Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-1.4012.41.2021.2.KW
z 8 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2021 r. (data wpływu 26 stycznia 2021 r.), uzupełnionym pismem Strony z dnia 2 marca 2021 r. (data wpływu 2 marca 2021 r.) na wezwanie Organu z dnia 15 lutego 2021 r. (skutecznie doręczone w dniu 22 lutego 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od nakładów poniesionych w ramach realizacji projektu: „(…)” - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 26 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.


Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 marca 2021 r. (data wpływu 2 marca 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 15 lutego 2021 r. (skutecznie doręczone 22 lutego 2021 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Fundacja pozyskała środki z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Dzięki temu możliwa będzie realizacja operacji pt. „(…)”.

Projekt zostanie zrealizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, objętego Programem w zakresie 4.6 Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej. Wsparcie finansowe przyznane przez Urząd Marszałkowski Województwa wynosi … zł.

W ramach niniejszego projektu powstanie ogólnorozwojowa ścieżka zdrowia wyposażona w urządzenia koordynacyjne, powstaną miejsca postojowe dla rowerów, a także zostanie zmodernizowane oświetlenie i piłkochwyty. Realizacja operacji będzie polegała na realizacji prac w trzech obszarach tj. roboty ziemne i przygotowawcze wraz z nawierzchnią, roboty montażowe, roboty elektryczne.


Poniżej skrócone zakresy prac w każdym obszarze:

  1. Roboty ziemne i przygotowawcze wraz z nawierzchnią:
    1. wykonanie ręczne wykopów pod fundamenty urządzeń sprawnościowych i urządzeń siłowni plenerowej oraz pozostałych elementów małej architektury,
    2. wykonanie wykopów pod nawierzchnię bezpieczną z piasku i wykonanie nawierzchni bezpiecznej,
    3. wykonanie wykopów pod nawierzchnią utwardzoną z kostki betonowej i wykonanie jej wraz z podbudową,
    4. wywóz pozostałej ziemi z wykopów i wyrównanie terenu,
    5. fundamentowanie urządzeń ścieżki zdrowia,
    6. fundamentowanie pozostałych elementów małej architektury.
  2. Roboty montażowe:
    1. montaż piłkochwytów o wysokości 6 m – 122 mb.,
    2. montaż ławek parkowych 6 szt.,
    3. montaż urządzeń ścieżki zdrowia tj.:

      • drabinka/poręcze; wymiary szer. 113cm x dł. 150 cm x wys. 200 cm strefa bezpieczeństwa 450 cm x 376 cm, maksymalne obciążenie 150 kg, elementy stalowe, zabezpieczenie antykorozyjne - cynkowe, montowane na stopie betonowej, przeznaczone dla dzieci powyżej 140 cm wzrostu, przeznaczone dla jednej osoby, wykonane w oparciu o normy PN-EN 16630,
      • tablica z regulaminem; zgodność z normą PN-EN 1176-1 : 2017-12, dł. i szer. 50 cm x 5 cm wysokość 180 cm, wysokość swobodnego upadku 0 cm, strefa bezpieczeństwa 350 cm x 305 cm, brak maksymalnej liczby osób, dopuszczalne obciążenie 0 kg przedział wiekowy - brak, kolor do ustalenia na etapie składania zamówienia, profil okrągły 42,4 mm ocynk kolor, treść w formie graficznej i pitogramów, śruby ocynkowane klasy 5.6 - 8.8, śruby pochowane w klapsach plastikowych,
      • biegacz; zgodne z normą PN-EN 16630:2015, dł. i szer. 57 cm x 98 cm wys. 144 cm wys. swobodnego upadku 25cm, strefa bezpieczeństwa 398 cm x 370 cm, max ilość osób 1, dopuszczalne obciążenie 150 kg, przedział wiekowy od 14 lat lub 140 cm wzrostu, konstrukcja wykonana z elementów stalowych, o przekrojach od 88,9 mm do 42,4 mm spawanych i skręcanych śrubami, elementy konstrukcji ocynkowane oraz malowane proszkowo z podkładem na dowolny kolor palety RAL, śruby ocynkowane lub nierdzewne klasy 5.6- 8.8, łożyska bezobsługowe, podstopnice wykonane z antypoślizgowej płyty HDPE lub ze stali nierdzewnej, urządzenie fundamentowane,
      • twister/wahadło; wykonane w oparciu o normy PN-EN 16630, elementy stalowe, zabezpieczenie antykorozyjne - cynkowe, powierzchnia pokryta lakierem proszkowym, urządzenie montowane na stopie betonowej maksymalne obciążenie 150 kg przeznaczone dla dzieci i osób dorosłych powyżej 140 cm wzrostu, przeznaczone dla jednej osoby, strefa bezpieczeństwa 364 cm x 473 cm, wymiary urządzenia szer. 64 cm x dł. 173 cm x wys. 200 cm,
      • drabinka pozioma; zgodność z normą PN-EN 1176-1:2017-12. dł. x szer. 212 cm x 80 cm wys. 193 cm, wys. swobodnego upadku 193 cm, strefa bezpieczeństwa 598 cm x 466 cm, max ilość osób 1, dopuszczalne obciążenie 150 kg, przedział wiekowy 3-15 lat, profil kwadratowy 6 cm x 6 cm ocynkowane (podkład cynkowy) i malowane proszkowo na dowolny kolor, śruby klasy 5.6 – 8.8 pochowane w kapslach,
      • kółka akrobatyczne; urządzenie zgodne z normą PN-EN 1178:1-2017-12. dł. x szer. 210 cm x 80 cm, wys. 180 cm, wys. swobodnego upadku 180 cm, strefa bezpieczeństwa 590 cm x 340 cm, maksymalna liczba osób 1, dopuszczalne obciążenie 150 kg, przedział wiekowy 3-15 lat, profil kwadratowy 6 cm x 6 cm ocynkowane (podkład cynkowy) i malowane proszkowo śruby klasy 5.6- 8.8 pochowane w kapslach,
      • balans; zgodność z normą PN-EN 1178:1 - 2017-12 dł. x szer. 620 cm x 250 cm, wys. od 15 cm do 55 cm, wys. swobodnego upadku od 15 cm do 55 cm, strefa bezpieczeństwa 920 cm x 660 cm, max. ilość osób 4, dopuszczalne obciążenie 150 kg przedział wiekowy 3-15 lat, profil kwadratowy 6 cm x 6 cm ocynkowane (podkład cynkowy) i malowane proszkowo śruby klasy 5.6 x 8.8 pochowane w kapslach, podest HDPE,
      • równowaga; zgodność z normą PN - EN 1176:1-2017-12. dł. x szer. 186 cm x 60 cm,
        wys. 130 cm, wys. swobodnego upadku 90 cm, strefa bezpieczeństwa 486 cm x 360 cm, max. ilość osób 1, dopuszczalne obciążenie 150 kg, przedział wiekowy 3-15 lat, profil kwadratowy 6 cm x 6 cm ocynkowane (podkład cynkowy) i malowane proszkowo na dowolny kolor, śruby klasy 5.6 x 8.8 pochowane w kapslach,
      • stojak na rowery 6 szt.; zgodność z normą PN-EN 1178:1-2017-12, dł. x szer. 265 cm x 45 cm, wys. od ziemi 35 cm, brak wys. swobodnego upadku, strefa bezpieczeństwa – nie dotyczy, max. ilość osób - nie dotyczy, dopuszczalne obciążenie b.o. przedział wiekowy b.o., kolor do ustalenia na etapie składana zamówienia, rura o śr. 33,7 mm oraz 27 mm, ocynkowana i malowana proszkowo podwójnie, śruby ocynkowane klasy 5.6 – 8.8, urządzenie na stałe przytwierdzone do gruntu,
      • kosz na śmieci 5 szt.; dł. x szer. 48 cm x 40 cm, wys. pojemnika 67 cm, wys. 125 cm pojemność 35 l, brak wys. swobodnego upadku, brak strefy bezpieczeństwa, brak dopuszczalnego obciążenia, przedział wiekowy b.o., kolor do ustalenia na etapie składania zamówienia, ocynkowany i malowany proszkowo podwójnie, wkład z blachy ocynkowanej, śruby ocynkowane klasy 5.6 x 8.8, instalowany bezpośrednio w gruncie przy pomocy betonowych fundamentów na głębokość 40 cm, produkowany zgodnie z wytycznym PN-8-03207:2002.

  3. Prace elektryczne:
    1. demontaż istniejących opraw oświetleniowych,
    2. wymiana przewodów w słupach,
    3. montaż nowych opraw oświetleniowych opartych na źródle światła LED,
    4. pomiar natężenia oświetlenia na płycie boiska.


W piśmie uzupełniającym wnioskodawca wskazał, że Fundacja figuruje w rejestrze VAT jako podatnik zwolniony. Podmiot nie wykonuje czynności opodatkowanych zarejestrowanych do VAT od których należny jest podatek od towarów i usług.


Fundacja jako Wnioskodawca będzie używał towary nabywane w ramach realizacji ww. projektu do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług tj. do bezpłatnego udostępniania zmodernizowanego obiektu dla lokalnej społeczności.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy w związku z realizacją operacji pt. „(…)” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem w zakresie 4.6 Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, Fundacji przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług służących do ww. projektu zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), tym samym czy dla Fundacji podatek VAT będzie kosztem kwalifikowalnym czy niekwalifikowalnym z prawem do odliczenia podatku VAT naliczonego, a następnie z wystąpieniem o jego zwrot?


Stanowisko Wnioskodawcy:


W związku z realizacją operacji pt. „(…)” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem w zakresie 4.6 Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, wszystkie zakupione przez Fundację towary i usługi objęte ww. działaniem nie będą służyły czynnościom opodatkowanym czy komercyjnym. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej i figuruje w rejestrze VAT jako podatnik zwolniony.


Fundacja nie wykonuje również czynności wymienionych art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Fundacja nie jest również płatnikiem podatku VAT w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarowi usług.


W związku z tym warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione. Dodatkowo realizując projekt Fundacja nie osiągnie z tytułu realizacji operacji żadnych dochodów, a więc będą to czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizacja projektu będzie służyła wykonywaniu czynności zwolnionych z opodatkowania. Jednostce udzielającej, przyznającej wsparcie zostało złożone oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT tj. o braku możliwości odzyskania uiszczonego podatku VAT za zakupione towary i usługi podczas realizacji operacji. Celem niniejszego wniosku o interpretację indywidualną jest potwierdzenie kwalifikowalności bądź niekwalifkowalności podatku VAT należnego za zakupione towary i usługi podczas realizacji operacji co będzie rzutowało na sposób rozliczenia projektu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy - kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.


Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku VAT oraz gdy towary i usługiz których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności
opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


Na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy - nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.


Jak zaś stanowi ust. 4 ww. artykułu, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Podkreślić należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza, według art. 15 ust. 2 ustawy, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Z opisu sprawy wynika, że Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej i figuruje w rejestrze VAT jako podatnik zwolniony.


Fundacja uzyskała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na realizację projektu „(…)”.


W ramach niniejszego projektu powstanie ogólnorozwojowa ścieżka zdrowia wyposażona w urządzenia koordynacyjne, powstaną miejsca postojowe dla rowerów, a także zostanie zmodernizowane oświetlenie i piłkochwyty.


Realizacja operacji będzie polegała na wykonaniu prac w trzech obszarach tj. roboty ziemne i przygotowawcze wraz z nawierzchnią, roboty montażowe oraz roboty elektryczne.


Fundacja jako Wnioskodawca będzie używał towary nabywane w ramach realizacji ww. projektu do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług tj. do bezpłatnego udostępniania zmodernizowanego obiektu dla lokalnej społeczności.


Wnioskodawca ma wątpliwości, czy Fundacji będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.


Z uwagi na powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku od towarów i usług do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.


W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostały spełnione.


Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca figuruje w rejestrze podatników VAT jako podatnik zwolniony. Towary i usługi nabyte w ramach realizacji opisanego projektu wykorzystane będą do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Fundacja będzie bezpłatnie udostępniała zmodernizowany obiekt lokalnej społeczności.

Zatem Fundacja nie będzie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „(…)”.


Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwać zwrot podatku naliczonego na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.


Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Ponadto tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytań) Wnioskodawcy. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem –nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności kwestii kwalifikowalności podatku od towarów i usług.

Należy nadmienić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj