Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.787.2020.1.JO
z 16 lutego 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2020 r. (data wpływu 18 grudnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości Klienta korzystających ze zwolnienia od podatku VAT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 18 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości Klienta korzystających ze zwolnienia od podatku VAT.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, ukierunkowaną zasadniczo na świadczenie usług pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości.


Wnioskodawca we wskazanych poniżej datach oraz na podstawie wskazanych poniżej umów zrealizował ze zlecającym - Klientem tj. Spółką (…) SP. z o.o. z siedzibą we (…) KRS (…), REGON (…) usługę polegającą na pośrednictwie sprzedaży nieruchomości, do których Klientowi przysługiwało prawo użytkowania wieczystego gruntów oraz prawo własności posadowionych na tych gruntach budynków i budowli.


W związku z powyższym, Wnioskodawca:

  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 3 września 2018 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą przedwstępnej umowy sprzedaży objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 22 października 2018 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 1 czerwca 2018 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą przedwstępnej umowy sprzedaży objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 28 stycznia 2019 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 2 grudnia 2019 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą końcowej umowy sprzedaży przenoszącej prawa objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 31 grudnia 2019 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem – zawartą dnia 2 grudnia 2019 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą końcowej umowy sprzedaży przenoszącej prawa objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 3 stycznia 2020 r. obejmującą kwotę prowizji.


Co należy podkreślić, wszystkie wskazane powyżej transakcje z przedwstępnych umów sprzedaży oraz umów sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności znajdujących się na tych gruntach budynków i budowli, jakie nastąpiły pomiędzy Klientem a Nabywcami do wskazanych powyżej repertoriów aktów notarialnych - korzystały ze zwolnienia przedmiotowego, ustalonego na zasadzie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług (oraz dodatkowo potwierdzonego podatkową interpretacją indywidualną: 0112-KDIL4.4012.197.2019.1.JKU, z dnia 19 czerwca 2019 r. wydaną na rzecz Klienta, tj. Spółki (…) Sp. z o.o.).

Z tytułu skutecznego wywiązania się z zawartych z Klientem umów pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości należących do Klienta, Wnioskodawca pobrał należne prowizje, których kwoty zostały opisane w wystawionych i dostarczonych przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta fakturach VAT wymienionych powyżej. Wnioskodawca w wystawianych na rzecz Klienta fakturach VAT ustalił wartość netto kwoty należności z tytułu prowizji oraz wartość należnego od tej kwoty podatku VAT w stawce 23%. Wnioskodawca wystawił zatem faktury VAT na zasadach ogólnych ustawy o podatku od towarów i usług, tj. stosując art. 29a ust. 1 tej ustawy pomimo, że sama sprzedaż praw do nieruchomości w przeprowadzonych transakcjach sprzedaży, zawieranych w formie aktów notarialnych pomiędzy Klientem tj. Spółką (…) Sp. z o.o. a Nabywcami - była przedmiotowo zwolniona z podatku VAT na zasadzie wskazanego powyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy zastosowanie przepisu art. 29a ust. 1 (dodatkowo w związku z przepisami: art. 41. ust. 1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 1, tj. stawka 23%) ustawy o podatku od towarów i usług, czyli zastosowanie zasad ogólnych w ustalaniu podatku VAT należnego w stawce 23% od pobieranych przez Wnioskodawcę prowizji za pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości jest zasadne i właściwe pomimo, że sam przedmiot umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Klientem a Nabywcami korzystał ze zwolnienia przedmiotowego z VAT na zasadzie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.


Stanowisko Wnioskodawcy:


Zastosowanie regulacji z przepisu art. 29a ust. 1 (dodatkowo w związku z przepisami: art. 41. ust.1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 1, tj. stawka 23%) ustawy o podatku od towarów i usług, czyli zastosowanie zasad ogólnych w ustalaniu podatku VAT należnego w stawce 23% od pobieranych przez Wnioskodawcę prowizji za pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości - według Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Usługa pośrednictwa świadczona przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta nie może bowiem automatycznie korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na zasadzie wskazanego powyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, które to zwolnienie obejmowało jedynie przedmiot transakcji określony w przedwstępnych umowach sprzedaży oraz w umowach sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności znajdujących się na tych gruntach budynków i budowli, jakie nastąpiły pomiędzy Klientem a Nabywcami - przeprowadzonych do wskazanych powyżej repertoriów aktów notarialnych.

Zatem, zgodnie z obowiązującymi regulacjami nie zachodzi po stronie Wnioskodawcy występującego w obrocie jako pośrednik sprzedaży nieruchomości uprawnienie do jakiegokolwiek zwolnienia podmiotowego czy też przedmiotowego z obowiązku ustalenia należnego podatku od towarów i usług, od pobieranych kwot prowizji - pomimo, że przedmiotem samego pośrednictwa były prawa przysługujące Klientowi do nieruchomości, które w ramach przeprowadzonych transakcji sprzedaży korzystały ze zwolnienia przedmiotowego od podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Na wstępie należy zaznaczyć, że niniejszą interpretację oparto na przepisach prawa podatkowego obowiązujących w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług za wynagrodzeniem na terytorium kraju.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku albo zwolnienie od podatku.


I tak, w świetle art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Na mocy art. 146aa ust. 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.


Podkreślenia wymaga, że w myśl art. 41 ust. 13 ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 23%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

Z powyższych przepisów wynika, że w przypadku, gdy ani ustawa, ani przepisy wykonawcze nie przewidują dla danego świadczenia obniżonej stawki bądź zwolnienia, należy je opodatkować według 23% stawki podatku.


Należy zaznaczyć, że jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od podatku od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ustawie, oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zrealizował z Klientem usługę polegającą na pośrednictwie sprzedaży nieruchomości, do których Klientowi przysługiwało prawo użytkowania wieczystego gruntów oraz prawo własności posadowionych na tych gruntach budynków i budowli.


Wnioskodawca:

  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 3 września 2018 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą przedwstępnej umowy sprzedaży objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 22 października 2018 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 1 czerwca 2018 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą przedwstępnej umowy sprzedaży objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 28 stycznia 2019 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem - zawartą dnia 2 grudnia 2019 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą końcowej umowy sprzedaży przenoszącej prawa objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 31 grudnia 2019 r. obejmującą kwotę prowizji,
  • zgodnie z umową o pośrednictwo sprzedaży nieruchomości z Klientem – zawartą dnia 2 grudnia 2019 r. doprowadził do zawarcia przez Klienta z Nabywcą końcowej umowy sprzedaży przenoszącej prawa objętej Rep. A nr (…), z którego to tytułu Wnioskodawca wystawił i dostarczył na rzecz Klienta fakturę VAT nr (…) z dnia 3 stycznia 2020 r. obejmującą kwotę prowizji.

Wszystkie ww. transakcje z przedwstępnych umów sprzedaży oraz umów sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności znajdujących się na tych gruntach budynków i budowli, jakie nastąpiły pomiędzy Klientem a Nabywcami do wskazanych powyżej repertoriów aktów notarialnych - korzystały ze zwolnienia przedmiotowego, ustalonego na zasadzie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Z tytułu skutecznego wywiązania się z zawartych z Klientem umów pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości należących do Klienta, Wnioskodawca pobrał należne prowizje, których kwoty zostały opisane w wystawionych i dostarczonych przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta fakturach VAT. Wnioskodawca w wystawianych na rzecz Klienta fakturach VAT ustalił wartość netto kwoty należności z tytułu prowizji oraz wartość należnego od tej kwoty podatku VAT w stawce 23%. Wnioskodawca wystawił zatem faktury VAT na zasadach ogólnych ustawy o podatku od towarów i usług, tj. stosując art. 29a ust. 1 tej ustawy pomimo, że sama sprzedaż praw do nieruchomości w przeprowadzonych transakcjach sprzedaży, zawieranych w formie aktów notarialnych pomiędzy Klientem, tj. Spółką (…) Sp. z o.o. a Nabywcami - była przedmiotowo zwolniona z podatku VAT na zasadzie wskazanego powyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest kwestia, czy zastosowanie przepisu art. 29a ust. 1 w zw. z art. 41. ust.1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt ustawy o podatku od towarów i usług, czyli zastosowanie zasad ogólnych w ustalaniu podatku VAT należnego w stawce 23% od pobieranych przez Wnioskodawcę prowizji za pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości jest właściwe pomimo, że sam przedmiot umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Klientem a Nabywcami korzystał ze zwolnienia przedmiotowego z VAT na zasadzie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Biorąc pod uwagę analizę opisu stanu sprawy oraz obowiązujące przepisy w zakresie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, że usługi pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości Klienta wykonywane przez Wnioskodawcę nie korzystają ze zwolnienie od podatku przewidzianego w przepisach art. 43 ust. pkt 10 ustawy. Jak już wyżej wskazano, zastosowanie zwolnienia od podatku, jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia. Przy czym analizowane zwolnienie w sprawie, tj. na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy ma zatem charakter stricte przedmiotowy, co oznacza, że o jego zastosowaniu decyduje charakter samej transakcji, tj. dostawy towarów przez podatnika. W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca natomiast świadczy usługi pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości należących do Klienta na rzecz Nabywców, nie zaś dokonuje dostawy towarów jakimi są nieruchomości Klienta. Zaś z okoliczności, że transakcje sprzedaży nieruchomości przez Klienta Wnioskodawcy korzystały ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy nie można wywodzić, że również usługa pośrednictwa z tytułu której Wnioskodawca otrzymał prowizję również korzysta z tego zwolnienia.


Należy również wskazać, że żaden przepis odnoszący się stawki obniżonej bądź zastosowania zwolnienia od podatku VAT nie zawiera preferencji podatkowej dla usług polegających na pośrednictwie w sprzedaży nieruchomości.


W konsekwencji przedmiotowe usługi podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 23% , zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy.


Zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2-5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.


Przepis ten odnosi się do wszystkiego, co stanowi zapłatę obejmując swym zakresem każdą formę zapłaty otrzymaną przez sprzedawcę z tytułu dostawy towarów lub wykonania usługi.


Stosownie do art. 29a ust. 6 ustawy, podstawa opodatkowania obejmuje:

  1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku;
  2. koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy.


W myśl art. 29a ust. 7, podstawa nie obejmuje kwot:

  1. stanowiących obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;
  2. udzielonych nabywcy lub usługobiorcy opustów i obniżek cen, uwzględnionych w momencie sprzedaży;
  3. otrzymanych od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot udokumentowanych wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy i ujmowanych przejściowo przez podatnika w prowadzonej przez niego ewidencji na potrzeby podatku.


Zatem podstawą opodatkowania - zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy - z tytułu świadczenia usług pośrednictwa jest kwota prowizji, jaką otrzymał Wnioskodawca od Klienta w związku z wykonaniem na jego rzecz usług pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości, pomniejszona o kwotę podatku.


Zatem, oceniając stanowisko Wnioskodawcy należało uznać je całościowo za prawidłowe.


Ponadto, należy wskazać, że kwestia ustalenia wysokości stawki podatku od towarów i usług dla dostawy towarów lub świadczenia usług od dnia 1 lipca 2020 r. może być określona wyłącznie w ramach wydania wiążącej informacji stawkowej określonej w art. 42a ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj