Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.71.2021.1.MW
z 17 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2021 r. (data wpływu 4 lutego 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: „…” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: „…”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wojewódzki Szpital … zrealizował w okresie od 01.04.2010 r. do 06.12.2013 r., na podstawie zawartej umowy nr … z dnia 31 sierpnia 2010 r., projekt pn. „…” w ramach Osi Priorytetowej 2 – „Turystyka”, działania 2.1 – „Wzrost potencjału turystycznego”, poddziałania 2.1.2 – „Infrastruktura uzdrowiskowa” Regionalnego Programu Operacyjnego … na lata 2007-2013. We wniosku Szpital wykazał jako wydatki kwalifikowalne następujące kategorie wydatków: studium wykonalności, dokumentacja techniczna, nadzór inwestorski i autorski, roboty budowlane (drogowe, ziemne, elektryczne, instalacyjne) oraz maszyny i urządzenia (urządzenia rekreacyjno-lecznicze i pozostałe), promocja i audyt zewnętrzny. W kategoriach tych wykazał również podatek VAT jako wydatek kwalifikowalny. Wykazał również wydatki niekwalifikowalne w następujących kategoriach: roboty budowlane (drogowe, ziemne, elektryczne, instalacyjne) oraz wodociągi i kanalizacja.

W wyniku realizacji projektu nastąpiło zagospodarowanie zespołu parkowego Szpitala z przeznaczeniem na funkcję uzdrowiskową poprzez budowę infrastruktury rekreacyjnej, sportowej, rehabilitacyjnej i leczniczej w następujący sposób:

  • wybudowano ścieżki zdrowia i trasy leczenia spacerowego do tlenoterapii, pełniące również funkcje inhalatoriów na otwartej przestrzeni wraz z ich wyposażeniem;
  • wybudowano "Tor przeszkód" dla osób niepełnosprawnych i o obniżonej sprawności. Ścieżka z ciągiem różnych nawierzchni: grys, kostka brukowa, płyty kamienne, "polbruk", powierzchnia gładka, piasek, ziemia, schody oporęczowane o różnej wysokości stopni. Poszczególne elementy składowe nawierzchni o długości około 5 m, poszczególne odcinki schodów dwustronnych o zawartości 6 stopni wejścia i 6 stopni zejścia (3 typy wysokości stopni);
  • wybudowano parki kinezyterapeutyczne pełniące również funkcję "…", składające się z części tzw. stref użytkowania dla dzieci w różnych grupach wiekowych z odpowiednim do ich możliwości sprzętem (zjeżdżalnie, huśtawki i balanse, przeploty, drabiny, karuzele, kiwaki, piaskownice, gry interaktywne, linaria, ścianka wspinaczkowa o zmiennym kącie, zjeżdżalnie typu "rura", równoważnie, skarpa wspinaczkowa wyposażona w linę poręczową), wyłożone bezpieczną nawierzchnią przeciwdziałającą negatywnym skutkom upadków. Każda część parku kinezyterapeutycznego będzie opisana na tablicy informacyjnej i będzie posiadała ogólnodostępny regulamin zatwierdzony przez lekarza specjalistę rehabilitacji medycznej. Park kinezyterapeutyczny A - dla osób w przedziale wiekowym 12-16 lat i więcej. Park kinezyterapeutyczny B - dla dzieci średnich, w wieku 7-12 lat. Park kinezyterapeutyczny C - dla dzieci młodszych, w wieku 3-7 lat. Park kinezyterapeutyczny D - teren wypoczynku aktywnego i biernego dla dzieci i ich opiekunów (wyposażenie w ławeczki i krzewy ozdobne). Teren wokół urządzeń i pod nimi, jak i ciągi pomiędzy poszczególnymi częściami parku kinezyterapeutycznego, wykonano z nawierzchni elastycznej "przyjazne podłoże" (specjalna nawierzchnia do pokrywania miejsc o zwiększonym ryzyku upadku);
  • zbudowano rekreacyjne boiska małe oraz boisko służące do gier zespołowych i zręcznościowo-zwinnościowych (np. zbijak). Nawierzchnia boisk i placów zabaw wykonana została w technologii nawierzchni bezpiecznej, amortyzującej upadki i dostosowana indywidualnie do każdej z wydzielonych powierzchni. Zapewnia to jednocześnie komfort osobom poruszającym się na wózkach;
  • zbudowano parking (postój krótkookresowy na ok. 100 miejsc) wraz z ciągami pieszo-jezdnymi;
  • wykonano remont istniejącego budynku na cele zaplecza dla infrastruktury rekreacyjnej i leczniczej;
  • wybudowano, odtworzono i urządzono tereny zielone i skwery. Rekonstrukcja terenów zielonych polegała przede wszystkim na odtworzeniu przedwojennego parku;
  • zbudowano kanalizację deszczową i wodociągową. Wodociąg z rur ciśnieniowych z PCV I PE w układzie zamkniętym pierścieniowym, mają za zadanie doprowadzenie wody do instalacji nawadniającej rośliny i służą do zmywania powierzchni rekreacyjnych i sportowych. Kanalizacja deszczowa te wody odprowadza poprzez separator do istniejących rowów;
  • wybudowano basen uzdrowiskowy (tylko brodzenie) wraz z fontanną wspomagającą integrację sensoryczną;
  • wybudowano dwa zadaszone (niezabudowane altany) i odkryte miejsca wypoczynku;
  • zbudowano ogrodzenie ażurowe całego terenu pełniącego funkcje uzdrowiskowe;
  • wykonano oświetlenie i monitoring terenu. Oświetlenie ścieżek rekreacyjnych oraz placów zabaw. Instalacja monitoringu obejmuje newralgiczne fragmenty terenów takie jak: boiska, place zabaw, część ścieżek, tor przeszkód dla niepełnosprawnych i parking;
  • zainstalowano tablice zewnętrzne zawierające ogólnodostępne regulaminy korzystania z urządzeń zatwierdzonych przez lekarza specjalistę rehabilitacji medycznej;
  • przygotowano (odtworzono) na odpowiednio ukształtowanej skarpie miejsca do helioterapii lub inhalacji na otwartej przestrzeni (w zależności od pory dnia i roku).

Szpital jest biernym podatnikiem VAT (zwolnionym).

Cele i zadania statutowe Szpitala:

  1. Celem Szpitala jest prowadzenie działalności leczniczej obejmującej stacjonarne i całodobowe oraz ambulatoryjne świadczenia zdrowotne dla dzieci i młodzieży do lat 25, w szczególności w zakresie rehabilitacji leczniczej i alergologii.
  2. Szpital może udzielać również świadczeń zdrowotnych osobom dorosłym. Szczegółowe rodzaje działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych określa regulamin organizacyjny Szpitala.
  3. Szpital prowadzi działania z zakresu promocji zdrowia, to jest działania umożliwiające poszczególnym osobom i społeczności zwiększenie kontroli nad czynnikami warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, promowanie zdrowego stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu.
  4. Szpital realizuje zadania dydaktyczne i badawcze w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia oraz uczestniczy w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny.
  5. Szpital realizuje zadania z zakresu obronności i bezpieczeństwa publicznego na podstawie odrębnych przepisów.
  6. Szpital może prowadzić wydzieloną działalność inną niż działalność lecznicza, w zakresie sprzedaży posiłków oraz w zakresie najmu, dzierżawy, udostępniania w innej formie posiadanego majątku, przy czym oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Szpitala może nastąpić na zasadach określonych przez podmiot tworzący.

W przeważającym zakresie Szpital wykonuje usługi w zakresie opieki medycznej, które na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług są zwolnione od podatku VAT. Do 31.01.2017 r. były przypadki występowania naliczenia podatku VAT, na przykład: w ramach swojej działalności wydzierżawia odpłatnie pomieszczenia, nieznaczną część nieruchomości gruntowej, zgodnie z zasadami gospodarowania mieniem ruchomym ustalonymi przez podmiot, który go utworzył, sprzedaje wyżywienie (pracownikom Szpitala, opiekunom pacjentów, itp.) i pobiera dopłaty do pobytu opiekuna w oddzielnej Sali chorych z wyposażeniem, itp. Zatem dokonuje sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej.

Zgodnie z art. 90 ust. 2-9 ustawy, Szpital ustalił za rok 2010, 2011 i 2012 proporcję w wysokości 3% w celu częściowego odliczenia podatku. Jednak zakończona inwestycja nie była związana ze sprzedażą opodatkowaną. Po zakończeniu Projektu prawo korzystania przysługuje wszystkim, zarówno pacjentom Szpitala, jak i osobom spoza (charakter otwarty). Szpital nie pobiera żadnych opłat. Od 01.02.2017 Szpital jest biernym podatnikiem VAT zwolnionym na podstawie art. 113 ust. 1.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

W związku z powyższym czy Wojewódzki Szpital … ma możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie zrealizowanego Projektu?

Zdaniem Wnioskodawcy, Szpital nie może odzyskać podatku VAT w zakresie zrealizowanego projektu pn. „…”.

Szpital do 31.01.2017 r. był czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, składającym deklaracje VAT-7. Dokonywał sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej.

Od 01.02.2017 r. nadal Szpital jest podatnikiem VAT biernym (zwolnionym).

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług, zwolnione są od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Szpital nie może skorzystać z prawa do odliczenia podatku, gdyż uzyskane w ramach Projektu zagospodarowanie zespołu parkowego nie jest wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Od 01.02.2017 r. Szpital korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 oraz z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy).

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zrealizował w okresie od 01.04.2010 r. do 06.12.2013 r. na podstawie zawartej umowy nr … z dnia 31 sierpnia 2010 r. projekt pn. „…”. W wyniku realizacji projektu nastąpiło zagospodarowanie zespołu parkowego Szpitala z przeznaczeniem na funkcję uzdrowiskową poprzez budowę infrastruktury rekreacyjnej, sportowej, rehabilitacyjnej i leczniczej. Od 01.02.2017 Szpital jest biernym podatnikiem VAT zwolnionym na podstawie art. 113 ust. 1.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją przedmiotowego projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby podmiot chcący skorzystać z odliczenia podatku w trybie tego przepisu był czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT oraz aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca w opisie sprawy – zakończona inwestycja nie była związana ze sprzedażą opodatkowaną, od 1 lutego 2017 r. Szpital korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 oraz z art. 113 ust. 1 ustawy . Zatem, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. Projektu. Z uwagi na powyższe Wnioskodawcy nie przysługuje również zwrot podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowego działania Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub sług (Dz. U. z 2021 r., poz. 80). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Zainteresowany nie spełnia tych warunków, nie ma zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizacji projektu pn.: „…”.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ jako element stanu faktycznego przyjął wskazaną przez Wnioskodawcę okoliczność, że „zakończona inwestycja nie była związana ze sprzedażą opodatkowaną”. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Ponadto, należy wskazać, że kwestia ustalenia wysokości stawki podatku od towarów i usług dla dostawy towarów lub świadczenia usług od dnia 1 lipca 2020 r. może być określona w ramach wydania wiążącej informacji stawkowej określonej w art. 42a ustawy.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem Organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj