Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.439.2020.2.JŚ
z 14 sierpnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2020 r. (data wpływu 15 maja 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 sierpnia 2020 r. (data wpływu 12 sierpnia 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu organizowanej loterii promocyjnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 maja 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu organizowanej loterii promocyjnej.

Z uwagi na braki formalne wniosku, Organ podatkowy pismem z dnia 5 sierpnia 2020 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.439.2020.1.JŚ (doręczonym w dniu 5 sierpnia 2020 r.) wezwał Wnioskodawcę na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie w dniu 12 sierpnia 2020 r., wpłynęło do Organu za pośrednictwem systemu ePUAP uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, planuje wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne, którego przedmiotem będzie kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie loterii promocyjnej, zwanej dalej „loterią”, skierowanej do (…). W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania, a następnie do przeprowadzenia i rozliczenia loterii, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 847, z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi.

Do zadań wykonawcy będzie należało m.in.:

  1. opracowanie i przedstawienie do akceptacji Wnioskodawcy regulaminu loterii na kompleksową organizacją i obsługę loterii;
  2. zgłoszenie loterii, zgodnie z ustawą o grach hazardowych oraz uzyskanie zezwolenia na organizację loterii, w taki sposób, aby możliwe było jej przeprowadzenie na warunkach określonych w regulaminie loterii;
  3. ustanowienie wymaganego ustawą o grach hazardowych zabezpieczenia wypłaty nagród poprzez uzyskanie gwarancji bankowych wypłaty nagród na potrzeby loterii na kwotę stanowiącą równowartość nagród rzeczowych przewidzianych do wręczenia laureatom, zgodnie z regulaminem loterii;
  4. wykonanie wszelkich zadań i obowiązków organizacyjnych loterii i wynikających z regulaminu loterii;
  5. opracowanie rozwiązań informatycznych losowań, wdrożenie ich i realizację losowań zgodnie z regulaminem loterii;
  6. przygotowanie dedykowanej i zabezpieczonej przed dostępem osób trzecich strony internetowej loterii, oraz interaktywnego formularza rejestracyjnego dla uczestników loterii;
  7. zakup, zabezpieczenie i wydanie nagród loterii;
  8. bieżące informowanie i komunikacja z zamawiającym w ramach przygotowania i realizacji loterii oraz całego zamówienia;
  9. rozliczenie i odprowadzenie w imieniu Wnioskodawcy i laureatów do właściwych jednostek administracji skarbowej wszelkich opłat i podatków należnych z tytułu przygotowania i przeprowadzenia loterii oraz wygranych w grach losowych, w tym także odprowadzenie za laureatów zryczałtowanego podatku dochodowego od nagrody rzeczowej;
  10. raportowanie przebiegu, opracowanie i przedłożenie Wnioskodawcy sprawozdania z realizacji loterii, za wykonanie przedmiotu umowy wykonawca otrzyma wynagrodzenie, które będzie obejmowało wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy, w tym: koszty wykonania dokumentacji, koszty zorganizowania i przeprowadzenie loterii, koszty przeniesienia autorskich praw majątkowych, przeniesienia własności egzemplarzy utworów i nośników, koszty gwarancji, koszty transportu, podróży, opłat i podatków łącznie z podatkiem VAT, w przypadku jeżeli nie zachodzą przesłanki wynikające z art. 2 ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – prawo zamówień publicznych.

W piśmie z dnia 12 sierpnia 2020 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że planuje wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne, którego przedmiotem będzie kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie loterii promocyjnej, zwanej dalej „loterią” skierowane do (…). W ramach zamówienia publicznego zostanie wyłoniony wykonawca, który na podstawie zawartej umowy przyjmie na siebie rolę organizatora loterii, w ramach której złoży przyrzeczenie nagród, które zakupi, a następnie wyda z własnego majątku. Do zadań wykonawcy będzie należało m.in. zgłoszenie loterii zgodnie z ustawą o grach hazardowych oraz uzyskanie zezwolenia na organizację loterii, jak również ustanowienie wymaganego ustawą o grach hazardowych zabezpieczenia wypłaty nagród poprzez uzyskanie gwarancji bankowych wypłaty nagród na potrzeby loterii na kwotę stanowiącą równowartość nagród rzeczowych przewidzianych do wręczenia laureatom, zgodnie z regulaminem loterii. Wykonawca zgodnie z zawartą umową dokona rozliczenia i odprowadzenia do właściwych jednostek administracji skarbowej, wszelkich opłat i podatków należnych z tytułu przygotowania i przeprowadzenia loterii oraz wygranych w grach losowych, w tym także odprowadzenia za laureatów zryczałtowanego podatku dochodowego od nagrody rzeczowej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy w związku z realizacją loterii promującej i zamierzonym w jej ramach wydaniem nagród rzeczowych na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek pobrania i wpłacenia na rachunek właściwego organu podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 1, 4, 7 w zw. z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy (po doprecyzowaniu w uzupełnieniu wniosku), nie będzie miał obowiązku pobrania i wpłacenia na rachunek właściwego organu podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych, na podstawie art. 41 ust. 1, 4, 7 w zw. z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z tytułu nagród wydanych uczestnikom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach loterii zorganizowanej i przeprowadzonej przez wykonawcę działającego na podstawie umowy zawartej z Wnioskodawcą, w sytuacji, gdy nie podlegają one zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przedmiotem umowy zawartej z wykonawcą będzie kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie przez wykonawcę loterii skierowanej do (…). Zasady i warunki udziału w loterii, sposób wyłaniania zwycięzców loterii, zakres przyznawanych nagród oraz tryb ich wydawania określać będzie regulamin loterii. W ramach obowiązków umownych wykonawca będzie zobowiązany do zakupu nagród z własnego majątku, zabezpieczenia ich i wydania laureatom loterii. Zakupione przez wykonawcę nagrody będą w formie rzeczowej o różnej wartości. Wartość jednostkowa nagród określona będzie w regulaminie loterii. Przy czym wartość ta będzie przekraczała lub nie kwotę 2 280 zł.

Wnioskodawca wskazuje, że loteria będzie przeprowadzona na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 847, z późn. zm.). Wnioskodawca nie będzie zgłaszał loterii, składał wniosku o udzielenie zezwolenia na urządzenie loterii, uzyskiwał gwarancji bankowych. Czynności tych dokona zgodnie z zawartą umową wykonawca.

Wnioskodawca jest pomysłodawcą całej akcji promocyjnej i jej inicjatorem, ale nie organizatorem w rozumieniu przepisów ustawy o grach hazardowych. Należy zatem stwierdzić, że w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nie będzie podmiotem dokonującym świadczeń (wydającym nagrody) i nie będzie spoczywał na nim obowiązek pobrania i wpłacenia na rachunek właściwego organu podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 1, 4, 7 w zw. z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania. W myśl tej zasady, wyrażonej w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powołanego przepisu wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których zaniechano poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Źródłami przychodów są inne źródła – art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są wygrane w grach hazardowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie przekracza 2 280 zł, urządzanych i prowadzonych przez uprawniony podmiot na podstawie przepisów o grach hazardowych obowiązujących w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Ustawowa definicja gier hazardowych zawarta została w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 847, z późn. zm.), który stanowi, że grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach. Stosownie do treści art. 2 ust. 1 ustawy o grach hazardowych, grami losowymi są gry, w tym urządzane przez sieć Internet, o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku. Jedną z gier losowych jest określona w pkt 10 powołanego przepisu loteria promocyjna, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Zgodnie z art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Na podstawie art. 42 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca planuje wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne, którego przedmiotem będzie kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie loterii promocyjnej skierowanej do (…). W ramach zamówienia publicznego zostanie wyłoniony wykonawca, który na podstawie zawartej umowy przyjmie na siebie rolę organizatora loterii, w ramach której złoży przyrzeczenie nagród, które zakupi, a następnie wyda z własnego majątku. Do zadań wykonawcy będzie należało m.in. zgłoszenie loterii zgodnie z ustawą o grach hazardowych oraz uzyskanie zezwolenia na organizację loterii, jak również ustanowienie wymaganego ustawą o grach hazardowych zabezpieczenia wypłaty nagród poprzez uzyskanie gwarancji bankowych wypłaty nagród na potrzeby loterii na kwotę stanowiącą równowartość nagród rzeczowych przewidzianych do wręczenia laureatom, zgodnie z regulaminem loterii. Wykonawca zgodnie z zawartą umową dokona rozliczenia i odprowadzenia do właściwych jednostek administracji skarbowej, wszelkich opłat i podatków należnych z tytułu przygotowania i przeprowadzenia loterii oraz wygranych w grach losowych, w tym także odprowadzenia za laureatów zryczałtowanego podatku dochodowego od nagrody rzeczowej.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że wykonawca – organizator loterii promocyjnej, będzie odpowiadał za zorganizowanie i przeprowadzenie loterii z uwzględnieniem wszystkich formalności, w tym m.in. za przeprowadzenie procedury uzyskania zezwolenia na urządzenie loterii promocyjnej, za uzyskanie gwarancji bankowych wypłacalności nagród przewidzianych dla laureatów oraz za rozpatrywanie reklamacji i roszczeń uczestników loterii.

Zatem, skoro to wykonawca loterii promocyjnej, będzie odpowiadał za wykonanie czynności związanych z jej organizacją i przeprowadzeniem, zarówno w stosunku do właściwych instytucji, tj. Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, jak i w stosunku do podmiotów zewnętrznych (uczestników loterii), to należy stwierdzić, że to wykonawca loterii będzie płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 41 ust. 4 i ust. 7 w związku z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z tytułu nagród rzeczowych wydanych uczestnikom, tj. osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.

W konsekwencji, wykonawca loterii promocyjnej będzie obowiązany do obliczenia, pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu. Tym samym na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika z tytułu organizowanej loterii promocyjnej.

W związku z powyższym, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325).

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj