Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4012.540.2020.1.MPU
z 2 listopada 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 sierpnia 2020 r. (data wpływu – 7 września 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego planowanego do zapłacenia w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych realizacją projektu pn. ,,(...)”– jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, braku prawa do odliczenia podatku naliczonego planowanego do zapłacenia w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych realizacją projektu pn. ,,(...)”

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sprawa dotyczy możliwości odliczenia przez Wnioskodawcę podatku VAT z tytułu realizowanego projektu pn. (...), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej (...).(...), działania (...).(...), poddziałania (...).(...) - (...), Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020.

Zgodnie z wymogami Instytucji Zarządzającej, Wnioskodawca z pierwszym wnioskiem o płatność zobowiązany jest do przedstawienia interpretacji indywidualnej Krajowej Informacji Skarbowej czy beneficjent ma możliwość (lub brak) odliczenia podatku VAT z wydatków ponoszonych w ramach realizowanych projektów.

W związku z powyższym obowiązkiem, Parafia występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług. Realizację przedmiotowego projektu zaplanowano na okres od (...) r. do (...) r. (planowany termin finansowego zakończenia inwestycji).

Celami bezpośrednimi projektu są wzrost dostępności i jakości usług społecznych zapobiegających ubóstwu i wykluczeniu społecznemu oraz wzrost zdolności do zatrudnienia mieszkańców obszaru rewitalizacji.

Przedmiotem projektu jest:

1. zagospodarowanie przestrzeni publicznych poprzez wykonanie:

  1. na pl. (...) (...)
    • prac rozbiórkowych,
    • nawierzchni z asfaltobetonu barwionego w masie, w tym z dodatkiem „(...)(...)” i oświetleniem liniowym LED,
    • nawierzchni z asfaltobetonu barwionego w masie z ryflowaniem,
    • nawierzchni z kostki betonowej barwionej w masie z wbudowanym oświetleniem,
    • małej architektury: tężni solankowej- altany, pionowych rurek tworzących labirynt, siedzisk modułowych z podświetleniem,
    • urządzeń rekreacyjnych -równoważni z podświetleniem, pojemników do segregowania śmieci, stojaków na rowery,
    • przyłącza energ. i deszczowego wraz z instalacjami,
    • zieleni zorganizowanej.
  2. na pl. (...)(...) (z wyłączeniem ciągów pieszo-jezdnych)
    • prac rozbiórkowych,
    • amfiteatru w kształcie koła, w układzie schodkowym, z urządzeniami rekreacyjnymi, siedziskami z granulatu gumowego wraz z podświetleniem LED,
    • ścianki łukowej przy amfiteatrze,
    • obudowy budynku stacji trafo,
    • konstrukcji stalowej- tablicy informacyjnej,
    • powierzchni ekspozycyjno-wystawienniczej- ściany żelbetowe,
    • nawierzchni z asfaltobetonu barwionego na czarno z grafiką z żywicy poliuretanowej,
    • zmiany lokalizacji istniejącej rzeźby i tablicy,
    • przebudowy infrastruktury technicznej,
    • zieleni zorganizowanej i dekoracyjnej,
    • pojemników na odpady,
    • stojaków na rowery,
  3. przy ul. (...)
    • prac rozbiórkowych i niwelacji terenu,
    • ogrodzeń: ażurowego ceglanego i żywopłotu z siatką,
    • głównego ciągu pieszego z asfaltobetonu barwionego na kolor czarny,
    • płyt betonowych wykończonych barwioną w masie żywicą poliuretanową,
    • nawierzchni utwardzonej poliuretanowo-gumowej,
    • nawierzchni placu zabaw dla dzieci z barwionego granulatu gumowego,
    • ażurowej konstrukcji stalowej z urządzeniami rekreacyjnymi dla dzieci,
    • aranżacji przestrzennej -stalowej łukowej obudowy górniczej z kształtowników ,,V” wzdłuż ciągu pieszego,
    • wybiegu dla psów,
    • siedzisk modułowych,
    • przyłącza elektr. z instalacją oświetleniową,
    • niskiej zieleni dekoracyjnej,
    • pojemników na odpady,
    • stojaków na rowery.
  4. przy ul. (...)
    • prac rozbiórkowych,
    • powierzchni pieszych z mieszanki grysu bazaltowego i ceglanego,
    • powierzchni z asfaltobetonu barwionego w masie,
    • siedzisk modułowych,
    • przyłącza elektr. z instalacją oświetleniową,
    • niskiej zieleni dekoracyjnej i izolacyjnej,
    • pojemników na odpady,
    • stojaka na rowery.
  5. przy ul. (...)(...): ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej:
    • boiska wielofunkcyjnego z nawierzchnią poliuretanową do gry z piłkochwytami, urządzeniami: słupki do siatkówki, kosze do
    • koszykówki i bramki do piłki ręcznej, z odwodnieniem,
    • placu zabaw z nawierzchnią poliuretanową i urządzeniami zabawowymi - 6 szt.,
    • systemu monitoringu terenu (10 szt. kamer, rejestrator, okablowanie).

2. Zwiększenie dostępności kościoła św. (...) poprzez:

  • zakup i montaż windy w istniejącej i nieużytkowanej klatce schodowej kościoła, łączącej wejście do kościoła, z posadzką kościoła górnego,
  • zakup i montaż karylionu w wieży kościoła św. (...) z (...) dzwonami w tonacji g1, a1, ais1, h1, c2 do c6 z kołysanymi dzwonami g1, a1, c2, automatyką i konsolą do gry.

Ponadto Wnioskodawca informuje, że:

  1. Parafia posiada NIP, nie jest jednak czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT. Nie składa deklaracji VAT-7, tj. korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  2. Środki trwałe będące wynikiem realizacji projektów nie będą wykorzystywane przez Parafię do odpłatnego świadczenia usług.
  3. Efekt zrealizowanych projektów nie będzie wykorzystywany przez Parafię do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
  4. Wydatki poniesione w ramach projektów będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Parafię.
  5. W ramach realizacji projektów Wnioskodawca nie poniósł jeszcze żadnych wydatków.
  6. Wszystkie planowane wydatki objęte zostaną (...)% stawką podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Parafia (...), będąc podatnikiem podmiotowo zwolnionym od podatku od towarów i usług, będzie miała możliwość odliczenia podatku naliczonego planowanego do zapłacenia w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych z realizacją projektu pn.: ,,(...)”

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z zapisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, m.in.:

  1. suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
    1. nabycia towarów i usług,
    2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy o VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, nabywanymi przez podmiot niebędący czynnym podatnikiem podatku VAT, gdyż towary i usługi nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Stosownie do przepisu art. 113 ust. 1 cyt. ustawy, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Ponadto, w świetle art. 113 ust. 2 ww. ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także .towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W świetle art. 113 ust. 5 ustawy o VAT, jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty. Obowiązek podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad tę kwotę (...).

Z przedstawionego we wniosku stanu przyszłego wynika, że Parafia (...) (...) realizować będzie projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014 - 2020 pn. (...). Przedmiotowe zadanie polega na realizacji robót budowlanych w ramach zagospodarowania przestrzeni publicznych w (...) oraz prac budowlano-montażowych w kościele św. (...) w (...) na potrzeby realizacji społecznej i kulturalnej działalności Wnioskodawcy. Ponadto Wnioskodawca posiada NIP, lecz nie jest podatnikiem VAT-czynnym i korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby zakupione towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W przedmiotowej sprawie, nie będzie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowych projektów, albowiem Parafia korzysta ze zwolnienia podmiotowego od podatku od towarów i usług. Zaznaczyć jednakże należy, iż w przypadku, gdy Wnioskodawca przekroczy limit obrotu uprawniającego do zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, wówczas zobowiązany będzie do odprowadzenia podatku należnego od czynności opodatkowanych, a tym samym podatek naliczony związany z inwestycją podlegać będzie odliczeniu, ale tylko w części związanej ze sprzedażą opodatkowaną.

Reasumując, Parafia (...) (...) nie będzie mieć możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z tytułu nabycia towarów i usług potrzebnych do zrealizowania planowanych inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 106 ze zm., zwana dalej: „ustawą”) w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 cyt. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy – art. 87 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl ustawy podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, w tym m.in. że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy o VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z powyższego przepisu art. 86 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług, wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik, w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca – Parafia realizuje projektu pn. ,,(...)”. Celami bezpośrednimi projektu są wzrost dostępności i jakości usług społecznych zapobiegających ubóstwu i wykluczeniu społecznemu oraz wzrost zdolności do zatrudnienia mieszkańców obszaru rewitalizacji. Parafia posiada NIP, nie jest jednak czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT. Nie składa deklaracji VAT-7, tj. korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Środki trwałe będące wynikiem realizacji projektów nie będą wykorzystywane przez Parafię do odpłatnego świadczenia usług. Efekt zrealizowanych projektów nie będzie wykorzystywany przez Parafię do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Wydatki poniesione w ramach projektów będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Parafię.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego planowanego do zapłacenia w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych realizacją projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto, art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie będą spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, środki trwałe będące wynikiem realizacji projektów nie będą wykorzystywane przez Parafię do odpłatnego świadczenia usług a efekty zrealizowanych projektów nie będzie wykorzystywane przez Parafię do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego planowanego do zapłacenia w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych realizacją projektu pn. ,,(...)”

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Podkreślenia wymaga, że w niniejszej interpretacji indywidualnej dokonano oceny prawnej tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego w oparciu o obowiązujący w tym zakresie stan prawny w dniu dokonywania oceny. Organ podatkowy nie może przewidzieć jakie nastąpią zmiany wprawie podatkowym w okresie od daty wydania interpretacji do (...) r., (w okresie w którym to rozpocznie i zakończy się) realizacja opisanego we wniosku zadania oraz czy nie nastąpią zmiany w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Wobec tego niniejsza interpretacja zachowa swą aktualność w przypadku gdy nie ulegnie zmianie stan prawny oraz przedstawione przez Wnioskodawcę zdarzenie przyszłe.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy zdnia11marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z23października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj