskodawca może stosować stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji należy stwierdzić, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego niniejszą interpretację.

Interpretacja dotyczy:

  • zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia,
  • zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Bieg powyższego terminu nie rozpoczyna się do dnia zakończenia okresu stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID (art. 15zzs ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374, z późn. zm.).

Jednocześnie, stosownie do art. 15zzs ust. 7 ww. ustawy z dnia 2 marca 2020 r., czynności dokonane w postępowaniach, o których mowa w ust. 1, w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID są skuteczne. Tym samym, Strona może skutecznie wnieść skargę pomimo wstrzymania biegu powyższego terminu.

Skargę wnosi się na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj