Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.651.2020.1.DJD
z 29 września 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 3 sierpnia 2020 r. (data wpływu 5 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wystąpienie wspólnika ze Spółki jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowaną będącą stroną postępowania Panią …,
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania Pana …,
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania Pana …,
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania Pana …,
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania Pana …,

przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Zainteresowanymi w sprawie są wspólnicy Przedsiębiorstwa Rolno-Usługowego „X” ..., Spółka Jawna (dalej jako: „Spółka jawna”, „Spółka”), której przedmiotem działalności jest wyłącznie działalność rolnicza. Spółka jawna nie zajmuje się działami specjalnymi produkcji rolnej. Każdy ze wspólników jest osobą fizyczną, która zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. O podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.; dalej: „ustawa o PIT”) podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Żaden z Zainteresowanych nie prowadzi odrębnej, dodatkowej działalności gospodarczej lub rolniczej poza omawianą Spółką jawną. Spółka, jak i jej wspólnicy, od momentu jej utworzenia podlegają opodatkowaniu zgodnie z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Wynika to bowiem z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, który stwierdza, że przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej. W Spółce incydentalnie występowały zdarzenia takie jak, np. sprzedaż złomu, czy też maszyny rolniczej, stanowiącej jej środek trwały, w konsekwencji czego składane też były zeznania dla podatku dochodowego od osób fizycznych. Działania te były bezpośrednio związane z prowadzonym przez Zainteresowanych gospodarstwem rolnym i posiadały marginalne znaczenie w stosunku do pozostałych czynności realizowanych przez Nich w ramach głównego celu prowadzonej działalności rolniczej.

Spółka jawna, której wspólnikami są Zainteresowani, prowadzi działalność od 2002 r. Posiada nieruchomości, których jest właścicielem, oraz dzierżawi grunty rolne od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Okres dzierżawy dobiega końca w bieżącym roku i Zainteresowani rozważają dalsze losy Spółki.

Rozważane jest wstąpienie dwóch nowych wspólników do Spółki jawnej. W tym zakresie, planowane jest uwzględnienie zapisu w przyszłej umowie wskazującego na to, że nowi wspólnicy będą zobowiązani do wniesienia określonego wkładu pieniężnego, tym samym uzyskując prawo do uczestnictwa w zyskach Spółki jawnej. Podejmowane decyzje uzależnione będą od decyzji podjętej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (dalej: „KOWR”), bowiem w tym zakresie instytucja ta może, w takim wypadku, skorzystać z uprawnienia przewidującego w art. 3b ust. 1 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego, nabycie nieruchomości rolnych.

Zgodnie z tym przepisem, w przypadku zmiany wspólnika lub przystąpienia nowego wspólnika do spółki osobowej w rozumieniu ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych, która jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości rolnej o powierzchni co najmniej 5 ha albo nieruchomości rolnych o łącznej powierzchni co najmniej 5 ha, Krajowy Ośrodek działający na rzecz Skarbu Państwa może złożyć oświadczenie o nabyciu tych nieruchomości (wszystkich lub niektórych) za zapłatą ceny odpowiadającej ich wartości rynkowej.

Ze względu na to, że Zainteresowani nie mają pewności co do rozstrzygnięcia KOWR po poinformowaniu go o dokonanych zmianach w Spółce jawnej, zakładają podjęcie następujących kroków:

  • przed uzyskaniem decyzji z KOWR wniesienie przez wstępujących wspólników uzgodnionego pomiędzy stronami wkładu gotówkowego do Spółki jawnej,
  • w przypadku, gdy Spółka jawna uzyska decyzję o skorzystaniu przez KOWR z przysługującego mu prawa do nabycia nieruchomości rolnych, wówczas nowo wstępujący wspólnicy wypowiedzą zawartą umowę z pozostałymi wspólnikami. W razie wystąpienia tej okoliczności nowym wspólnikom zostanie zwrócony wyłącznie wkład w wartości nominalnej.

Planowane przedsięwzięcie zależne jest od stanowiska KOWR. Jest zatem niepewne zarówno dla Spółki jawnej, jak i dla wspólników (obecnych, prowadzących działalność rolną wspólnie od 2002 r.) na gruntach, które być może przejmie KOWR, ale także dla nowo wstępujących wspólników. Wstąpienie nowych wspólników ma zapewnić dalszy byt Spółki jawnej i kontynuowanie działalności rolnej - jeśli KOWR nie skorzysta z prawa pierwokupu nieruchomości rolnych.

Po wstąpieniu nowych wspólników i podjęciu decyzji co do losów gruntów rolnych i bytu Spółki jawnej, na mocy zawartej umowy między wspólnikami, obecni wspólnicy podejmą decyzję o wystąpieniu ze Spółki. Z tego tytułu nastąpiłby zwrot należności ze Spółki, jako należnego każdemu wspólnikowi udziału kapitałowego w ustalonej wartości zbywczej w formie:

  • ustalonej w umowie Spółki kwoty pieniężnej, wyższej od wniesionych przez wspólników wkładów,
  • prawa do całości wpływów ze sprzedaży produktów rolnych, które zostaną zebrane do dnia wystąpienia wspólników ze Spółki,
  • kwoty dopłaty do gruntów za rok 2020, (proporcjonalnie) za okres do czasu wystąpienia wspólników ze Spółki.

Wypłacone przez Spółkę jawną należności były i pozostaną przychodem z działalności rolnej. Należy przy tym zaznaczyć, że niezależnie od dokonywanych modyfikacji w Spółce jawnej, tj. wstąpienia lub/i wystąpienia wspólników nadal przedmiotem działalności Spółki pozostanie działalność rolnicza.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w związku z wystąpieniem Zainteresowanych ze Spółki jawnej, prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą i nieprowadzącej działalności związanej z działami specjalnymi produkcji rolnej, powstanie po stronie Zainteresowanych przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Zainteresowanych: występując ze Spółki jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą poza działami specjalnymi produkcji rolnej oraz uzyskując należności przedstawione w zdarzeniu przyszłym, czyli wypłatę udziału kapitałowego w ustalonej wartości zbywczej - ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miała zastosowania.

Wypłacone przez Spółkę należności były i pozostaną przychodem z działalności rolnej, do którego na mocy przepisu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm., dalej: „ustawa o PIT”) nie mają zastosowania przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, lecz przepisy o podatku rolnym. W związku z tym, należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie kwota otrzymana przez Zainteresowanych w związku z wystąpieniem ze Spółki nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a więc nie powstanie przychód w rozumieniu PIT.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.

W myśl art. 2 ust. 2 ustawy o PIT, działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

  1. miesiąc - w przypadku roślin,
  2. 16 dni - w przypadku wysoko intensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek,
  3. 6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,
  4. 2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt

-licząc od dnia nabycia.

Stosownie do art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 505, z późn. zm.), spółka osobowa to spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna.

W myśl natomiast art. 65 § 1 ww. ustawy, w przypadku wystąpienia wspólnika ze spółki wartość udziału kapitałowego wspólnika albo jego spadkobiercy oznacza się na podstawie osobnego bilansu, uwzględniającego wartość zbawczą majątku spółki.

Ponadto, zgodnie z art. 5a pkt 28 ustawy o PIT, ilekroć w ustawie jest mowa o spółce oznacza to:

  1. spółkę posiadającą osobowość prawną, w tym także spółkę zawiązaną na podstawie rozporządzenia Rady (WE) Nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz. Urz. WE L 294 z 10 listopada 2001 r., str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6,14, str. 251),
  2. spółkę kapitałową w organizacji,
  3. spółkę komandytowo-akcyjną mającą siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  4. spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Przy czym, w myśl art. 5a pkt 26 ww. ustawy - ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną oznacza to spółkę inną niż określona w pkt 28, zatem również spółkę jawną.

Ponadto, jeżeli pozarolniczą działalność prowadzi spółka niebędąca osobą prawną przychody wspólnika z udziału w takiej spółce, określone na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o PIT, uznaje się za przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT.

Jak wynika z treści art. 8 ust. 1 ustawy o PIT, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. la, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.

Nadto, zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat, ulg podatkowych związanych z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną (art. 8 ust. 2 pkt 1 i 2 ww. ustawy).

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 3 cytowanej ustawy, jednym ze źródeł przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o PIT, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 16 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również środki pieniężne otrzymane przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu wystąpienia z takiej spółki.

Natomiast zgodnie z art. 14 ust. 3 pkt 11 ww. ustawy, do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się środków pieniężnych otrzymanych przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu wystąpienia z takiej spółki, w części odpowiadającej uzyskanej przed wystąpieniem przez wspólnika nadwyżce przychodów nad kosztami ich uzyskania, o których mowa w art. 8, pomniejszonej o wypłaty dokonane z tytułu udziału w tej spółce i wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów.

Stosownie do treści art. 14 ust. 2 pkt 17 lit. b) ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są przychody z odpłatnego zbycia składników majątku otrzymanych w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną lub wystąpieniem wspólnika z takiej spółki.

Natomiast w myśl art. 14 ust. 3 pkt 12 lit. b) ww. ustawy, do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2 nie zalicza się przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku otrzymanych w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną lub wystąpieniem wspólnika z takiej spółki - jeżeli od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja prowadzonej samodzielnie działalności gospodarczej, prowadzonych samodzielnie działów specjalnych produkcji rolnej, spółki niebędącej osobą prawną lub nastąpiło wystąpienie wspólnika z takiej spółki, do dnia ich odpłatnego zbycia upłynęło sześć lat i odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej.

Mając na uwagę powyższe przepisy należy uznać, że na gruncie przedmiotowej sprawy kluczowe znaczenie ma to, że Zainteresowani nie prowadzą regularnej działalności gospodarczej, bowiem Spółka jawna, w której są wspólnikami, prowadzi wyłącznie działalność rolniczą, podlegającą wyłącznie podatkowi rolnemu. Na zmianę tej kwalifikacji nie wypływają zdarzenia, które w przeszłości miały miejsce w Spółce jawnej, takie jak: sporadyczna sprzedaż złomu, czy też maszyny rolniczej, bowiem zdarzenia te nie stanowiły działania zorganizowanego, ani też ciągłego. Sytuacje te miały charakter sporadyczny i nigdy nie stanowiły głównego przedmiotu działalności gospodarstwa rolnego prowadzonego przez Zainteresowanych.

Stanowisko to potwierdza wyrok wydany przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach dnia 17 października 2019 r., sygn. akt I SA/Ke 253/19: „Cechami, które pozostają rzeczywiście miarodajne dla dokonania kwalifikacji czynności są zorganizowanie oraz ciągłość (...) Zysk osiągnięty z odpłatnej sprzedaży ww. udziałów w nieruchomościach miał charakter jednorazowy, epizodyczny.”

W tej kwestii wypowiedział się także Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 16 grudnia 2015 r., sygn. akt VIII SA/Wa 493/15, w którym jednoznacznie stwierdził, że cechą działalności gospodarczej jest stałe i aktywne działanie podatnika zmierzające do osiągnięcia zysku w ramach prowadzonej działalności gospodarczej: „O wykonywaniu działalności gospodarczej w sposób zorganizowany świadczą również aktywne działania podatnika, zmierzające do osiągnięcia celu tej działalności. Kolejną przesłanką wypełniającą definicję „działalności gospodarczej” jest wykonywanie działalności w sposób ciągły. Przesłanka ta ma na celu wyeliminowanie z pojęcia działalności gospodarczej przedsięwzięć jednorazowych (względnie podejmowanych sporadycznie).”

Zainteresowani podkreślają, że w przedmiotowej sprawie dla podatkowych skutków transakcji nie ma znaczenia, jaka zostanie podjęta decyzja przez KOWR w stosunku do jego uprawnienia dotyczącego nabycia nieruchomości rolnych. Jak również skutki podatkowe nie mogą zostać zmienione ze względu na możliwość jednoczesnego wstąpienia nowego wspólnika lub wspólników do Spółki, jak i wystąpienia z niej jednego, kilku lub wszystkich z Zainteresowanych. Wynika to bowiem z tego, że do uzyskanych przez Zainteresowanych przychodów, zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, nie znajdują zastosowania przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym, normy prawne wskazane w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczące wystąpienia wspólnika ze spółki niebędącej osoba prawną lub jej likwidacji dotyczą wyłącznie podatników prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą, a więc nie mają zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone w wydanych interpretacjach indywidualnych odzwierciedlających analogiczne stany faktyczne/zdarzenia przyszłe, jak u Zainteresowanych. Przykładem tego jest interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dnia 14 sierpnia 2018 r., Nr 0112-KDIL3-1.4011.310.2018.1.AN, który uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe: „Spółka jawna, której wspólnikiem była Wnioskodawczyni, a z której to Spółki wystąpiła i otrzymała wypłatę należnego Jej udziału kapitałowego wg ustalonej wartości zbawczej, prowadziła działalność wyłącznie rolną, nie była opodatkowana podatkiem dochodowym, a wyłącznie podatkiem rolnym. Mając na uwadze powyższe, wypłacona Zainteresowanej kwota odpowiadająca Jej udziałowi kapitałowemu w spółce jawnej o charakterze działalności wyłącznie rolniczej nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku od osób fizycznych nie mają zastosowania w przedmiotowej sprawie”. Stanowisko to zostało zaakceptowane również przez Izbę Skarbową w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z dnia 14 października 2014 r., Nr ITPB1/415-800/14/DP oraz z dnia 28 września 2011 r., Nr ITPB1/415-670/11/TK.

Zgodnie z powyższym, należności wypłacane przez Spółkę jawną, ustalone w kwocie odpowiadającej wartości zbawczej dla Zainteresowanych, którzy wystąpią ze Spółki jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą poza działami specjalnymi produkcji rolnej, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wynika to bowiem z faktu, że przychód ten należy uznać za przychód z działalności rolniczej, do którego na mocy przepisu art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, nie mają zastosowania przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Zainteresowanych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy przy tym zastrzec, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Tym samym, jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Zainteresowanych w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanej będącej stroną postępowania przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj