Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.289.2020.1.RK
z 21 maja 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni - przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 4 marca 2020 r., identyfikator poświadczenia przedłożenia …), uzupełnionym pismem z dnia 4 marca 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 4 marca 2020 r., identyfikator poświadczenia przedłożenia …), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia przychodów ze świadczenia wskazanych we wniosku usług do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz możliwości opodatkowania uzyskanych z tego tytułu dochodów podatkiem liniowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca uzupełnił powyższy wniosek pismem z dnia 4 marca 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni prowadzi własną działalność gospodarczą i świadczy w jej ramach przede wszystkim usługi doradcze (doradztwo biznesowo-gospodarcze; PKD: 69.10.Z i 70.22.Z), usługi wsparcia w ramach rozliczeń oraz wykonuje prace krawieckie i renowacyjne mebli (w mniejszym zakresie; PKD 14.19.Z i 95.24.Z). Wnioskodawczyni jest zarejestrowanym przedsiębiorcą (dokonała rejestracji w CEiDG składając jednocześnie oświadczenie o wyborze metody rozliczania podatkiem liniowym - zgodnie z art. 9a ust. 2 w zw. z ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm., dalej: u.o.p.d.o.f.) i zarejestrowała się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny. Wnioskodawczyni zarejestrowała działalność gospodarczą pod adresem zamieszkania (posiada pomieszczenie wydzielone dla celów działalności gospodarczej). Wnioskodawczyni posiada wyposażenie pozwalające Jej na prowadzenie działalności (m.in. komputer stacjonarny, wyposażenie biura, telefon, maszyny do szycia). Wnioskodawczyni podpisała z inną firmą - X Sp. z o.o. (dalej jako: Kontrahent) umowę o współpracy (dalej: Umowa o współpracy), w ramach której świadczy usługi doradcze (bieżące doradztwo biznesowo-gospodarcze, w tym przygotowywanie procedur compliance’owych) oraz usługi wsparcia w ramach rozliczeń podatkowo-finansowych (m.in. odpowiada na zapytania pracowników firmy, przygotowuje rozliczenia VAT zagranicznego Kontrahenta na podstawie jego danych sprzedażowych w określonych terminach, weryfikuje poprawność ujęcia rozliczanych transakcji w księgach zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez Kontrahenta). Zgodnie z Umową o współpracy, w zakres świadczonych usług wchodzi: wsparcie zespołu finansowego, księgowego, prawnego w zakresie weryfikacji prawidłowości rozliczeń zdarzeń gospodarczych, formułowanie umów zgodnie z obowiązującymi regulacjami, bieżący monitoring i analiza zmian w przepisach prawa podatkowego, linii interpretacyjnej i orzeczniczej oraz udział w ich implementowaniu u Kontrahenta, rejestracja Kontrahenta w krajach poza MOSS oraz weryfikacja poprawności składanych deklaracji, optymalizacja kosztów doradztwa podatkowego w zakresie rejestracji w krajach poza MOSS.

W ramach zawartej Umowy o współpracy Wnioskodawczyni obowiązana jest do wykonywania usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, według najlepszej woli i wiedzy, uczciwie, rzeczowo i z należytą starannością, przy uwzględnieniu profesjonalnego charakteru świadczonych usług, mając na celu osiągnięcie najlepszych rezultatów oraz biorąc pod uwagę interesy i dobre imię Kontrahenta. Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Wnioskodawczynią a Kontrahentem:

  • Ze względu na charakter świadczonych usług doradczych, które wymagają współpracy i bieżącej komunikacji z kadrą zarządzającą i pracownikami Kontrahenta, Wnioskodawczyni powinna pozostawać dyspozycyjna, tj. dostępna do dostarczenia rezultatów usług w standardowych godzinach pracy Kontrahenta w przedziale godzinowym między 8:00 a 18:00 w dni powszednie. Umowa nie wyklucza jednak sytuacji konieczności świadczenia usług poza tym przedziałem czasowym, jeżeli byłoby to niezbędne do prawidłowego i terminowego wykonania usług.
  • Wnioskodawczyni ma prawo do dni wolnych (w których nie będzie wykonywała usług) w ustalonym przez Kontrahenta limicie; umowa nie przewiduje jednak żadnego ekwiwalentu za niewykorzystanie limitu dni wolnych.
  • Wnioskodawczyni nie musi wykonywać usług objętych Umową o współpracy w biurze Kontrahenta, jeżeli charakter wykonywanych czynności tego nie wymaga. W związku z powyższym Wnioskodawczyni, chociaż może korzystać z przestrzeni biurowej udostępnionej Jej przez Kontrahenta, nie zawsze fizycznie świadczy usługi w jego biurze (usługi mogą być wykonywane zdalnie, np. z miejsca zamieszkania Wnioskodawczyni czy innego dowolnego miejsca wybranego przez Wnioskodawczynię).
  • Wnioskodawczyni nie pracuje pod kierownictwem innej osoby zatrudnionej przez Kontrahenta. Wyznaczona została osoba, do której Wnioskodawczyni raportuje wykonane usługi, jednak inne osoby nie organizują Jej pracy i nie decydują, gdzie i w jakich godzinach proces pracy jest realizowany. Wnioskodawczyni ma również swobodę w wyborze sposobu wykonywania usług, co przejawia się m.in. w samodzielnym określaniu bieżących zadań.
  • Kontrahent udostępnił Wnioskodawczyni laptop i telefon służbowy do kontaktu z Kontrahentem. Z uwagi na bezpieczeństwo danych (m.in. danych osobowych, do których dostęp ma Wnioskodawczyni) i kwestie ograniczonych dostępów do systemów księgowych z punktów zewnętrznych, do wykonywania usług na rzecz Kontrahenta Wnioskodawczyni najczęściej korzysta z udostępnionego Jej przez Kontrahenta sprzętu.

Częściowo jednak, do wykonywania elementów usług, które nie wiążą się z ryzykiem wycieku danych i nie wymagają szczególnych uprawnień dostępowych w systemach Kontrahenta, Wnioskodawczyni korzysta również z własnego sprzętu. Zgodnie z Umową o współpracy, w przypadku gdyby Wnioskodawczyni nie mogła wykonywać usług na rzecz Kontrahenta, może za zgodą Kontrahenta, powierzyć ich wykonanie osobie trzeciej (w całości lub części). Powierzenie wykonania usług osobie trzeciej następuje na ryzyko i koszt Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni zaznacza, że nigdy nie była zatrudniona przez Kontrahenta na podstawie umowy o pracę, ani na podstawie żadnej innej formy zatrudnienia/współpracy. Z tytułu świadczenia usług na podstawie Umowy o współpracy Wnioskodawczyni wynegocjowała zryczałtowane miesięczne wynagrodzenie, niezależne od ilości przepracowanych w danym miesiącu godzin. Wynagrodzenie za poszczególne miesiące płatne jest przed ostatnim dniem miesiąca na podstawie faktur dostarczanych przez Wnioskodawczynię raz w miesiącu. Wnioskodawczyni nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za jakiekolwiek dodatkowe nakłady pracy i czasu, które mogą być konieczne do wykonania usług określonych w Umowie o współpracy. W przypadku, gdyby Wnioskodawczyni miała jednak świadczyć dodatkowe usługi nieobjęte zakresem Umowy o współpracy, negocjowane będzie z Kontrahentem odrębne wynagrodzenie za dodatkowe usługi. Wnioskodawczyni ponosi odpowiedzialność za opłacenie należnych od Jej wynagrodzenia podatków i składek na ubezpieczenia społeczne (ustalone ryczałtowe wynagrodzenie nie ulega zmianie w przypadku wzrostu obciążeń publicznoprawnych Wnioskodawczyni). Wnioskodawczyni, zgodnie z Umową, nie będzie przysługiwało żadne inne dodatkowe wynagrodzenie, oprócz przychodów określonych w umowie, z tytułu dodatkowych i ponadnormatywnych nakładów kosztów i czasu pracy, wymaganych do wypełnienia zobowiązań wynikających z Umowy o współpracy. Czynności wynikające z Umowy o współpracy z Kontrahentem mogą być wykonywane w miejscu zamieszkania Wnioskodawczyni lub w dowolnym innym miejscu oraz w dowolnym czasie, pod warunkiem że zostaną dochowane ustalone terminy dostarczania przedmiotowych usług. Specyfika świadczonych usług doradczych w zakresie doradztwa biznesowo-gospodarczego i wsparcia w rozliczeniach polega na tym, że usługi te co do zasady mają charakter pomocniczy i wspierający do działalności Kontrahenta i nie rodzą odpowiedzialności wobec osób trzecich. W chwili obecnej Wnioskodawczyni wystawia jedną fakturę w miesiącu dla głównego obecnie klienta, jakim jest Kontrahent. Dodatkowo, Wnioskodawczyni wystawia nieregularnie faktury dokumentujące pozostałą swoją sprzedaż. Wnioskodawczyni nie współpracuje w szerokim zakresie z innymi firmami, gdyż współpraca z firmą Kontrahenta oraz działalność w zakresie prac krawieckich i tapicerskich wyczerpuje zasadniczo Jej możliwości czasowe. Wnioskodawczyni nie wyklucza jednak, że w przyszłości będzie w ograniczonym zakresie świadczyła usługi doradcze dla innych podmiotów (jest operacyjnie na to przygotowana). Umowa o współpracy zawiera klauzulę zawierającą zakaz konkurencji, ale dotyczącą jedynie współpracy z podmiotami z branży Kontrahenta. Wspomniana klauzula nie ogranicza więc Wnioskodawczyni w ewentualnej współpracy z innymi kontrahentami, spoza branży Kontrahenta.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy czynności wykonywane w ramach Umowy o współpracy należy zaklasyfikować jako pozarolniczą działalność gospodarczą, zgodnie z art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f. i czy odpowiednio dochody z tej umowy można opodatkować podatkiem liniowym 19% na podstawie art. 30c u.o.p.d.o.f. (na podstawie złożenia stosownego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania)?

Zdaniem Wnioskodawczyni, czynności wykonywane w ramach opisanej we wniosku Umowy o współpracy należy zaklasyfikować jako pozarolniczą działalność gospodarczą, zgodnie z art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wobec czego dochody z tej umowy można opodatkować podatkiem liniowym 19% zgodnie z art. 30c u.o.p.d.o.f., na podstawie złożenia stosownego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 u.o.p.d.o.f., opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie natomiast z art. 30c ust. 1 u.o.p.d.o.f., podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej (...) wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Zdaniem Wnioskodawczyni, zgodnie z przepisami art. 10 ust. 1 pkt 3 u.o.p.d.o.f., odrębnym źródłem dochodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 5a pkt 6 u.o.p.d.o.f., ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei w myśl art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f., za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Jak wynika z treści art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f., niespełnienie któregokolwiek z warunków wymienionych w tym przepisie oznacza, że wykonywane czynności mogą być klasyfikowane na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako pozarolnicza działalność gospodarcza.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawczyni czynności (tj. usługi doradcze i usługi wsparcia w zakresie rozliczeń) wykonywane w ramach Umowy o współpracy spełniają definicję pozarolniczej działalności gospodarczej ponieważ:

  1. usługi w ramach Umowy mogą być świadczone w dowolnym miejscu i czasie, oraz nie istnieje stosunek podporządkowania (kierownictwa) pomiędzy Wnioskodawczynią a Kontrahentem,
  2. Wnioskodawczyni będzie świadczyła usługi doradcze we własnym imieniu i na własny rachunek oraz będzie świadczyła usługi doradcze na własne ryzyko - w szczególności Wnioskodawczyni będzie ponosiła następujące rodzaje ryzyk gospodarczych: Wnioskodawczyni będzie zobowiązana do opłacania wszelkich podatków i innych zobowiązań publiczno-prawnych zgodnie z przepisami prawa, w związku czym Wnioskodawczyni ponosi ryzyko ekonomiczne i prawne wynikające ze zmian przepisów prawa i możliwego wzrostu kosztów podatków i innych obciążeń o charakterze publiczno-prawnym. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Wnioskodawczyni, zgodnie z Umową, nie będzie przysługiwało żadne inne dodatkowe wynagrodzenie, oprócz przychodów określonych w Umowie, z tytułu dodatkowych i ponadnormatywnych nakładów kosztów i czasu pracy, wymaganych do wypełnienia zobowiązań wynikających z Umowy. W przypadku niemożności wykonania usług, Wnioskodawczyni może powierzyć ich wykonanie osobie trzeciej, ale może tego dokonać na własne ryzyko i na własny koszt. W związku z powyższym należy uznać, że Wnioskodawczyni ponosi ryzyko organizacyjne oraz finansowe prowadzonej działalności gospodarczej.
  3. W zakresie odpowiedzialności wobec osób trzecich Wnioskodawczyni wskazuje, że w przypadku Umowy o współpracy, przesłanka ta nie dotyczy Wnioskodawczyni, albowiem specyfika świadczonych usług doradczych w zakresie doradztwa biznesowo-gospodarczego oraz wsparcia w ramach rozliczeń polega na tym, że usługi te co do zasady mają charakter pomocniczy i wspierający do działalności Kontrahenta i nie rodzą odpowiedzialności wobec osób trzecich. W dodatku, Umowa nie wyłącza prawa Wnioskodawczyni do zawierania innych umów i do świadczenia usług na rzecz innych podmiotów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (jedyne ograniczenie związane jest z tajemnicą przedsiębiorstwa i dotyczy spółek z wąskiej branży Kontrahenta).

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawczyni zgodnie z art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f., czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię w ramach powyższej Umowy można zaklasyfikować jako pozarolniczą działalność gospodarczą, a osiągane dochody w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej można opodatkować podatkiem liniowym 19% na podstawie art. 30c u.o.p.d.o.f. (po złożeniu stosownego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania zgodnie z art. 9a ust. 2 u.o.p.d.o.f.).

Jednocześnie, ponieważ usługi wykonywane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej nie będą świadczone na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy, to nie będzie miało zastosowania wyłączenie, o którym mowa w art. 9a ust. 3 u.o.p.d.o.f.

Dodatkowo należy podkreślić, że zgodnie z przepisem art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f. niespełnienie któregokolwiek z warunków określonych w ww. art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f. oznacza, że wykonywane czynności mogą być klasyfikowane na gruncie u.o.p.d.o.f. jako pozarolnicza działalność gospodarcza. W przypadku czynności wykonywanych w ramach Umowy o współpracy, nie będą spełnione warunki dotyczące wykonywania czynności pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego, oraz braku ponoszenia ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością. Trzeci z wymienionych w art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f. warunków, jak wskazano powyżej, nie ma zastosowania w przypadku Umowy o współpracę.

W związku z tym zdaniem Wnioskodawczyni czynności (tj. usługi doradcze i usługi wsparcia) wykonywane w ramach Umowy o współpracy spełniają definicję pozarolniczej działalności gospodarczej. Przedmiotowa umowa nie będzie miała także charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze i równocześnie nie będą spełnione łącznie warunki określone w art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dlatego też przychody uzyskiwane przez Wnioskodawczynię ze świadczenia czynności w ramach przedmiotowej Umowy o współpracy należy zaklasyfikować jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, a więc przychody ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 tej ustawy. Tym samym Wnioskodawczyni, świadcząc w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz Kontrahenta usługi na podstawie Umowy o współpracy, której zakres wskazany został w opisie sprawy niniejszego wniosku, jest uprawniona do kwalifikowania przychodu uzyskanego z tego tytułu jako mającego źródło w pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z przepisami art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 u.o.p.d.o.f.

Wobec powyższego, mając na uwadze złożenie przez Wnioskodawczynię oświadczenia, o którym mowa w art. 9a ust. 2 w zw. z ust. 2c u.o.p.d.o.f., Wnioskodawczyni ma prawo do opodatkowania dochodów z tytułu świadczenia wskazanych we wniosku usług doradczych uzyskiwanych na podstawie Umowy o współpracy, zawartej z Kontrahentem, 19% liniowym podatkiem dochodowym od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30c ust. 1 u.o.p.d.o.f.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawczyni.

Końcowo zaznaczyć należy, że tutejszy Organ wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawczynię i Jej stanowiskiem, tym samym Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku ww. postępowań okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawczyni w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj