Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-2.4012.86.2020.2.PG
z 27 maja 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lutego 2020 r. (data wpływu 24 lutego 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 maja 2020 r. (data wpływu 20 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • odliczenia podatku z tytułu zakupu działki (pytania oznaczone nr 1 i nr 2) – jest prawidłowe;
  • korekty faktury (pytanie oznaczone nr 3) – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku z tytułu zakupu działki oraz korekty faktury. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 maja 2020 r. (data wpływu 20 maja 2020 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz własne stanowisko do zadanych pytań.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest rolnikiem zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT. W dniu 16 października 2019 r. Wnioskodawca zakupił od KOWR, na której w przyszłości planuje trzymać sprzęt rolniczy.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług od 2010 r. i jest zarejestrowany jako Gospodarstwo Rolne.

Nabycie działki nastąpiło w drodze czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Jako rolnik Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji środków trwałych.

Działkę Wnioskodawca będzie wykorzystywał w przyszłości na cele prowadzonej działalności, a mianowicie jako plac do składowania – parkowania maszyn rolniczych.

W przyszłości działkę Wnioskodawca będzie wykorzystywał do parkowania maszyn wykorzystywanych do prowadzenia gospodarstwa rolnego, więc będą to czynności niepodlegające opodatkowaniem od podatku od towarów i usług.

W piśmie z dnia 13 maja 2020 r. (data wpływu 20 maja 2020 r.) – będącym uzupełnieniem wniosku – Wnioskodawca poinformował, że:

  1. Nabycie działki nastąpiło w ramach prowadzonego Gospodarstwa Rolnego.
  2. Działka od samego początku nabywana była z przeznaczeniem do parkowania maszyn rolniczych tudzież wykorzystywana do celów Gospodarstwa Rolnego, w przyszłości Wnioskodawca zamierza przeprowadzić się na sąsiadującą z tą działka działkę. Dlatego, że na otrzymanej od rodziców działce jest nie wystarczająco miejsca do prowadzenia Gospodarstwa Rolnego Wnioskodawca był zmuszony nabyć działkę sąsiadującą z jego działką w celu uzyskania wystarczająco miejsca do parkowania maszyn rolniczych.
  3. Tak na fakturze wystawionej przez KOWR został naliczony podatek VAT.
  4. Działka ta będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).

  1. Czy w związku z tym że w przyszłości Wnioskodawca będzie składował maszyny na ww. działce, czyli będzie wykorzystywał te działkę na cele związane z prowadzeniem gospodarstwa rolnego to może odliczyć VAT od wystawionej faktury?
  2. Działka została nabyta do majątku wspólnego Wnioskodawcy i jego żony, czy ma to znaczenie przy odliczaniu VAT?
  3. Na nabycie działki została wystawiona faktura imienna, czy Wnioskodawca musi dokonać korekty tej faktury, aby można było otrzymać zwrot VAT od zakupionej działki?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku):

  • Ad. 1)
    Dlatego, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT zarejestrowanym jako gospodarstwo rolne to może odliczyć podatek VAT od zakupionej działki, która za kilka lat będzie służyła mu jako parking dla maszyn rolniczych używanych do prowadzenia Gospodarstwa Rolnego.
  • Ad. 2)
    Niema to znaczenia przy odliczaniu VAT ponieważ Wnioskodawca i jego żona są małżeństwem i ustawowo wszystko przez nich nabywane zaliczane jest do majątku wspólnego.
  • Ad. 3)
    Tak, Wnioskodawca musi zwrócić się do KOWR w celu skorygowania faktury imiennej aby mógł otrzymać zwrot VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest:

  • prawidłowe – w części dotyczącej odliczenia podatku z tytułu zakupu działki (pytania oznaczone nr 1 i nr 2);
  • nieprawidłowe – w części dotyczącej korekty faktury (pytanie oznaczone nr 3).

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Aby dany podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W przypadku osób fizycznych prowadzących wyłącznie gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie za podatnika uważa się osobę, która złoży zgłoszenie rejestracyjne, o którym mowa w art. 96 ust. 1 (art. 15 ust. 4 ustawy).

W myśl art. 2 ustawy – ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

  • pkt 15 – działalności rolniczej – rozumie się przez to produkcję roślinną i zwierzęcą (…),
  • pkt 16 – gospodarstwie rolnym – rozumie się przez to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.

Z okoliczności przedstawionych w opisie sprawy wynika, że Wnioskodawca jest rolnikiem zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT. W dniu 16 października 2019 r. zakupił działkę na której w przyszłości planuje trzymać sprzęt rolniczy. Nabycie działki nastąpiło w drodze czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Działkę Wnioskodawca będzie wykorzystywał w przyszłości na cele prowadzonej działalności, a mianowicie jako plac do składowania – parkowania maszyn rolniczych. Nabycie działki nastąpiło w ramach prowadzonego Gospodarstwa Rolnego. Działka od samego początku nabywana była z przeznaczeniem do parkowania maszyn rolniczych tudzież wykorzystywana do celów Gospodarstwa Rolnego. Na fakturze wystawionej przez KOWR został naliczony podatek VAT. Działka ta będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

Na tle przedstawionego opisu sprawy, wątpliwości Wnioskodawcy w pytaniu pierwszym dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku VAT z wystawionej faktury z tytułu zakupu działki w ramach prowadzonego gospodarstwa rolnego, na której będzie składował maszyny rolnicze.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Mając zatem na uwadze powołane przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, że w rozpatrywanej sprawie warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, będą spełnione, ponieważ Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT oraz – jak wskazał Wnioskodawca – zakupiona działka będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych. W konsekwencji Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT z faktury potwierdzającej nabycie działki.

Natomiast w pytaniu oznaczonym nr 2 wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą tego, czy przy odliczaniu podatku VAT ma znaczenie to, że działka została nabyta do majątku wspólnego Wnioskodawcy oraz jego żony.

Odnosząc się do powyższego podkreślić należy, że w kwestii dotyczącej prawa do odliczenia podatku nie ma znaczenia, że działka została nabyta do majątku wspólnego Wnioskodawcy i jego żony. Ważne w tym przypadku jest to, że działka została nabyta w ramach prowadzonego przez Wnioskodawcę gospodarstwa rolnego z tytułu którego Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT oraz – jak oświadczył Wnioskodawca – działka ta będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Reasumując – odpowiadając na pytania oznaczone nr 1 i nr 2 – należy stwierdzić, że w związku z tym, że w przyszłości Wnioskodawca będzie składował maszyny na ww. działce, czyli działka ta będzie wykorzystywana na cele związane z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, to Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z wystawionej faktury dokumentującej nabycie działki. Jednocześnie przy odliczaniu podatku VAT nie ma znaczenia, że działka ta została nabyta do majątku wspólnego Wnioskodawcy i jego żony.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie objętym pytaniem oznaczonym nr 1 i nr 2 należało uznać za prawidłowe.

Wnioskodawca w pytaniu oznaczonym nr 3 ma wątpliwości dotyczące obowiązku korekty faktury aby można było otrzymać zwrot VAT od zakupionej działki.

Zasady wystawiania faktur regulują przepisy art. 106a-106q ustawy.

Jak stanowi art. 106a pkt 1 ustawy – przepisy niniejszego rozdziału stosuje się do sprzedaży, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 i 5 oraz ust. 1a, w których usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego i faktura dokumentująca te transakcje nie jest wystawiana przez usługobiorcę lub nabywcę towarów w imieniu i na rzecz usługodawcy lub dokonującego dostawy towarów.

Na podstawie art. 106b ust. 1 ustawy – podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:

  1. sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;
  2. sprzedaż wysyłkową z terytorium kraju i sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;
  3. wewnątrzwspólnotową dostawę towarów na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;
  4. otrzymanie przez niego całości lub części zapłaty przed dokonaniem czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub czynności, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4.

Stosownie do przepisu art. 106e ust. 1 ustawy, faktura powinna zawierać m.in.:

  1. datę wystawienia;
  2. kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem;

(…).

Faktury są dokumentami potwierdzającymi rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika. Faktury muszą być wystawione zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Faktura powinna odzwierciedlać prawdziwe zdarzenie gospodarcze. Oznacza, to, że nie można uznać za prawidłową fakturę, gdy sprzecznie z jej treścią wskazuje ona zdarzenie gospodarcze, które w ogóle nie zaistniało bądź zaistniało w innych rozmiarach lub między innymi podmiotami. Chociaż zgodnie z przepisami ustawy o VAT faktura powinna zawierać dane dotyczące podatnika i nabywcy, to jednak nie wszystkie wskazane braki/nieprawidłowości wykluczają możliwość ustalenia tych danych przy prawidłowej analizie innych zapisów zawartych w fakturach. Ponadto powyższe przepisy określają niezbędne minimum elementów, które powinna zawierać faktura.

Uwzględniając przytoczone regulacje stwierdzić należy, że w przypadku, gdy Wnioskodawca złożył zgłoszenie rejestracyjne dla potrzeb podatku od towarów i usług (podając swój numer NIP), aby przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego, powinien być on wskazany jako nabywca na otrzymywanych przez gospodarstwo rolne fakturach.

Analizując przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz przytoczone powyżej przepisy, stwierdzić należy, że o ile dane zawarte w fakturze dokumentującej nabycie działki wystawionej na Wnioskodawcę zawierają dane nabywcy tj. imię i nazwisko, adres i NIP Wnioskodawcy, to faktura taka, będzie stanowiła podstawę do odliczenia podatku naliczonego.

Zatem, jeżeli faktura wystawiona z tytułu zakupu działki zawiera powyższe dane, to nie ma potrzeby jej korekty, ponieważ jest to faktura wystawiona w sposób prawidłowy, tj. poprawnie identyfikuje zarówno samą transakcję jak i podmioty w niej uczestniczące. Jednocześnie faktura taka daje podstawę do dokonania odliczenia z niej podatku VAT.

Reasumując, fakt wystawienia imiennej faktury, lecz zawierającej ww. dane, nie powoduje, że trzeba dokonać jej korekty aby można było otrzymać zwrot VAT od zakupionej działki.

Zatem w tej części stanowisko Wnioskodawcy zostało uznane za nieprawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj