Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.196.2020.1.JS
z 18 listopada 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 października 2020 r. (data wpływu 14 października 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania produkcji cydru z zastosowaniem przedpłaty akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 października 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania produkcji cydru z zastosowaniem przedpłaty akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca planuje w tym roku (2020 r.) rozpoczęcie produkcji cydru w ilości do 10 tys. litrów rocznie na mocy ustawy o wyrobach winiarskich z dnia 12 maja 2011 r. Kod CN dla cydru – 2206 00 10.

Wnioskodawca planuje, że zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym będzie płacił podatek akcyzowy w formie przedpłat z pominięciem składu podatkowego.

Ponieważ posiadane sady jabłkowe idealnie nadają się do produkcji cydru wysokiej jakości, Wnioskodawca chce produkować cydr metodami naturalnymi.

Metody te oparte są o te same procesy zachodzące również w procesie produkcji win gronowych.

Proces produkcyjny składa się z następujących etapów:

  1. Zebranie jabłek,
  2. Mielenie i tłoczenie soku z jabłek,
  3. Fermentacja burzliwa uzyskanego nastawu,
  4. Zlanie znad osadu (I),
  5. Fermentacja cicha,
  6. Zlanie znad osadu (II),
  7. Klarowanie/leżakowanie w zbiornikach,
  8. Rozlew do butelek gotowego cydru,
  9. Banderolowanie i etykietowanie.

Przedstawiony proces zakłada, że po każdym etapie produkcji, gdy następuje „zlanie znad osadu”, cydru jest trochu mniej. Ubytki na każdym z tych etapów mogą sięgnąć od 5% do 30% nastawu w stosunku do wielkości pierwotnego soku.

W związku z powyższym opisem, Wnioskodawca prosi o udzielenie odpowiedzi na pytania:

  1. Jakiej wielkości przedpłata podatku akcyzowego powinna zostać w takiej sytuacji naliczona? Czy od wielkości nastawu np. 1000 litrów czy raczej od wielkości gotowego wyrobu (cydru) czyli około 800 litrów?
  2. Kiedy naliczona przedpłata podatku akcyzowego ma zostać przekazana do właściwego Urzędu Skarbowego? Czy przedpłata ma zostać przekazana w miesiącu poprzedzającym etap 2 Mielenie i tłoczenie soku, czy w miesiącu poprzedzającym etap Butelkowania i Banderolowania (8 i 9)?

W ocenie Wnioskodawcy podatek akcyzowy powinien zostać naliczony od gotowego wyrobu i przedpłacony w miesiącu poprzedzającym jego rozlew do butelek. Wnioskodawca uzasadnia to tym, że na tym etapie ma pełną wiedze na temat wielkości uzyskanego gotowego cydru, jest w stanie go dokładnie określić (zawartość alkoholu) i zastosować właściwą stawkę podatku akcyzowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Jakiej wielkości przedpłata podatku akcyzowego powinna zostać w sytuacji Wnioskodawcy naliczona? Czy od wielkości nastawu, czy od wielkości gotowego wyrobu?
  2. Kiedy naliczona przedpłata podatku akcyzowego ma zostać przekazana do US? Czy przedpłata ma zostać przekazana w miesiącu poprzedzającym etap uzyskania produktu gotowego?
  3. Czy wyprodukowanie wyrobu akcyzowego (cydru) jest równoznaczne z uzyskaniem wyrobu gotowego czyli w sytuacji Wnioskodawcy z uzyskaniem wyrobu rozlanego do butelek?

W ocenie Wnioskodawcy:

Ad 1) Wielkość przedpłaty powinna zostać naliczona od wielkości szacowanej produktu gotowego a nie nastawu. Nastaw zawsze przy produkcji metodami naturalnymi jest większy niż limit produkcyjny.

Ad 2) Przedpłata powinna zostać przekazana i naliczona w miesiącu poprzedzającym uzyskanie wyrobu gotowego czyli rozlanego do butelek.

Ad 3) W ocenie Wnioskodawcy wyprodukowanie wyrobu akcyzowego oznacza uzyskanie w finale procesu produkcyjnego wyrobu gotowego. Czyli wyrób gotowy jest/został wyprodukowany, tj. zabutelkowany.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 722, dalej jako „ustawa”) – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 10 ust. 1 ustawy).

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 8 ust. 6 ustawy.

Zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Wyroby oznaczone kodem CN 2206 00 zostały wskazane w załączniku nr 1 do ustawy, stanowiącego wykaz wyrobów akcyzowych w poz. 16 – Pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny; mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, a także w poz. 16 załącznika nr 2 do ustawy, stanowiącego wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. w sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów objętych podatkiem akcyzowym, ich przechowywania, przepływu oraz kontrolowania (Dz. Urz. UE. L 1992 Nr 76, str. 1).

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (…) – art. 13 ust. 1 ustawy.

Równocześnie, napojami fermentowanymi w rozumieniu ustawy są:

  1. musujące napoje fermentowane - wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:
    1. mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającą 13% objętości, albo
    2. mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13% objętości, lecz nieprzekraczającą 15% objętości
    • pod warunkiem, że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.
  2. niemusujące napoje fermentowane - niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w pkt 1 - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:
    1. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 10% objętości, albo
    2. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości
    • pod warunkiem, że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.


Produkcją napojów fermentowanych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie napojów fermentowanych, a także ich rozlew – art. 96 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy, podstawą opodatkowania napojów fermentowanych jest liczba hektolitrów gotowego wyrobu.

Stosownie natomiast do art. 96 ust. 4 ustawy, stawki akcyzy na napoje fermentowane wynoszą:

  1. na cydr i perry o kodach CN 2206 00 31, 2206 00 51 oraz 2206 00 81, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 5,0% objętości - 97,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu;
  2. na pozostałe napoje fermentowane - 174,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.

Na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy, produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona przedpłata akcyzy.

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwego urzędu skarbowego

-za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

W myśl art. 22 ust. 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1-4 i 6, w przypadku produkcji poza składem podatkowym wyrobów akcyzowych, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, producent jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje w sprawie przedpłaty akcyzy, według ustalonego wzoru;
  2. obliczać i wpłacać przedpłatę akcyzy na rachunek właściwej izby celnej, w wysokości akcyzy, jaka będzie należna od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych w danym miesiącu;

-za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym wyroby akcyzowe zostaną wyprodukowane.

Wpłaconą przedpłatę akcyzy zalicza się na poczet akcyzy należnej za miesiąc rozliczeniowy, o którym mowa w ust. 1 – art. 22 ust. 2 ustawy.

Wpłaconą przedpłatę akcyzy uwzględnia się w deklaracji podatkowej, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy – art. 22 ust. 3 ustawy.

W przypadku gdy wpłacona przedpłata akcyzy jest większa od należnej akcyzy za miesiąc rozliczeniowy, którego przedpłata akcyzy dotyczy, nadwyżkę przedpłaty akcyzy wykazaną w deklaracji podatkowej, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1, rozlicza się przy przedpłatach akcyzy za następne okresy rozliczeniowe, jeżeli podatnik nie posiada zaległości podatkowych oraz bieżących zobowiązań podatkowych ani nie złoży wniosku o zaliczenie nadpłaty w całości albo w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych – art. 22 ust. 5 ustawy.

Mając na uwadze powyższe, wskazać należy, że przepis art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy wyłącza z obowiązku produkcji w składzie podatkowym wyroby akcyzowe, od których została zapłacona przedpłata akcyzy. Zakres przedmiotowy tego przepisu obejmuje m.in. wyroby akcyzowe, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy.

Oznacza to umożliwienie podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą produkcji wyrobów akcyzowych (w tym napojów fermentowanych) poza składem podatkowym, a więc poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Warunkiem produkcji poza składem podatkowym jest w tej sytuacji dokonanie przedpłaty akcyzy, która z chwilą powstania zobowiązania podatkowego będzie zaliczona na poczet należnej akcyzy.

Należy wskazać, że przedpłata podatku akcyzowego opiera się na wcześniejszym oszacowaniu przez podmiot ilości wyrobów akcyzowych, które zamierza wyprodukować. Wcześniejsza zapłata akcyzy (przed uzyskaniem wyrobu gotowego) ma stanowić gwarancję, że podmiot wywiąże się z ciążącego na nim zobowiązania podatkowego w prawidłowej wysokości.

Kwota przedpłaty akcyzy, zgodnie z art. 22 ustawy, winna zatem zostać obliczona na podstawie stawki akcyzy obowiązującej w danym momencie oraz szacowanej ilości wyrobów akcyzowych, jakie dany producent wyprodukuje w następnym okresie, a następnie wpłacona na rachunek właściwego urzędu skarbowego przed końcem miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym zostaną wyprodukowane wyroby akcyzowe. W efekcie, przedpłata akcyzy obejmuje całość podatku należnego od wyrobów akcyzowych, które zostaną przez podmiot wyprodukowane w następnym miesiącu.

Przedpłata akcyzy po wytworzeniu w danym miesiącu wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym zaliczana jest na poczet akcyzy należnej od produkcji wyrobów akcyzowych. W związku z tym, że wyroby akcyzowe zostaną wytworzone poza składem podatkowym, obowiązek podatkowy oraz obowiązek zapłaty podatku (zobowiązanie podatkowe) powstaną bowiem w tym samym momencie.

Zaznaczenia wymaga, że oprócz obliczania i zapłaty akcyzy, przepisy art. 22 ustawy nakładają na podatnika także obowiązek składania do właściwego naczelnika urzędu skarbowego deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy (AKC-PA). W deklaracji tej, podatnik jest zobowiązany do wskazania roku i miesiąca, w którym zostaną wyprodukowane wyroby akcyzowe, w stosunku do których składana jest deklaracja w sprawie przedpłaty akcyzy.

Należy jednocześnie zauważyć, że złożenie deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy nie wyłącza obowiązku podatnika do złożenia deklaracji w sprawie podatku akcyzowego. Stosownie do treści art. 22 ust. 3 ustawy, kwotę przedpłaty akcyzy należy uwzględnić w deklaracji podatku akcyzowego składanej do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek zapłaty podatku. W rezultacie, podmioty wytwarzające wyroby akcyzowe poza składem podatkowym są zobowiązane do rozliczenia akcyzy od tych wyrobów najpierw o charakterze szacunkowym w deklaracji AKC-PA, a następnie w deklaracji AKC-4 do 25. dnia miesiąca następującego po danym okresie rozliczeniowym mającego charakter ostateczny.

Podkreślić w tym miejscu należy, że podatek akcyzowy jest podatkiem opartym na zasadzie samoobliczenia, gdzie obowiązek obliczania podatku spoczywa wprost na podatniku. To zatem podatnik, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, decyduje samodzielnie jaką wykazać podstawę opodatkowania w deklaracji i tym samym będzie ponosił odpowiedzialność za ewentualne nieprawidłowości z tego tytułu.

Niedoszacowanie rzeczywistej produkcji może skutkować obowiązkiem zapłaty odsetek liczonych jak od zaległości podatkowych zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy. Natomiast nadwyżka, na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy, co do zasady zaliczana jest na poczet przyszłych przedpłat, chyba że podatnik ma zaległości podatkowe lub bieżące zobowiązania podatkowe albo złoży wniosek o zaliczenie nadpłaty w całości albo w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych na podstawie.

Zauważyć należy, że – zgodnie z opisem zdarzenia przyszłego – w przypadku Wnioskodawcy koniec procesu produkcyjnego wyrobów akcyzowych (cydru) następuje w momencie uzyskania u Wnioskodawcy wyrobu gotowego, tj. rozlania gotowego cydru do butelek (opakowań jednostkowych).

Mając na uwadze powyższe, odpowiadając na pytanie Wnioskodawcy oznaczone we wniosku nr 1 należy wskazać, że przedpłata podatku akcyzowego winna zostać obliczona na podstawie szacowanej ilości wyrobów akcyzowych, jakie Wnioskodawca wyprodukuje w następnym okresie. W przypadku Wnioskodawcy będzie to szacowana ilość wyrobu gotowego wyprodukowanego w następnym miesiącu w postaci cydru, który może być już skierowany do konsumpcji (sprzedaży). Zatem przedpłata w sytuacji opisanej w zdarzeniu przyszłym winna zostać naliczona nie od ilości nastawu, a od szacowanej ilości gotowego wyrobu – cydru, którego wyprodukowanie (zakończenie produkcji) może być identyfikowane z etapem wskazanym w punkcie 8 we wniosku, czyli z rozlaniem gotowego cydru do butelek.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego nr 1 należało zatem uznać za prawidłowe.

W stosunku do pytania nr 2 Wnioskodawcy należy natomiast zauważyć, że zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy przedpłata akcyzy winna zostać obliczona i wpłacona na rachunek właściwego urzędu skarbowego za miesięczny okres rozliczeniowy w terminie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym wyroby gotowe zostaną wyprodukowane. Oznacza to, że Wnioskodawca winien obliczyć i wpłacić przedpłatę do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym nastąpi rozlanie gotowego, wyprodukowanego cydru go butelek.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2 również należało uznać za prawidłowe.

Z kolei odnosząc się do pytania oznaczonego nr 3 we wniosku, analiza przepisów ustawy o podatku akcyzowym na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego pozwala stwierdzić, że w opisanej sytuacji produkcja wyrobów akcyzowych w postaci cydru zakończy się w momencie uzyskania wyrobu gotowego – który może być już skierowany do konsumpcji (sprzedaży). Zatem wyprodukowanie wyrobu akcyzowego będzie mieć miejsce w momencie zakończenia procesu produkcji, który może być identyfikowany z etapem produkcji wskazanym w pkt 8 we wniosku, czyli rozlaniem gotowego cydru do butelek (opakowań jednostkowych).

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 3 należy zatem uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Organ zastrzega, że interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie przedstawionych we wniosku pytań Zainteresowanego. Inne kwestie, nieobjęte pytaniami, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2019 r, poz. 2325 ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj