Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.187.2020.2.AK
z 22 maja 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2020 r. (data wpływu 20 lutego 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2020 r. (data nadania 21 maja 2020 r., data wpływu 21 maja 2020 r.) na wezwanie Nr 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.1.AK z dnia 15 maja 2020 r. (data nadania 15 maja 2020 r., data doręczenia 16 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 20 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego.


Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 15 maja 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.1.AK (data nadania 15 maja 2020 r., data doręczenia 16 maja 2020 r.), tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku.


Pismem z dnia 19 maja 2020 r. (data nadania 21 maja 2020 r., data wpływu 21 maja 2020 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek.


We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.


W dniu 23 czerwca 2016 r. Wnioskodawca zawarł wraz z żoną i bratem a bankiem, umowę kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych).

W dniu 26 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca zakończył budowę i uzyskał w dniu 9 maja 2019 r. zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do użytkowania obiektu budowlanego, po czym zgodnie z zapisem ust. 19 umowy wystąpił o środki na dotację. Finalnie w dniu 4 października 2019 r. otrzymał wpłatę na rachunek kredytowy – dotację z NFOŚiGW w wysokości 30.000 PLN. Następnie w 2020 r. NFOŚiGW wystawił PIT-11 za 2019 r. umieszczając tę kwotę w części F poz. 76/77.


W uzupełnieniu Wnioskodawca doprecyzował stan faktyczny o następujące informacje:


Przedsięwzięcie mające na celu poprawę efektywności energetycznej w budynku polegało na wyborze projektu o podwyższonej termoizolacyjności w stosunku do projektu standardowego oraz na wykonaniu wszystkich prac mających wpływ na charakterystykę energetyczną budynku zgodnie z założeniami projektowymi i wytycznymi NFGOŚiGW dotyczącymi budowy domów energooszczędnych.


W szczególności użyto materiałów i urządzeń, które miały wpływ na efektywność energetyczną tego budynku:

  • Obustronne ocielenie ścian fundamentowych styropianem „A” w celu wyeliminowania mostków termicznych,
  • Ściany zewnętrzne: Beton komórkowy „B” – miejscami lepsze niż w projekcie,
  • Ocieplenie ścian zewnętrznych: Styropian „C” – miejscami lepsze niż w projekcie,
  • Podłogi na gruncie 20 cm Styropian „D” dach-podłoga – lepsze niż w projekcie,
  • Stropodach 32 cm wełna mineralna “E”,
  • Okna i drzwi balkonowe „F” z pakietem trzyszynowym,
  • Okna połaciowe „G” z kołnierzem „H”,
  • Drzwi zewnętrzne „I” Kolekcja arktyczna z osłoną podproża
  • Schody strychowe „J”,
  • Brama garażowa „K”,
  • Kocioł gazowy „L” Sprawność kotła 109%,
  • Rekuperator „M” Sprawność odzysku ciepła 93%.


Ostatecznie uzyskano zapotrzebowanie na energię pierwotną EP=78,13 [kWh/m2 rok], podczas gdy obowiązująca norma dla budynków nowych wynosiła 120 [kWh/m2 rok], wg normy WT2014 (obowiązującej w momencie rozpoczęcia budowy). Zapotrzebowanie tego budynku jest nawet mniejsze niż kolejna norma z 2017 roku (obowiązująca obecnie, która wynosi 95 [kWh/m2 rok]).

Przedmiotowa dotacja została przeznaczona na realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, pod warunkiem, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy tego budynku.

Zgodnie z § 4 pkt 2 i 3 „Umowy kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją” kwotą kredytu z dotacją mogą być objęte wyłącznie koszty kwalifikowane dotyczące przedsięwzięcia zrealizowanego po dniu zawarcia umowy kredytu objętego dotacją oraz kwota dotacji nie może przekroczyć kwoty kosztów kwalifikowanych i kwoty 30.000 zł. (Koszty kwalifikowane, to koszty mające wpływ na poprawę efektywności energetycznej budynku, czyli wszystkie wymienione w części pierwszej odpowiedzi, a ich wartość jest większa od wnioskowanej kwoty dotacji). Dotacja została wypłacona zgodnie z § 4 pkt 8 umowy po potwierdzeniu przez Bank zrealizowania przedsięwzięcia oraz potwierdzeniu osiągnięcia efektu ekologicznego tożsamego z efektem rzeczowym, rozumianym jako potwierdzenie osiągnięcia wymaganego standardu energetycznego.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy kwota dofinansowania, jaką otrzymał Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach dotacji ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych), podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a dotacja wypłacona ze środków NFOŚiGW na budowę domu energooszczędnego jest zwolniona od podatku dochodowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).


W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.


Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w dniu 23 czerwca 2016 r. Wnioskodawca zawarł wraz z żoną i bratem a bankiem umowę kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych). W dniu 26 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca zakończył budowę i uzyskał w dniu 9 maja 2019 r. zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do użytkowania obiektu budowlanego, po czym zgodnie z zapisem ust. 19 umowy wystąpił o środki na dotację. Finalnie w dniu 4 października 2019 r. otrzymał wpłatę na rachunek kredytowy – dotację z NFOŚiGW w wysokości 30.000 PLN.


Przedsięwzięcie mające na celu poprawę efektywności energetycznej w budynku polegało na wyborze projektu o podwyższonej termoizolacyjności w stosunku do projektu standardowego oraz na wykonaniu wszystkich prac mających wpływ na charakterystykę energetyczną budynku zgodnie z założeniami projektowymi i wytycznymi NFOŚiGW dotyczącymi budowy domów energooszczędnych. W szczególności użyto materiałów i urządzeń, które miały wpływ na efektywność energetyczną tego budynku. Przedmiotowa dotacja została przeznaczona na realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy tego budynku.


W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 22 listopada 2019 r., wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia:

  1. w budynku mieszkalnym jednorodzinnym lub
  2. w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, pod warunkiem że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

– w ramach programów mających na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń do atmosfery.


W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 23 listopada 2019 r., wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396, z późn. zm.).


Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. otrzymał dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zatem w przedstawionej sprawie zastosowanie będzie miał art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 22 listopada 2019 r.


Stwierdzić należy, że zwolnieniem z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęte będą świadczenia otrzymane ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane w ramach programów mających na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń do atmosfery. Zwolnienie to ma również zastosowanie do budynków nowo budowanych, które nie zostały przekazane lub zgłoszone do użytkowania, pod warunkiem, że uzyskano zgodę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego na rozpoczęcie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.


W myśl art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396, z późn. zm.), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869, z późn. zm.).

Z kolei ust. 2 ww. przepisu stanowi, że wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej są samorządowymi osobami prawnymi w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy, o której mowa w ust. 1.


Zgodnie z art. 400b ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, celem działania wojewódzkich funduszy jest finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 2a, 5-9a, 11-22 i 24-42.


Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej obejmuje przedsięwzięcia związane z ochroną powietrza (art. 400a ust. 1 pkt 21 ww. ustawy).


Stosownie zaś do art. 411 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, finansowanie działalności, o której mowa w art. 400a ust. 1 oraz art. 410a ust. 4-6, ze środków Narodowego Funduszu i wojewódzkich funduszy odbywa się przez:

  1. udzielanie oprocentowanych pożyczek, w tym pożyczek przeznaczonych na zachowanie płynności finansowej przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  2. udzielanie dotacji, w tym:
    1. dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych,
    2. dokonywanie częściowych spłat kapitału kredytów bankowych,
    3. dopłaty do oprocentowania lub ceny wykupu obligacji,
    4. (uchylona),
    5. dopłaty do rat lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.) i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 865, 1018 i 1309);
    6. środowiska i gospodarki wodnej, niezwiązaną z wykonywaniem obowiązków pracowników administracji rządowej i samorządowej.

Narodowy Fundusz oraz wojewódzkie fundusze udzielają dotacji, pożyczek, poręczeń oraz przekazują środki finansowe na podstawie umów cywilnoprawnych – art. 411 ust. 8 ustawy Prawo ochrony środowiska.


Zgodnie zaś z art. 411 ust. 10 ww. ustawy Narodowy Fundusz oraz wojewódzkie fundusze mogą udostępniać środki finansowe bankom z przeznaczeniem na udzielanie kredytów bankowych, pożyczek lub dotacji na wskazane przez siebie programy i przedsięwzięcia z zakresu zadań ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz potrzeb geologii, a także dopłaty do oprocentowania lub częściowe spłaty kapitału udzielanych na ten cel kredytów bankowych, lub dopłaty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. e.


Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, skoro przedmiotowy Program spełniał kryteria określone w art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj.:

  • obejmował dotacje udzielane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, oraz
  • miał na celu realizację przedsięwzięcia, które wpłynęło na poprawę efektywności energetycznej,
  • przedsięwzięcie zostało realizowane w nowo budowanym budynku jednorodzinnnym

- to uznać należy, że otrzymane w ramach tego Programu środki stanowią dla jego beneficjentów, przychód zwolniony z opodatkowania.


Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że otrzymana przez Wnioskodawcę dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych), który miał na celu poprawę efektywności energetycznej, w ramach którego Wnioskodawca zrealizował przedsięwzięcia w nowo budowanym budynku mieszkalnym – stanowi dla Wnioskodawcy przychód z innych źródeł, określony w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z otrzymaniem ww. dotacji.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Ponadto wyjaśnić należy, że w toku postępowania w sprawie wydania interpretacji upoważniony organ nie przeprowadza jakiegokolwiek postępowania dowodowego, a informacje niezbędne do wydania interpretacji czerpie wyłącznie z przedstawionego przez stronę opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego. Należy też zauważyć, że na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj