Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.420.2020.3.AM
z 3 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 października 2020 r. (data wpływu 6 października 2020 r.), uzupełnionym 25 listopada 2020 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie podmiotowości podatkowej Rady Rodziców oraz obowiązku składania zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2020 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie podmiotowości podatkowej Rady Rodziców oraz obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 19 listopada 2020 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.420.2020.1.AM, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 25 listopada 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca - rada rodziców działa przy Zespole Szkół w X. i nie prowadzi działalności gospodarczej. Jest organem społecznym, opiniodawczym i wnioskodawczym, który reprezentuje rodziców uczniów tylko wewnątrz systemu oświaty.

Art. 84 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.) postanawia, że w celu wspierania działalności statutowej szkoły, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin. Na mocy art. 84 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe fundusze, o których mowa w ust. 6, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.

W celu założenia rachunku bankowego wymagane było przez bank posiadanie nr NIP. Z tego też powodu dokonano zgłoszenia rejestracyjnego w urzędzie skarbowym i uzyskano numer identyfikacji podatkowej. Wnioskodawca nie posiada nr REGON, ponieważ w rozumieniu przepisów statystyki publicznej nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie podlega rejestracji w systemie REGON.

Dochody uzyskane przez Wnioskodawcę są przeznaczane na cele statutowe i pokrywają się z celami określonymi w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które to cele uzasadniają korzystanie ze zwolnienia podatkowego.

Jednostką organizacyjną jest szkoła a działalność prowadzona przez Wnioskodawcę może być jedynie w imieniu rodziców lub opiekunów dzieci.

Dla przejrzystości finansów Wnioskodawca prowadzi ewidencję księgową, która pozwala na rozliczanie zgromadzonych środków.

Wnioskodawca na zakończenie każdego roku szkolnego sporządza sprawozdanie finansowe ze swojej działalności. Sprawozdanie sporządzane jest na podstawie danych z ewidencji księgowej. Takie sprawozdanie jest kontrolowane przez wewnętrzną kontrolę – komisję rewizyjną, która sprawdza gospodarkę finansową Wnioskodawcy pod względem legalności, celowości, rzeczowości i gospodarności.

Wnioskodawca corocznie składał zeznanie CIT-8, informację CIT-8/O oraz sprawozdanie finansowe do właściwego urzędu skarbowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy rada rodziców jako organ społeczny, działający wewnątrz systemu oświaty, jest podmiotem samodzielnie występującym w obrocie prawnym w rozumieniu art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy w związku z tym ma obowiązek sporządzania sprawozdania finansowego oraz składania zeznania CIT-8, informacji CIT-8/O do urzędu skarbowego lub Krajowej Administracji Skarbowej?

Zdaniem Wnioskodawcy, rada rodziców nie jest podmiotem samodzielnie występującym w obrocie prawnym w rozumieniu art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w związku z tym nie ma obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego oraz składania zeznania CIT-8, informacji CIT-8/O do urzędu skarbowego lub Krajowej Administracji Skarbowej.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 ze zm.) reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji (art. 1 ust. 1). Zgodnie z postanowieniami art. 1 ust. 2 przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3 – niemających zastosowania w niniejszym stanie faktycznym).

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego oraz z postanowień ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.), rada rodziców jest jednym ze społecznych organów w systemie oświaty – tak bowiem brzmi tytuł rozdziału 4 ustawy, w którym zawarte są przepisy art. 83 i 84 regulujące status, prawa i obowiązki rad rodziców zgodnie z postanowieniami art. 83 ust. 1 w szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów. Na mocy art. 83 ust. 4 ustawy rady rodziców zobowiązane są do uchwalania regulaminu swojej działalności, w którym określa się w szczególności:

  1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;
  2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad.

Jednocześnie w art. 84 ustawy Prawo oświatowe wskazano, że rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.

A do kompetencji rady rodziców należy:

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły;
  2. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły, o którym mowa w art. 56 ust. 2;
  3. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

W związku z powyższym rada rodziców nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych albowiem jest ona jedynie organem innej jednostki organizacyjnej, tj. szkoły.

Na potwierdzenie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 15 września 2000 r., sygn. akt I SA 943/00, w którym wskazano, że rada rodziców jest organem społecznym reprezentującym rodziców uczniów, ale tylko wewnątrz systemu oświaty.

Na mocy art. 84 ust. 6 ww. ustawy, w celu wspierania działalności statutowej szkoły, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady ich wydatkowania musi określać regulamin, o którym mowa w art. 83 ust. 4 tej ustawy.

Jak wynika z powyżej przytoczonych przepisów, wszelkie dochody rady rodziców muszą być wydatkowane na cele związane z działalnością statutową szkoły, gdyż tylko ten cel uzasadnia ich pozyskiwanie. Cele te odpowiadają celom, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, (…), kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, (…), dobroczynności, (…) – w części przeznaczonej na te cele.

W związku z tym rada rodziców nie może być uznana za podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, gdyż jest ona utworzona przez rodziców jako ich reprezentant i jest wyłącznie wewnętrznym organem szkoły. Rada rodziców, będąc społecznym organem opiniodawczym i wnioskodawczym szkoły, nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym. Rada rodziców nie ma osobowości prawnej i nie jest odrębną od szkoły jednostką organizacyjną.

W konsekwencji, nie ma do niej zastosowania art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a i przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym.

Ponadto, skoro rada rodziców nie jest jednostką organizacyjną, lecz społecznym organem szkoły, nie może zostać uznana za podmiot, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2013 r., poz. 330 ze zm.). W art. 2 ustawy o rachunkowości wskazane zostało, że przepisy ustawy stosuje się do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium Polski:

  1. spółek handlowych;
  2. osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych i spółek partnerskich – jeżeli ich przychody netto przekraczają ustalony pułap;
  3. jednostek organizacyjnych działających na podstawie Prawa bankowego i innych przepisów dotyczących obrotu papierami wartościowymi oraz działalności ubezpieczeniowej;
  4. gmin, powiatów, województw, a także ich związków oraz jednostek budżetowych i zakładów budżetowych;
  5. jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek, o których mowa w pkt 1 i 2;
  6. oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych;
  7. jednostek niewymienionych w pkt 1-6, jeżeli otrzymują one na realizację zadań zleconych dotacje lub subwencje z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego lub funduszów celowych.

Tak więc, wobec treści art. 2 ustawy o rachunkowości (który nie wymienia w katalogu podmiotów zobowiązanych do jej stosowania, społecznych organów szkół – nie będących jednostkami organizacyjnymi), do rady rodziców nie będą miały zastosowania art. 45-54 ustawy o rachunkowości, regulujące kwestie sporządzania sprawozdań finansowych jednostki.

W konsekwencji, w stosunku do rady rodziców nie ma również zastosowania art. 27 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego, przekazują do urzędu skarbowego sprawozdanie wraz z opinią i raportem podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych

– albowiem rada rodziców nie jest podatnikiem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz nie ma obowiązku stosowania ustawy o rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm., dalej: „updop”) reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji. Zgodnie z art. 1 ust. 2 przepisy tej ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Przepisy ustawy mają również zastosowanie do:

  1. spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. spółek niemających osobowości prawnej mających siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika m.in., że Wnioskodawca
-rada rodziców działa przy Zespole Szkół w X. i nie prowadzi działalności gospodarczej. Jest organem społecznym, opiniodawczym i wnioskodawczym, który reprezentuje rodziców uczniów tylko wewnątrz systemu oświaty.

W celu wspierania działalności statutowej szkoły, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin. Na mocy art. 84 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe fundusze, o których mowa w ust. 6, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.

W celu założenia rachunku bankowego wymagane było przez bank posiadanie nr NIP. Z tego też powodu dokonano zgłoszenia rejestracyjnego w urzędzie skarbowym i uzyskano numer identyfikacji podatkowej. Wnioskodawca nie posiada nr REGON, ponieważ w rozumieniu przepisów statystyki publicznej nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie podlega rejestracji w systemie REGON.

Analiza posiadania podmiotowości prawnopodatkowej w podatku dochodowym od osób prawnych przez rady rodziców wymaga odniesienia się do przepisów ustawy Prawo oświatowe. Rada Rodziców działa obecnie na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910, z późn. zm.). Zgodnie z zapisami art. 83 ust. 1 powołanej ustawy w szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów. Zgodnie z art. 83 ust. 4 ww. ustawy, Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:

  1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady,
  2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, oraz przedstawicieli rad oddziałowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, do rady rodziców odpowiednio szkoły lub placówki.

Rada Rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki (art. 84 ust. 1 ww. ustawy).

Do kompetencji rady rodziców zgodnie z art. 84 ust. 2 powołanej ustawy, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26;
  2. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2;
  3. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

Jak słusznie zauważył Wnioskodawca rada rodziców jest organem społecznym reprezentującym rodziców uczniów, ale tylko wewnątrz systemu oświaty.

W kontekście powyższego należy stwierdzić, że rada rodziców utworzona przez rodziców uczniów Zespołu Szkół w X., jako ich reprezentant, jest wyłącznie wewnętrznym organem tego podmiotu. Rada rodziców, będąc zatem społecznym organem opiniodawczym i wnioskodawczym, nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym. Rada rodziców nie ma osobowości prawnej i nie jest odrębną od Szkoły jednostką organizacyjną.

W tej sytuacji Rada rodziców nie może więc być uznana za podatnika podatku dochodowego w rozumieniu art. 1 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W myśl art. 25 ust. 1 updop podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a, art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24d i art. 24f są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ww. ustawy podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 1d, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

Jak wykazano powyżej, rada rodziców jest wyłącznie wewnętrznym organem w systemie oświaty. Wnioskodawca, jako wewnętrzny organ szkoły, nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym, nie ma bowiem osobowości prawnej i nie jest samodzielną, odrębną od szkoły jednostką organizacyjną. Nie może więc być uznany za odrębnego od szkoły podatnika podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu powołanego wyżej art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym należy stwierdzić, iż rada rodziców, będąca wewnętrznym organem Szkoły nie ma obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznań o wysokości dochodu (straty).

Na Wnioskodawcy nie ciąży również obowiązek składania do Urzędu Skarbowego sprawozdania finansowego. Obowiązek w tym zakresie wynika z art. 27 ust. 2 updop, zgodnie z którym podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego, z wyłączeniem podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, przekazują, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem zbadania, w terminie 10 dni od daty zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki – także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Sprawozdanie finansowe jest sporządzane w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej udostępnianej na podstawie art. 45 ust. 1g lub 1h ustawy o rachunkowości. Obowiązek złożenia sprawozdania zbadania nie dotyczy podatników, których sprawozdania finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku badania. Jak wynika z treści tego przepisu obowiązek w nim określony ciąży na „Podatnikach … (…)”. Skoro zatem jak wskazano powyżej Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nie ciąży na nim obowiązek określony w tym przepisie.

Podsumowując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie podmiotowości podatkowej rady rodziców oraz obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego uznaje się za prawidłowe.

Nadmienić należy, że w zakresie ciążących na Wnioskodawcy obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj