Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.165.2020.2.JKU
z 15 czerwca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 kwietnia 2020 r. (data wpływu 24 kwietnia 2020 r.), uzupełnionym pismami: z dnia 27 maja 2020 r. (data wpływu 28 maja 2020 r.) oraz z dnia 27 maja 2020 r. (data wpływu 8 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego związanego z realizacją zadania – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego związanego z realizacją zadania. Wniosek został uzupełniony w dniu 28 maja 2020 r. oraz 8 czerwca 2020 r. przez doprecyzowanie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego o brakujące informacje, uzupełnienie własnego stanowiska oraz 8 czerwca 2020 r. o prawidłowo podpisane uzupełnienie do wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Centrum jest samorządową instytucją kultury o charakterze kulturalnym, edukacyjnym, medialnym i informacyjnym działającą na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r., poz. 194). Celem statutowym instytucji jest realizacja zadań wojewódzkich z zakresu twórczości i jej upowszechniania, edukacji kulturalnej, informacji, w tym działalności medialnej, promocji regionu, wychowania przez sztukę, sport i turystykę. Centrum jest beneficjentem projektu ,,(…)”, na którego realizację dostało dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt jest realizowany w Województwie (…). Celem strategicznym projektu był zakup sprzętu do digitalizacji 3D oraz rozbudowa serwisu Cyfrowe (…) o nowe funkcjonalności m.in. stworzenie serwisu opartego na wirtualnych wędrówkach po Województwie. Użytkownik może samodzielnie zaplanować trasę wędrówki, wybierając spośród dostępnych interesujące go miejsca kulturalne, np.: kapliczki, muzea itp. Każde dostępne w serwisie miejsce opatrzone jest w opis, zdjęcia i inne formy prezentacji. Z wybranych przez siebie miejsc użytkownik może wyznaczyć trasę wędrówki z wykorzystaniem (…). Dzięki zastosowaniu kodów (…) użytkownik może przesłać dowolną trasę na urządzenie mobilne. Materiały do tworzenia opisów udostępnianych miejsc pobierane są z funkcjonującej strony (…). Uatrakcyjnieniem serwisu poświęconego zabytkom i muzealiom było uruchomienie multimedialnej gry, która w atrakcyjny i nowatorski sposób przybliża młodym odbiorcom dziedzictwo kulturowe. Nowe funkcjonalności i wygenerowany nowy serwis odpowiada nie tylko na potrzeby osób zainteresowanych dziedzictwem kulturowym, ale również uwzględnia potrzeby osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych ruchowo. Powstało internetowe repozytorium muzealiów i materiałów archiwalnych dostępnych w formacie 3D, które dzięki zastosowanym funkcjonalnościom i nowym rozwiązaniom technologicznym umożliwia obywatelom nie tylko dostęp do informacji on-line, ale również aktywne współtworzenie i udostępnianie wartościowych treści. To z kolei wpływa na budowanie społeczności internetowej zainteresowanej promocją dziedzictwa kulturowego. Dodatkowo strona dostarcza narzędzi do publikowania informacji oraz ich wyszukiwania, a także umożliwia samodzielną aktualizację dostępnych danych. Odbiorca może załatwić przez portal ePUAP sprawy związane z tworzeniem szlaków tematycznych na terenie (…), opartych na zabytkach regionu, które są i będą udostępniane na stworzonym w ramach projektu serwisie. Zakres realizacji przedmiotowej i podmiotowej omawianego projektu nie zakładał i nie zakłada żadnych opłat za korzystanie z nowo powstałej infrastruktury, a działania z tym związane nie służą sprzedaży opodatkowanej.

Wniosek został uzupełniony w dniu 8 czerwca 2020 r. przez doprecyzowanie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego o następujące informacje:

  • Centrum jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.
    Wszystkie zakupione w ramach projektu towary i usługi nie były i nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zakres przedmiotowy projektu – ,,(…)” pozwolił na zdigitalizowanie zasobów informacyjnych i dokumentów będących w posiadaniu jednostek publicznych – 3 muzeów, które udostępniły wybrane zasoby do digitalizacji. Każde muzeum wytypowało obiekty przeznaczone do digitalizacji 3D, które zostały udostępnione w przestrzeni internetowej. Materiały po zdigitalizowaniu były umieszczone na stronie internetowej ,,(…)” oraz będą służyły do prowadzenia lekcji edukacyjnych i e-lerningu, a także zostały wykorzystane do tworzenia treści serwisu opartego na wirtualnych wędrówkach po Województwie. Doposażenie Regionalnej Pracowni Digitalizacji w skanery 3D wsparło instytucję kultury w zakresie digitalizacji, a odbiorcom dóbr kultury stworzono możliwość zapoznania się z obiektami dziedzictwa kulturowego, które dotąd były rzadko udostępniane lub w ogóle niedostępne. Realizacja projektu nie zakładała pobierania opłat i ich nie pobiera za korzystanie z nowopowstałej infrastruktury. Żadne działania z tym związane nie służyły i nie służą sprzedaży opodatkowanej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Centrum ma prawo do odzyskania podatku VAT naliczonego związanego z realizacją zadania?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie wyrażonym w piśmie z dnia 28 maja 2020 r.), Centrum jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT. Zakres realizacji przedmiotowy i podmiotowy projektu nie zakładał i nie zakłada żadnych opłat za korzystanie z nowopowstałej infrastruktury, a działania z nim związane nie są wykorzystywane do sprzedaży opodatkowanej i do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z tym Wnioskodawca nie miał i nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego określonego na fakturach zakupu. Warunkiem umożliwiającym skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. W omawianym przypadku nie ma możliwości dokonania obniżenia kwoty podatku należnego (w tym przypadku podatek taki nie występuje) o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupionymi towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych w ramach realizacji projektu. W związku z powyższym, iż Zainteresowany nie ma możliwości dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie ma również możliwości odzyskania podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7 ustawy.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Wobec powyższego należy stwierdzić, że za podatnika VAT będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów opodatkowanej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Za działalność gospodarczą uznaje się w szczególności wykorzystywanie, w sposób ciągły, majątku rzeczowego lub wartości niematerialnych i prawnych w celu uzyskania z tego tytułu dochodu.

Samodzielność gospodarcza w prowadzeniu działalności gospodarczej oznacza możliwość podejmowania decyzji, a zarazem posiadanie odpowiedniego stopnia odpowiedzialności za podjęte decyzje, w tym za szkody poniesione wobec osób trzecich, jak również ponoszenie przez podmiot ryzyka gospodarczego.

W przedmiotowej sprawie, z uwagi na fakt, że Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury wpisaną do rejestru instytucji kultury, zasadnym jest odwołanie się do przepisów ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r., poz. 194) określającej zasady tworzenia i działania instytucji kultury.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ww. ustawy, działalność kulturalna w rozumieniu niniejszej ustawy polega na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.

Formami organizacyjnymi działalności kulturalnej są w szczególności: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury, ogniska artystyczne, galerie sztuki oraz ośrodki badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury (art. 2 ww. ustawy).

W myśl art. 9 ust. 1 cyt. ustawy, jednostki samorządu terytorialnego organizują działalność kulturalną, tworząc samorządowe instytucje kultury, dla których prowadzenie takiej działalności jest podstawowym celem statutowym.

Instytucje kultury, dla których organizatorami są jednostki samorządu terytorialnego, mogą otrzymywać dotacje celowe na zadania objęte mecenatem państwa, w tym dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego (art. 9 ust. 3 ww. ustawy).

Na mocy art. 12 cyt. ustawy, organizator zapewnia instytucji kultury środki niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia działalności kulturalnej oraz do utrzymania obiektu, w którym ta działalność jest prowadzona.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Centrum jest samorządową instytucją kultury o charakterze kulturalnym, edukacyjnym, medialnym i informacyjnym działającą na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Celem statutowym instytucji jest realizacja zadań wojewódzkich z zakresu twórczości i jej upowszechniania, edukacji kulturalnej, informacji, w tym działalności medialnej, promocji regionu, wychowania przez sztukę, sport i turystykę. Centrum jest beneficjentem projektu ,, (…)”, na którego realizację dostało dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt jest realizowany w Województwie. Celem strategicznym projektu był zakup sprzętu do digitalizacji 3D oraz rozbudowa serwisu Cyfrowe (…) o nowe funkcjonalności m.in. stworzenie serwisu opartego na wirtualnych wędrówkach po Województwie. Użytkownik może samodzielnie zaplanować trasę wędrówki, wybierając spośród dostępnych interesujące go miejsca kulturalne, np.: kapliczki, muzea itp. Każde dostępne w serwisie miejsce opatrzone jest w opis, zdjęcia i inne formy prezentacji. Z wybranych przez siebie miejsc użytkownik może wyznaczyć trasę wędrówki z wykorzystaniem (…). Dzięki zastosowaniu kodów (…) użytkownik może przesłać dowolną trasę na urządzenie mobilne. Materiały do tworzenia opisów udostępnianych miejsc pobierane są z funkcjonującej strony (…). Uatrakcyjnieniem serwisu poświęconego zabytkom i muzealiom było uruchomienie multimedialnej gry, która w atrakcyjny i nowatorski sposób przybliża młodym odbiorcom dziedzictwo kulturowe. Nowe funkcjonalności i wygenerowany nowy serwis odpowiada nie tylko na potrzeby osób zainteresowanych dziedzictwem kulturowym, ale również uwzględnia potrzeby osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych ruchowo. Powstało internetowe repozytorium muzealiów i materiałów archiwalnych dostępnych w formacie 3D, które dzięki zastosowanym funkcjonalnościom i nowym rozwiązaniom technologicznym umożliwia obywatelom nie tylko dostęp do informacji on-line, ale również aktywne współtworzenie i udostępnianie wartościowych treści. To z kolei wpływa na budowanie społeczności internetowej zainteresowanej promocją dziedzictwa kulturowego. Dodatkowo strona dostarcza narzędzi do publikowania informacji oraz ich wyszukiwania, a także umożliwia samodzielną aktualizację dostępnych danych. Odbiorca może załatwić przez portal ePUAP sprawy związane z tworzeniem szlaków tematycznych na terenie (…), opartych na zabytkach regionu, które są i będą udostępniane na stworzonym w ramach projektu serwisie. Zakres realizacji przedmiotowej i podmiotowej omawianego projektu nie zakładał i nie zakłada żadnych opłat za korzystanie z nowo powstałej infrastruktury, a działania z tym związane nie służą sprzedaży opodatkowanej.

Centrum (…)jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wszystkie zakupione w ramach projektu towary i usługi nie były i nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zakres przedmiotowy projektu – ,,(…)” pozwolił na zdigitalizowanie zasobów informacyjnych i dokumentów będących w posiadaniu jednostek publicznych – 3 muzeów, które udostępniły wybrane zasoby do digitalizacji. Każde muzeum wytypowało obiekty przeznaczone do digitalizacji 3D, które zostały udostępnione w przestrzeni internetowej. Materiały po zdigitalizowaniu były umieszczone na stronie internetowej ,,(…)” oraz będą służyły do prowadzenia lekcji edukacyjnych i e-lerningu, a także zostały wykorzystane do tworzenia treści serwisu opartego na wirtualnych wędrówkach po Województwie. Doposażenie Regionalnej Pracowni Digitalizacji w skanery 3D wsparło instytucję kultury w zakresie digitalizacji, a odbiorcom dóbr kultury stworzono możliwość zapoznania się z obiektami dziedzictwa kulturowego, które dotąd były rzadko udostępniane lub w ogóle niedostępne. Realizacja projektu nie zakładała pobierania opłat i ich nie pobiera za korzystanie z nowopowstałej infrastruktury. Żadne działania z tym związane nie służyły i nie służą sprzedaży opodatkowanej.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego związanego z realizacją zadania.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostaną spełnione, gdyż – jak wynika z opisu sprawy – zakres realizacji przedmiotowej i podmiotowej omawianego projektu nie zakładał i nie zakłada żadnych opłat za korzystanie z nowo powstałej infrastruktury, a działania z tym związane nie służą sprzedaży opodatkowanej. Zatem, z uwagi na brak związku nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 714, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego związanego z realizacją zadania.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy tut. Organ uznał za prawidłowe.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj