Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.143.2020.1.MK
z 15 września 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 lipca 2020 r. (data wpływu 30 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie rozliczenia obowiązku podatkowego z tytułu użycia wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli ich użycie będzie niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie rozliczenia obowiązku podatkowego z tytułu użycia wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli ich użycie będzie niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

[…] (Dalej: Spółka), […] producentem energii elektrycznej i ciepła, wytwarzanych w procesie wysokosprawnej kogeneracji.

Posiada […]

[…]

W ramach swojej działalności w poszczególnych Spółkach Produkcyjnych zużywa oleje opałowe ciężkie - mazut (CN 2710 19 51 do 2710 19 69 według kodów CN stosowanych w ustawie o podatku akcyzowym). W przyszłości Spółka nie wyklucza także zużywania innych olejów opałowych ciężkich, sklasyfikowanych innymi kodami CN niż powyżej wskazane.

Spółka dokonała zgłoszenia rejestracyjnego o którym mowa w art. 16 ust. 1 - art. 32 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym i jest podmiotem zużywającym zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy o podatku akcyzowym. Oleje opałowe zużywane są na cele zwolnione - produkcję energii elektrycznej i energii elektrycznej w skojarzeniu z ciepłem (art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego). W niektórych lokalizacjach występuje także zużycie olejów opałowych na cele opałowe opodatkowane podatkiem akcyzowym. W takim przypadku Spółka zakupuje olej opałowy z akcyzą zapłaconą w cenie (stawka podatku – 64 zł/1000 kg). W tych lokalizacjach występują więc oleje opałowe ciężkie zarówno z akcyzą zapłaconą w cenie jak i oleje zwolnione. Spółka szacuje, w jakiej ilości zużyje mazut na poszczególne cele, po czym dokonuje odpowiedniego zakupu oleju - opodatkowanego lub zwolnionego. Jest to jednak czasochłonne i problematyczne dla Spółki ze względu na obowiązki Spółki związane z przepisami innych gałęzi prawa (np. rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zapasów paliw w przedsiębiorstwach energetycznych) oraz zobowiązań wobec Urzędu Regulacji Energetyki, ponieważ Spółka zawsze musi posiadać odpowiednie stany olejów opałowych ciężkich dla potrzeb produkcyjnych dla obydwu celów, pomimo niewielkiego udziału procentowego mazutu podlegającego opodatkowaniu. Zużycie olejów opałowych ciężkich jest różne w ciągu roku (zależne od warunków atmosferycznych, pory roku, zapotrzebowania rynku itp.) i trudno jest oszacować, ile oleju będzie przeznaczone na jaki cel w poszczególnych miesiącach. Powoduje to duże problemy logistyczne, ze względu na wcześniej wskazane wymogi dotyczące utrzymania odpowiednich ilości zapasu paliw.

Średnioroczne miesięczne zużycie olejów opałowych ciężkich zwolnionych od podatku akcyzowego we wszystkich lokalizacjach produkcyjnych Spółki wynosi około 160 000 kg, natomiast zużycie olejów opałowych ciężkich opodatkowanych - około 30 000 kg. Mazut opodatkowany stanowi więc tylko niecałe 17% całości mazutu zużywanego w Spółce, natomiast średniomiesięczny podatek akcyzowy od zużycia opodatkowanego zgodnie z szacunkami będzie wynosić około […].

Obecnie na rynku występują braki właściwych produktów, które spełniałyby wymogi środowiskowe oraz jakościowe dla instalacji produkcyjnych. W związku z niepewnością dostaw olejów opałowych ciężkich, o właściwej dla danej instalacji zawartości siarki oraz innych właściwościach fizykochemicznych, Spółka chciałaby, aby w lokalizacjach gdzie mazut kupowany jest zarówno z podatkiem akcyzowym zapłaconym w cenie jak i w zwolnieniu od opodatkowania, kupować w 100% mazut zwolniony, następnie zaś, po zużyciu tego mazutu na cele opodatkowane, opodatkowywać we właściwym okresie zużycie tego oleju w deklaracji AKC - 4. Pozwoliłoby to na większą elastyczność w zużyciu tego wyrobu, w zależności od potrzeb produkcyjnych, ułatwienie Spółce zakupu tych wyrobów dla potrzeb obowiązków zapewnienia odpowiednich zapasów paliw oraz zminimalizowanie ryzyka związanego z niepewnością dostępności na rynku odpowiednich wyrobów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Spółka może zakupić w całości olej opałowy ciężki zwolniony od podatku akcyzowego (kody CN 27 10 19 51 do 2710 19 69 oraz inne), po czym w przypadku zużycia go na cele opałowe, które podlegają opodatkowaniu, samodzielnie opodatkować takie zużycie w miesiącu, w którym to zużycie wystąpiło?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Spółka może zakupić olej opałowy ciężki w całości w zwolnieniu od akcyzy, a następnie w wypadku zużycia go na cele niepodlegające zwolnieniu opodatkować takie zużycie oraz wpłacić podatek akcyzowy na konto właściwego urzędu skarbowego.

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r o podatku akcyzowym (dalej: ustawa), przedmiotem opodatkowania akcyzą jest użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:

  1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
  2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy.

Spółka w momencie zakupu oleju opałowego ciężkiego spełnia wszelkie wymogi zwolnienia wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie, w szczególności otrzymuje oraz potwierdza nabycie wyrobów akcyzowych na dokumentach dostawy (a w przyszłości - dokumentach e-DD). Ustawodawca wprost przewidział więc w art. 8 ust 2 pkt 1 lit. a ustawy możliwość, w której wyroby akcyzowe zakupione w zwolnieniu od akcyzy zostaną opodatkowane przez podatnika, w przypadku zmiany przeznaczenia tych wyrobów. Dopuszczalne jest więc zakupienie oleju opałowego zwolnionego, po czym zużycie go na cele opodatkowane. Rodzi to jednak po stronie Spółki obowiązek zapłaty podatku akcyzowego od zużycia oleju niezgodnego z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia w miesiącu, w którym nastąpiło takie zużycie, przy zastosowaniu stawki akcyzy dla danego wyrobu – w omawianej sytuacji: 64 zł/1000 kg. Jednocześnie Spółka zobowiązana będzie do złożenia odpowiedniej deklaracji podatkowej za ten okres w związku z takim zużyciem wyrobów akcyzowych. Jednocześnie nie powstają po stronie Spółki żadne negatywne konsekwencje takiego działania.

Stanowisko to znajduje swoje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej z dnia 13.08.2009 roku, IPPP3/443-407/09-4/SM, zgodnie z którą „Uwzględniając powyższe, w przypadku przeznaczenia ciężkiego oleju opałowego nabytego jako zwolniony od akcyzy do celów, które nie uprawniają do przedmiotowego zwolnienia (tj. jako paliwo rozpałkowe w kotłach wodnych) Spółka będzie miała obowiązek opodatkować przedmiotowy olej (w ilości wynikającej z prowadzonej ewidencji zużycia) w miesiącu zmiany tego przeznaczenia. Spółka będzie miała obowiązek złożyć deklarację dla podatku akcyzowego za ten miesiąc i zapłacić należny podatek akcyzowy.” Interpretacja ta wprost wskazuje, że dopuszczalna jest zmiana przeznaczenia zakupionego oleju opałowego ciężkiego, przy czym należy opodatkować zużycie oleju niezgodnie z jego początkowym przeznaczeniem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 722 ze zm.; zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Podmiotem zużywającym, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy jest podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

Do wyrobów energetycznych, w rozumieniu art. 86 ust. 1 ustawy, zalicza się wyroby:

  1. objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  2. objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
  3. objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
  4. oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  5. objęte pozycją CN 3403;
  6. objęte pozycją CN 3811;
  7. objęte pozycją CN 3817;
  8. oznaczone kodami CN: 3824 99 86, 3824 99 92, 3824 99 93, 3824 99 96, 3826 00 10 oraz 3826 00 90, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  9. pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
  10. pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

Paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2 – art. 86 ust. 3 ustawy.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
    4a. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 8 ust. 6 ustawy.

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 10 ust. 1 ustawy.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (…) – art. 13 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwego urzędu skarbowego

-za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

W myśl natomiast art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie wyroby energetyczne zużywane w procesie produkcji energii elektrycznej - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1-5, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w ust. 5-6b, 12 i 13.

Z kolei zgodnie z § 6 pkt 1 lit. a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2525), zwalnia się od akcyzy olej opałowy inny niż określony w art. 90 ust. 1 pkt 1 ustawy, wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej i ciepła w skojarzeniu, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-6b, 12 i 13 ustawy.

Mając na uwadze powyższe, odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy wyznaczonych pytaniem, w pierwszej kolejności zwrócić należy uwagę, że ustawodawca w art. 8 ustawy zawarł zakres czynności i zdarzeń powodujących opodatkowanie podatkiem akcyzowym. Obok podstawowych czynności, określonych w ust. 1 art. 8 ustawy, związanych z produkcją i szeroko pojętym obrotem wyrobami akcyzowymi, w ust. 2 ustawodawca zawarł katalog czynności i zdarzeń związanych m.in. z naruszeniem warunków uprawniających do stosowania preferencji podatkowych oraz związanych ze zmianą przeznaczenia wyrobów akcyzowych nabytych w ramach preferencji.

Jednym z tych zdarzeń powodujących powstanie obowiązku podatkowego, zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, jest użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli ich użycie było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy.

W przypadku zatem nabycia przez podmiot zużywający wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem ze względu na przeznaczenie (z zachowaniem wszystkich warunków formalnych do jego nabycia), a następnie zmiany przeznaczenia tych wyrobów, tj. użycia ich do celów innych niż zadeklarował nabywając wyroby z zastosowaniem zwolnienia, podmiot ten staje się podatnikiem zobowiązanym do złożenia deklaracji i zapłaty podatku akcyzowego na zasadach określonych w art. 21 ust. 1 ustawy.

Przenosząc powyższe na grunt przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że w przypadku przeznaczenia wyrobów energetycznych nabytych z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy oraz § 6 pkt 1 lit. a rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, do celów, które nie uprawniają do zwolnienia (w sprawie do celów opałowych niepodlegających zwolnieniu) Spółka będzie miała obowiązek opodatkować przedmiotowy olej (w ilości wynikającej z prowadzonej ewidencji zużycia) w miesiącu zmiany tego przeznaczenia. Spółka będzie miała obowiązek złożyć deklarację dla podatku akcyzowego za ten miesiąc i zapłacić należny podatek akcyzowy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy w zakresie objętym pytaniem uznać należy za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania Zainteresowanego, w zakresie uregulowań ustawy o podatku akcyzowym tj. rozliczenia obowiązku podatkowego z tytułu użycia wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli ich użycie będzie niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy, w oparciu o przedstawiony opis zdarzenia przyszłego. Przedmiotem analizy i oceny nie były kwestie związane z nabyciem wyrobów energetycznych z zastosowaniem zwolnienia, w tym dotyczące wypełniania warunków do jego zastosowania oraz ewentualnych konsekwencji wynikających z odrębnych przepisów.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, jak również w przypadku zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54§ 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj