Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-244/11-2/DS
z 16 stycznia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPB1/415-244/11-2/DS
Data
2012.01.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z innych źródeł


Słowa kluczowe
budżet państwa
finansowanie
obowiązek płatnika
świadczenia rzeczowe
Unia Europejska (Wspólnota Europejska)
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej


Istota interpretacji
Czy cała wartość ww. nagród rzeczowych współfinansowanych ze środków przeznaczonych na realizację Programu Operacyjnego „…”, wręczonych dzieciom biorącym udział w konkursie plastycznym i fotograficznym zorganizowanym przez Wnioskodawcę jako Instytucję Wdrażającą, w ramach akcji promocyjno-informacyjnej, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), i czy w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki, o których mowa w art. 42a powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?



Wniosek ORD-IN 141 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 października 2011 r. (data wpływu 18 października 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia informacji o wysokości przychodów z tytułu wypłaty świadczeń rzeczowych, współfinansowanych ze środków budżetu państwa w ramach rządowych programów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia informacji o wysokości przychodów z tytułu wypłaty świadczeń rzeczowych, współfinansowanych ze środków budżetu państwa w ramach rządowych programów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej mają osobowość prawną, zostały utworzone i prowadzą działalność w zakresie udzielania pożyczek, dotacji i dopłat na realizację inwestycji i innych zadań ekologicznych, na podstawie przepisów art. 400 i następnych ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.).

Fundusze, w związku z prowadzoną działalnością, która nie jest działalnością gospodarczą, nie podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego, ani do innego rejestru.

Wnioskodawca, na podstawie Porozumienia z dnia 25 czerwca 2007 r., zawartego z Ministrem Środowiska w sprawie realizacji Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, dla osi priorytetowych: I - Gospodarka wodno-ściekowa i II - Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi (projekty o wartości poniżej. mln euro), jest Instytucją Wdrażającą. Na podstawie Aneksu Nr 1, zawartego w dniu 28 maja 2008 r., do ww. Porozumienia, na Instytucję Wdrażającą nałożono między innymi obowiązki w zakresie informacji i promocji, które są realizowane zgodnie z planem działań informacyjnych i promocyjnych na dany rok kalendarzowy (art. 1 pkt 9 Aneksu Nr 1).

W przyjętym na 2011 r. Rocznym Planie Działań Informacyjnych i Promocyjnych Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, zaplanowano przeprowadzenie jednego konkursu plastycznego oraz konkursu fotograficznego.

Wnioskodawca - Instytucja Wdrażająca, działając w oparciu o przyjęty przez Ministerstwo Środowiska – Instytucję Pośredniczącą, ww. Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych na 2011 r., zorganizował konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych, i fotograficzny dla gimnazjalistów - ze szkół z gmin z terenu województwa ….., realizujących zadania dofinansowywane z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, pod nazwą „...”, i ufundował ze środków Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” (w 85%) i środków własnych (15%) dla tych dzieci, nagrody rzeczowe w postaci tabletów, aparatów cyfrowych i ramek cyfrowych. Łączna wartość nagród rzeczowych wyniosła …….. zł brutto. Instytucja Pośrednicząca - Ministerstwo Środowiska - na podstawie wniosku o płatność, zwróci Instytucji Wdrażającej - Wnioskodawcy 85% wartości brutto ww. kwoty.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Czy cała wartość ww. nagród rzeczowych współfinansowanych ze środków przeznaczonych na realizację Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, tj. komputerów, aparatów fotograficznych, ramek cyfrowych, wręczonych dzieciom biorącym udział w konkursie plastycznym i fotograficznym zorganizowanym przez Wnioskodawcę jako Instytucję Wdrażającą, w ramach akcji promocyjno-informacyjnej w gminach z terenu województwa ….., realizujących zadania dofinansowywane w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), i czy w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki, o których mowa w art. 42a powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnieniu z opodatkowania podlega wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

W ocenie Wnioskodawcy, cała wartość nagród rzeczowych współfinansowanych ze środków rządowego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, w ramach akcji promocyjno-informacyjnej, na terenie gmin realizujących zadania dofinansowywane ze środków tego programu, jest zwolniona z opodatkowania na podstawie ww. przepisu. Analizowany przepis uzależnia zwolnienie wartości świadczeń rzeczowych od ich finansowania lub współfinansowania między innymi w ramach rządowych programów, do których należy Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy jako Instytucji Wdrażającej, nie ciążą także obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 2 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Stosownie natomiast do treści art. 11 ust. 2a ww. ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
  4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ust. 1 ww. ustawy. W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, iż definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty, co nie wyklucza zaliczenia do tej kategorii również innych przychodów niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, iż przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:

  • nieodpłatne świadczenie, bądź
  • świadczenie częściowo odpłatne, bądź
  • świadczenie rzeczowe (w naturze),
  • świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,
  • otrzymanie świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.

Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko” jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 (Narodowej Strategii Spójności), który został zatwierdzony przez Komisję Europejską decyzją z dnia 7 grudnia 2007 r. W ramach Programu realizowanych jest 15 priorytetów, w tym:

  1. Gospodarka wodno-ściekowa i
  2. Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.

Zgodnie z art. 25 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 ze zm.), Instytucją Zarządzającą ww. Programem jest minister właściwy ds. rozwoju regionalnego, który przekazał realizację części swoich zadań Instytucjom Pośredniczącym, tj. ministrom właściwym. Ministerstwo Środowiska jest instytucją odpowiedzialną za wdrożenie między innymi priorytetów I i II.

Na mocy porozumień, Instytucje Pośredniczące przekazały część swoich obowiązków Instytucjom Wdrażającym, mającym odpowiednie kompetencje, doświadczenie oraz zasoby kadrowe. Rolę instytucji wdrażającej może pełnić instytucja, której kompetencje w danym zakresie wynikają z właściwych regulacji prawnych lub ewentualnie statutu, należąca do sektora finansów publicznych lub z racji swoich zadań, właściwa dla realizacji takiej funkcji.

W ramach Priorytetu I i II, Instytucją Wdrażającą, której Minister Środowiska przekazał część swoich kompetencji został Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

W myśl art. 17 ust. 3 ww. ustawy, sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). W myśl art. 5 ust. 3 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b), tj.:

  1. programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31 lipca 2006 r., str. 1),
  2. programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 9 listopada 2006 r., str. 1).

Zgodnie z art. 117 cyt. ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym, w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 powołanej wyżej ustawy o finansach publicznych, mogą być przeznaczone na:

  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe,
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  3. dotacje celowe dla beneficjentów,
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca będący Instytucją Wdrażającą, na mocy Porozumienia z Ministrem Środowiska – Instytucją Pośredniczącą, realizuje Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko” (POIiŚ). Na mocy Aneksu Nr 1 do ww. Porozumienia, na Instytucję Wdrażającą nałożono obowiązki w zakresie informacji i promocji, które zostały określone i przyjęte w Rocznym Planie Działań Informacyjnych i Promocyjnych POIiŚ. Na 2011 r. zaplanowano przeprowadzenie jednego konkursu plastycznego oraz konkursu fotograficznego.

Wnioskodawca zorganizował ww. konkurs i ufundował ze środków POIiŚ (w 85%) i środków własnych (15%), nagrody rzeczowe, których łączna wartość wyniosła ….. zł brutto. Instytucja Pośrednicząca, którą jest Ministerstwo Środowiska, na podstawie wniosku o płatność, zrefunduje Wnioskodawcy 85% wartości brutto ww. kwoty.

Jak wyżej wskazano, Instytucją Zarządzająca Programem jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. Zatem działania promocyjno-informacyjne (konkurs plastyczny i fotograficzny), zrealizowany został w ramach programu rządowego.

W związku z powyższym, świadczenie rzeczowe w postaci nagrody, które otrzymał podatnik w związku z udziałem w powyższym konkursie, zorganizowanym przez Instytucję Wdrażającą, w ramach akcji promocyjno-informacyjnej, jest współfinansowane ze środków budżetu państwa, w ramach rządowego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Wartość tego świadczenia, na mocy art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca nie jest zobowiązany do sporządzenia rocznych informacji o wysokości przychodu dla osób, które otrzymały nagrody rzeczowe w związku z udziałem w konkursie zorganizowanym przez Instytucję Wdrażającą, współfinansowanych ze środków budżetu państwa, w ramach programu rządowego.

Ponadto nadmienia się, że wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych do wniosku ORD-IN dokumentów, jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj