Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.156.2020.2.AR
z 8 czerwca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia – brak daty (data wpływu 6 kwietnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2020 r. (data wpływu 22 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 maja 2020 r. o wskazanie przepisów prawa podatkowego, sformułowanie pytania, przedstawienie własnego stanowiska oraz doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w piśmie z dnia 21 maja 2020 r.).

Rzymskokatolicka Parafia pw. (…) w A (dalej: Parafia, Wnioskodawca, Zainteresowany) otrzymała dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa B na lata 2014-2020 w ramach naboru (…), w ramach Priorytetu Inwestycyjnego „Wspieranie, wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych” (Działanie 4.1). Niniejszy Projekt funkcjonuje pod nazwą „(…)” (dalej: Projekt, Zadanie).

Celem głównym Projektu jest zwiększenie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, w tym energii geotermicznej do produkcji energii cieplnej. W ramach dotacji (…) sfinansował zakup i montaż pomp ciepła o łącznej mocy grzewczej (…) kW, wraz z wykonaniem ogrzewania podłogowego na działce nr (…) w budynku Kościoła w miejscowości A.

Okres realizacji Zadania:

  • data rozpoczęcia realizacji Projektu: (…) czerwca 2018 r.;
  • data rozpoczęcia rzeczowej realizacji Projektu: (…) czerwca 2018 r.;
  • data finansowego zakończenia realizacji Projektu: (…) sierpnia 2018 r.;

Wykaz kosztów, jakie zostały poniesione w ramach Projektu:

  • wartość ogółem: (…) zł;
  • wydatki kwalifikowalne: (…) zł;
  • wnioskowane dofinansowanie: (…) zł ((…) wydatków kwalifikowalnych).

Wydatki kwalifikowalne:

  • roboty budowlane: (…) zł;
  • zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych: (…).

Wydatki niekwalifikowalne:

  • promocja Projektu: (…) zł.

Podczas realizacji Zadania, Biuro Płatności zwróciło się z prośbą o przedłożenie interpretacji indywidualnej w celu potwierdzenia faktu, że Parafia nie ma możliwości odzyskania podatku VAT.

Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca nie posiada statusu czynnego podatnika VAT więc w związku z realizacją Projektu nie ma prawa do odzyskania VAT.

Uzasadnienie.

Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a, zwalnia się od podatku kościoły i związki wyznaniowe, o których mowa w przepisach o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przepisach o stosunku Państwa do kościoła i innych związków wyznaniowych.

Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem VAT, nie jest również zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Parafia wskazana jest jako nabywca na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowej Inwestycji polegającej na zakupie i montażu pomp ciepła w miejscowości A.

Nabywane towary i usługi w ramach realizacji ww. Inwestycji nie będą związane z żadnymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, ponieważ Wnioskodawca nie wykonuje żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Efekty wskazanego we wniosku Projektu nie będą wykorzystywane do żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 21 maja 2020 r.).

Czy Parafia ma możliwość odzyskania/zwrotu podatku od towarów i usług w ramach realizacji Projektu od poniesionych w związku z nim wydatków?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dnia 21 maja 2020 r.), Parafia nie ma możliwości odzyskania wydatków poniesionych na podatek od towarów i usług.

Zainteresowany nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu, jak też nie ma możliwości zwrotu z Urzędu Skarbowego wydatków poniesionych na podatek od towarów i usług. Wynika to z tego, że Parafia nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie prowadzi działalności gospodarczej, a na mocy art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca jest zwolniony od podatku VAT.

Parafia jest jednostką organizacyjną Kościoła, posiada osobowość prawną, co wynika z art. 517 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1989 r., Nr 29, poz. 154, z późn. zm.). Nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT ani nie figuruje w ewidencji płatników podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca nie ma możliwości odliczenia podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 31 ustawy o podatku od towarów i usług).

Uwzględniając art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie zostaną spełnione podstawowe warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabywane towary i usługi. Parafia nie jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny a zatem dokonane zakupy nie będą wykorzystywane przez Parafię do wykonywania czynności generujących podatek należny.

Wnioskodawca pokrył wszystkie koszty (łącznie z naliczonym podatkiem VAT), związane z realizacją ww. Zadania. W sytuacji finansowego rozliczenia Projektu, Parafia nie ma możliwości odzyskania zapłaconego podatku VAT, jak tylko zwrot poniesionych kosztów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz, gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – w myśl art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że Parafia otrzymała dofinansowanie na realizację Projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa B na lata 2014-2020.

Celem głównym Zadania jest zwiększenie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, w tym energii geotermicznej do produkcji energii cieplnej. W ramach dotacji Wnioskodawca sfinansował zakup i montaż pomp ciepła wraz z wykonaniem ogrzewania podłogowego w budynku Kościoła.

Okres realizacji Zadania: data rozpoczęcia realizacji Projektu: (…) czerwca 2018 r.; data rozpoczęcia rzeczowej realizacji Projektu: (…) czerwca 2018 r.; data finansowego zakończenia realizacji Projektu: (…) sierpnia 2018 r.

Wykaz kosztów, jakie zostały poniesione w ramach Projektu: wartość ogółem: (…) zł; wydatki kwalifikowalne: (…) zł; wnioskowane dofinansowanie: (…) zł ((…) wydatków kwalifikowalnych).

Wydatki kwalifikowalne: roboty budowlane: (…) zł; zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych: (…).

Wydatki niekwalifikowalne: promocja Projektu: (…) zł.

Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem VAT, nie jest również zarejestrowanym podatnikiem VAT i w związku z realizacją Projektu nie ma prawa do odzyskania VAT.

Parafia wskazana jest jako nabywca na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowej Inwestycji.

Nabywane towary i usługi w ramach realizacji ww. Zadania nie będą związane z żadnymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, ponieważ Wnioskodawca nie wykonuje żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Efekty przedmiotowego Projektu nie będą wykorzystywane do żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W analizowanym przypadku wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację Projektu.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, gdyż – jak wskazał Wnioskodawca w opisie sprawy – Zainteresowany nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowego Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, ponieważ Wnioskodawca nie wykonuje żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem, Wnioskodawca – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego Zadania. Tym samym, Parafii z tego tytułu nie przysługuje prawo do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 714, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Parafia nie spełnia tych warunków, nie będzie miała możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Parafia nie ma możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację Projektu.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności kwestii zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a ustawy.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę

w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

W tym miejscu należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r., poz. 1295), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj