Interpretacja Szef Krajowej Administracji Skarbowej
DPP13.8221.107.2018.CPXJ
z 9 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ


Na podstawie art. 14e § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Szef Krajowej Administracji Skarbowej, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 21 marca 2018 r. Nr 0114-KDIP2-2.4010.25.2018.2.AZ, wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2018 r. (data wpływu 12 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów osiąganych przez Spółkę podlegającej obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop - jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 12 stycznia 2018 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów osiąganych przez (…) GmbH (dalej: Wnioskodawca, Spółka) podlegającą obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2343, z późn. zm.), dalej: „updop”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka jest niemieckim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu tylko w stosunku do dochodów, które osiąga na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tj. stosownie do art. 3 ust. 2 i ust. 3 updop).

Wnioskodawca pismem z dnia 5 marca 2018 r. uzupełnił braki formalne wniosku ORD-IN stosownie do treści ww. wezwania. Doprecyzował opisany we wniosku stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe poprzez wskazanie, że jest właścicielem zabudowanej nieruchomości zlokalizowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca osiąga dochody (przychody) z najmu przedmiotowej nieruchomości.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 updop podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tzw. ograniczony obowiązek podatkowy. Jednocześnie, za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników posiadających ograniczony obowiązek podatkowy uważa się w szczególności dochody (przychody) z nieruchomości położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw do takiej nieruchomości.

Ponadto, stosownie do art. 6 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania zawartej między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, dochody osiągane z majątku nieruchomego położonego w Polsce, podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce.

Wnioskodawca oświadczył, że nie prowadzi działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zagraniczny zakład.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy na potrzeby określenia obowiązków w zakresie opracowania dokumentacji podatkowej na gruncie art. 9a updop należy uwzględnić wysokość przychodów lub kosztów osiąganych przez Wnioskodawcę w Polsce, stanowiących podstawę do ustalenia wysokości dochodów Wnioskodawcy podlegających obowiązkowi podatkowemu w Polsce stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop?
  2. Czy na potrzeby określenia obowiązku sporządzenia i złożenia uproszczonego sprawozdania w sprawie transakcji z podmiotami powiązanymi, o którym mowa w art. 27 ust. 5 updop (dalej: sprawozdanie CIT-TP) należy uwzględnić wysokość przychodów lub kosztów osiąganych przez Wnioskodawcę w Polsce, stanowiących podstawę do ustalenia wysokości dochodów Wnioskodawcy podlegających obowiązkowi podatkowemu w Polsce stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop?

Zdaniem Wnioskodawcy.

Ad. 1) Zdaniem Wnioskodawcy, na potrzeby określenia obowiązków w zakresie opracowania dokumentacji podatkowej na gruncie art. 9a updop należy uwzględnić wysokość przychodów lub kosztów osiąganych przez Wnioskodawcę w Polsce, stanowiących podstawę do ustalenia wysokości dochodów Wnioskodawcy podlegających obowiązkowi podatkowemu w Polsce stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop.

Regulacje prawne dotyczące obowiązków dokumentacyjnych

Zgodnie z art. 9a ust. 1 updop, do sporządzenia dokumentacji podatkowej (dalej: dokumentacja cen transferowych) zobowiązani są w szczególności podatnicy, których przychody lub koszty, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalone na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych, przekroczyły w roku poprzedzającym rok podatkowy równowartość 2 000 000 euro, dokonujący w roku podatkowym transakcji lub ujmujący w księgach rachunkowych inne zdarzenia z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o CIT mające istotny wpływ na wysokość ich dochodu (straty).

Definicja transakcji lub innych zdarzeń mających istotny wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika została wskazana w art. 9a ust. 1d updop. Zgodnie z przedmiotową definicją obowiązkom dokumentacyjnym podlegają transakcje lub inne zdarzenia jednego rodzaju, których wartość w roku podatkowym przekracza równowartość kwoty 50 000 euro. Próg ten (dalej: próg dokumentacyjny) rośnie proporcjonalnie do wartości przychodów osiągniętych przez podatnika w roku poprzedzającym rok podatkowy. Wysokość maksymalnego progu dokumentacyjnego została ustalona jako równowartość 500 000 euro (w przypadku gdy przychody podatnika w roku poprzedzającym dany rok podatkowy przekroczyły równowartość 100 000 000 euro).

Ograniczony obowiązek podatkowy

Zgodnie z art. 3 ust. 2 updop podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: podatnicy zagraniczni).

Katalog dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników zagranicznych został wskazany w art. 3 ust. 3 updop.

Oznacza to, że podatnicy zagraniczni podlegają tzw. ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Obowiązek ten powstaje tylko w odniesieniu do tej części dochodów, które można przypisać do działalności prowadzonej na terenie Polski, a nie w odniesieniu do całości dochodów takiego podatnika z całokształtu prowadzonej przez niego działalności.

W świetle powyższego należy uznać, że na gruncie przepisów updop obowiązki podatkowe należy określać w odniesieniu do dochodów osiąganych przez podatników zagranicznych w Polsce i podlegających obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i ust. 3 updop.

Określenie obowiązków dokumentacyjnych dla podatnika zagranicznego

Mając na uwadze powyższe, w przypadku osiągania przez podatnika zagranicznego dochodów w Polsce podlegających obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i ust. 3 updop, ewentualne obowiązki w zakresie sporządzenia dokumentacji cen transferowych na gruncie art. 9a updop należy określać wyłącznie w oparciu o wysokość przychodów i kosztów stanowiących podstawę do ustalenia wysokości takich dochodów w Polsce, osiągniętych w roku poprzedzającym dany rok podatkowy.

Niewłaściwe byłoby natomiast stosowanie interpretacji, zgodnie z którą obowiązki dokumentacyjne powinny być determinowane przez przychody lub koszty podatnika zagranicznego osiągane z całości prowadzonej przez niego działalności.

Do analogicznych wniosków prowadzi również wykładnia funkcjonalna powołanych powyżej regulacji prawnych.

Celem wprowadzenia regulacji art. 9a ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2017 r. było bowiem zdefiniowanie zakresu podmiotowego i przedmiotowego obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w taki sposób, aby:

  • wyłączyć z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych podatników prowadzących działalność w skali mikro (tj. osiągających stosunkowo niski poziom przychodów)
  • ograniczyć obowiązki dokumentacyjne do takich transakcji lub innych zdarzeń, które wpływają w istotny sposób na dochód (stratę) podatnika.

W przypadku podatnika zagranicznego osiągającego dochody w Polsce podlegające obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i ust. 3 updop, obowiązki takie powinny dotyczyć takich transakcji lub innych zdarzeń, które wpływają na dochód (stratę) tego podatnika osiąganą w wyniku działalności prowadzonej w Polsce.

Oznacza to, że określenie obowiązków dokumentacyjnych w takiej sytuacji powinno odbyć się w oparciu o wysokość przychodów lub kosztów stanowiących podstawę do określenia wysokości dochodu podlegającego obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop.

Tylko takie podejście pozwala na zachowanie spójności i jednolitości podejścia w stosunku do:

  • zagranicznych podatników podlegających w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz
  • polskich podatników podlegających w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Wnioski:

  • obowiązki w zakresie sporządzenia przez Wnioskodawcę dokumentacji cen transferowych należy określać w oparciu o wysokość przychodów lub kosztów stanowiących podstawę do określenia dochodu Wnioskodawcy podlegającego obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop;
  • obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych powstanie dla Wnioskodawcy w sytuacji, w której wartość takich przychodów lub kosztów przekroczy równowartość 2 000 000 euro w roku poprzedzającym rok podatkowy przyjęty na potrzeby rozliczeń podatkowych;
  • dokumentacja cen transferowych powinna zostać sporządzona dla takich transakcji i innych zdarzeń realizowanych z udziałem Wnioskodawcy z podmiotami powiązanymi, których wartość w roku podatkowym przekroczy odpowiedni próg wartościowy stosownie do art. 9a ust. 1d updop. Próg ten należy przy tym wyznaczyć w oparciu o wysokość przychodów stanowiących podstawę do ustalenia dochodu Wnioskodawcy podlegającego obowiązkowi podatkowemu w Polsce stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop osiągniętych w roku poprzedzającym rok podatkowy przyjęty na potrzeby rozliczeń podatkowych;
  • mając przy tym na uwadze, że opodatkowaniu w Polsce podlegają tylko dochody Wnioskodawcy stanowiące podstawę do określenia wysokości dochodu podlegającego obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop, obowiązkiem dokumentacyjnym powinny zostać objęte wyłącznie transakcje realizowane przez Wnioskodawcę z podmiotami powiązanymi, które mają wpływ na przedmiotowe dochody.

Ad. 2) Zdaniem Wnioskodawcy, na potrzeby określenia obowiązku sporządzenia i złożenia uproszczonego sprawozdania CIT/TP należy uwzględnić wysokość przychodów lub kosztów osiąganych przez Wnioskodawcę w Polsce, stanowiących podstawę do ustalenia wysokości dochodów Wnioskodawcy podlegających obowiązkowi podatkowemu w Polsce stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 upodp.

Zgodnie z art. 27 ust. 5 upodp podatnicy obowiązani do sporządzania dokumentacji podatkowej, jeżeli ich przychody lub koszty, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, przekroczyły w roku podatkowym równowartość 10 mln euro, są zobowiązani dołączyć do zeznania podatkowego za rok podatkowy uproszczone sprawozdanie CIT/TP.

W ocenie Wnioskodawcy, obowiązek sporządzenia i złożenia sprawozdania CIT/TP przez podatnika zagranicznego uzyskującego dochody w Polsce podlegające obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop należy określać w oparciu o wysokość przychodów lub kosztów stanowiących podstawę do określenia wysokości takich dochodów w danym roku podatkowym.

Wnioskodawca stoi przy tym na stanowisku, że w powyższym zakresie w pełni znajduje zastosowanie argumentacja przedstawiona powyżej w uzasadnieniu stanowiska Wnioskodawcy (odnośnie Pytania nr 1).

Powyższe znajduje dodatkowe potwierdzenie w wykładni funkcjonalnej regulacji prawnej art. 27 ust. 5 updop.

Celem wprowadzenia powyższej regulacji było bowiem m.in. usprawnienie działania administracji skarbowej w zakresie analizy ryzyka zaniżania dochodów do opodatkowania przez podmioty powiązane.

Przyjęcie interpretacji, zgodnie z którą podstawą do określenia obowiązku sporządzenia i złożenia sprawozdania CIT/TP przez podatnika zagranicznego są przychody lub koszty osiągane na terytorium Polski stanowiące podstawę do ustalenia dochodu takiego podatnika podlegającego obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop pozwala na uzyskanie przez organy administracji podatkowej wiarygodnej informacji, adekwatnej do skali działalności podatnika zagranicznego prowadzonej w Polsce.

Przyjęcie odmiennego podejścia (tj. określenie obowiązków w zakresie złożenia sprawozdania CIT/TP na podstawie całości przychodów lub kosztów podatnika zagranicznego) byłoby niewłaściwe i mogłoby doprowadzić do zniekształcenia obrazu działalności prowadzonej przez takiego podatnika w Polsce. W takiej sytuacji podatnik zagraniczny byłby bowiem zobowiązany do złożenia sprawozdania CIT-TP nawet w sytuacji, w której skala działalności faktycznie prowadzonej w Polsce byłaby niewielka. W konsekwencji, organy administracji skarbowej otrzymałyby informację nieadekwatną w kontekście określenia faktycznego poziomu ewentualnego ryzyka generowanego w wyniku prowadzenia przez podatnika zagranicznego działalności w Polsce.

Wnioski:

- obowiązek sporządzenia i złożenia przez Wnioskodawcę sprawozdania CIT-TP powstanie wówczas, gdy wartość przychodów lub kosztów stanowiących podstawę do ustalenia dochodu Wnioskodawcy podlegającego obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski stosownie do art. 3 ust. 2 i 3 updop w danym roku podatkowym przekroczy równowartość 10 000 000 euro oraz Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych za dany rok podatkowy.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, w interpretacji indywidulanej z dnia 21 marca 2018r., Nr 0114-KDIP2-2.4010.25.2018.2.AZ uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Po zapoznaniu się z aktami sprawy Szef Krajowej Administracji Skarbowej stwierdza, że interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej jest nieprawidłowa. Stwierdza także, że stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe, z uwagi, że w sprawie nie mają zastosowania przepisy art. 9a ust. 1-5 i art. 27 ust. 5 updop.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca - niemiecki rezydent podatkowy, podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu tylko w stosunku do dochodów, które osiąga z tytułu najmu nieruchomości, której jest właścicielem. Dodatkowo Wnioskodawca wskazuje, że nie prowadzi działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zagraniczny zakład.

Wnioskodawca zwrócił się z zapytaniem, czy na potrzeby określenia obowiązków dotyczących opracowania dokumentacji cen transferowych, zgodnie z art. 9a updop, oraz sporządzenia uproszczonego sprawozdania CIT/TP na podstawie art. 27 ust. 5 updop powinien uwzględnić wysokość przychodów lub kosztów osiąganych tylko w Polsce, czy też należy w tym zakresie uwzględnić całość osiąganych przez niego przychodów i kosztów.

Co do zasady, przepisy art. 9a ust. 1-5 updop określają progi w odniesieniu do podatników, jak również progi w odniesieniu do transakcji jednego rodzaju lub zdarzeń jednego rodzaju, po przekroczeniu których powstaje obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej.

Zgodnie z art. 9a ust. 1 updop podatnicy:

  1. których przychody lub koszty, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalone na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych przekroczyły w roku poprzedzającym rok podatkowy równowartość 2.000.000 euro:
    1. dokonujący w roku podatkowym transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4, mających istotny wpływ na wysokość ich dochodu (straty), lub
    2. ujmujący w roku podatkowym w księgach rachunkowych inne zdarzenia, których warunki zostały ustalone (lub narzucone) z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4, mające istotny wpływ na wysokość ich dochodu (straty)
    - lub
  2. dokonujący, bezpośrednio lub pośrednio, zapłaty należności na rzecz podmiotu mającego miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową, wynikających z transakcji lub innego zdarzenia ujętego w księgach rachunkowych, jeżeli łączna kwota (lub jej równowartość) wynikająca z umowy lub rzeczywiście zapłacona w roku podatkowym łączna kwota wymagalnych w roku podatkowym świadczeń przekracza równowartość 20.000 euro, lub
  3. zawierający z podmiotem mającym miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową:
    1. umowę spółki niebędącej osobą prawną, jeżeli łączna wartość wniesionych przez wspólników wkładów przekracza równowartość 20.000 euro lub
    2. umowę wspólnego przedsięwzięcia lub inną umowę o podobnym charakterze, w których wartość wspólnie realizowanego przedsięwzięcia określona w umowie, a w przypadku braku określenia w umowie tej wartości, przewidywana na dzień zawarcia umowy, przekracza równowartość 20.000 euro

- są obowiązani do sporządzenia dokumentacji podatkowej tych transakcji lub innych zdarzeń, zwanej dalej „dokumentacją podatkową”.

Jednocześnie, zgodnie z art. 9a ust. 5a updop przepisy dotyczące obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej, o którym mowa w art. 9a ust. 1-5 updop, stosuje się odpowiednio do podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność przez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład, w tym także w zakresie transakcji pomiędzy tymi podatnikami a ich zagranicznym zakładem położonym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przypisanych do tego zagranicznego zakładu.

Z zacytowanego przepisu wynika, że ma on zastosowanie wyłącznie do podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 updop, którzy prowadzą działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zagraniczny zakład. W ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma natomiast przepisu, który nakładałby obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej, o którym mowa w art. 9a ust. 1-5 updop na nierezydentów, którzy nie prowadzą działalności na terytorium RP poprzez zagraniczny zakład.

Analizując powyższe należy stwierdzić, że w odniesieniu do Wnioskodawcy, który podlega obowiązkowi podatkowemu tylko w stosunku do dochodów, które osiąga na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu wynajmu nieruchomości (art. 3 ust. 3 pkt 2 updop), i jednocześnie nie prowadzi działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zagraniczny zakład, nie będą miały zastosowania przepisy dotyczące obowiązku dokumentacyjnego, na podstawie art. 9a ust. 5a updop. Nie został bowiem spełniony warunek wynikający z tego przepisu. W konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie podlegał również obowiązkowi złożenia uproszczonego sprawozdania CIT/TP, o którym mowa w art. 27 ust. 5 updop.

Z uwagi na to, że Wnioskodawca nie podlega normie prawnej wynikającej z art. 9a ust. 1-5 i art. 27 ust. 5 updop, rozpatrywanie sprawy w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca na potrzeby określenia obowiązków dotyczących opracowania dokumentacji cen transferowych oraz składania sprawozdania CIT/TP powinien uwzględniać wysokość przychodów lub kosztów osiąganych tylko w Polsce, czy całość osiąganych przez niego przychodów i kosztów należy uznać za bezprzedmiotowe.

Zgodnie z art. 14e § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej Szef Krajowej Administracji Skarbowej może, z urzędu, zmienić wydaną interpretację indywidualną, jeżeli stwierdzi jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Przepis ten nie zawiera ograniczeń czasowych, co oznacza, że jeśli stwierdzona zostanie nieprawidłowość wydanej interpretacji indywidualnej, Szef Krajowej Administracji Skarbowej może, z urzędu, zmienić ją w dowolnym czasie.

Zmieniona interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania zmienianej interpretacji.

Pouczenie

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013, Warszawa, w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia (art. 3 § 2 pkt 4a, art. 13 § 1 i § 2 i art. 53 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach za pośrednictwem Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, którego działanie jest przedmiotem skargi, na adres: Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa (art. 47 i art. 54 § 1 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj