Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4011.697.2020.2.KF
z 10 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2020 r. (data wpływu 25 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 grudnia 2020 r. (data wpływu 8 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie.

W związku z tym, że złożony wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, pismem z dnia 18 listopada 2020 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.697.2020.1.KF, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawcę, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d § 1 Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ a jego uzupełnieniem, nie wlicza się do terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłane w dniu 18 listopada 2020 r., skutecznie doręczono w dniu 26 listopada 2020 r., natomiast w dniu 8 grudnia 2020 r. do tut. organu wpłynęło uzupełnienie wniosku będące odpowiedzią na ww. wezwanie (nadane w polskiej placówce pocztowej w dniu 2 grudnia 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest uczestnikiem gry komputerowej/wirtualnego świata o nazwie (…). Gra umożliwia stworzenie „avatara” i uczestniczenie online m.in. w polowaniach czy poszukiwaniu skarbów. Wirtualną walutą gry jest tzw. (…). (…) może być wymieniony na ekwipunek, sprzęt i innego rodzaju wirtualne przedmioty potrzebne do polowania, poszukiwania minerałów i wykonywania innych czynności w obrębie wirtualnego świata gry.

(…) jest wirtualną walutą, uznaną za środek wymiany, dostępną i mającą zastosowanie wewnątrz świata gry (…) dla zalogowanych uczestników. Wirtualna waluta (…) jest przechowywana na serwerach, na koncie uczestnika gry na jego tzw. (…). Wirtualna waluta (…) oraz wirtualne przedmioty są częścią (…). (…) jest jednocześnie administratorem wirtualnej waluty (…), zajmuje się ich wydawaniem i dystrybucją, zapewnia możliwość korzystania z nich, prowadzi rejestr transakcji i posiada uprawnienia do wymiany wirtualnej waluty (…) na prawne środki płatnicze.

Wirtualna waluta (…) jest cyfrowym odwzorowaniem wartości: (…) = (…) USD. Uczestnik gry w każdej chwili może dokonać wymiany wirtualnej waluty (…) na prawny środek płatniczy ((…) jest przeliczany na USD, EURO lub inną walutę, a następnie firma (…) dokonuje przelewu na prywatne konto bankowe uczestnika (…)). W przypadku Wnioskodawcy wymiana (…) na dolary amerykańskie USD odbyła się w powyższy sposób. Uczestnik gry może także w każdej chwili dokonać wymiany prawnego środka płatniczego (USD) na wirtualną walutę (…) (uczestnik może wpłacić pieniądze do gry, a firma (…) dokona ich wymiany na wirtualną walutę (…)). Obrót wirtualną walutą (…) (wymiana na prawne środki płatnicze) odbywa się także pomiędzy graczami, jednak administrator wirtualnej waluty (…) – firma (…) nie aprobuje takiej działalności. Został więc utworzony efektywny „czarny rynek”, na którym występuje obrót wirtualną walutą (…) pomiędzy graczami. W związku z powyższym, istnieje faktyczna możliwość użycia wirtualnej waluty (…) jako środka wymiany w obrocie gospodarczym.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku doprecyzowano opis sprawy wskazując, że wirtualna waluta gry, tj. (…) spełnia definicję waluty wirtualnej, o której mowa w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2020 r., poz. 971, z późn. zm.).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy przychód z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie można uznać za przychód z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.; dalej też: „ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych”)?
  2. Czy podatek dochodowy od dochodu uzyskanego z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie wynosi 19% uzyskanego dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania nr 1, przychód z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie jest przychodem z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Definicja legalna waluty wirtualnej została określona w art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, waluta wirtualna oznacza walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Według art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 971 ze zm.), waluta wirtualna to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:

  1. prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,
  2. międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,
  3. pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
  4. instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,
  5. wekslem lub czekiem

oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.

Zgodnie z przedstawionym we wniosku stanem faktycznym, (…) jest cyfrowym odwzorowaniem wartości, jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane; jednocześnie (…) nie jest:

  1. prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,
  2. międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,
  3. pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
  4. instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,
  5. wekslem lub czekiem.

Zatem (…) jest walutą wirtualną w rozumieniu art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Art. 17 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje czym jest odpłatne zbycie waluty wirtualnej. Zgodnie z tym przepisem przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną. Wymiana waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie jest więc odpłatnym zbyciem waluty wirtualnej w rozumieniu art. 17 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mając na względzie wyżej powołane okoliczności prawne oraz faktyczne, należy uznać, że przychód z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie jest przychodem z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania nr 2, przychód z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie jest przychodem z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dlatego podatek dochodowy od dochodu uzyskanego z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie wynosi 19% uzyskanego dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy, źródłem przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Katalog przychodów zaliczanych do źródła kapitały pieniężne zawiera art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 11 tej ustawy, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej.

Przy czym w myśl art. 17 ust. 1f cytowanej ustawy, przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną.

Natomiast wymiana pomiędzy walutami wirtualnymi niezależnie od miejsca dokonywania jest obojętna podatkowo.

Z kolei przepis art. 17 ust. 1g ww. ustawy stanowi, że ust. 1 pkt 11 stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Ww. art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2020 r., poz. 971, z późn. zm.) określa, że chodzi o podmioty prowadzące działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie:

  1. wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi i środkami płatniczymi,
  2. wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi,
  3. pośrednictwa w wymianie, o której mowa w lit. a lub b,
  4. prowadzenia rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 17 lit. e.

W świetle przytoczonych przepisów należy stwierdzić, że przychody z obrotu walutami wirtualnymi stanowią przychód z kapitałów pieniężnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powyższą zasadę stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

W analizowanej sprawie Wnioskodawca powziął wątpliwość, czy przychód z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie można uznać za przychód z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym należy ustalić czy waluta wirtualna (…) spełnia definicję waluty wirtualnej, o której mowa w przepisach tej ustawy.

Zgodnie z art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej oznacza to walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Jak wynika z treści art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej rozumie się przez to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:

  1. prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,
  2. międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,
  3. pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
  4. instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,
  5. wekslem lub czekiem

– oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.

Z informacji przedstawionych w treści wniosku wynika, że Wnioskodawca pozyskał wirtualną walutę (…) będąc uczestnikiem gry komputerowej/wirtualnego świata o nazwie (…). Wirtualna waluta (…) jest cyfrowym odwzorowaniem wartości: (…) = (…) USD. Uczestnik gry w każdej chwili może dokonać wymiany wirtualnej waluty (…) na prawny środek płatniczy ((…) jest przeliczany na USD, EURO lub inną walutę, a następnie firma (…) dokonuje przelewu na prywatne konto bankowe uczestnika (…)). (…) jest wirtualną walutą, uznaną za środek wymiany, dostępną i mającą (…) (wymiana na prawne środki płatnicze) odbywa się także pomiędzy graczami. W związku z powyższym, istnieje faktyczna możliwość użycia wirtualnej waluty (…) jako środka wymiany w obrocie gospodarczym. Ponadto wirtualna waluta (…) jest przechowywana na serwerach, na koncie uczestnika gry na jego tzw. (…). Twórcą/wydawcą gry jest firma (…), która jest jednocześnie administratorem wirtualnej waluty (…), zajmuje się ich wydawaniem i dystrybucją, zapewnia możliwość korzystania z nich, prowadzi rejestr transakcji i posiada uprawnienia do wymiany wirtualnej waluty (…) na prawne środki płatnicze. Ponadto w piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku Zainteresowany jednoznacznie wskazał, że wirtualna waluta gry, tj. (…) spełnia definicję waluty wirtualnej, o której mowa w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Mając na uwadze powyższe, należy uznać, że waluta wirtualna (…) spełnia przesłanki do uznania jej za walutę wirtualną, o której mowa w art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji przychód uzyskany z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie stanowi przychód z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 tej ustawy.

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi również sposób opodatkowania dochodu uzyskanego w związku z wymianą waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie.

W świetle powyższego należy wskazać, że w myśl art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Przy czym zgodnie z art. 30b ust. 1b ww. ustawy, dochodem z odpłatnego zbycia walut wirtualnych jest osiągnięta w roku podatkowym różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 14-16.

Dochodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w ust. 1 oraz w art. 27 lub art. 30c (art. 30b ust. 5d ww. ustawy).

Stosownie natomiast do art. 30b ust. 6 pkt 2 powołanej ustawy, po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, wykazać dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia walut wirtualnych i obliczyć należny podatek dochodowy.

Mając zatem na uwadze powyższe, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że podatek dochodowy od dochodu uzyskanego z wymiany waluty wirtualnej (…) na dolary amerykańskie wynosi 19%. Uzyskane dochody oraz obliczony podatek Wnioskodawca zobowiązany jest wykazać w zeznaniu podatkowym składanym po zakończeniu roku podatkowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj