Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.371.2020.2.JO
z 8 września 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2020 r. (data wpływu 29 czerwca 2020 r.) uzupełnione pismem Strony z dnia 21 sierpnia 2020 r. (data wpływu 21 sierpnia 2020 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 13 sierpnia 2020 r. (skutecznie doręczone Stronie w dniu 13 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania (zastosowania zwolnienia) zamiany działki niezabudowanej nr 1/1 – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 29 czerwca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania (zastosowania zwolnienia) zamiany działki niezabudowanej nr 1/1. Wniosek został uzupełniony pismem Strony z dnia 21 sierpnia 2020 r. (data wpływu 21 sierpnia 2020 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 13 sierpnia 2020 r. znak: 0114-KDIP1-1.4012.371.2020.1.JO.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Skarb Państwa reprezentowany przez Starostę (…) zamierza dokonać zamiany nieruchomości z Gminą (…). Skarb Państwa przekaże dla Gminy (…) działkę niezabudowaną oznaczoną w operacie ewidencji gruntów i budynków województwa (…), powiatu (…), miasta (…), obrębu (…) pod numerem geodezyjnym 1/1, o powierzchni 0,4700 ha (KW nr (…)), użytek RIVb - grunty orne.

Zgodnie z zaświadczeniem Urzędu Miejskiego w (…) z dnia 24 kwietnia 2020 r. znak: (…) działka numer 1/1:

  1. w części oznaczona jest symbolem B-15ZP - teren parku leśnego,
  2. w części oznaczona jest symbolem B-22KDL - teren drogi lokalnej,
  3. w części B-26KX - teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego.


Przedmiotowa działka jest terenem niezabudowanym.


Nieruchomość ta usytuowana jest na terenie, dla którego obowiązuje Uchwała Nr (…) Rady Miejskiej w (…) z dnia 13 sierpnia 2010 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położnego między ulicą (…) a rzeką (…) w (…) (Dziennik Urzędowy Województwa (…) Nr 2 poz. 17 z dnia 12 stycznia 2011 r.).


  1. Symbol B-15ZP opis szczegółowy.


Dla terenu ustala się:

  • Zakaz zabudowy z wyjątkiem niekubaturowych urządzeń bezpośrednio związanych z dostosowaniem terenu do spacerów na wolnym powietrzu (ławki, latarnie itp.),
  • Maksymalny udział sztucznych nawierzchni w powierzchni obszaru - 10%,
  • Docelowe pokrycie drzewostanem parkowo-leśnym: powyżej 70%
  • W strukturze gatunkowej drzewostanów powinny dominować gatunki rodzime,
  • Nakazuje się prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej, uwzględniającej m.in. potrzebę stopniowego dostosowywaniu drzewostanów do warunków siedliskowych.


  1. Symbol B-22KDL opis szczegółowy.


Obszar ten stanowi teren drogi lokalnej o szerokości w linach rozgraniczających 15 m i docelowym urządzeniu obejmującym przynajmniej jezdnię o szerokości 6 m i jednostronny chodnik. Ustala się zakończenie drogi placem manewrowym nad rzeką (…), przystosowanym do ewentualnego slipowania łodzi.


Istniejąca zabudowa garażowa sprzętu wodnego docelowo do likwidacji; do czasowej adaptacji według parametrów ustalonych dla terenu o symbolu B-2ZP, do chwili realizacji drogi lokalnej, o której mowa w ust. 1.


  1. Symbol B-26KX opis szczegółowy.


Obszar ten stanowi teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego w wyznaczonych liniach rozgraniczających. Planuje się drogę dojazdową o szerokości 3,5 m, ciąg pieszy o szerokości 1,5 m i ciąg rowerowy o szerokości 2 m.


Zgodnie z wydanym zaświadczenie znak: (…) z dnia 24 kwietnia 2020 r. wraz z wyrysem z planu, działka numer 1/1 oznaczona jest w części symbolem B-15ZP - teren parku leśnego, który to teren nie jest przeznaczony pod zabudowę oraz symbolem B-22KDL - teren drogi lokalnej i B-26KX - teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego, gdzie tereny te są przeznaczone pod zabudowę drogą i ciągiem pieszo-jezdnym.


W piśmie z dnia 21 sierpnia 2020 r. Wnioskodawca informuje, że:

  1. Nieruchomość oznaczona działką geodezyjną nr 1/1, położona w mieście (…)z, obręb (…) przy ul. (…), przeszła do nierozdysponowanego zasobu nieruchomości Skarbu Państwa z dniem 26 lipca 2002 r. Przejście nastąpiło na podstawie czynności administracyjnej, tj. na podstawie podziału geodezyjnego wykonanego w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (zatwierdzony decyzją burmistrza Gminy i Miasta (…) znak: (…) z dnia 1 lipca 2002 r.), wówczas działki oznaczonej numerem geodezyjnym 1, która po wojnie stanowiła własność Skarbu Państwa.
  2. „Nabycie” przedmiotowej nieruchomości nastąpiło w czynności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.
  3. Przedmiotowa nieruchomość – dz. nr 1/1 stanowi niezabudowaną i niezagospodarowaną działkę gruntu, oznaczona według ewidencji gruntów i budynków użytkiem: R-IVb – grunty rolne. Działka od chwili przejścia do nierozdysponowanego zasobu nieruchomości Skarbu Państwa była i jest wykorzystywana wyłącznie do działalności niepodlegającej VAT (działalności statutowej).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy przekazanie opisanej działki będzie podlegać opodatkowaniu VAT stawką 23% czy zwolnioną?


Zdaniem Wnioskodawcy, mając na uwadze powyższe oraz zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.), w którym mowa o tym, że zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane, (gdzie w myśl art. 2 pkt 33 ww. ustawy przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), przedmiotowa działka będzie podlegać opodatkowaniu stawką 23% jedynie w zakresie dotyczącym powierzchni objętych symbolami B-22KDL i B-26KX, natomiast będzie zwolniona od opodatkowania w zakresie obszaru objętego symbolem B-15ZP zgodnie zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.) – zwanej dalej „ustawą” – opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy - rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Przez towary – na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W określeniu „jak właściciel” zawiera się możliwość uznania za dostawę faktycznego przeniesienia władztwa nad rzeczą. W rozumieniu ustawy „dostawa” oznacza więc wszelkiego rodzaju rozporządzanie towarem (sprzedaż, zamiana, darowizna, oraz każdą inną transakcję, która w aspekcie ekonomicznym będzie prowadziła do podobnego rezultatu).

Zatem w świetle powołanego wyżej art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług odpłatna dostawa gruntu stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.


W myśl art. 603 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145 z późn. zm.), przez umowę zamiany każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się do przeniesienia własności innej rzeczy.


Zatem w przypadku zamiany obie strony przenoszą na siebie wzajemnie własność rzeczy, występując zarówno w charakterze dostawcy, jak i w charakterze nabywcy.


Zgodnie z art. 604 Kodeksu cywilnego, do zamiany stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży.


Umowa zamiany jest umową wzajemną, bardzo zbliżoną do umowy sprzedaży. Różnica w stosunku do umowy sprzedaży polega na tym, że w miejsce świadczenia ceny pojawia się obowiązek drugiej strony przeniesienia własności rzeczy. Ze względu na wzajemny charakter umowy, wartość świadczonych rzeczy powinna być ekwiwalentna. Przy czym zamiana nieruchomości skutkuje przeniesieniem prawa do rozporządzania zamienianymi nieruchomościami jak właściciel.


W związku z powyższym, jeśli przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel następuje w drodze zamiany nieruchomości, to stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.


Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Jednakże na podstawie art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż – 6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


Przy czym zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.


Zakres i zasady zwolnienia dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.


Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.


W myśl art. 2 pkt 33 ww. ustawy pod pojęciem tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Opodatkowane są zatem dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe niezabudowane będące terenami budowlanymi w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, innych niż tereny budowlane – są zwolnione od podatku.


Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293) reguluje zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.


Jak stanowi art. 4 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.


W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – w myśl art. 4 ust. 2 ustawy – określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.


O przeznaczeniu nieruchomości stanowią zatem akty prawa miejscowego. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – jako źródło prawa miejscowego, a w przypadku jego braku, decyzja o warunkach zabudowy – jako akt indywidualny prawa administracyjnego.


Nie jest terenem budowlanym grunt, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje inne przeznaczenie niż pod zabudowę. Analogicznie, w przypadku braku takiego planu, powyższą zasadę należy stosować do decyzji o warunkach zabudowy. W zależności od rodzaju inwestycji będzie to albo decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego, albo decyzja o warunkach zabudowy.


Przy czym, w sytuacji gdy w planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu dla danej działki wyznaczono dokładnie linie rozgraniczające miejsce zabudowy, to teren taki tylko w tej części, w której przeznaczony jest pod zabudowę będzie uznany za teren budowlany, pozostała część działki będzie uznana za teren inny niż budowlany.


Jak wskazał Wnioskodawca niezabudowana działka nr 1/1 objęta jest ustaleniami miejscowego planem zagospodarowania przestrzennego zgodnie, z którym działka nr 1/1 w części oznaczona jest symbolem: B-15ZP - teren parku leśnego, symbolem B-22KDL - teren drogi lokalnej oraz symbolem B-26KX - teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do kwestii ustalenia, czy przedmiotowa działka będzie podlegać opodatkowaniu stawką 23% jedynie w zakresie dotyczącym powierzchni objętych symbolami B-22KDL i B-26KX, natomiast będzie zwolniona od opodatkowania w zakresie obszaru objętego symbolem B-15ZP zgodnie zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Zauważyć należy, że analiza ustawy o podatku od towarów i usług wskazuje jednoznacznie, że zwolnienie od podatku VAT obejmuje zbycie nieruchomości niezabudowanych (gruntów) wyłącznie w sytuacji, gdy nie są one przeznaczone pod zabudowę. Elementem, który determinuje możliwość skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT przy zbyciu gruntów jest przeznaczenie gruntu na cele inne niż budowlane. Przy ocenie czy przedmiotowe tereny stanowią tereny budowlane, nie wystarczy analiza ich podstawowego przeznaczenia określonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Uwzględnić bowiem należy również zapisy dotyczące przeznaczenia dopuszczalnego tego terenu. Ewentualnie wznoszone obiekty, co prawda uzupełniają podstawową funkcję gruntu, co jednak nie zmienia faktu, że sama możliwość wybudowania obiektów budowlanych oznacza, że działki te stanowią grunt przeznaczony pod zabudowę. W tym miejscu należy zaznaczyć, że ustawodawca nie uzależnił charakteru terenu od głównego celu, który będący przedmiotem opodatkowania VAT teren ma spełniać, lecz zwolnienie od opodatkowania VAT zależy od możliwości dokonania zabudowy wskazanego terenu.

Jak wynika z opisu sprawy działka numer 1/1:

  1. w części oznaczona jest symbolem B-15ZP - teren parku leśnego - dla terenu ustala się:
    • Zakaz zabudowy z wyjątkiem niekubaturowych urządzeń bezpośrednio związanych z dostosowaniem terenu do spacerów na wolnym powietrzu (ławki, latarnie itp.),
    • Maksymalny udział sztucznych nawierzchni w powierzchni obszaru - 10%,
    • docelowe pokrycie drzewostanem parkowo-leśnym: powyżej 70%,
    • W strukturze gatunkowej drzewostanów powinny dominować gatunki rodzime,
    • Nakazuje się prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej, uwzględniającej m.in. potrzebę stopniowego dostosowywaniu drzewostanów do warunków siedliskowych.
  2. w części oznaczona jest symbolem B-22KDL - teren drogi lokalnej:
    Obszar ten stanowi teren drogi lokalnej o szerokości w linach rozgraniczających 15m i docelowym urządzeniu obejmującym przynajmniej jezdnię o szerokości 6m i jednostronny chodnik. Ustala się zakończenie drogi placem manewrowym nad rzeką (…), przystosowanym do ewentualnego slipowania łodzi.
    Istniejąca zabudowa garażowa sprzętu wodnego docelowo do likwidacji; do czasowej adaptacji według parametrów ustalonych dla terenu o symbolu B-2ZP, do chwili realizacji drogi lokalnej, o której mowa w ust. 1.
  3. w części B-26KX - teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego :
    Obszar ten stanowi teren projektowanego ciągu pieszo-jezdnego w wyznaczonych liniach rozgraniczających. Planuje się drogę dojazdową o szerokości 3,5 m, ciąg pieszy o szerokości 1,5 m i ciąg rowerowy o szerokości 2 m.

Z powyższego wynika, że wskazana działka nr 1/1 stanowi grunt z możliwością zabudowania.


Tym samym działka niezabudowana nr 1/1, dla której obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który dopuszcza zabudowę na przedmiotowej działce, spełnia definicję terenu budowlanego w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług. W konsekwencji do transakcji zamiany działki nr 1/1 nie znajdzie zastosowanie zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.


Należy nadmienić, że dla dostawy nieruchomości niezabudowanych, które nie spełniają przesłanek do objęcia ich zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, ustawodawca przewidział możliwość zastosowania zwolnienia od podatku w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.


Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


W konsekwencji, aby zastosować zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:

  • towary muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej,
  • przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego .


Niespełnienie choćby jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.


Dla transakcji zamiany działki nr 1/1 nie znajdzie również zastosowanie zwolnienie przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca nabył przedmiotową działkę na podstawie czynności administracyjnej niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Tym samym nie można uznać, że Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT, skoro nabycie działki nie było objęte tym podatkiem. Ponadto, z opisu sprawy wynika, że ww. działka była i jest wykorzystywana wyłącznie do działalności niepodlegającej opodatkowaniu VAT (działalności statutowej). Zatem należy stwierdzić, że działka nr 1/1 nie jest i nie była wykorzystywane wyłącznie do działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług.


W konsekwencji, transakcja zamiany niezabudowanej działki nr 1/1 będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług z zastosowaniem właściwej stawki podatku VAT.


Zatem, stanowisko Wnioskodawcy, że przedmiotowa działka będzie podlegać opodatkowaniu stawką 23% jedynie w zakresie dotyczącym powierzchni objętych symbolami B-22KDL i B-26KX, natomiast będzie zwolniona od opodatkowania w zakresie obszaru objętego symbolem B-15ZP zgodnie zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego należy uznać za nieprawidłowe.


Końcowo należy wskazać, że analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem tut. Organ nie jest uprawniony do oceny załączników dołączonych do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie w oparciu o przedstawiony we wniosku stan faktyczny.


Tut. Organ wskazuje, że w zakresie opodatkowania transakcji zamiany niezabudowanej działki nr 1/1 stawką podatku VAT w wysokości 23% zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj