Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-2.4011.248.2020.2.MC
z 6 lipca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a , art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2020 r. (data wpływu 28 lutego 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stawki ryczałtu dotyczącej działalności Wnioskodawcy – jest:

  • prawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 1 co do sprzedaży wyrobów z odbiorem osobistym,
  • nieprawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 1 co do cateringu,
  • prawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 2.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek – uzupełniony pismem z 15 czerwca 2020 r. (data wpływu 17 czerwca 2020 r.) – o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dotyczącej działalności Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Firma Wnioskodawcy specjalizuje się w przygotowaniu dekorowanych tortów okolicznościowych (wesela, urodziny, chrzty, komunie itd.) oraz tzw. „słodkich stołów” na różne okoliczności. Są to stoły z różnego rodzaju deserami dla gości na uroczystościach.

Forma opodatkowania, jaką Wnioskodawca wybrał, to zryczałtowany podatek dochodowy. Jako że firma Wnioskodawcy jest nowa, nie jest dla niej jasne, która stawka podatkowa jest przeznaczona dla jej profilu działalności.

Wszystkie wyroby produkowane są z własnych materiałów na zamówienie i sprzedawane na zasadzie odbioru osobistego w pracowni lub dowozu. Elementem działalności Wnioskodawcy jest też niekiedy, w przypadku dowozu wyrobów, finalne zaaranżowanie prezentacji tortu (np. weselnego) lub zaaranżowanie wizualne „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku udzielono odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Co należy rozumieć pod pojęciem „finalne zaaranżowanie prezentacji tortu (np. weselnego) oraz zaaranżowanie wizualne »słodkiego stołu« z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp.”?

    Przez „finalne zaaranżowanie” Wnioskodawca miał na myśli ułożenie deserów na stole przeznaczonym do tego w miejscu odbywania uroczystości. Na przyjęciach typu wesela, chrzciny, komunie ustawiane są przez organizatora osobne stoły w celu ułożenia na nich deserów w odpowiedni, wizualnie atrakcyjny sposób. Ten efekt wizualny osiąga się nie tylko poprzez ułożenie deserów na stole pod względem kolorów, wzorów czy rodzajów deserów, ale także używa się do tego podestów, pater, dostawia się kwiaty. Na przykład tort, który jest wysoki, ustawia się z tyłu, podczas gdy inne deserki ustawia się bliżej, by wszystko było atrakcyjne wizualnie i maksymalnie dostępne. Wszystkie akcesoria typu wspomniane podesty i patery dostarcza Wnioskodawca. Kwiaty i wszelkie dodatkowe ozdoby są po stronie organizatora uroczystości. Natomiast ustawienie wszystkich wspomnianych elementów na stole należy do Wnioskodawcy, co robi on w porozumieniu z organizatorem imprezy.

  2. Wskazanie klasyfikacji statystycznej – według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) – działalności Wnioskodawcy, wyrobów wytwarzanych przez Wnioskodawcę oraz świadczonych przez Wnioskodawcę usług finalnego zaaranżowania prezentacji tortu oraz zaaranżowania wizualnego „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów, itp.

    47.00.17 oraz 56.21.1.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy będzie dla Wnioskodawcy właściwa stawka 5,5% czy 8,5% zryczałtowanego p.d.o.f.?
  2. Czy jeżeli w Państwa ocenie element wizualnej aranżacji wyrobów na uroczystości klienta jest odrębną częścią profilu działalności i nosi znamiona usługodawstwa zamiast produkcji/wytwórczości, Wnioskodawca może po wyodrębnieniu ceny za tą usługę opodatkować ją stawką 8,5% i w ten sposób oznaczać pochodzące z niej kwoty na raportach osobowych z kasy rejestrującej, a pozostałą wytwórczą część opodatkować stawką 5,5%?

Zdaniem Wnioskodawcy właściwą dla niego stawką opodatkowania zryczałtowanego jest stawka 5,5%. Wynika to z faktu, że działalność Wnioskodawcy ma charakter produkcyjny, wytwórczy, a nie usługowy.

Czynnikiem wspierającym ocenę Wnioskodawcy jest fakt, iż do wykonywania tej działalności konieczne jest zakupienie materiałów, surowców do użycia jednokrotnego (art. spożywcze, kwiaty), a nie artykułów do powtórnego użycia (narzędzia, licencje oprogramowania, urządzenia).

Także sama definicja słowa „wytwarzać” wg Słownika Języka Polskiego PWN mówi „zrobić, wyprodukować coś”, w przeciwieństwie do słowa „usługi” – „działalność gospodarcza służąca do zaspokajania potrzeb ludzkich”. Jest to definicja odnosząca się do Wnioskodawcy, lecz zbyt ogólnikowa i otwarta w świetle definicji słowa wytwarzać.

Dlatego, w ocenie Wnioskodawcy, nie będzie dla Wnioskodawcy odpowiednia stawka 8,5%, np. ze względu na działalność usługową i gastronomiczną (art. 12 pkt 3 podpunkt a ustawy z dnia 20 listopada 1995 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym), czy działalność polegającą na wytwarzaniu przedmiotów (wyrobów) z materiału powierzonego (art. 12 pkt 3 podpunkt f tej samej ustawy).

Jednocześnie, jeśli Organ podatkowy uzna za odrębną część działalności Wnioskodawcy polegającą na wizualnej aranżacji słodkich stołów na uroczystości klienta, Wnioskodawca uważa, że może opodatkować przychody z tej usługi odrębnie stawką 8,5%, a pozostałą, wytwórczą jej część stawką 5,5%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie stawki ryczałtu dotyczącej działalności Wnioskodawcy jest:

  • prawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 1 co do sprzedaży wyrobów z odbiorem osobistym,
  • nieprawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 1 co do cateringu,
  • prawidłowe – w części dotyczącej pytania nr 2.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że firma Wnioskodawcy specjalizuje się w przygotowaniu dekorowanych tortów okolicznościowych (wesela, urodziny, chrzty, komunie itd.) oraz tzw. „słodkich stołów” na różne okoliczności. Są to stoły z różnego rodzaju deserami dla gości na uroczystościach. Wszystkie wyroby produkowane są z własnych materiałów na zamówienie i sprzedawane na zasadzie odbioru osobistego w pracowni lub dowozu. Elementem działalności Wnioskodawcy jest też, w przypadku dowozu wyrobów, finalne zaaranżowanie prezentacji tortu (np. weselnego) lub zaaranżowanie wizualne „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp. Przez „finalne zaaranżowanie” Wnioskodawca ma na myśli ułożenie deserów na stole do tego przeznaczonym w miejscu odbywania uroczystości. Na przyjęciach typu wesela, chrzciny, komunie ustawiane są przez organizatora osobne stoły w celu ułożenia na nich deserów w odpowiedni, wizualnie atrakcyjny sposób. Ten efekt wizualny osiąga się nie tylko przez ułożenie deserów na stole pod względem kolorów, wzorów czy rodzajów deserów, ale także używa się do tego podestów, pater, dostawia się kwiaty. Na przykład tort, który jest wysoki, ustawia się z tyłu, podczas gdy inne deserki ustawia się bliżej, by wszystko było atrakcyjne wizualnie i maksymalnie dostępne. Wszystkie akcesoria typu wspomniane podesty i patery dostarcza Wnioskodawca. Kwiaty i wszelkie dodatkowe ozdoby są po stronie organizatora uroczystości. Natomiast ustawienie wszystkich wspomnianych elementów na stole należy do Wnioskodawcy, co robi on w porozumieniu z organizatorem imprezy. Działalność Wnioskodawcy w zakresie wyrobów wytwarzanych przez Wnioskodawcę została sklasyfikowana wg PKWiU pod symbolem 47.00.17, natomiast świadczenie przez Wnioskodawcę usług finalnego zaaranżowania prezentacji tortu oraz zaaranżowania wizualnego „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp. została sklasyfikowana wg PKWiU pod symbolem 56.21.1. Forma opodatkowania, jaką Wnioskodawca wybrał, to zryczałtowany podatek dochodowy.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. 2019 r., poz. 43 z późn. zm.): ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 omawianej ustawy: opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e tej ustawy: opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub części przychody ze świadczenia usług wymienionych w załączniku Nr 2 do ustawy, tj. „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

W załączniku tym wymieniono usługi, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, podano jednocześnie oznaczenie tych usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

  • 8,5% – przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy (pkt 3 lit. b),
  • 5,5% – przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton (pkt 4 lit. a).

Należy zauważyć, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Natomiast działalność wytwórcza oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika (art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy).

Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodnie z którą „wytwarzać” to „produkować coś, tworząc wydzielać coś, powodować powstanie czegoś” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002).

Ponadto, użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne sformułowanie sprzedaży uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu, ponieważ zgodnie z definicją słownikową „przetwarzać” to „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę, przekształcać, przeobrażać” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002).

Od 1 stycznia 2011 r. obowiązuje Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293), zmienionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 222, poz. 1753), dla celów opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie wyboru formy opodatkowania i stawki podatku .

W myśl PKWiU za działalność usługową uważa się działalność, której przedmiotem są:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym nie tworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnonarodowej.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług usługi cateringowe ujęte zostały w sekcji I „Usługi związane z zakwaterowaniem i usługi gastronomiczne” w dziale 56 tej Klasyfikacji, obejmującym:

  • usługi w zakresie noclegów i usług towarzyszących świadczone przez hotele, motele, pensjonaty, centra odnowy biologicznej i inne obiekty hotelowe,
  • usługi świadczone przez schroniska młodzieżowe oraz chaty lub domki,
  • usługi świadczone przez domy letniskowe, do których goście posiadają prawo wspólnego użytkowania przez określony okres każdego roku,
  • usługi świadczone przez pola namiotowe i pola kempingowe, włączając pola dla pojazdów kempingowych,
  • tymczasowe lub długoterminowe zakwaterowanie w domach studenckich, internatach i bursach szkolnych, hotelach pracowniczych, blokach mieszkalnych,
  • usługi sypialne i restauracyjne w wagonach kolejowych oraz pozostałych środkach transportu,
  • usługi gastronomiczne,
  • usługi przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
  • usługi stołówkowe,
  • usługi przygotowywania i podawania napojów.

W ww. rozporządzeniu w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – w dziale 56 – usługi związane z zakwaterowaniem i usługi gastronomiczne ustawodawca sklasyfikował pod symbolem PKWiU 56.29 usługi gastronomiczne. Natomiast usługi przygotowania i dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych (catering) posiadają symbol PKWiU 56.21.19.

Z powyższego wynika, że usługi cateringowe nie są sklasyfikowane w PKWiU jako usługi gastronomiczne, lecz jako odrębna usługa.

W skład tej usługi w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego wchodzi przygotowywanie i dostarczanie żywności (tu: tortów, deserów w ramach „słodkich stołów”) dla pozostałych odbiorców zewnętrznych.

Należy podkreślić, że w załączniku Nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zostały wymienione usługi oznaczone symbolami PKWiU 47.00.17 oraz 62.01.12.0, w związku z czym nie zostały one wyłączone z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku, należy stwierdzić, że przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze sprzedaży jego wyrobów z odbiorem osobistym w pracowni, sklasyfikowane według PKWiU pod symbolem 47.00.17 – Sprzedaż detaliczna wyrobów cukiernicznych, mogą być – jako działalność wytwórcza – opodatkowane 5,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. l pkt 4 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Z kolei dowóz wyrobów, finalne zaaranżowanie prezentacji tortu (np. weselnego) oraz zaaranżowanie wizualnego „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp., sklasyfikowane według PKWiU pod symbolem 56.21.1 – Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering) będą traktowane jako usługa podlegająca opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%, określonej w art. 12 ust. l pkt 3 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Reasumując – przychody uzyskiwane ze sprzedaży wyrobów z odbiorem osobistym w pracowni należy opodatkować stawką 5,5%, natomiast dowóz wyrobów, finalne zaaranżowanie prezentacji tortu (np. weselnego) oraz zaaranżowanie wizualnego „słodkiego stołu” z użyciem pater, ozdób, kwiatów, podestów itp. należy opodatkować stawką 8,5%.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj