Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-2.4011.1026.2020.2.MP
z 19 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2020 r. (data wpływu 10 grudnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 lutego 2021 r. (data wpływu 1 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2020 r. wpłynął do Organu podatkowego wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 16 lutego 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.1026.2020.1.MP, wezwano Wnioskodawczynię, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Ww. wezwanie zostało wysłane w dniu 16 lutego 2021 r. i doręczone w dniu 22 lutego 2021 r.

Wnioskodawczyni uzupełniła wniosek pismem z dnia 25 lutego 2021 r. (data nadania 26 lutego 2021 r., data wpływu 1 marca 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Szkoła średnia, w której Wnioskodawczyni pracuje, podpisała umowę o powierzenie grantu w ramach Projektu „…”. Projekt ten realizowano na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu grantowego w Ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 nr …/19, na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej w Ramach II. Osi Priorytetowej:…, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Środki finansowe zostały wypłacone zgodnie z harmonogramem transz dla autorów i redaktorów programów nauczania (specjalistów merytorycznych i redaktorów technicznych). Środki finansowe zostały wypłacone na prywatne konto Wnioskodawczyni, ponieważ Wnioskodawczyni była autorem i redaktorem w tym projekcie, a środki te były właśnie przeznaczone dla autorów i redaktorów pracujących w tym projekcie (grancie). Następnie połowę kwoty Wnioskodawczyni przelała na prywatne konto drugiego autora i redaktora.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że wniosek dotyczy 2020 r. Wnioskodawczyni środki finansowe otrzymała w listopadzie 2020 r. (I transza), na podstawie umowy o powierzenie grantu. Umowa została zawarta w lipcu 2020 r. Środki finansowe zostały wypłacone zgodnie z umową o powierzenie grantu. W załączniku 1 do umowy podano, że środki finansowe przeznaczone będą dla autorów i redaktorów merytorycznych projektu (Załącznik 1 do umowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy). Umowa o powierzenie grantu w ramach Projektu „…”. Projekt ten realizowano na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu grantowego w Ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 nr … /19 na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej w Ramach II. Osi Priorytetowej… współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wnioskodawczyni jest zatrudniona w szkole średniej, która podpisała umowę o podpisanie grantu na podstawie umowy o pracę. Środki finansowe zostały wypłacone przez firmę … z siedzibą w ... Umowa o powierzenie grantu została zawarta pomiędzy szkołą, w której Wnioskodawczyni jest zatrudniona, a firmą ... z siedzibą w ... Środki finansowe, o których mowa, stanowiły na podstawie treści w niej zawartych oraz Załącznika 1 do tej umowy (Harmonogram rzeczowo-finansowy) wynagrodzenie autorów i redaktorów merytorycznych (Wnioskodawczyni wraz z koleżanką były autorami i redaktorami technicznymi). Grantodawca nie wymagał podania numeru konta szkoły, mogło to być konto jednego z autorów. Ze względu na to, że środki finansowe przeznaczone były (zgodnie z Załącznikiem 1 umowy dla autorów i redaktorów, Wnioskodawczyni zawarła z koleżanką umowę, że przekaże na jej konto połowę otrzymanych środków finansowych, koleżanka była wraz z Wnioskodawczynią autorem i redaktorem merytorycznym). Fizycznie - szkoła podpisała umowę o powierzenie grantu, ale to Wnioskodawczyni i Jej koleżanka były autorami i redaktorami merytorycznymi - ich obowiązki wynikały z treści Załącznika 1 do umowy, gdzie jest podane, że to one mają otrzymać środki finansowe za napisane programy nauczania dla kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych w danych zawodach - kwalifikacjach (kwalifikacje … kształcenia zawodowego). Środki finansowe pochodzą ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Środki finansowe, które Wnioskodawczyni otrzymała, pochodzą ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Celem ww. programu grantowego było napisanie programów nauczania KKZ w zawodach wymienionych wcześniej. Wnioskodawczyni jako autor napisała wraz z koleżanką te programy, a potem sprawdzały ich zgodność z Podstawą Programową Kształcenia w zawodach. Wnioskodawczyni realizowała cel ww. programów bezpośrednio. Wnioskodawczyni z koleżanką zawarła umowę, że połowę środków otrzymanych przekaże na jej konto. Wnioskodawczyni połowę środków finansowych przelała niezwłocznie po ich otrzymaniu od grantodawcy, tj. w listopadzie 2020 r. Wnioskodawczyni w związku z uczestnictwem w projekcie grantowym nie jest/była zobowiązana do rozliczenia się z otrzymanych środków finansowych. Ww. środki pochodziły ze środków pomocy bezzwrotnej Unii Europejskiej, zostały przekazane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielenia środków bezzwrotnej pomocy (w tym przypadku ...). Realizacja programu grantowego polegała na napisaniu programów nauczania KKZ i KUZ w danych kwalifikacjach. Zadanie to Wnioskodawczyni wykonała z koleżanką, samodzielnie. Potwierdzeniem są wyżej wymienione programy nauczania. Programy te należało wdrożyć w szkole, w której Wnioskodawczyni pracuje, co też zostało zrealizowane. Środki finansowe, których wniosek dotyczy nie zostały uzyskane w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu przepisu art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.). Środki finansowe Wnioskodawczyni otrzymała w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy otrzymane przez Wnioskodawczynię środki finansowe są zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.)?

Zdaniem Wnioskodawczyni (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku), zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (art. 2 pkt 5 ww. ustawy).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłami przychodów są inne źródła.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, że szkoła średnia, w której Wnioskodawczyni pracuje, podpisała umowę o powierzenie grantu w ramach Projektu „…”. Projekt ten realizowano na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu grantowego w Ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, nr …/19, na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej w Ramach II. Osi Priorytetowej:…, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Umowa o powierzenie grantu została zawarta pomiędzy szkołą, w której Wnioskodawczyni jest zatrudniona, a firmą … z siedzibą w ... Umowa została zawarta w lipcu 2020 r. W załączniku 1 do umowy podano, że środki finansowe przeznaczone będą dla autorów i redaktorów merytorycznych projektu (Załącznik 1 do umowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy). Środki finansowe zostały wypłacone zgodnie z harmonogramem transz dla autorów i redaktorów programów nauczania (specjalistów merytorycznych i redaktorów technicznych). Szkoła podpisała umowę o powierzenie grantu, ale to m.in. Wnioskodawczyni była autorem i redaktorem merytorycznym, a Jej obowiązki wynikały z treści Załącznika 1 do umowy, tj. środki finansowe za napisane programy nauczania dla kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych w danych zawodach - kwalifikacjach (kwalifikacje … kształcenia zawodowego). Realizacja programu grantowego polegała na napisaniu programów nauczania dla kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych w danych zawodach - kwalifikacjach. Celem ww. programu grantowego było napisanie programów nauczania w wymienionych zawodach. Wnioskodawczyni jako autor napisała ww. programy, a potem sprawdzała ich zgodność z Podstawą Programową Kształcenia w zawodach. Zadanie to wykonała m.in. Wnioskodawczyni, potwierdzeniem są wymienione programy nauczania. Wnioskodawczyni realizowała cel ww. programów bezpośrednio. Programy te należało wdrożyć w szkole, w której Wnioskodawczyni pracuje (na podstawie umowy o pracę), co też zostało zrealizowane. Środki finansowe zostały wypłacone zgodnie z umową o powierzenie grantu. Środki finansowe pochodzą ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Środki finansowe, których wniosek dotyczy nie zostały przez Nią uzyskane w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu przepisu art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Zwolnienie przedmiotowe o którym mowa w tym przepisie obejmuje środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich. W przypadku tej regulacji, zwolnienie ma zastosowanie do całości wypłaconych środków pieniężnych.

W myśl art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi, są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Uwzględniając powyższe, do środków europejskich zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (w tym Europejskiego Funduszu Społecznego) jako wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

Jednocześnie wskazać należy, że dla zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wymagane jest, aby środki finansowe były otrzymywane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu. Przez uczestników projektu, o których mowa w powołanym wyżej przepisie, należy natomiast rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Ponadto, użyte w powyższym przepisie pojęcie „z udziałem środków europejskich” należy rozumieć jako współfinansowanie pomocy z tych środków.

W omawianym przepisie ustawodawca wskazał, że wolne od podatku są „środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu”. Z ww. przepisu wynika zatem, że przedmiotowym zwolnieniem nie są objęte wszystkie świadczenia jakie otrzymuje uczestnik projektu (np. świadczenia nieodpłatne, świadczenia częściowo odpłatne oraz świadczenia rzeczowe), a wyłącznie świadczenia finansowe, czyli pieniężne.

Wobec powyższego zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Natomiast użyte w powyższym przepisie pojęcie „z udziałem środków europejskich” należy rozumieć, jako finansowanie lub współfinansowanie pomocy z tych środków.

W rozpatrywanej sprawie, fundusze na Projekt „…” pochodzą ze środków europejskich, o których mowa w przepisie statuującym rozpatrywane zwolnienie przedmiotowe. Natomiast Wnioskodawczyni, jako uczestnik projektu jest ostatecznie osobą, której faktycznie udzielana jest pomoc w ramach Projektu.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny i przedstawiony stan prawny, należy stwierdzić, że środki finansowe, które Wnioskodawczyni otrzymała jako uczestnik projektu finansowanego ze środków europejskich, tj. z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego, stanowią przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 oraz art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie, wartość ww. środków pieniężnych jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zaznaczyć należy, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie kwestia będąca przedmiotem pytania ostatecznie sformułowanego w uzupełnieniu wniosku, tj. dotycząca możliwości objęcia zwolnieniem na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych środków finansowych otrzymanych przez Wnioskodawczynię. Natomiast w niniejszej interpretacji, Organ nie odniósł się do kwestii przekazania przez Wnioskodawczynię części środków finansowych innej osobie, z uwagi na nieobjęcie tego zagadnienia sformułowanym pytaniem i stanowiskiem w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawczynię.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Podkreślić należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność. Ponadto wskazać należy, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym, niniejsza interpretacja jest wiążąca dla Wnioskodawczyni jako osoby występującej z wnioskiem, nie wywiera natomiast skutku prawnego dla innych osób.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Nadmienić należy, że stosownie do treści art. 14f § 2b pkt 3 ustawy Ordynacja podatkowa, opłata za wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej podlega zwrotowi wyłącznie w przypadku: uiszczenia jej w kwocie wyższej od należnej – w odpowiedniej części.

W związku z tym, Organ podatkowy wskazuje, że opłata od wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w wysokości 40 zł, stanowiąca część opłaty uiszczonej w łącznej kwocie 80 zł na konto Krajowej Informacji Skarbowej, stanowi opłatę nienależną i zostanie zwrócona na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego, w terminie określonym w art. 14f § 2a ustawy Ordynacja podatkowa.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj