Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-3.4012.628.2020.2.JM
z 5 listopada 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 sierpnia 2020 r. (data wpływu 20 sierpnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 października 2020 r. (data wpływu 23 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na zapłatę rat leasingu operacyjnego samochodu osobowego i wykup ww. samochodu – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na zapłatę rat leasingu operacyjnego samochodu osobowego i wykup ww. samochodu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 października 2020 r. (data wpływu 23 października 2020 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT i prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zakupu od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – używanych lokali mieszkalnych w celu ich dalszej odsprzedaży. Po zakupie mieszkania Wnioskodawczyni dokonuje ewentualnie remontu, doposażenia bądź innych działań mających na celu ich uatrakcyjnienia. Następnie Wnioskodawczyni sprzedaje mieszkanie opodatkowując sprzedaż jako sprzedaż zwolnioną. W tym roku Wnioskodawczyni planuje zawrzeć umowę leasingu operacyjnego samochodu osobowego z podmiotem, który jest czynnym podatnikiem VAT. Po zakończonym okresie umowy Wnioskodawczyni zamierza samochód wykupić. Po tym czasie może dojść do sytuacji, że Wnioskodawczyni dokona sprzedaży tego samochodu w ramach działalności gospodarczej.

Na pytania Organu:

  1. Czy wydatki poniesione na zapłatę rat leasingowych samochodu osobowego, o którym mowa w opisie sprawy, zwanego dalej „samochodem osobowym” oraz wydatki poniesione na zakup samochodu osobowego wykupionego z leasingu będą udokumentowane fakturami wystawionymi na rzecz Wnioskodawczyni?
  2. Czy samochód osobowy będzie pojazdem samochodowym w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.)?
  3. Do jakich czynności Wnioskodawczyni będzie wykorzystywała samochód osobowy w okresie trwania umowy leasingu i po wykupieniu z leasingu:
    • opodatkowanych podatkiem od towarów i usług;
    • zwolnionych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług;
    • niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
  4. Jeżeli w wyniku uzupełnienia wniosku okaże się, iż samochód osobowy w okresie trwania umowy leasingu/po wykupieniu z leasingu, będzie wykorzystywany wyłącznie/m.in. do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, to należy wskazać do jakich czynności opodatkowanych podatkiem VAT, Wnioskodawczyni będzie wykorzystywała ww. samochód osobowy skoro w opisie sprawy przedstawionym we wniosku z dnia 18 sierpnia 2020 r. Wnioskodawczyni wskazała, że: „Wnioskodawczyni … prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zakupu od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – używanych lokali mieszkalnych w celu ich dalszej odsprzedaży. (…). Następnie Wnioskodawczyni sprzedaje mieszkanie opodatkowując sprzedaż jako sprzedaż zwolnioną.”?
  5. Jeżeli w wyniku uzupełnienia wniosku okaże się, że Wnioskodawczyni będzie wykorzystywała samochód osobowy w działalności gospodarczej zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz czynności zwolnionych od podatku VAT, to należy wskazać czy Wnioskodawczyni będzie miała obiektywną możliwość odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT i z czynnościami zwolnionymi od podatku VAT?
  6. Czy Wnioskodawczyni będzie wykorzystywała samochód osobowy do celów prywatnych?
  7. Czy Wnioskodawczyni złoży właściwemu dla Wnioskodawczyni Naczelnikowi Urzędu Skarbowego informację VAT-26, której wzór został określony w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 21 marca 2014 r. w sprawie wzoru informacji o pojazdach samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej (Dz. U., poz. 371) w terminie 7 dni od dnia, w którym Wnioskodawczyni poniesie pierwszy wydatek związany z samochodem osobowym?
  8. Czy z posiadanych przez Wnioskodawczynię dokumentów będzie obiektywnie wynikać, że przedmiotowy pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie do celów działalności gospodarczej i wykluczone będzie wykorzystanie tego samochodu do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą?
  9. Z jakiej dokumentacji będzie wynikać, że pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie do celów działalności gospodarczej? Czy będzie wynikać to np. z regulaminów, umów, zarządzeń, innych dokumentów – należy wskazać z jakich dokumentów.
  10. W jaki sposób Wnioskodawczyni będzie kontrolować, czy przedmiotowy pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie do celów działalności gospodarczej?

Wnioskodawczyni odpowiedziała:

  1. Tak faktury będą wystawione na rzecz Wnioskodawczyni.
  2. Tak będzie to pojazd samochodowy.
  3. Aktualnie Wnioskodawczyni nie jest w stanie ustalić czy nie zmieni profilu działalności co może wpłynąć na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Jednakże jeśli w dalszym ciągu Wnioskodawczyni będzie wykonywać podobną działalność to Wnioskodawczyni uzyskuje aktualnie wyłącznie obroty z działalności zwolnionej z VAT.
  4. Wnioskodawczyni nie jest w stanie ustalić czy w dającej przewidzieć się przyszłości będzie uzyskiwać przychody zwolnione czy opodatkowane z VAT. Aktualnie Wnioskodawczyni uzyskuje przychody wyłącznie zwolnione z VAT.
  5. Wnioskodawczyni nie jest w stanie ustalić czy w dającej przewidzieć się przyszłości będzie uzyskiwać przychody zwolnione czy opodatkowane z VAT. Aktualnie uzyskuje przychody wyłącznie zwolnione.
  6. Wnioskodawczyni nie będzie wykorzystywała samochodu dla celów prywatnych.
  7. Wnioskodawczyni nie będzie składała VAT-26.
  8. Wnioskodawczyni trudno obiektywnie uznać czy dowody w postaci dowodów zakupu paliwa i części zamiennych są wystarczającym dowodem na kategoryczne stwierdzenia zawarte w ww. piśmie. Wnioskodawczyni pragnie jedynie podkreślić, że nie będzie prowadzić dodatkowej ewidencji w celu potwierdzenia wykorzystywania samochodu wyłącznie dla celów działalności gospodarczych.
  9. Wnioskodawczyni będzie w posiadaniu jedynie dokumentów potwierdzających zakup paliwa i cześć itp.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w opisanej sytuacji prawnej i faktycznej podatek naliczony w ratach leasingu operacyjnego samochodu osobowego i fakturze wykupu przedmiotu ww. umowy może zostać odliczony na zasadach szczególnych przyjętych w ustawie o podatku od towarów i usług w sytuacji kiedy pojazd ten zostanie opodatkowany podatkiem od towarów i usług przy jego sprzedaży w ramach działalności gospodarczej?

Zdaniem Wnioskodawcy, podatek naliczony w ratach leasingu operacyjnego samochodu osobowego i fakturze wykupu przedmiotu ww. umowy może zostać odliczony na zasadach szczególnych przyjętych w ustawie o podatku od towarów i usług ponieważ pojazd ten zostanie opodatkowany podatkiem od towarów i usług przy jego sprzedaży w ramach działalności gospodarczej.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu: nabycia towarów i usług, dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z treści powołanego art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi. W przypadku Wnioskodawczyni kiedy sprzedaż jest wyłącznie zwolniona z podatku VAT, prawo do odliczenia podatku naliczonego jest ograniczone ww. normami prawa. Jednak w sytuacji podatku naliczonego, którym mowa wyżej, dotyczy pojazdu samochodowego, który Wnioskodawczyni zamierza ostatecznie sprzedać i opodatkować podatkiem VAT przysługuje jej prawo (w momencie sprzedaży opodatkowanej VAT) do odliczenia 100% podatku naliczonego.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni powtórzyła własne stanowisko, z którego wynika, że zdaniem Wnioskodawczyni podatek naliczony w ratach leasingu operacyjnego samochodu osobowego i fakturze wykupu przedmiotu ww. umowy może zostać odliczony na zasadach szczególnych przyjętych w ustawie o podatku od towarów i usług, ponieważ pojazd ten zostanie opodatkowany podatkiem od towarów i usług przy jego sprzedaży w ramach działalności gospodarczej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Z powołanego przepisu art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego) oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 86a ust. 1 ustawy, w przypadku wydatków związanych z pojazdami samochodowymi kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 50% kwoty podatku:

  1. wynikającej z faktury otrzymanej przez podatnika;
  2. należnego z tytułu:
    1. świadczenia usług, dla którego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 podatnikiem jest ich usługobiorca,
    2. dostawy towarów, dla której zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 podatnikiem jest ich nabywca,
    3. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów;
  3. należnego, w przypadku, o którym mowa w art. 33a;
  4. wynikającej z otrzymanego dokumentu celnego, deklaracji importowej w przypadku, o którym mowa w art. 33b, oraz z decyzji, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3 oraz art. 34.

W myśl art. 86a ust. 2 ustawy, do wydatków związanych z pojazdami samochodowymi, o których mowa w ust. 1, zalicza się wydatki dotyczące:

  1. nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów oraz nabycia lub importu ich części składowych;
  2. używania tych pojazdów na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, związane z tą umową, inne niż wymienione w pkt 3;
  3. nabycia lub importu paliw silnikowych, oleju napędowego i gazu, wykorzystywanych do napędu tych pojazdów, usług naprawy lub konserwacji tych pojazdów oraz innych towarów i usług związanych z eksploatacją lub używaniem tych pojazdów.

W powołanych przepisach art. 86a ustawy ustawodawca zawarł szczególne uregulowania dotyczące określenia wysokości przysługującej do odliczenia kwoty podatku naliczonego. Przepis ust. 1 tego artykułu wprowadza zasadę, zgodnie z którą od wszystkich wydatków związanych z pojazdami samochodowymi przysługuje podatnikowi prawo do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego. Taka konstrukcja art. 86a ustawy oznacza, że w sytuacji, gdy znajduje zastosowanie szczególne uregulowanie zawarte w jego ust. 1, wówczas podatnik może skorzystać jedynie z ograniczonego prawa do odliczenia podatku naliczonego (w 50%). Jeżeli jednak przepis art. 86a ust. 1 ustawy nie znajduje zastosowania, wówczas stosuje się ogólne uregulowania dotyczące odliczania podatku, zawarte w art. 86 ustawy.

Przez pojazdy samochodowe – stosownie do art. 2 pkt 34 ustawy – rozumie się pojazdy samochodowe w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.

Zgodnie z art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110, z późn. zm.), przez pojazd samochodowy rozumie się pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.

Natomiast art. 2 pkt 40 ustawy Prawo o ruchu drogowym wskazuje, że samochodem osobowym jest pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT i prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zakupu od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – używanych lokali mieszkalnych w celu ich dalszej odsprzedaży. Wnioskodawczyni sprzedaje mieszkanie opodatkowując sprzedaż jako sprzedaż zwolnioną. Wnioskodawczyni planuje zawrzeć umowę leasingu operacyjnego samochodu osobowego z podmiotem, który jest czynnym podatnikiem VAT. Po zakończonym okresie umowy Wnioskodawczyni zamierza samochód wykupić. Będzie to pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy. Faktury będą wystawione na rzecz Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni nie jest w stanie ustalić czy nie zmieni profilu działalności co może wpłynąć na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Jednakże jeśli w dalszym ciągu Wnioskodawczyni będzie wykonywać podobną działalność to Wnioskodawczyni uzyskuje aktualnie wyłącznie obroty z działalności zwolnionej z VAT.

W związku z tak przedstawionym opisem sprawy, Wnioskodawczyni powzięła wątpliwość dotyczącą prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na zapłatę rat leasingu operacyjnego samochodu osobowego i wykup ww. samochodu.

Jak już wskazano, ustawa wyłącza możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie będą spełnione, gdyż jak wynika z przedstawionego opisu sprawy Wnioskodawczyni nie jest w stanie ustalić czy nie zmieni profilu działalności co może wpłynąć na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług, jednakże jeśli w dalszym ciągu Wnioskodawczyni będzie wykonywać podobną działalność to Wnioskodawczyni uzyskuje aktualnie wyłącznie obroty z działalności zwolnionej z VAT. Powyższe prowadzi do wniosku, że czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię polegające na sprzedaży mieszkań, nie będą generować obrotu opodatkowanego podatkiem VAT a w konsekwencji wydatki poniesione na zapłatę rat leasingu operacyjnego samochodu osobowego i wykup ww. samochodu nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Bez znaczenia pozostaje fakt, że Wnioskodawczyni dokona sprzedaży tego samochodu w ramach działalności gospodarczej, ponieważ Wnioskodawczyni będzie dokonywała płatności rat leasingu operacyjnego samochodu osobowego i wykupu ww. samochodu w celu wykorzystywania go w działalności gospodarczej polegającej na sprzedaży mieszkań – zwolnionej od podatku VAT, a nie w celu przyszłej sprzedaży tego samochodu.

Zatem stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniami wskazanymi we wniosku, w szczególności prawo do odliczenia w drodze korekty – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj