Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.373.2020.1.AR
z 6 listopada 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 września 2020 r., który w tym samym dniu wpłynął do tut. Organu za pośrednictwem platformy e-puap, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia:

  • czy realizowane przez Wnioskodawcę Projekty polegające na budowie sieci światłowodowej stanowią projekty z zakresu infrastruktury publicznej – jest prawidłowe,
  • czy koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek służących realizacji Projektów powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r. – jest prawidłowe,
  • czy dla powyższej kwalifikacji podatkowej ma znaczenie lokalizacja budowy poszczególnych elementów sieci w przyszłości przy założeniu, że sieć powstaje na terenie Polski – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia:

  • czy realizowane przez Wnioskodawcę Projekty polegające na budowie sieci światłowodowej stanowią projekty z zakresu infrastruktury publicznej,
  • czy koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek służących realizacji Projektów powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.,
  • czy dla powyższej kwalifikacji podatkowej ma znaczenie lokalizacja budowy poszczególnych elementów sieci w przyszłości przy założeniu, że sieć powstaje na terenie Polski.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o. (dalej jako „Wnioskodawca”, albo „Spółka”) jest spółką działającą na polskim rynku telekomunikacyjnym. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w Polsce.

99% udziałowcem Wnioskodawcy jest X Holding Sp. z o.o.

W wyniku rozstrzygniętego konkursu prowadzonego przez Centrum P., Wnioskodawca uzyskał decyzję o dofinansowanie projektów polegających na budowie sieci światłowodowej o przepustowości min. 100 Mb/s we wskazanych we wniosku obszarach: s-j, p., e., i., g., sk., s. i p. Ponadto, w przyszłości Wnioskodawca będzie realizować budowę sieci światłowodowej na analogicznych jak dotychczas zasadach na pozostałych obszarach kraju. Aktualnie realizowane projekty oraz projekty które będą realizowane w przyszłości w dalszej części wniosku zdefiniowane zostały jako „Projekty”.

Dofinansowanie Projektów zostało przyznane Wnioskodawcy w ramach konkursu ogłoszonego dla działania 1.1.

Projekty realizowane przez Wnioskodawcę uzyskały dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego 2012-2020, którego celem jest wzmocnienie cyfrowych fundamentów rozwoju kraju (szeroki dostęp do szybkiego Internetu, efektywne i przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne oraz stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa). Spółka wybuduje dostępową sieć światłowodową o wysokiej przepustowości (min. 100 Mb/s) i będzie jej operatorem na obszarach objętych Projektem. Sieć zostanie wykonana w architekturze FTTH (ang. Fibre To The Home) GPON (ang. Gigabit Passive Optic Network) czyli pasywnej sieci światłowodowej. Oznacza to, że sygnał w sieci, doprowadzanej bezpośrednio do gospodarstw domowych i szkół, nie będzie wymagał dodatkowego wzmocnienia, a sama sieć będzie trwalsza i tańsza w budowie i eksploatacji. Usługi Wnioskodawcy będą skierowane do wszystkich dostawców usług detalicznych (ang. ISP - Internet Service Providers) już obecnych na wskazanym, jak i wszystkich, którzy chcieliby wejść na ten rynek. Detaliści będą korzystać z sieci na zasadach niedyskryminacyjnych, to znaczy, że każdy podmiot zainteresowany współpracą z Wnioskodawcą będzie miał dostęp do usług na równych warunkach.

Obok wymiaru komercyjnego, Projekty mają również istotne znaczenie dla rozwoju nowoczesnej edukacji i budowania kompetencji cyfrowych polskich dzieci i młodzieży. Wnioskodawca doprowadzi sieć dostępową do wszystkich szkół podstawowych i ponadpodstawowych we wszystkich regionach objętych Projektem.

Szkoły zostaną podłączone do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), a usługi, bezpłatne dla szkół, będą finansowane ze środków budżetu państwa. Dzięki sieci światłowodowej zbudowanej przez Wnioskodawcę i usługom OSE, polscy uczniowie uzyskają dostęp do bardzo szybkiego Internetu.

Podsumowując, budowa sieci światłowodowej na wskazanych obszarach oraz na innych obszarach Rzeczypospolitej Polskiej realizowana przez Wnioskodawcę zapewni następujące rodzaje korzyści:

Dla dostawców usług detalicznych:

  • otwarty dostęp do sieci światłowodowej na atrakcyjnych i równych dla wszystkich ISP warunkach,
  • oferta Wnioskodawcy dostosowana do potrzeb ISP,
  • trwała i przyszłościowa technologia (FTTH GPON) oferująca wysokie przepływności i jakości usług przez wiele lat.

Dla gospodarstw domowych:

  • nowoczesna sieć zapewniająca najwyższą jakość usług przez wiele lat,
  • wysokie przepływności danych (minimum 100 Mb/s),
  • możliwość wyboru usług z oferty wielu dostawców działających na sieci Wnioskodawcy,
  • nieuciążliwa zmiana dostawy usługi – raz zbudowana sieć FTTH nie wymaga nowego okablowania przy zmianie dostawy usługi.

Dla szkół:

  • wszystkie szkoły na obszarze objętym Projektów uzyskają dostęp do Internetu,
  • OSE zapewni uczniom możliwość bezpłatnego korzystania z bardzo szybkiego Internetu,
  • możliwość stosowania nowoczesnych metod dydaktycznych,
  • możliwość rozwijania przez uczniów kompetencji cyfrowych (np. nauka oprogramowania) co pozwoli na lepsze przygotowanie do wyzwań rynku pracy.

Dla regionów i społeczności lokalnych:

  • nowe miejsca pracy przy realizacji Projektów,
  • pobudzenie lokalnej przedsiębiorczości – powstawanie nowych inicjatyw, nowych firm,
  • zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności regionów objętych Projektami, a także (długofalowo) wyższa liczba młodych mieszkańców.

Zgodnie z przyjętym założeniem strategicznym grupy kapitałowej Wnioskodawca będzie wspierany przy realizacji budowy sieci światłowodowej przez swojego większościowego udziałowca, tj. X Holding Sp. z o.o. poprzez udzielane pożyczki.

Wybudowana sieć światłowodowa znajdować się będzie w całości w Polsce.

Koszty odsetkowe ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z otrzymanymi pożyczkami służącymi wsparciu Wnioskodawcy w realizacji Projektów będą wykazywane w całości dla celów podatkowych w Polsce.

W związku z powyższym Wnioskodawca dąży do ustalenia, czy w przypadku pożyczek służących wsparciu Wnioskodawcy w realizacji Projektów, koszt odsetkowy ponoszony przez Wnioskodawcę w związku z udzielonymi pożyczkami powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.

Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że uzyskał pozytywną interpretację w zakresie zastosowania art. 15c ust. 8 i ust. 10 Ustawy o CIT do rozliczenia podatkowego kosztów budowy sieci światłowodowej realizowanej na wskazanych we wniosku obszarach (interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 25 maja 2018 r. Znak: 0114-KDIP2- 2.4010.93.2018.1.AM). Z uwagi na fakt, że Wnioskodawca uzyskał decyzje o dofinansowaniu z funduszy Centrum Projektów w ramach Programu Operacyjnego 2012-2020 dla obszarów wymienionych we wniosku oraz że w przyszłości zamierza realizować budowę sieci światłowodowej na tych samych zasadach na innych obszarach Polski, intencją Wnioskodawcy jest potwierdzenie, że koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek służących realizacji Projektów nie powinien być brany pod uwagę przy wyliczeniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy realizowane Projekty stanowić będą projekty z zakresu infrastruktury publicznej?
  2. Jeżeli odpowiedź na pytanie 1 byłaby twierdząca, to czy koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek służących realizacji Projektów powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
  3. Czy dla powyższej kwalifikacji podatkowej ma znaczenie lokalizacja budowy poszczególnych elementów sieci w przyszłości przy założeniu, że sieć powstaje na terenie Polski ?

Pytanie dotyczy zarówno pożyczek jakie zostały faktycznie otrzymane i wypłacone przed 31 grudnia 2017 r. co do stosowania zmienionych przepisów art. 15c Ustawy o CIT po 31 grudnia 2018 r. (na podstawie art. 7 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – Dz.U. z 2017 r., poz. 2175) oraz pożyczek faktycznie otrzymanych po 1 stycznia 2018 r.

Zdaniem Wnioskodawcy, realizowane Projekty stanowią projekty z zakresu infrastruktury publicznej.

Projekty realizowane przez Wnioskodawcę uzyskały dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego 2012-2020, którego celem jest wzmocnienie cyfrowych fundamentów rozwoju kraju (szeroki dostęp do szybkiego Internetu, efektywne i przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne oraz stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa). Wykorzystanie potencjału technologii cyfrowych jest bowiem jednym z priorytetów Polski na najbliższe lata.

Zgodnie z informacjami udostępnianymi przez Centrum Projektów obecny stan rozwoju infrastruktury szerokopasmowej i poziom jej wykorzystania, jest niski w porównaniu z większością krajów Unii Europejskiej, a także odległy od celów przyjętych w Europejskiej Agendzie Cyfrowej (EAC). Program Operacyjny ma pomóc w wykorzystaniu przez Polskę prorozwojowych możliwości technologii cyfrowych.

Program Operacyjny jest programem w zakresie polityki spójności Unii Europejskiej. Polityka spójności Unii Europejskiej ma na celu wspieranie działań prowadzących do wyrównania warunków ekonomicznych i społecznych we wszystkich regionach Unii Europejskiej. W szczególności Unia Europejska zmierza do zmniejszenia różnic w poziomie rozwoju regionów oraz likwidacji zacofania najmniej uprzywilejowanych regionów i wysp, w tym obszarów wiejskich.

Stosownie do art. 15c ust. 10 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. (t.j. Dz.U z 2020 r. poz. 1406 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT”), długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oznacza projekt służący dostarczeniu, modernizacji, eksploatacji lub utrzymaniu znaczącego składnika aktywów, będący w ogólnym interesie publicznym.

Tym samym wskazać należy, że aby dany projekt został uznany za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej spełnione muszą być następujące warunki:

  1. przedmiotem projektu ma być znaczący składnik aktywów,
  2. celem projektu ma być dostarczenie, modernizacja lub eksploatacja tego znaczącego składnika aktywów,
  3. cel projektu wskazany powyżej ma być w ogólnym interesie publicznym.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 351 ze zm., dalej: „Ustawa o Rachunkowości”), aktywa to kontrolowane przez jednostkę zasoby majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, powstałe w wyniku przeszłych zdarzeń, które spowodują w przyszłości wpływ do jednostki korzyści ekonomicznych.

Wskazać należy, że wybudowana sieć światłowodowa będzie spełniała przytoczoną powyżej definicję aktywów. Sieć światłowodowa będzie stanowiła zasoby majątkowe Wnioskodawcy o wiarygodnie określonej wartości. W przyszłości spowoduje ona wpływ do Wnioskodawcy korzyści ekonomicznych w związku ze świadczeniem przez Wnioskodawcę usług operatora sieci na rzecz dostawców usług detalicznych.

Jednocześnie cel Projektów realizowanych przez Wnioskodawcę jest zbieżny z celami wskazanymi w art. 15c ust. 10 Ustawy o CIT, tj. celem Projektów jest dostarczenie sieci światłowodowej do gospodarstw domowych oraz szkół położonych w obszarach objętych Projektami.

Ponadto opisany powyżej cel Projektów realizowanych przez Wnioskodawcę będzie mieścił się w ogólnym interesie publicznym.

Pojęcie „interes” oznacza, iż pewien stan lub przedmiot zostaje uznany za „interes” danego podmiotu, ponieważ jest on dla niego wartościowy, korzystny lub przez niego pożądany. W przypadku interesu publicznego pewien stan lub przedmiot jest uznany za wartościowy korzystny lub pożądany przez całe społeczeństwo lub jakąś jego zbiorowość.

W tym kontekście Wnioskodawca zauważa, iż Projekty polegające na budowie sieci światłowodowej o przepustowości min. 100 Mb/s uzyskały decyzje o dofinansowaniu w ramach Programu Operacyjnego 2012-2020. Z kolei celem Programu Operacyjnego jest wzmocnienie cyfrowych fundamentów rozwoju kraju, tj. szeroki dostęp do szybkiego Internetu, efektywne i przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne oraz stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa.

Sieć światłowodowa wybudowana przez Wnioskodawcę ma objąć swym zasięgiem szkoły oraz gospodarstwa domowe.

Korzyściami wynikającymi z realizacji Projektów dla regionów i społeczności lokalnych będą między innymi:

  • nowe miejsca pracy przy realizacji Projektów,
  • pobudzenie lokalnej przedsiębiorczości – powstawanie nowych inicjatyw, nowych firm,
  • zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności regionów objętych Projektami, a także (długofalowo) wyższa liczba młodych mieszkańców.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy realizowane Projekty będą stanowić projekty z zakresu infrastruktury publicznej.

Ad 2.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek służących realizacji Projektów nie powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.

Ta sama zasada będzie mieć zastosowanie do faktycznie otrzymanych i wypłaconych pożyczek przed 31 grudnia 2017 r. co do stosowania zmienionych przepisów art. 15c Ustawy o CIT po 31 grudnia 2018 r. (na podstawie art. 7 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne).

Na potrzeby uzasadnienia stanowiska Wnioskodawcy przepisy przytoczone poniżej odpowiadają brzmieniu Ustawy o CIT w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r., chyba że zastrzeżono inaczej.

Zgodnie z art. 15c ust. 1 Ustawy o CIT, podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 1, są obowiązani wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego w części, w jakiej nadwyżka kosztów finansowania dłużnego przewyższa 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.

Zgodnie z art. 15c ust. 3 Ustawy o CIT, przez nadwyżkę kosztów finansowania dłużnego rozumie się kwotę, o jaką poniesione przez podatnika koszty finansowania dłużnego, podlegające zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w roku podatkowym, przewyższają uzyskane przez podatnika w tym roku podatkowym podlegające opodatkowaniu przychody o charakterze odsetkowym.

Stosowanie do art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT, przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nie bierze się pod uwagę kosztów finansowania dłużnego wynikających z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej, w przypadku którego spełnione są łącznie następujące warunki:

  1. wykonawca projektu podlega opodatkowaniu w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  2. aktywa, których projekt dotyczy, znajdują się całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  3. koszty finansowania zewnętrznego są wykazywane dla celów podatkowych w całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  4. dochody są osiągane w całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej.

Zgodnie z art. 15c ust. 9 Ustawy o CIT, dochodu wynikającego z długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej nie uwzględnia się przy obliczaniu przychodów i kosztów, o których mowa w ust. 1.

Stosownie do art. 15c ust. 10 Ustawy o CIT, długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oznacza projekt służący dostarczeniu, modernizacji, eksploatacji lub utrzymaniu znaczącego składnika aktywów, będący w ogólnym interesie publicznym.

Zmienione od 1 stycznia 2018 r. regulacje Ustawy o CIT mają co do zasady zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2018 r., z zastrzeżeniem, że podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, których rok podatkowy jest inny niż rok kalendarzowy stosują dokonane zmiany ustawy o CIT od kolejnego roku podatkowego rozpoczynającego się po 1 stycznia 2018 r.

Ustawodawca wprowadził w tym zakresie również przepis przejściowy wskazując w art. 7 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, że do odsetek od kredytów (pożyczek), w przypadku których kwota udzielonego podatnikowi kredytu (pożyczki) została temu podatnikowi faktycznie przekazana przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy art. 15c lub art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 oraz ust. 6, 7b, 7g i 7h ustawy o CIT w brzmieniu dotychczasowym, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2018 r.

Wnioskodawca zaznacza, że jest podatnikiem podatku dochodowego w Polsce. Wybudowana sieć światłowodowa znajdować się będzie w całości w Polsce. Natomiast koszty odsetkowe ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z otrzymaniem pożyczek na realizację Projektów będą wykazywane w całości dla celów podatkowych w Polsce.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji gdy realizowane Projekty stanowić będą projekty z zakresu infrastruktury publicznej to konsekwentnie pożyczki służące wsparciu w realizacji tych Projektów stanowić będą finansowanie długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej i w związku z powyższym koszt odsetkowy wynikający z otrzymanych pożyczek nie powinien być brany pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.

Powyższe dotyczy zarówno pożyczek jakie zostały faktycznie przekazane Wnioskodawcy przed 31 grudnia 2017 r. co do stosowania zmienionych przepisów art. 15c ustawy o CIT po 31 grudnia 2018 r. (na podstawie art. 7 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne) oraz pożyczek faktycznie otrzymanych po 1 stycznia 2018 r.

Ad 3.

Zdaniem Wnioskodawcy, z punktu widzenia zastosowania art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT, nie ma znaczenia na jakim obszarze Polski realizowane są Projekty.

Zgodnie z art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT, przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nie bierze się pod uwagę kosztów finansowania dłużnego wynikających z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej, w przypadku którego spełnione są łącznie następujące warunki:

  1. wykonawca projektu podlega opodatkowaniu w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  2. aktywa, których projekt dotyczy, znajdują się całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  3. koszty finansowania zewnętrznego są wykazywane dla celów podatkowych w całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej;
  4. dochody są osiągane w całości w państwie członkowskim Unii Europejskiej.

W konsekwencji z treści art. 15c ust. 8 Ustawy o CIT jednoznacznie wynika, że jedynym ograniczeniem terytorialnym dla zastosowania tego przepisu jest obszar Unii Europejskiej.

Jeżeli zatem Projekty spełniają warunki określone w art. 15c ust 8 i 10 Ustawy o CIT to kwestia obszaru Polski na jakim są realizowane nie ma znaczenia dla ich rozliczania dla potrzeb art.l5c Ustawy o CIT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj