Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-2.4010.485.2020.4.MS
z 27 stycznia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 października 2020 r. (data wpływu 4 listopada 2020 r.), uzupełnionym 22 stycznia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wydawania nagród w programie lojalnościowym na rzecz Rolników (część pytania oznaczonego we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 listopada 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wydawania nagród w programie lojalnościowym na rzecz Rolników.

Wniosek ten nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 7 stycznia 2021 r., Znak: 0112-KDIL2-1.4011.802.2020.2.KF, 0111-KDIB1-2.4010.485.2020.3.MS wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 22 stycznia 2021 r.



We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest spółką kapitałową - spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”). Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na organizowaniu i obsłudze na zlecenie klientów Spółki programów lojalnościowych. Spółka zawiera z danym klientem umowę na przeprowadzenie i zrealizowanie, za wynagrodzeniem dla Spółki, określonego programu lojalnościowego.

Do programu lojalnościowego Spółka opracowuje regulamin. Celem programu lojalnościowego jest promocja określonych produktów i zwiększenie ich sprzedaży. Programem lojalnościowym objęte są wybrane produkty z oferty klienta Spółki, a ich zakup w określonej regulaminem ilości przez uczestnika programu jest przez Spółkę premiowany w sposób określony w regulaminie (za zakup przyznaje się punkty w odpowiedniej liczbie wynikającej z regulaminu dla danego produktu i jego ilości). Zarejestrowani w programie uczestnicy przedstawiają organizatorowi dokumenty potwierdzające dokonane we własnym imieniu zakupy produktów objętych programem, na podstawie których organizator nalicza im wysokość premii - punktów. Uczestnik otrzymuje punkty za zarejestrowane w ramach programu zakupy. Wysokość przyznanych punktów może być różna, w zależności od wysokości obrotu sprzedaży towarów promowanych w programie lojalnościowym. Premia jest naliczana od pierwszego zakupu oraz podlega wymianie na określone w regulaminie nagrody o charakterze pieniężnym (zasilenie karty pre-paid lub dokonanie przelewu na konto bankowe) i rzeczowym, w tym nagrody-wyjazdy i nagrody-karty podarunkowe, po przekroczeniu ustalonego progu punktów i posiadaniu liczby punktów dostatecznej do wymiany na daną nagrodę.

Uzyskanie nagrody jest zatem uzależnione od zrealizowania przez uczestnika programu odpowiedniego i określonego regulaminem wolumenu zakupów promocyjnych produktów (nagroda ma więc charakter nagrody gwarantowanej). Wnioskodawca samodzielnie organizuje i wydaje uczestnikom nagrody. Nagrody rzeczowe są kupowane / pokrywane / przez Spółkę, a jeśli nagroda ma charakter pieniężny, środki na nagrodę pochodzą z rachunku bankowego lub kasy Spółki. Bezpośrednio przed przyznaniem i wydaniem nagrody uczestnikowi, nagrody stanowią własność Spółki i część jej majątku. Klient Spółki nie uczestniczy w zakupie, zorganizowaniu, ani przekazaniu uprawnionym nagród rzeczowych ani pieniężnych. Klient uiszcza na rzecz Spółki, na podstawie wystawionej przez Spółkę faktury VAT, wynagrodzenie za kompleksową organizację programu lojalnościowego. Nadto klient przekazuje Spółce (na podstawie noty obciążeniowej) środki pieniężne odpowiadające wartości nagród, które to nagrody Spółka samodzielnie organizuje i we własnym zakresie wypłaca / przekazuje uczestnikom, którzy spełnią warunki programu. Nie dochodzi do przesunięć majątkowych na linii klient Spółki - uczestnik programu lojalnościowego. Świadczenia dla uczestników pochodzą od Spółki.

Spółka jest legitymowana do wystąpienia z wnioskiem o wydanie niniejszej interpretacji indywidualnej i do jej pozyskania, ponieważ w związku z opisanym stanem faktycznym dla Spółki stwierdzono (por. wyrok (…) z (…) o sygn. akt (…) i poprzedzający go wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) z (…) o sygn. akt (…) wydane w sprawie Spółki), że Spółce - jako organizatorowi programu lojalnościowego i świadczeniodawcy w zakresie nagród - przysługuje status płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od nagród wydawanych w programie lojalnościowym. W tym zaś kontekście Spółka pozostaje uprawniona do uzyskania odpowiedzi na zadane poniżej pytania odnoszące się do kwestii opodatkowania nagród wydawanych w programie lojalnościowym.

W powyżej wskazanych wyrokach, jak również generalnie w orzecznictwie sądów administracyjnych, potwierdza się, że rola płatnika przysługuje organizatorowi akcji promocyjnej jako podmiotowi przyrzekającemu nagrodę oraz wydającemu nagrodę z własnego majątku, nie zaś jego klientowi, mimo iż klient ponosi faktyczny ekonomiczny ciężar przeprowadzenia programu lojalnościowego (z uwagi na wynagrodzenie, jakie uiszcza agencji marketingowej za kompleksowe przeprowadzenie programu lojalnościowego i przekazanie organizatorowi środków na nagrody). Tak więc nie na kliencie Spółki, lecz na Spółce - jako agencji marketingowej organizującej program lojalnościowy - spoczywa obowiązek pobrania i wpłacenia na rachunek właściwego organu podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z realizowaniem sprzedaży premiowej i wydaniem w ramach tej sprzedaży premiowej nagród. Płatnikami są bowiem podmioty, które dokonują świadczeń, a nie te, na których ewentualnie spoczywa ciężar ekonomiczny świadczenia. W przypadku programu lojalnościowego to Wnioskodawca jest świadczeniodawcą - nie tylko przyrzeka nagrody regulaminem, ale również je przyznaje i wydaje tym uczestnikom, którzy spełniają określone w regulaminie warunki. Świadczenia pochodzą od Spółki - organizatora.

Uczestnikami programu lojalnościowego mogą być jednak rolnicy, tj. osoby prowadzące działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „updof”) oraz art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „updop”), tj. działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej: miesiąc - w przypadku roślin, 16 dni - w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek, 6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego, 2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt - licząc od dnia nabycia.

Rolnicy - osoby fizyczne oraz Rolnicy - osoby prawne będący tymi uczestnikami programu, których dotyczy wniosek i zawarte w nim zapytania, nie prowadzą działalności w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wskazani wyżej uczestnicy spełniający powyższe warunki, zwani dalej łącznie Rolnikami, dokonują we własnym imieniu i na swoją rzecz zakupu produktów klienta Spółki objętych programem lojalnościowym zorganizowanym przez Spółkę w celach związanych z prowadzoną działalnością rolniczą i w celach wykorzystania ich w prowadzonym gospodarstwie rolnym. Produkty promocyjne (objęte sprzedażą premiową w ramach programu lojalnościowego) z uwagi na ich specyfikę nie mogą być wykorzystane do innej aniżeli rolnicza działalności.

Udział w programie lojalnościowym Rolników może więc wyłączać po stronie Spółki jej obowiązki jako płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od nagrody wydanej osobie fizycznej. W związku z powyższym zarysowują się dwie istotne kwestie: jedna odnosząca się do opodatkowania nagród wydawanych w programie lojalnościowym Rolnikom - osobom fizycznym, a druga odnosząca się do opodatkowania nagród wydawanych w programie lojalnościowym Rolnikom - osobom prawnym.



W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania:

  • Czy wydanie nagrody przez Spółkę nie rodzi dla Spółki obowiązków płatnika w podatku dochodowym od osób prawnych związanych z tym wydaniem nagrody? (część pytania oznaczonego we wniosku nr 2)
  • W przypadku niepodzielenia przez organ podatkowy stanowiska Spółki wyrażonego w punktach 1-2 i uznania, że nagrody wydawane Rolnikowi - osobie prawnej stanowią dochód (przychód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym (brak jest wyłączenia przedmiotowego z opodatkowania), czy program lojalnościowy organizowany przez Spółkę stanowi sprzedaż premiową oraz czy na Spółce nie ciążą wówczas obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób prawnych od nagród wydanych Rolnikom - osobom prawnym? (część pytania oznaczonego we wniosku nr 3)



Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. pyt. oznaczone we wniosku nr 2 (w części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika):

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wydanie nagrody przez Spółkę Rolnikowi - osobie prawnej nie rodzi dla Spółki obowiązków płatnika w podatku dochodowym związanych z tym wydaniem nagrody, gdyż dla Rolnika - osoby prawnej nie powstaje w takiej sytuacji obowiązek opodatkowania nagrody jako przychodu z uwagi na zakwalifikowanie tego przychodu jako zwolnionego z opodatkowania z działalności rolniczej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 updop.



W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z definicją zawartą w art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

W myśl art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 1406 z późn. zm.; dalej: „ustawa o CIT”) osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwoty 2.000.000 zł na rzecz tego samego podatnika, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b i 2d, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter oraz skalę działalności prowadzonej przez płatnika.

Jak stanowi art. 26 ust. 3 ustawy o CIT, płatnicy, o których mowa w ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1, 2-2b, 2d i 2e pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika wykonuje swoje zadania, albo – w przypadku dochodu, o którym mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. f - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby płatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 oraz podatników będących osobami uprawnionymi z papierów wartościowych zapisanych na rachunkach zbiorczych, których tożsamość nie została płatnikowi ujawniona w trybie przewidzianym w ustawie, o której mowa w art. 4a pkt 15, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Płatnicy są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w:

  1. art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,
  2. art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku

-sporządzone według ustalonego wzoru.

Obowiązek przesłania tych informacji podatnikom oraz urzędowi skarbowemu nie powstaje w przypadku i w zakresie określonych w ust. 2a zdanie pierwsze.

W myśl art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, przychodów:

1. z odsetek, z praw autorskich lub praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu, urządzenia handlowego lub naukowego, za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how),

2. z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2a. z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze

-ustala się w wysokości 20% przychodów;

3. z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich przez zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych,

4. uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagraniczne przedsiębiorstwa żeglugi powietrznej, z wyłączeniem przychodów uzyskanych z lotniczego rozkładowego przewozu pasażerskiego, skorzystanie z którego wymaga posiadania biletu lotniczego przez pasażera

-ustala się w wysokości 10% tych przychodów.

Przepis ten ma zastosowanie w stosunku do podatników podlegających w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. podatników, którzy nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu. Jednocześnie regulacja ta zawiera katalog przychodów, z tytułu otrzymania których nierezydenci podlegają opodatkowaniu na terytorium Polski, a także ustala wysokość zryczałtowanego podatku dochodowego.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, podatek dochodowy od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu (dochodu).

Jednocześnie Organ wskazuje, że katalog przychodów, o których mowa w powyższej regulacji określa art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Przepis ten zawiera szczególną definicję przychodu odnosząc ją do przychodu pochodzącego z udziału w zyskach osób prawnych.

Stosownie do art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, za przychody z zysków kapitałowych uważa się przychody z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4b, stanowiące przychody faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym:

  1. dywidendy, nadwyżki bilansowe w spółdzielniach oraz otrzymane przez uczestników funduszy inwestycyjnych lub instytucji wspólnego inwestowania dochody tego funduszu lub tej instytucji, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez odkupywania jednostek uczestnictwa albo wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
  2. przychody z umorzenia udziału (akcji) lub ze zmniejszenia ich wartości,
  3. przychody z wystąpienia wspólnika ze spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
  4. przychody ze zmniejszenia udziału kapitałowego wspólnika w spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
  5. wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3,
  6. równowartość zysku osoby prawnej oraz spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przeznaczonego na podwyższenie jej kapitału zakładowego, równowartość nadwyżki bilansowej spółdzielni przeznaczonej na podwyższenie funduszu udziałowego oraz równowartość kwot przekazanych na ten kapitał (fundusz) z innych kapitałów (funduszy) takiej osoby prawnej lub spółki,
  7. dopłaty otrzymane w przypadku połączenia lub podziału spółek przez wspólników spółki przejmowanej, spółek łączonych lub dzielonych,
  8. przychody wspólnika spółki dzielonej, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie - majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
  9. zapłata, o której mowa w art. 12 ust. 4d,
  10. wartość niepodzielonych zysków w spółce oraz wartość zysku przekazanego na inne kapitały niż kapitał zakładowy w spółce przekształcanej - w przypadku przekształcenia spółki w spółkę niebędącą osobą prawną, z tym że przychód określa się na dzień przekształcenia,
  11. odsetki od udziału kapitałowego, wypłacane na rzecz wspólnika przez spółkę, o której mowa w art. 1 ust. 3,
  12. odsetki od pożyczki udzielonej osobie prawnej lub spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, jeżeli wypłata odsetek od takiej pożyczki lub ich wysokość uzależnione są od osiągnięcia zysku przez tę osobę prawną lub spółkę lub od wysokości tego zysku (pożyczka partycypacyjna),
  13. przychody uzyskane w następstwie przekształceń, łączenia lub podziałów podmiotów, w tym:
    • przychody osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przejmującej w następstwie łączenia lub podziału majątek lub część majątku innej osoby prawnej lub spółki,
    • przychody wspólnika spółki łączonej lub dzielonej,
    • przychody spółki dzielonej.



Zatem w przypadku podatników podatku dochodowego od osób prawnych podmiot wypłacający tym podatnikom należności staje się płatnikiem tego podatku wówczas, gdy należności te dotyczą tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1 ustawy o CIT.

Z przytoczonych regulacji wynika, że ustawa o CIT przewiduje w art. 26 dla osób prawnych i jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz będących przedsiębiorcami osób fizycznych dokonujących wypłat należności z tyt. wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1 obowiązki płatnika do pobrania, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych.

Wobec powyższego należy wskazać, że wydawanie nagród w programie lojalnościowym na rzecz uczestników (w przedmiotowej sprawie na rzecz Rolników – osób prawnych), nie mieści się w żadnym z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 ustawy o CIT. Tym samym na Wnioskodawcy nie spoczywa obowiązek płatnika i nie jest on zobowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od Rolników będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu udziału w programie lojalnościowym.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie części pytania nr 2, dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych w części dotyczącej obowiązków płatnika z tytułu wydawania nagród w programie lojalnościowym na rzecz Rolników – należało uznać za prawidłowe, chociaż ze względów innych niż wskazano w stanowisku Wnioskodawcy.

Nadmienia się, że w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1, 4 oraz części pytania nr 2 (w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz skutków podatkowych dla Rolników w związku z otrzymywanymi nagrodami) wydano/zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Z uwagi na fakt, że pytanie oznaczone we wniosku nr 3 jest pytaniem warunkowym, co do którego odpowiedzi Wnioskodawca oczekuje jedynie w sytuacji gdy jego stanowisko w zakresie pytania nr 2 zostanie uznane za nieprawidłowe oraz mając na uwadze, że stanowisko przyporządkowane do pytania 2 w zakresie dotyczącym podatku dochodowego od osób prawnych odnośnie obowiązków płatnika, Organ uznał za prawidłowe, bezprzedmiotowa stała się odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku nr 3 w zakresie dotyczącym podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj