Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2.4011.835.2020.1.MM
z 25 lutego 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2020 r. (wpływ do tutejszego organu dnia 25 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w części dotyczącej pytania nr 1 jest prawidłowe oraz w części odnoszącej się do pytania nr 2 – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 25 listopada 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca zgodnie z ustawą z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r. poz. 586) ustala prawo do świadczeń emerytalno - rentowych i dokonuje ich wypłaty. Zgodnie z art. 25 ww. ustawy do emerytury lub renty przysługuje dodatek pielęgnacyjny i dodatek dla sierot zupełnych na zasadach i w wysokości określonej w ustawie o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2020 poz. 53 ze zm.). Do emerytur i rent przysługują również inne dodatki i świadczenia o ile zostały przyznane na podstawie odrębnych przepisów. Wnioskodawca na podstawie art. 46 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin wypłaca również świadczenia należne lecz niezrealizowane zmarłego emeryta lub rencisty uprawnionym członkom rodziny. Przepis art. 46 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że w razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia pieniężne, świadczenia należne jej do dnia śmierci przysługują z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, małżonkowi i dzieciom, a w razie ich braku - kolejno wnukom, rodzicom, dziadkom i rodzeństwu. Osoby te mają prawo do udziału w nieukończonym postępowaniu prowadzonym dalej w sprawie tych świadczeń. Natomiast ust. 2 powyższego artykułu stanowi, iż świadczenia o których mowa w ust. 1 wypłaca się:


  • małżonkowi lub dzieciom osoby, która zgłosiła wniosek, zamieszkałym z nią w dniu jej śmierci;
  • małżonkowi lub dzieciom niespełniającym warunku określonego w pkt 1 albo innym członkom rodziny, o których mowa w ust. 1, jeżeli pozostawali na utrzymaniu osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia lub osoba ta pozostawała na ich utrzymaniu.


Prawo do świadczeń ustaje w ciągu 12 miesięcy od dnia śmierci osoby, której świadczenia te przysługiwały, chyba że osoba, o której mowa w ust. 1, wystąpi z wnioskiem o dalsze prowadzenie postępowania.


Wnioskodawca zgodnie z art. 43 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r., poz.586) wypłaca miesięcznie w dniu ustalonym jako termin wypłaty, emerytury i renty wraz z dodatkami, zasiłkami i świadczeniami pieniężnymi, o których mowa w art. 25 ustawy:


  1. na wniosek osoby uprawnionej na jej rachunek w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej;
  2. do rąk osoby uprawnionej za pośrednictwem;


    1. operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 1041);
    2. innych osób prawnych upoważnionych do prowadzenia działalności w zakresie doręczania świadczeń.


Świadczenie, które nie zostało skutecznie doręczone w danym miesiącu ze względu na śmierć adresata podlega zwrotowi do organu emerytalnego. Zwrócona kwota stanowi należne niezrealizowane świadczenie wypłacane przez Biuro uprawnionym członkom rodziny na podstawie złożonego wniosku. Kwota zwrócona jest kwotą netto lub kwotą netto wraz z przysługującymi dodatkami.

Wnioskodawca wypłacone należne świadczenie emerytalno - rentowe za dany miesiąc uwzględnia w PIT-11 świadczeniobiorcy zmarłego w trakcie miesiąca z uwzględnieniem potrąconej zaliczki na podatek dochodowy oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne bez dodatków i świadczeń zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ustawy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy należy potrącać podatek od wszystkich świadczeń i dodatków w przypadku wypłaty świadczeń niezrealizowanych po zmarłych emerytach i rencistach uprawnionym członkom rodziny, gdy oprócz emerytury i renty wypłaca się dodatki i świadczenia zwolnione z podatku dla zmarłego świadczeniobiorcy takie jak: dodatek pielęgnacyjny, ryczałt energetyczny dla kombatantów, dodatek kompensacyjny, dodatek kombatancki oraz dodatek za tajne nauczanie, dodatek dla sierot zupełnych, rentę przyznaną na podstawie odrębnych przepisów o zaopatrzeniu emerytalnym inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin, świadczenie pieniężne przysługujące osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach przez III Rzeszę i ZSRR, świadczenia i dodatki przysługujące weteranom działań poza granicami państwa?
  2. Czy w przypadku wypłaty świadczeń niezrealizowanych zwróconych w kwocie netto lub kwocie netto wraz z przysługującymi dodatkami, które nie zostały skutecznie doręczone w danym miesiącu ze względu na śmierć adresata, należy potrącić podatek od wszystkich świadczeń mając na względzie, że wnioskodawca wypłacając świadczenie emerytalno - rentowe za dany miesiąc od zrealizowanej wypłaty potrąca zaliczkę na podatek dochodowy i składkę na ubezpieczenie społeczne, który uwzględnia w PIT-11 zmarłego w trakcie miesiąca bez dodatków i świadczeń, które są zwolnione z podatku z mocy prawa na podstawie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy – w zakresie pytania nr 1 – należy pobrać podatek od wszystkich wypłacanych świadczeń zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz sporządzić informację stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W zakresie pytania nr 2 Wnioskodawca uważa, że należy pobrać podatek od wszystkich wypłacanych świadczeń w kwocie netto lub kwocie netto wraz z przysługującymi dodatkami zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz sporządzić informację stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe w części dotyczącej pytania nr 1 oraz jest nieprawidłowe- w części odnoszącej się do pytania nr 2.


Zgodnie z generalną zasadą powszechności opodatkowania, wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca zgodnie z ustawą z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r. poz. 586) ustala prawo do świadczeń emerytalno - rentowych i dokonuje ich wypłaty. Zgodnie z art. 25 ww. ustawy do emerytury lub renty przysługuje dodatek pielęgnacyjny i dodatek dla sierot zupełnych na zasadach i w wysokości określonej w ustawie o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2020 poz. 53 ze zm.). Do emerytur i rent przysługują również inne dodatki i świadczenia o ile zostały przyznane na podstawie odrębnych przepisów. Wnioskodawca na podstawie art. 46 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin wypłaca również świadczenia należne lecz niezrealizowane zmarłego emeryta lub rencisty uprawnionym członkom rodziny. Przepis art. 46 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że w razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia pieniężne, świadczenia należne jej do dnia śmierci przysługują z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, małżonkowi i dzieciom, a w razie ich braku - kolejno wnukom, rodzicom, dziadkom i rodzeństwu. Osoby te mają prawo do udziału w nieukończonym postępowaniu prowadzonym dalej w sprawie tych świadczeń. Natomiast ust. 2 powyższego artykułu stanowi, iż świadczenia o których mowa w ust. 1 wypłaca się:


  • małżonkowi lub dzieciom osoby, która zgłosiła wniosek, zamieszkałym z nią w dniu jej śmierci;
  • małżonkowi lub dzieciom niespełniającym warunku określonego w pkt 1 albo innym członkom rodziny, o których mowa w ust. 1, jeżeli pozostawali na utrzymaniu osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia lub osoba ta pozostawała na ich utrzymaniu.


Prawo do świadczeń ustaje w ciągu 12 miesięcy od dnia śmierci osoby, której świadczenia te przysługiwały, chyba że osoba, o której mowa w ust. 1, wystąpi z wnioskiem o dalsze prowadzenie postępowania.


Wnioskodawca zgodnie z art. 43 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r., poz.586) wypłaca miesięcznie w dniu ustalonym jako termin wypłaty, emerytury i renty wraz z dodatkami, zasiłkami i świadczeniami pieniężnymi, o których mowa w art. 25 ustawy:


  1. na wniosek osoby uprawnionej na jej rachunek w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej;
  2. do rąk osoby uprawnionej za pośrednictwem;


    1. operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 1041);
    2. innych osób prawnych upoważnionych do prowadzenia działalności w zakresie doręczania świadczeń.


Świadczenie, które nie zostało skutecznie doręczone w danym miesiącu ze względu na śmierć adresata podlega zwrotowi do organu emerytalnego. Zwrócona kwota stanowi należne niezrealizowane świadczenie wypłacane przez Biuro uprawnionym członkom rodziny na podstawie złożonego wniosku. Kwota zwrócona jest kwotą netto lub kwotą netto wraz z przysługującymi dodatkami.

Wnioskodawca wypłacone należne świadczenie emerytalno - rentowe za dany miesiąc uwzględnia w PIT-11 świadczeniobiorcy zmarłego w trakcie miesiąca z uwzględnieniem potrąconej zaliczki na podatek dochodowy oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne bez dodatków i świadczeń zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ustawy.


Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe wskazać należy, że zgodnie z art. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r., poz. 586 z późn. zm.) w ramach zaopatrzenia emerytalnego przysługują na zasadach określonych w ustawie


  1. świadczenia pieniężne:


    1. emerytura wojskowa,
    2. wojskowa renta inwalidzka,
    3. wojskowa renta rodzinna,
    4. dodatki do emerytury lub renty,
    5. zasiłek pogrzebowy;


  2. inne świadczenia i uprawnienia:


    1. świadczenia lecznicze,
    2. świadczenia socjalne,
    3. prawo do umieszczenia w domu emeryta wojskowego.


Stosownie do art. 25 ust. 1 ww. ustawy do emerytury lub renty przysługuje dodatek pielęgnacyjny i dodatek dla sierot zupełnych na zasadach i w wysokości określonych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.


Dodatki oraz zasiłki i świadczenia pieniężne inne niż wymienione w ust. 1 przysługują do emerytury lub renty, o ile zostały przyznane na podstawie odrębnych przepisów (art. 25 ust. 2 ww. ustawy).


Przepis art. 46 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że w razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia pieniężne, świadczenia należne jej do dnia śmierci przysługują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, małżonkowi i dzieciom, a w razie ich braku - kolejno: wnukom, rodzicom, dziadkom i rodzeństwu. Osoby te mają prawo do udziału w nieukończonym postępowaniu prowadzonym dalej w sprawie tych świadczeń.


Z kolei ust. 2 powyższego artykułu stanowi, iż świadczenia, o których mowa w ust. 1, wypłaca się:


  1. małżonkowi lub dzieciom osoby, która zgłosiła wniosek, zamieszkałym z nią w dniu jej śmierci;
  2. małżonkowi lub dzieciom niespełniającym warunku określonego w pkt 1 albo innym członkom rodziny, o których mowa w ust. 1, jeżeli pozostawali na utrzymaniu osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia, lub osoba ta pozostawała na ich utrzymaniu.


W myśl natomiast art. 46 ust. 3 ww. ustawy prawo do świadczeń określonych w ust. 1 ustaje w ciągu 12 miesięcy od dnia śmierci osoby, której świadczenia te przysługiwały, chyba że osoba, o której mowa w ust. 1, wystąpi z wnioskiem o dalsze prowadzenie postępowania.


Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Zgodnie z art. 18 ww. ustawy za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw.

Zacytowany przepis nie podaje normatywnej definicji przychodów z praw majątkowych i nie stanowi katalogu zamkniętego, na co wskazuje zawarte w nim wyrażenie „w szczególności”. Tą kategorią został objęty każdy przychód osiągnięty przez podatnika w związku z posiadaniem przez niego praw o charakterze majątkowym.


Z przepisu art. 41 ust. 1 ww. ustawy wynika, że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.


Przepis art. 42 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.


Natomiast w myśl art. 42 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru.


W świetle powyżej wskazanego przepisu art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wypłacone uprawnionym członkom rodziny świadczenie niezrealizowane po zmarłym emerycie lub renciście wojskowym, obejmujące wypłatę należności, do których uprawniony był zmarły, a które nie zostały mu wypłacone przed śmiercią, stanowi dla tych członków rodziny przychód z praw majątkowych. Przy czym ww. świadczenia wypłacane uprawnionym członkom rodziny nie korzystają ze zwolnień przewidzianych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ osoby, którym wypłacone zostaną świadczenia po zmarłym emerycie lub renciście wojskowym uzyskują przychody już nie z dodatków i świadczeń, które im nie przysługują, ale z wypłacenia dodatków i świadczeń do których uprawniony był zmarły emeryt lub rencista, a które przez niego nie zostały pobrane. Osoba pobierająca świadczenie zmarłego emeryta lub rencisty realizuje zatem nie prawo do wskazanych we wniosku świadczeń, ale prawo do wypłaty tych świadczeń przysługujące innej osobie. Oznacza to, że wypłacone uprawnionym członkom rodziny już nie jako dodatki i świadczenia lecz jako świadczenia niezrealizowane po zmarłym emerycie lub renciście wojskowym, obejmujące wypłatę należności, do których uprawniony był zmarły emeryt lub rencista, a które nie zostały mu wypłacone przed śmiercią nie korzystają ze zwolnień przedmiotowych, określonych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec powyższego, w wypadku wypłaty świadczeń niezrealizowanych po zmarłych emerytach lub rencistach uprawnionym członkom rodzin, w tym z tytułu: emerytury lub renty oraz świadczeń, które u zmarłego świadczeniobiorcy podlegałyby zwolnieniom przedmiotowym, (takich jak: dodatek pielęgnacyjny, ryczałt energetyczny dla kombatantów, dodatek kompensacyjny, dodatek kombatancki oraz dodatek za tajne nauczanie, dodatek dla sierot zupełnych, renta przyznana na podstawie odrębnych przepisów o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin, świadczenie pieniężne przysługujące osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz: osadzonym w obozach przez III Rzeszę i ZSRR, świadczenia i dodatki przysługujące weteranom działań poza granicami państwa) Wnioskodawca obowiązany będzie do poboru zaliczki na podatek zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Na Wnioskodawcy będzie również ciążył obowiązek sporządzenia dla osób uprawnionych do wypłaty ww. świadczeń informacji PIT-11 stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Analogicznie należy postąpić przy wypłacie na rzecz osób uprawnionych niezrealizowanych świadczeń emerytalno-rentowych wraz ze świadczeniami dodatkowymi, które zostały przekazane do wypłaty emerytowi/renciście lecz ze względu na jego śmierć nie zostały mu doręczone. Wartość ww. świadczeń nie będzie zatem stanowiła dla zmarłego emeryta/rencisty przychodu, wobec powyższego wartości świadczenia emerytalnego, nie należy wykazywać w informacji PIT-11 wystawionej na zmarłego, będzie to bowiem przychód z praw majątkowych osoby uprawnionej. Natomiast od wartości wypłaconego osobie uprawnionej świadczenia w kwocie brutto wraz z przysługującymi dodatkami Wnioskodawca będzie zobowiązany naliczyć zaliczkę na podatek dochodowy.


W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe w części dotyczącej pytania nr 1 oraz nieprawidłowe w części odnoszącej się do pytania nr 2.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj