Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.24.2020.4.PB
z 18 maja 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 stycznia 2020 r. (data wpływu – 20 stycznia 2020 r.), uzupełnionym 7 kwietnia 2020 r. i 8 maja 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę udziałów w Spółkach, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód oraz w jakiej wysokości Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w przypadku odpłatnego zbycia udziałów w Spółkach – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 stycznia 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę udziałów w Spółkach, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód oraz w jakiej wysokości Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w przypadku odpłatnego zbycia udziałów w Spółkach.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych dlatego też pismem z 24 marca 2020 r., Znak: 0111-KDIB2-1.4010.24.2020.2.PB, 0111-KDIB2-2.4014.10.2020.3.PB wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 7 kwietnia 2020 r. Wniosek ten nadal jednak nie spełniał wymogów formalnych dlatego też pismem z 24 kwietnia 2020 r., Znak: 0111-KDIB2-1.4010.24.2020.3.PB ponownie wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 8 maja 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 1 kwietnia 2020 r.):

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu („Wnioskodawca”, „Spółka”). Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji wyrobów ceramicznych. W ramach prowadzonej działalności Spółka współpracuje z innymi podmiotami należącymi do szeroko pojmowanej grupy podmiotów powiązanych osobowo – „CK” tj.:

  • „CP” sp. z o.o.;
  • „SD” sp. z o.o.;
  • „SG” sp. z o.o.;
  • „CC II” sp. z o.o.;
  • „CC” sp. z o.o. („zwanych dalej Grupa”).

Od strony własnościowej Wnioskodawca oraz pozostałe podmioty w ramach Grupy są powiązane osobami wspólników. Wyjątkiem są:

  • „CC II” sp. z o.o., w której Wnioskodawca posiada 4% udziałów - pozostałe 96% udziałów posiadają osoba fizyczna („MSZ”) i „CP” z siedzibą we Włoszech (zwanej dalej: „C”);
  • „CC” sp. z o.o., w której „CC II” sp. z o.o. posiada 99% udziałów, a „MSZ” 1%.

Wspólnikami Wnioskodawcy są „MSZ”, który podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz spółka prawa włoskiego, która podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu we Włoszech (zwanej dalej: „B”).

W związku z planowanym przygotowaniem Grupy do oferty publicznej i notowania Wnioskodawcy na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, planowana jest reorganizacja Grupy w taki sposób, by Wnioskodawca stał się podmiotem kontrolującym bezpośrednio lub pośrednio 100% udziałów pozostałych podmiotów w ramach Grupy. Docelowo Spółka jako podmiot, który ma zostać wprowadzony na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, zostanie przekształcony w spółkę akcyjną.

Planowana reorganizacja obejmie wniesienie aportem do Spółki udziałów poszczególnych spółek należących do Grupy (z wyłączeniem „CC” sp. z o.o., która przeniesiona zostanie do Spółki w sposób pośredni, tj. na skutek przeniesienia udziałów większościowego wspólnika „CC” sp. z o.o. czyli „CC II” sp. z o.o.) w zamian za udziały w podwyższonym kapitale zakładowym Wnioskodawcy.

MSZ wniesie do Wnioskodawcy („Spółka kapitałowa”) udziały przekraczające 50% praw głosu w następujących spółkach: CP sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz „CC II” sp. z o.o. Następnie, spółka ta wniesienie wymienione udziały do Wnioskodawcy.

Pozostałe udziały w tych spółkach zostaną do Wnioskodawcy wniesione przez ”B” oraz „C” będącą spółką prawa włoskiego podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu we Włoszech (wszystkie wnoszone udziały dalej są łącznie określane jako „Udziały w Spółkach”).

Podmioty wnoszące udziały zawrą ze Spółką umowy aportowe. Umowy aportowe zawarte przez „C”, „B” oraz „MSZ” nie będą oddzielone od siebie o więcej niż o 6 miesięcy liczonych od wniesienia do Wnioskodawcy pierwszego aportu obejmującego Udziały w Spółkach.

W wyniku wniesienia Udziałów w Spółkach w formie wkładu niepieniężnego, Wnioskodawca stanie się jedynym wspólnikiem w spółkach „CP” sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz „CC II” sp. z o.o. Ponadto Wnioskodawca za Udziały w Spółkach nie dokonana żadnej, nawet częściowej zapłaty w gotówce.

W uzupełnieniach wniosku, ujętych w pismach z 1 kwietnia 2020 r. i z 4 maja 2020 r. Wnioskodawca wskazał ponadto, że:

W wyniku przeprowadzenia wskazanych we wniosku działań, Wnioskodawca uzyska bezwzględną większość praw głosu w poszczególnych spółkach, tj. „CP” sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz „CC II” sp. z o.o.

Wnioskodawca, w ramach przeprowadzenia wskazanych we wniosku działań:

  • otrzyma w pierwszej kolejności 52% udziałów w kapitale zakładowym „CP” sp. z o.o. Spółki kapitałowej, a następnie 48% udziałów w kapitale zakładowym „CP” sp. z o.o. od „B”;
  • otrzyma w pierwszej kolejności ponad 50% udziałów w kapitale zakładowym „SD” sp. z o.o. od Spółki kapitałowej, a następnie ponad 49% udziałów w kapitale zakładowym „SD” sp. z o.o. od „B”;
  • otrzyma w pierwszej kolejności ponad 50% udziałów w kapitale zakładowym „SG” sp. z o.o. od Spółki kapitałowej, a następnie ponad 49% udziałów w kapitale zakładowym „SG” sp. z o.o. od „B”;
  • otrzyma w pierwszej kolejności ponad 50% udziałów w kapitale zakładowym CC II sp. z o.o. od Spółki kapitałowej, a następnie ok. 47% udziałów w kapitale zakładowym CC II sp. z o.o. od „C”, przy czym Wnioskodawca, na moment dokonania aportu, będzie posiadał już ok 3% udziałów w kapitale zakładowym „CC II” sp. z o.o.

Po przeprowadzeniu wskazanych we wniosku działań, Wnioskodawca uzyska:

  • 100% udziałów w kapitale zakładowym „CP” sp. z o.o.;
  • 100% udziałów w kapitale zakładowym „SD” sp. z o.o.;
  • 100% udziałów w kapitale zakładowym „SG” sp. z o.o.;
  • 100% udziałów w kapitale zakładowym „CC II” sp. z o.o.

Wnioskodawca raz jeszcze podkreślił, że w wyniku przeprowadzenia wskazanych we wniosku działań, Wnioskodawca uzyska bezwzględną większość praw głosu w poszczególnych spółkach, tj. „CP” sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz „CC II” sp. z o.o., co nastąpi na moment wniesienia przedmiotowych udziałów przez Spółkę kapitałową, „B” i „C” na podwyższony kapitał zakładowy Wnioskodawcy.

Wnioskodawca nie jest w stanie na chwilę obecną określić precyzyjnie, ile udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Wnioskodawcy w zmian za wniesione do Wnioskodawcy Udziały w Spółkach otrzymają Spółka kapitałowa, „B” i „C”. Będzie to uzależnione od wyceny tych Spółek na dzień ich wniesienia do Wnioskodawcy, z uwzględnieniem parytetu pomiędzy wyceną Wnioskodawcy oraz wyceną Udziałów w Spółkach w tej dacie. Na obecną chwilę udziałowcy w/w posiadać powinni ok. 49 % kapitału.

Istotne elementy zdarzenia przyszłego zawarto we własnym stanowisku Wnioskodawcy gdzie stwierdzono, że wymiana udziałów zostanie przeprowadzona z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych i nie będzie motywowana kwestiami podatkowymi.

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytania:

  1. Czy w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę Udziałów w Spółkach, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód na gruncie Ustawy o CIT?
  2. (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
  3. W jakiej wysokości Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w przypadku odpłatnego zbycia Udziałów w Spółkach?
  4. (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy (doprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku),

1. Uzasadnienie w zakresie pytania

Ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 ze zm., dalej „Ustawa o CIT”) nie zawiera legalnej definicji przychodów określając to pojęcie pośrednio poprzez otwarty katalog przykładowych kategorii przysporzeń, które stanowią przychód (art. 12 ust. 1-9 Ustawy o CIT). Zgodnie z przyjętym orzecznictwem oraz doktryną, za przychód uznaje się wszelkie przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, rzeczywiście otrzymane w roku podatkowym (nie kalendarzowym, ponieważ u osób prawnych rok podatkowy niekoniecznie musi być rokiem kalendarzowym). Zasadniczo w przypadku podatników podatku dochodowego od osób prawnych przychodem są także przychody należne, nawet jeśli nie zostały jeszcze otrzymane (por. Małecki Paweł i Mazurkiewicz Małgorzata. Art. 12. W: CIT. Komentarz. Podatki i rachunkowość, wyd. X. Wolters Kluwer Polska, 2019).

Jako przykładowe rodzaje przysporzeń konstytuujących przychód, Ustawa o CIT wskazuje, otrzymane pieniądze, wartości pieniężne w tym różnice kursowe (art. 12 ust. 1 pkt 1 Ustawy o CIT). Innymi przykładowymi przysporzeniami prowadzącymi do powstania przychodu jest wartość świadczeń w naturze (art. 12 ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT).

Jednocześnie Ustawa o CIT zawiera określoną kategorię przysporzeń, które nie stanowią przychodu podatnika, a w konsekwencji które nie wpływają na zwiększenie podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 4 Ustawy o CIT do przychodów nie zalicza się przychodów otrzymanych na utworzenie lub powiększenie kapitału zakładowego, funduszu udziałowego albo funduszu założycielskiego, albo funduszu statutowego w banku państwowym, albo funduszu organizacyjnego ubezpieczyciela.

W konsekwencji wartość Udziałów w Spółkach, która zostanie „otrzymana” przez Wnioskodawcę na skutek wniesienia ich w formie aportu, nie będzie stanowić przychodu Wnioskodawcy, ponieważ będą to wartości otrzymane przez Wnioskodawcę na powiększenie kapitału zakładowego, które na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 4 Ustawy o CIT nie stanowią przychodu.

Ponadto, zgodnie z art. 12 ust. 4d Ustawy o CIT, do przychodów nie zalicza się wartości udziałów (akcji) nabytych przez spółkę, jeżeli spółka nabywa od wspólnika innej spółki udziały (akcje) tej innej spółki oraz w zamian za udziały (akcje) tej innej spółki przekazuje jej wspólnikowi własne udziały (akcje) albo w zamian za udziały (akcje) tej innej spółki przekazuje wspólnikowi tej innej spółki własne udziały (akcje) wraz z zapłatą w gotówce w wysokości nie wyższej niż 10% wartości nominalnej własnych udziałów (akcji), a w przypadku braku wartości nominalnej - wartości rynkowej tych udziałów (akcji), oraz jeżeli w wyniku nabycia:

  1. spółka nabywająca uzyska bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane, albo
  2. spółka nabywająca, posiadająca bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane, zwiększa ilość udziałów (akcji) w tej spółce.

Przy czym podmioty biorące udział w tej transakcji podlegają w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągnięcia.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca otrzyma Udziały w Spółkach w reżimie wymiany udziałów, o której mowa w art. 12 ust. 4d Ustawy o CIT, dlatego też wartość otrzymanych przez Wnioskodawcę Udziałów w Spółkach nie będzie zaliczona do przychodów Wnioskodawcy.

Gdyby jednak Wnioskodawca nie otrzymał w ostateczności Udziałów w Spółkach w reżimie wymiany udziałów, to wartość otrzymanych Udziałów w Spółkach i tak nie zostałaby zaliczona do przychodów Wnioskodawcy na mocy art. 12 ust. 4 pkt 4 Ustawy o CIT.

Podsumowując, w związku z otrzymaniem Udziałów w Spółkach, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód na gruncie Ustawy o CIT, o którym mowa w art. 12 ust. 1 tej ustawy.

2. Uzasadnienie w zakresie pytania 2

Ustawa o CIT zawiera szczególne normy regulujące kwestie możliwości rozpoznania przez podatnika wydatków na objęcie lub nabycie udziałów i akcji jako kosztów podatkowych. Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 8 Ustawy o CIT, wydatki takie co do zasady nie stanowią kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia, ale podatnik może pomniejszyć o nie przychód uzyskany ze zbycia udziałów lub akcji. Innymi słowy, wydatki na objęcie lub nabycie udziałów/akcji staną się kosztem podatkowym dopiero w momencie ich zbycia.

Dodatkowo, Ustawa o CIT reguluje w szczególny sposób kwestie wydatków poniesionych przez spółkę nabywającą udziały lub akcje w ramach wymiany udziałów. Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 8e Ustawy o CIT za koszty uzyskania przychodów nie uważa się wydatków poniesionych przez spółkę nabywającą przy wymianie udziałów; wydatki te - w wysokości odpowiadającej nominalnej wartości udziałów (akcji) wydanych wspólnikom spółki, której udziały są nabywane, powiększonych o zapłatę w gotówce, o której mowa w art. 12 ust. 4d - są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji).

Na gruncie przepisów Ustawy o CIT, przez wymianę udziałów rozumie się sytuację, w której spółka nabywa od wspólnika innej spółki udziały tej innej spółki i w zamian za udziały tej innej spółki przekazuje jej wspólnikowi własne udziały. Alternatywnie w zamian za udziały tej innej spółki przekazuje wspólnikowi tej innej spółki własne udziały wraz z zapłatą w gotówce w wysokości nie wyższej niż 10% wartości nominalnej własnych udziałów, a w przypadku braku wartości nominalnej udziałów - wartości rynkowej wydawanych własnych udziałów. Regulacje o wymianie udziałów dotyczą również akcji (art. 12 ust. 4d ustawy o CIT).

Ponadto warunkiem dla wymiany udziałów jest spełnienie jednego z dwóch warunków:

  • w wyniku nabycia, spółka nabywająca uzyskuje bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane; albo
  • spółka nabywająca, posiadająca bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane, zwiększa ilość udziałów (akcji) w tej spółce.

Ponadto aby transakcja stanowiła wymianę udziałów w rozumieniu art. 12 ust. 4d Ustawy o CIT, wymagane jest aby podmioty biorące udział w tej transakcji podlegały w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągnięcia.

Jeżeli wymiana udziałów spełnia powyższe warunki, to wtedy do przychodów nie zalicza się wartości udziałów (akcji) przekazanych wspólnikowi tej innej spółki oraz wartości udziałów (akcji) nabytych przez spółkę.

Przepis art. 12 ust. 4d stosuje się również w przypadku dokonania więcej niż jednej transakcji nabycia udziałów, przeprowadzonych w okresie nieprzekraczającym 6 miesięcy liczonych począwszy od miesiąca, w którym nastąpiło pierwsze ich nabycie, jeżeli w wyniku tych transakcji spełnione są warunki określone w tym przepisie (art. 12 ust. 12 ustawy o CIT).

Art. 12 ust. 4d Ustawy o CIT nie stosuje się w przypadkach, gdy głównym lub jednym z głównych celów wymiany udziałów jest uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania (art. 12 ust. 13 Ustawy o CIT). Jeżeli wymiana udziałów nie została przeprowadzona z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, dla celów art. 12 ust. 13 Ustawy o CIT domniemywa się, że głównym lub jednym z głównych celów tych czynności jest uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania (art. 12 ust. 14 Ustawy o CIT).

Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe, w ocenie Wnioskodawcy planowane wniesienia Udziałów w Spółkach w formie aportu będzie stanowić wymianę udziałów w rozumieniu art. 12 ust. 4d Ustawy o CIT, ponieważ:

  • Wnioskodawca w zamian za wydanie własnych udziałów na rzecz Spółki kapitałowej, „B” i „C” otrzyma Udziały w Spółkach;
  • Wnioskodawca nie dokona zapłaty w gotówce za otrzymane Udziały w Spółkach;
  • Wnioskodawca, w wyniku aportu dokonanego przez Spółkę kapitałową, uzyska bezwzględną większość głosów w „CP” sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz w „CC II” sp. z o.o., a następnie już posiadając bezwzględną większość praw głosu w tych spółkach Wnioskodawca na skutek kolejnego aportu Udziałów w Spółkach, dokonanego przez „B” oraz „C”, zwiększy ilość udziałów w spółkach „CP” sp. z o.o., „SD” sp. z o.o., „SG” sp. z o.o. oraz w „CC II” sp. z o.o.;
  • podmioty biorące udział w wymianie udziałów podlegają opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągnięcia odpowiednio w Polsce lub we Włoszech, czyli w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
  • nabycie Udziałów w Spółkach przez Wnioskodawcę zostanie dokonane w okresie nieprzekraczającym 6 miesięcy liczonych od początku miesiąca, w którym nastąpi pierwsze nabycie Udziałów w Spółkach;
  • wymiana udziałów zostanie przeprowadzona z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych i nie będzie motywowana kwestiami podatkowymi.

Mając na uwadze, że Spółka nabędzie Udziały w Spółkach w ramach wymiany udziałów, o której mowa w art. 12 ust. 4d, w przypadku późniejszego odpłatnego zbycia Udziałów w Spółkach, nominalna wartość udziałów Wnioskodawcy wydanych w zamian za przeniesienie własności Udziałów w Spółkach będzie stanowić koszt uzyskania przychodów Wnioskodawcy.

Powyższe rozumienie przepisów znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych w tym przykładowo w interpretacji indywidualnej z dnia 21 czerwca 2019 r. wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej numer ITPB3/4510-121/16-2/MJ, interpretacji indywidualnej z dnia 5 września 2018 r. wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej numer ITPB3/4510-250/15-5/18-S/MJ oraz interpretacji indywidualnej z dnia 6 listopada 2017 r. wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej numer 0111-KDIB1-1.4010.107.2017.1.SG.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy tylko w zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast w pozostałym zakresie wniosku zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj