Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-2.4012.44.2020.4.KST
z 16 czerwca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął i został uzupełniony za pośrednictwem platformy ePUAP 31 stycznia 2020 r. oraz uzupełnionym za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 29 maja 2020 r. (data wpływu 2 czerwca 2020 r.) i w dniu 31 maja 2020 r. za pośrednictwem platformy ePUAP na wezwanie Organu z dnia 15 kwietnia 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 15 kwietnia 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dokonywanych transakcji – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dokonywanych transakcji.


Wniosek został uzupełniony w dniu 31 maja 2020 r za pośrednictwem platformy ePUAP oraz na wezwanie Organu z dnia 15 kwietnia 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 15 kwietnia 2020 r.) za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 29 maja 2020 r. (data wpływu 2 czerwca 2020 r.) i w dniu 31 maja 2020 r. za pośrednictwem platformy ePUAP.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „A” lub „Wnioskodawca”) jest polskim rezydentem podatkowym i czynnym podatnikiem VAT. Przedmiotem działalności A jest przede wszystkim świadczenie usług transportowych, wykonywanych zarówno drogą lądową, powietrzną jak i morską. Dodatkowo, A świadczy usługi wspomagające transport realizowany przez inne podmioty. W szczególności, Wnioskodawca zajmuje się usprawnieniem procesów logistycznych innych podmiotów, m.in. poprzez magazynowanie towarów i wynajem powierzchni magazynowych.


Poza podstawową działalnością, Wnioskodawca planuje podjąć współpracę z podmiotami zajmującymi się serwisem gwarancyjnym towarów (dalej: „Serwisanci”). Poniżej został przedstawiony opis zakresu współpracy Wnioskodawcy z Serwisantami. Źródłem podjęcia współpracy pomiędzy Wnioskodawcą a Serwisantami są maszyny, które stanowią przedmiot sprzedaży na polski rynek. Sprzedaż realizowana jest przez producentów (dalej: „Producenci”), mających siedzibę działalności gospodarczej i stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej poza terytorium Polski i poza terytorium Unii Europejskiej (m.in. w Korei Południowej). Producenci dokonują sprzedaży maszyn na rzecz podmiotów posiadających siedzibę działalności na terenie Polski (dalej: „Klienci”). Maszyny, po przemieszczeniu do Polski, zostają uruchomione w zakładach Klientów. Producenci dokonując sprzedaży, równocześnie obejmują maszyny gwarancją, która zapewnia nieodpłatną naprawę i konserwację maszyn w okresie gwarancyjnym. Część Producentów wykonuje prace serwisowe na terytorium Polski we własnym zakresie (zatem na potrzeby wniosku o wydanie interpretacji, występują oni również jako Serwisanci). Niemniej jednak, niektórzy Producenci zawarli umowy z odrębnymi podmiotami – Serwisantami na wykonywanie usług serwisowych obejmujących m.in. Klientów na terytorium Polski. Podobnie jak Producenci, Serwisanci (jako odrębne podmioty) nie posiadają siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce ani na terytorium Unii Europejskiej. Ponadto, Serwisanci nie są zarejestrowani dla celów VAT w Polsce. Z powyższego wynika zatem, że przedmiotem działalności Serwisantów jest naprawa i konserwacja towarów objętych gwarancją, której udzielili uprzednio Producenci towarów dokonując ich sprzedaży. W ramach usług świadczonych na rzecz Producentów, Serwisanci zobligowani są do konserwacji (kalibracji) maszyn, wymiany uszkodzonych elementów (części) maszyn, a także naprawy maszyn przy użyciu specjalistycznych narzędzi. W tym celu, Serwisanci każdorazowo, na polecenie Klientów wysyłają ekipę pracowników, która przeprowadza prace serwisowe na maszynach znajdujących się w Polsce. W celu wykonywania ww. usług na maszynach znajdujących się na terenie Polski, Serwisanci muszą dysponować częściami zamiennymi oraz specjalistycznymi narzędziami (dalej łącznie zwanymi „Towary”).


Chcąc usprawnić procedurę sprowadzania Towarów do Polski, Serwisanci zdecydowali się podjąć współpracę z Wnioskodawcą, który wychodząc na przeciw oczekiwaniom Serwisantów, opracował rozwiązanie kompleksowej obsługi, opartej na schemacie opisanym poniżej. W pierwszej kolejności, Serwisanci nieodpłatnie przekazują Towary na rzecz Wnioskodawcy, w wyniku czego stają się one własnością A. Towary zostają wysłane do Polski na adres A. Wnioskodawca będzie widnieć na dokumentach celnych i transportowych jako nabywca i importer towarów. Odprawa celna importowanych towarów będzie realizowana w Polsce. Wszystkie należności celno-podatkowe z tytułu importu będą opłacone przez Wnioskodawcę. Następnie, A po przeprowadzeniu wszelkich procedur związanych z odbiorem towarów, przechowuje otrzymane od Serwisantów Towary w swoim magazynie. W dalszej kolejności, na podstawie zamówienia Serwisantów:

  1. Narzędzia zostaną wynajęte Serwisantom w celu wykonywania prac serwisowych na maszynach zlokalizowanych w Polsce.

    Narzędzia będą udostępniane Serwisantom na podstawie odrębnych umów najmu. Z uwagi na fakt, że A będzie nabywać własność narzędzi bez zapłaty wynagrodzenia na rzecz Serwisantów, wynajmie je Serwisantom na preferencyjnych warunkach. Wynagrodzenie z tytułu najmu skalkulowane bowiem będzie w ten sposób by A osiągnęło zysk po odliczeniu kosztów związanych z importem towarów, magazynowaniem i innymi dodatkowymi obciążeniami. Po zakończeniu najmu, narzędzia zostaną zwrócone A, który w przyszłości ponownie udostępni je na podstawie odrębnej umowy, a w razie znacznego ich zużycia, odda narzędzia do utylizacji w odpowiednim zakładzie utylizacji na terenie Polski.
  2. Części zamienne zostaną sprzedane Serwisantom na terenie Polski.

    A sprzeda części Serwisantom w oparciu o złożone zamówienie. Części te zostaną następnie zainstalowane w maszynach jako części zamienne wobec tych, które uległy zużyciu lub awarii. Należy przy tym wskazać, że podobnie jak w przypadku usług najmu narzędzi, części są sprzedawane na preferencyjnych warunkach, bowiem zostały nabyte nieodpłatnie. Wnioskodawca nie może również wykluczyć scenariusza, w którym Towary po ich przywiezieniu na teren Polski, zostaną z powrotem wywiezione do kraju siedziby Serwisantów. W takim przypadku dojdzie do zwrotnego nieodpłatnego przekazania Towarów na rzecz Serwisantów. Wywóz Towarów poza teren Unii Europejskiej, zostanie zorganizowany przez A, który dokona wszelkich czynności związanych z wywozem Towarów, w tym odprawy celnej eksportowej i uzyska stosowne dokumenty, w tym potwierdzenie ich wywozu poza terytorium Unii Europejskiej. Odprawa celna eksportowa zostanie dokonana w jednym z krajów Unii Europejskiej.


Ponadto Wnioskodawca w odpowiedzi na wezwanie Organu wskazał, że:


Narzędzia, o których mowa w pytaniu nr 1 są wysyłane/przywożone z terytorium państwa trzeciego na terytorium Polski.


W ramach świadczenia usług wynajmu narzędzia, o których mowa w pytaniu nr 1 nie zostają wywiezione poza terytorium Polski tj. pozostają na terytorium Polski.


W związku z nieodpłatnym nabyciem, części zamienne, o których mowa w pytaniu nr 2 będą wysyłane/przywożone z terytorium państwa trzeciego na terytorium Polski.


Części zamienne w ramach transakcji sprzedaży nie zostają wywiezione poza terytorium Polski tj. pozostają na terytorium Polski.


Wnioskodawca w ramach czynności transakcji sprzedaży przenosi prawo do rozporządzania częściami zamiennymi, o których mowa w pytaniu nr 2 na Serwisanta.


Towary, o których mowa w pytaniu nr 3 są wysyłane/przywożone z terytorium państwa trzeciego na terytorium Polski.


W ramach nieodpłatnego powrotnego odesłania Towarów Wnioskodawca przenosi prawo do rozporządzania Towarami, o których mowa w pytaniu nr 3 na Serwisanta.


Wnioskodawca, w związku z nieodpłatnym powrotnym odesłaniem Towarów, otrzyma dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej tj. komunikat IE599 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania dotyczące podatku od towarów i usług:


  1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien dokonać rozliczenia nieodpłatnego nabycia narzędzi od Serwisantów i ich dalszego wynajmu na rzecz Serwisantów z punktu widzenia przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?
  2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien dokonać rozliczenia nieodpłatnego nabycia części zamiennych od Serwisantów i ich dalszego zbycia na rzecz Serwisantów na terenie Polski z punktu widzenia przepisów ustawy o VAT?
  3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien dokonać rozliczenia nieodpłatnego nabycia Towarów od Serwisantów oraz ich powrotnego odesłania do kraju siedziby Serwisantów z punktu widzenia przepisów ustawy o VAT?

Stanowisko Wnioskodawcy dotyczące podatku od towarów i usług:


Ad 1.


Wnioskodawca stoi na stanowisku, że nieodpłatne nabycie narzędzi od Serwisantów stanowi import towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 7) ustawy o VAT, w związku z czym Wnioskodawca powinien rozpoznać import towarów na terytorium kraju, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3) ustawy o VAT. Wnioskodawcy w związku z importem narzędzi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 w zw. z art. 86 ust. 8 ustawy o VAT. Natomiast wynajem narzędzi na rzecz Serwisantów w ocenie A będzie stanowił usługę niepodlegającą opodatkowaniu VAT w Polsce, a faktury wystawiane przez A na rzecz Serwisantów powinny zawierać sformułowanie: „odwrotne obciążenie”.


Ad 2.


Wnioskodawca stoi na stanowisku, że nieodpłatne nabycie części zamiennych od Serwisantów stanowi import towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 7) ustawy o VAT, w związku z czym Wnioskodawca powinien rozpoznać import towarów na terytorium kraju, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3) ustawy o VAT. Wnioskodawcy w związku z importem części zamiennych przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. Natomiast sprzedaż części zamiennych na rzecz Serwisantów stanowi sprzedaż krajową podlegającą opodatkowaniu VAT w Polsce.


Ad 3.


Wnioskodawca stoi na stanowisku, że nieodpłatne nabycie Towarów od Serwisantów stanowi import towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 7) ustawy o VAT, w związku z czym Wnioskodawca powinien rozpoznać import towarów na terytorium kraju, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3) ustawy o VAT. Wnioskodawcy w związku z importem Towarów przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. Jeśli zaś dojdzie do zwrotnego nieodpłatnego przekazania Towarów na rzecz Serwisantów, w wyniku którego zostaną one wywiezione poza terytorium Unii Europejskiej, wówczas Wnioskodawca powinien rozpoznać eksport towarów i zastosować stawkę 0% VAT.


Uzasadnienie:


Rozpoznanie importu towarów na gruncie regulacji ustawy VAT


Jak wynika z art. 2 pkt 7) ustawy o VAT, poprzez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej. Wskazana powyżej definicja kładzie nacisk przede wszystkim na czynność faktyczną, czyli przywóz towaru na terytorium UE. Dla wystąpienia importu nie jest istotny cel przywozu ani stosunek prawny, w ramach którego jego dokonano. Jeżeli bowiem towar został faktycznie przywieziony do UE, wówczas miał miejsce import. Import towarów ma miejsce także niezależnie od statusu dokonującej go osoby. Przywóz towarów - aby stanowił import - nie musi być dokonywany przez podatnika VAT. Oznacza to, że jeżeli towar, tak jak w opisanym zdarzeniu przyszłym, w wyniku jego przetransportowania, przykładowo z Korei Południowej, został dostarczony do Polski, wówczas import towarów powinien zostać rozpoznany przez podmiot, który został wskazany w dokumentach transportowych jako importer tego towaru. W związku z tym, Towary otrzymane przez Wnioskodawcę nieodpłatnie od Serwisantów, powinny zostać rozliczone jako import towarów. Warto w tym miejscu wskazać, że niezależnie od tego, czy uprzednio nabyte Towary zostaną sprzedane, czy też wynajęte Serwisantom, Podatnikowi przysługiwać będzie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego VAT z tytułu importu towarów, w myśl art. 86 ust. 1 oraz art. 86 ust. 8 ustawy o VAT. Jak bowiem wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Towary stanowiące przedmiot importu, będą wykorzystane przez A na potrzeby czynności opodatkowanych VAT (sprzedaż części zamiennych) lub takich, które stanowiłyby czynności opodatkowane VAT, gdyby byłyby wykonywane na terytorium kraju (usługi najmu narzędzi).


Wynajem narzędzi i sprzedaż części na gruncie regulacji VAT


Jak już Wnioskodawca wskazał powyżej, z uwagi na fakt, że Serwisanci nie posiadają siedziby działalności gospodarczej w Polsce, a obecność ich pracowników na terenie Polski jest incydentalna, miejscem świadczenia usługi najmu narzędzi zdaniem Wnioskodawcy będzie miejsce ustalone zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, tj. miejsce, w którym Serwisanci posiadają siedzibę działalności gospodarczej - inny kraj (np. Korea Południowa). W związku z tym, usługi najmu narzędzi nie będą podlegały opodatkowaniu VAT w Polsce, a faktury wystawiane przez A na rzecz Serwisantów będą zawierały oznaczenie „odwrotne obciążenie”. Z tytułu dostawy części, A będzie wystawiać Serwisantom faktury z naliczonym VAT 23%, ponieważ w ramach dokonywanej dostawy nie dochodzi do przemieszczenia towarów z Polski do innego kraju (klasyczna sprzedaż krajowa).


Nieodpłatne przekazanie Towarów na gruncie VAT


Odnosząc się do kwestii opodatkowania stawką 0% wywozu do kraju trzeciego Towarów, które zostaną nieodpłatnie przekazane Serwisantom, należy powołać treść art. 2 pkt 8 ustawy o VAT, który stanowi, że przez eksport towarów rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych

- jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.


W myśl art. 41 ust. 4 ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.


Zgodnie z art. 41 ust. 6 i 6a ustawy o VAT, stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej. Dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:

  1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez urząd celny wydruk tego dokumentu;
  2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
  3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez urząd celny.

Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Natomiast artykuł 7 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).


Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie. Warunkiem opodatkowania danej czynności VAT - w świetle powyższych przepisów - jest łączne spełnienie dwóch przesłanek: po pierwsze, czynność powinna być ujęta w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a po drugie - musi być zrealizowana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.


Ustawodawca przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte - w przypadku dostawy towarów w art. 7 ust. 2 ustawy.


Do czynności traktowanych na równi z dostawą towarów, w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.


Z uwagi na powyższe regulacje należy wskazać, że co do zasady, opodatkowaniu VAT podlega odpłatna dostawa towarów (przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel), a także wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia (w szczególności darowizny), pod warunkiem, że podatnikowi przysługiwało przy ich nabyciu, imporcie lub wytworzeniu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Z powyższych uregulowań wynika, że opodatkowaniu VAT podlega nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tego towaru lub ich części składowych. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania). Ponieważ w analizowanej sprawie mamy do czynienia z przekazaniem Towarów bez wynagrodzenia na rzecz Serwisantów i jednocześnie z uwagi na fakt, że Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy imporcie Towarów, wówczas nieodpłatne przekazanie Towarów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Zatem jeżeli Wnioskodawca będzie w posiadaniu dokumentów, które zostały wymienione w art. 41 ust. 6a ustawy o VAT, wówczas będzie mógł zastosować stawkę 0% VAT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając na uwadze powyższe, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Jednocześnie tut. Organ informuje, że w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj