Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-1.4012.683.2020.2.KO
z 4 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 września 2020 r. (data wpływu 7 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z 29 października 2020 r. (data wpływu 29 października 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kwoty z „nagrody” programu lojalnościowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2020 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kwoty z „nagrody” programu lojalnościowego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 29 października 2020 r. (data wpływu 29 października 2020 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 21 października 2020 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.683.2020.1.KO.

We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi sklep z akcesoriami do telefonów, w którym rejestruje numery (startery) Polskich sieci (X, Y, Z itp.).

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również: 1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej; 2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji; 3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Wnioskodawca współpracuję z firmą „…” od której za zarejestrowanie numeru telefonicznego w wybranej sieci otrzymuję wynagrodzenie. Do wynagrodzenia na koniec miesiąca wystawiana jest faktura VAT. Wnioskodawca zarejestrował również swoją firmę do „program lojalnościowy X”, który jest osobnym podmiotem. W programie lojalnościowym jest wynagradzany za: cytuje fragment z regulaminu, w którym firma Wnioskodawcy jest „uczestnikiem”, natomiast program lojalnościowy X – „organizatorem”.

  1. „W ramach Programu Uczestnik zostanie nagrodzony za Rejestrację, Aktywację i Doładowanie kart SIM kwotą minimum 10 zł. Aktywacja i doładowanie kart SIM powinny nastąpić w ciągu 30 dni od dnia rejestracji karty SIM.”
  2. „Z tytułu prawidłowej realizacji założeń Programu Uczestnik otrzyma Nagrodę w wysokości 10 zł (słownie: dziesięć złotych)”.
  3. „Nagrody pieniężne zostaną przekazane przez Organizatora technicznego przelewem bankowym na konto bankowe wskazane przez Uczestnika w procesie rejestracji do Programu. Przelew bankowy będzie wykonany po zamknięciu każdego miesiąca trwania Programu, nie później jednak niż do 25 (dwudziestego piątego) dnia kolejnego miesiąca (rozliczenia miesięczne).”
  4. Podatki „Obowiązek odpowiedniego rozliczenia podatkowego Nagród spoczywa bezpośrednio na nagrodzonych (Uczestniku).”

Podsumowując: przykład: za rejestracje numeru w X Wnioskodawca dostaje wynagrodzenie od firmy …, która na koniec miesiąca w formie samofakturowania przesyła fakturę VAT. Natomiast z programu lojalnościowego Wnioskodawca otrzymuje „nagrodę” (przelew na firmowe konto) i to w przypadku gdy klient zarejestruje i doładuje numer w sklepie Wnioskodawcy i w przypadku gdy klient zarejestruje numer u Wnioskodawcy natomiast doładuję konto w innej firmie (sklepie, Internecie itp.) również Wnioskodawca otrzymuję nagrodę z programu lojalnościowego X.

Pismem z 29 października 2020 r. Wnioskodawca uzupełnił opis sprawy następująco.

Udział w programie lojalnościowym jest na podstawie zgłoszenia firmy drogą elektroniczną (rejestracja firmy na portalu internetowym - www…...pl)

odpowiedź 1.

Tak, kwota oraz warunki otrzymania nagrody jest określona w regulaminie – „Wynagrodzenie zostanie wypłacone, jeśli zarejestrowane karty SIM zostaną aktywowane i doładowane kwotą minimum 10zł w ciągu 30 dni od dnia rejestracji.” - chodzi o rejestracje starteru X w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy oraz doładowanie zarejestrowanego starteru w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy, w tym przypadku doładowanie może być zakupione gdziekolwiek za minimum 10 zł.

odpowiedź 2.

Tak, Wnioskodawca - czyli uczestnik programu lojalnościowego X otrzymuję nagrodę niezależnie od tego gdzie klient doładuję numer zarejestrowany w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy. Doładowanie może zakupić w innym sklepie lub internecie. Jedynym warunkiem, który musi spełnić jest wartość doładowania na minimum 10 zł. Fragment regulaminu określające warunki otrzymania nagrody: „V. Nagrody 2.0 W ramach Programu Uczestnik zostanie nagrodzony za Rejestrację, Aktywację i Doładowanie kart SIM kwotą minimum 10 zł. Aktywacja i doładowanie kart SIM powinny nastąpić w ciągu 30 dni od dnia rejestracji karty SIM. 2.1 Uczestnik zostanie nagrodzony za Rejestrację, Aktywację i Doładowanie tylko 1 unikalnej karty SIM na PESEL/Paszport. 2.2 Z tytułu prawidłowej realizacji założeń Programu Uczestnik otrzyma Nagrodę w wysokości 10 zł (słownie: dziesięć złotych). 2.3 Każdy z uczestników otrzyma kwartalny Cel na ilość kart SIM. Za wszystkie karty SIM (które zostaną zarejestrowane, aktywowane i doładowane kwotą minimum 10 zł) (słownie: dziesięć złotych), powyżej wyznaczonego celu kwartalnego, uczestnik otrzyma wynagrodzenie 13 zł (słownie: trzynaście złotych). 2.4 Nagrody pieniężne zostaną przekazane przez Organizatora technicznego przelewem bankowym na konto bankowe wskazane przez Uczestnika w procesie rejestracji do Programu. Przelew bankowy będzie wykonany po zamknięciu każdego miesiąca trwania Programu, nie później jednak niż do 25 (dwudziestego piątego) dnia kolejnego miesiąca (rozliczenia miesięczne). 2.5 Wyniki końcowe Programu zostaną przekazane Uczestnikom przez Organizatora technicznego (na adres e-mail Uczestnika wskazany w procesie rejestracji do Programu) w terminie 25 (dwudziestu pięciu) dni od zakończenia Programu. 2.6 W przypadku procesu rozliczania Nagród Organizator zastrzega sobie prawo do prowadzenia kontroli P. 2.7 Uczestnik traci prawo do Nagrody (Nagroda nie zostanie przekazana) w przypadku stwierdzenia przez przedstawiciela Organizatora - PH (w trakcie przeprowadzonej kontroli) braku spełniania przez P jakiegokolwiek warunków Programu wskazanego w Tabeli nr 1. Taka informacja zostanie przekazana Uczestnikowi przez Organizatora technicznego – w formie korespondencji elektronicznej, na adres e-mail Uczestnika wskazany w procesie rejestracji do Programu. 2.8 Wszelkie reklamacje należy zgłaszać do Organizatora nie później niż w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia zakończenia Programu (na adres e-mail: …..pl. Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w terminie 30 (trzydziestu) dni. Jednocześnie wskazuje się, że przekroczenie terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczne z automatycznym uznaniem reklamacji Uczestnika przez Organizatora a Organizator dołoży wszelkich starań w celu uniknięcia jego przekroczenia.” odpowiedź 3

Udział w programie lojalnościowym X jest na podstawie zgłoszenia firmy drogą elektroniczną (rejestracja firmy na portalu internetowym - www…..pl) - W ramach Programu Uczestnik zostanie nagrodzony za Rejestrację, Aktywację i Doładowanie kart SIM kwotą minimum 10 zł. Aktywacja i doładowanie kart SIM powinny nastąpić w ciągu 30 dni od dnia rejestracji karty SIM. Uczestnik zostanie nagrodzony za Rejestrację, Aktywację i Doładowanie tylko 1 unikalnej karty SIM na PESEL/Paszport. Z tytułu prawidłowej realizacji założeń Programu Uczestnik otrzyma Nagrodę w wysokości 10 zł (słownie: dziesięć złotych). odpowiedź 4.

Tak, nagroda za rejestracje, aktywacje i doładowanie zarejestrowanego numer w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy jest jedyną zapłatą w programie lojalnościowym. Wyjaśniając powyższy opis sytuacji, zgodnie z : art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również: 1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej; 2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji; 3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy do kwoty z „nagrody” programu lojalnościowego X, którą Wnioskodawca otrzymuje w formie przelewu bankowego naliczyć podatek VAT? Ponieważ od firmy z programu lojalnościowego X Wnioskodawca nie otrzymuje żadnego dokumentu poza przelewem na konto bankowe.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Wnioskodawca uważa, że udział w programie lojalnościowym oraz uzyskanie przez niego nagrody z tego tytułu nie mieści się we wskazanym wyżej artykule. Gdyż Stosownie do art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel czego on nie świadczy. Również, jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7. Również takich usług Wnioskodawca nie świadczy. Gdyż nawet Wnioskodawca nie wie kiedy i gdzie klient w innym punkcie doładowywuje swoje konto telefonu. Wnioskodawca uważa, że nie zachodzi przesłanka do tego by jego nagroda uzyskana z programu lojalnościowego była opodatkowana podatkiem od towarów u usług. Nagroda zostaje przelana na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Wnioskodawca nie dostaje od firmy która prowadzi program lojalnościowy żadnego innego dokumentu potwierdzającego ten przelew.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

Towarami, według art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Aby dane świadczenie uznać za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Czynność można uznać za dokonaną odpłatnie, gdy istnieje bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść po stronie dostawcy towaru lub świadczącego usługę. Przy czym, związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie. Pod pojęciem odpłatności dostawy towarów lub odpłatności świadczenia usług rozumieć należy prawo podmiotu dokonującego dostawy towarów lub świadczącego usługę do żądania od nabywcy towaru, odbiorcy usługi lub osoby trzeciej zapłaty ceny lub ekwiwalentu (np. w postaci świadczenia wzajemnego).

Przy określeniu, czy miała miejsce czynność podlegająca opodatkowaniu istotne jest zatem określenie, czy wykonywano świadczenie i czy wynagrodzenie z tytułu wykonania tego świadczenia miało być wypłacone. Niemniej muszą być przy tym spełnione następujące warunki:

  • w następstwie zobowiązania, w wykonaniu którego usługa jest świadczona, druga strona (nabywca) jest bezpośrednim beneficjentem świadczenia,
  • świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy (wynagrodzenie).

Należy podkreślić, że ww. warunki powinny być spełnione łącznie, aby świadczenie - jako usługa - podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Dana usługa podlega opodatkowaniu podatkiem VAT wówczas, gdy istnieje bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą, a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych.

Warto w tym miejscu wskazać, że kwestia odpłatności była wielokrotnie przedmiotem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. I tak, przykładowo w wyroku z dnia 8 marca 1988 r. w sprawie C-102/86 Apple and Pear Development Council przeciwko Commissioners of Customs and Excise, TSUE uznał, że określoną czynność można uznać za wykonaną odpłatnie, jeśli istnieje bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść po stronie dostawcy towaru lub usługi, a ponadto gdy odpłatność za otrzymane świadczenie pozostaje w bezpośrednim związku z czynnością, która miała być opodatkowana VAT.

Na uwagę zasługuje także orzeczenie z dnia 3 marca 1994 r. w sprawie C-16/93 R. J. Tolsma przeciwko Inspecteur der Omzetbelasting Leeuwarden, gdzie podkreślono, że usługi świadczone są za wynagrodzeniem, wyłącznie jeżeli istnieje stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a jej odbiorcą, na mocy którego występuje świadczenie wzajemne, przy czym wynagrodzenie otrzymane przez świadczącego usługę stanowi wartość przekazywaną w istocie w zamian za usługę wyświadczoną jej odbiorcy.

W przedstawionym opisie sprawy Wnioskodawca w ramach udziału w programie lojalnościowym rejestruje, aktywuje i doładowuje karty SIM. Z tytułu świadczenia usług w ramach udziału w programie lojalnościowym tj. prawidłowej realizacji założeń programu Wnioskodawca otrzymuje od Organizatora wynagrodzenie przelewem na konto bankowe przez niego wskazane. Kwota oraz warunki otrzymania nagrody jest określona w regulaminie – „Wynagrodzenie zostanie wypłacone, jeśli zarejestrowane karty SIM zostaną aktywowane i doładowane kwotą minimum 10zł w ciągu 30 dni od dnia rejestracji.” - chodzi o rejestracje starteru X w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy oraz doładowanie zarejestrowanego starteru w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy, w tym przypadku doładowanie może być zakupione gdziekolwiek za minimum 10 zł. Nagroda za rejestrację, aktywację i doładowanie karty SIM jest jedyną zapłatą Wnioskodawcy w programie lojalnościowym.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii czy do kwoty z „nagrody” programu lojalnościowego, którą Wnioskodawca otrzymuję w formie przelewu bankowego naliczyć podatek VAT.

Odpowiadając na powyższe pytanie należy wyjaśnić, że warunkiem opodatkowania danej czynności podatkiem od towarów i usług jest spełnienie dwóch przesłanek łącznie: dana czynność ujęta została w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (przesłanka przedmiotowa) oraz czynność wykonana została przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku VAT (przesłanka podmiotowa).

Usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym. W związku z powyższym, czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.

Przenosząc przedstawiony stan faktyczny na grunt przepisów podatku od towarów i usług należy stwierdzić, że pomiędzy Wnioskodawcą a Organizatorem programu lojalnościowego na podstawie złożonego zgłoszenia oraz wiążącego strony Regulaminu istnieje relacja zobowiązaniowa w wyniku, której świadczona jest usługa polegająca na rejestracji, aktywacji i doładowaniu kart SIM, której nabywcą (beneficjentem) jest Organizator. Świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy – wynagrodzenie w postaci nagrody. Jej otrzymanie jest uzależnione od prawidłowej realizacji założeń programu.

W konsekwencji, świadczenie przez Wnioskodawcę usługi w ramach udziału w programie lojalnościowym polegającej na rejestracji, aktywacji i doładowaniu kart SIM za wynagrodzeniem stanowi odpłatne świadczenie usług, zdefiniowane w art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, które zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Tym samym otrzymana zapłata w programie lojalnościowym w postaci nagrody podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i Wnioskodawca powinien rozliczyć podatek od towarów i usług.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja została wydana w odniesieniu do przedstawionego zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określone odmienne zdarzenie przyszłe, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w … za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj