Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-1.4010.19.2021.1.EJ
z 19 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 stycznia 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem e-PUAP w tym samym dniu), uzupełnionym 20 stycznia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy planowane połączenie Spółki przejmującej ze Spółkami przejmowanymi spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy planowane połączenie Spółki przejmującej ze Spółkami przejmowanymi spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych. Wniosek został uzupełniony 20 stycznia 2021 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej: „Spółka przejmująca”) jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Wnioskodawca jest członkiem grupy kapitałowej podmiotów zależnych od spółdzielni A z siedzibą w (…) (dalej: „Spółdzielnia”, łącznie jako: „Grupa”). „Grupa” działa w branży włókienniczej i tekstylnej. W obecnej chwili specjalizuje się w wysoko zaawansowanych tkaninach ochronnych (…). Ponadto posiada znaczący udział w rynku tekstyliów domowych, segmentu gastronomiczno - hotelarskiego oraz bawełnianych tkanin odzieżowych. Celem działalności jest dostarczenie najwyższej jakości tkanin dla odbiorców w poszczególnych segmentach rynku. Budowanie przewagi konkurencyjnej w tej branży jest możliwe między innymi dzięki odpowiedniemu zorganizowaniu współpracy w ramach Grupy. Branża, w której działają spółki z Grupy jest bardzo konkurencyjna, chodzi tu przede wszystkim o konkurencję z Dalekiego Wschodu. Obecnie rynek jest rynkiem klienta, zasadnicze znaczenie ma cena produktu tym bardziej ważna jest racjonalizacja kosztów wytworzenia produktów jak i prowadzenia całej działalności. W skład grupy wchodzą również B Spółka Akcyjna z siedzibą w (…) (dalej: „B”), Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością C z siedzibą w (…) (dalej: „C”) oraz D Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w (…) (dalej: „D”). Wnioskodawca działa w roli zarówno producenta o rozbudowanych funkcjach i ryzykach jak i dystrybutora towarów własnej produkcji. Wnioskodawca pozyskuje surowce i materiały do produkcji we własnym zakresie oraz odpowiada za cały proces produkcyjny. Jest także właścicielem technologii, patentów, znaków towarowych czy know-how. Wnioskodawca obecnie zleca wykonanie usługi produkcyjnej do C. Zajmuje się sprzedażą i dystrybucją gotowych wyrobów oraz marketingiem i promocją, pozyskiwaniem klientów oraz obsługą posprzedażową. Wnioskodawca ponosi również pełne ryzyko rynkowe. Oprócz tego prowadzi działalność administracyjno-zarządczą nieruchomościami własnymi jak i majątkiem ruchomym. Wnioskodawca nie posiada do rozliczenia straty z lat ubiegłych. B w chwili obecnej prowadzi w niewielkim stopniu działalność operacyjną.

Na dzień złożenia wniosku do rozliczenia pozostała strata z lat ubiegłych:

  • z działalności pozostałej w kwocie: 143 668,67 zł,
  • z działalności kapitałowe w kwocie: 142 465,92 zł.

C jest producentem prostym i wykonuje produkcję na zlecenie Wnioskodawcy, który pozostaje właścicielem prawnym surowców zaangażowanych w procesie produkcyjnym. Około 10% produkcji C sprzedaje do podmiotów niepowiązanych. C zatrudnia pracowników produkcyjnych, dzierżawi nieruchomości, w tym hale produkcyjne oraz część maszyn i urządzeń od Wnioskodawcy. C posiada dwa wydziały: tkalnię w (…) i wykończalnię w (…). C nie posiada do rozliczenia straty z lat ubiegłych. Wnioskodawca jest jedynym akcjonariuszem w B oraz udziałowcem w C. B oraz C nie posiadają udziałów ani akcji w podmiotach zależnych. Obecna struktura własnościowa grupy kapitałowej jest efektem uwarunkowań historycznych związanych z rolą poszczególnych podmiotów w grupie. Aktualnie struktura nie odpowiada celom biznesowym całej Grupy (niektóre podmioty w zasadzie nie prowadzą działalności operacyjnej, a działalność innych jest dublowana) i rozważana jest jej zmiana. Planowana jest reorganizacja grupy, która ma na celu przede wszystkim optymalne wykorzystanie aktywów posiadanych przez poszczególne spółki, ograniczenie kosztów funkcjonowania - co jest szczególnie istotne w okresie niepewnej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią koronawiursa - a także ułatwienie zarządzania poszczególnymi podmiotami oraz liniami biznesowymi w całej Grupie. W szczególności planowane jest pozbawienie bytu prawnego wybranych podmiotów, których istnienie jako odrębnych jednostek nie jest konieczne do prawidłowego prowadzenia działalności operacyjnej i pociąga za sobą dodatkowe koszty funkcjonowania. W związku z powyższym, obecnie planowane jest połączenie Wnioskodawcy ze spółkami: B oraz C w ramach tzw. „łączenia się przez przejęcie” (dalej zwane „przejęcie” lub „połączenie”), na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. kodeks spółek handlowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 505 z późn. zm.; dalej zwana „ksh”), tj. Wnioskodawca przejmie B oraz C (dalej łącznie: „Spółki przejmowane”). Planowane połączenie zostanie dokonane bez podwyższania kapitału zakładowego Wnioskodawcy. Połączenie będzie skutkowało przeniesieniem całego majątku Spółek przejmowanych na Spółkę przejmującą i wstąpieniem przez Wnioskodawcę w ogół praw i obowiązków Spółek przejmowanych, a w konsekwencji „wchłonięcie” Spółek przejmowanych przez Wnioskodawcę i rozwiązanie ich bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy planowane połączenie Spółki przejmującej ze Spółkami przejmowanymi spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych?

Zdaniem Wnioskodawcy, planowane połączenie Spółki przejmującej ze Spółkami przejmowanymi nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy żadnego przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych. Dostępne sposoby łączenia się spółek zostały uregulowane w art. 492 § 1 ksh, który wskazuje, że połączenie może być dokonane albo przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie), albo przez zawiązanie spółki kapitałowej, na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek za udziały lub akcje nowej spółki (łączenie się przez zawiązanie nowej spółki). Wnioskodawca planuje przejąć Spółki przejmowane w ramach „łączenia się przez przejęcie”. W związku z przekształceniem, łączeniem czy podziałem spółek, powstaje tzw. przychód z zysków kapitałowych, o którym mowa w art. 7b ust. 1 lit. m ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. 2020, poz.1406 z późn. zm., dalej: „ustawa o PDOP”) przychody z zysków kapitałowych uważa się przychody uzyskane w następstwie przekształceń, łączenia lub podziałów podmiotów, w tym: przychody osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przejmującej w następstwie łączenia lub podziału majątek lub część majątku innej osoby prawnej lub spółki, przychody wspólnika spółki łączonej lub dzielonej, przychody spółki dzielonej. Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 8c ustawy o PDOP przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, jest w szczególności ustalona na dzień łączenia lub podziału wartość majątku spółki przejmowanej lub dzielonej otrzymanego przez spółkę przejmującą lub nowo zawiązaną. Jednakże, do przychodów nie zalicza się wartości majątku spółki przejmowanej lub dzielonej, odpowiadającej procentowemu udziałowi spółki przejmującej w kapitale zakładowym spółki przejmowanej lub dzielonej, określonemu na ostatni dzień poprzedzający dzień łączenia lub podziału, otrzymanego przez spółkę przejmującą posiadającą w kapitale zakładowym spółki przejmowanej lub dzielonej udział w wysokości nie mniejszej niż 10%, o czym mowa w art. 12 ust. 4 pkt 3f ustawy o PDOP. Przepis art. 12 ust. 4 pkt 3f ustawy o PDOP ma zastosowanie wyłącznie do spółek będących podatnikami wymienionymi w przepisie art. 12 ust. 15 ustawy o PDOP, a więc m.in. do podatników, mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegających obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (art. 3 ust. 1 ustawy o PDOP), którzy przejmują majątek innych spółek mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych są, zgodnie z art. 1 i 1a ustawy o PDOP:

  • osoby prawne;
  • spółki kapitałowe w organizacji;
  • jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 1 i 3 ustawy o PDOP;
  • spółki komandytowe i spółki komandytowo-akcyjne mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • niektóre spółki jawne;
  • spółki niemające osobowości prawnej mające siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania;
  • podatkowe grupy kapitałowe, po spełnieniu warunków określonych w art. 1a ust. 2 ustawy o PDOP. „Spółką” w rozumieniu art. 4a pkt 21 ustawy o PDOP jest:
    • spółka posiadającą osobowość prawną, w tym także spółka zawiązana na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz. Urz. WE L 294 z 10.11.2001, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 4, str. 251);
    • spółka kapitałowa w organizacji;
    • spółka komandytowa oraz komandytowo-akcyjna, a także niektóre spółki jawne mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    • spółka niemająca osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.


Oprócz pojęcia „spółki”, w ustawie o PDOP zostało również zdefiniowane pojęcie „spółki niebędącej osobową prawną”, którą jest spółka inna niż określona w art. 4a pkt 21 ustawy o PDOP. Co istotne, neutralność podatkowa połączenia (brak przychodu dla spółki przejmującej) ma miejsce jedynie w przypadku, kiedy jest respektowana klauzula ekonomicznego uzasadnienia transakcji ujęta w art. 12 ust. 14 ustawy o PDOP: „Jeżeli połączenie spółek, podział spółek, wymiana udziałów lub wniesienie wkładu niepieniężnego nie zostały przeprowadzone z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, dla celów ust. 13 domniemywa się, że głównym lub jednym z głównych celów tych czynności jest uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania.” Art. 12 ust. 13 ustawie o PDOP porusza natomiast zagadnienie tzw. małej klauzuli przeciwko unikania opodatkowania konstytuując, że „Przepisów ust. 4 pkt 3e, 3f, 12 i pkt 25 lit. b oraz ust. 4d nie stosuje się w przypadkach, gdy głównym lub jednym z głównych celów połączenia spółek, podziału spółek, wymiany udziałów lub wniesienia wkładu niepieniężnego jest uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania.” Powyższe przepisy wprowadzają istotne kryteria, których spełnienie jest niezbędne aby po stronie spółki przejmującej nie powstał przychód z tytułu przejęcia spółki przejmowanej:

  1. spółka przejmująca jest objęta obowiązkiem podatkowym w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o PDOP, czyli ze względu na posiadanie siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych od całych swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania;
  2. spółka przejmowana ma siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  3. spółka przejmująca i spółka przejmowana są spółkami w rozumieniu art. 4a pkt 21 lit. a, b lub c ustawy o PDOP, czyli:
    • spółką posiadającą osobowość prawną, którymi są spółki kapitałowe zgodnie z art. 4 § 1 pkt 2 ksh są to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna,
    • tzw. spółką europejską,
    • spółką kapitałową w organizacji, lub
    • spółką komandytowa, spółką komandytowo-akcyjna, a także niektórymi spółkami jawnymi mającymi siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  4. udział spółki przejmującej w kapitale zakładowym spółki przejmowanej na dzień poprzedzający dzień połączenia jest niemniejszy niż 10%;
  5. połączenie jest dokonywane z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, tj. nie ma na celu uniknięcia lub uchylenia się od opodatkowania.

Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny, zestawiając go z wymienionymi kryteriami, należy stwierdzić, iż ze względu na to, że:

  1. Wnioskodawca, czyli Spółka przejmująca ma siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, co przesądza o jej statusie podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, odprowadzającym podatek od całych swoich dochodów, bez względu na miejsce ich uzyskania;
  2. Spółki przejmowane mają siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  3. zarówno Spółka przejmująca, jak i Spółki przejmowane, są spółkami akcyjnymi lub spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością, a więc spółkami w rozumieniu art. 4a pkt 21 lit. a ustawy o PDOP;
  4. udział Wnioskodawcy w kapitale zakładowym Spółek przejmowanych wynosi 100% i będzie tyle wynosił na ostatni dzień poprzedzający dzień łączenia;
  5. połączenie jest zdaniem Wnioskodawcy dokonywane z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych i biznesowych oraz nie ma na celu uniknięcia lub uchylenia się od opodatkowania, ponieważ jest transakcją racjonalną podyktowaną przede wszystkim celem gospodarczym.

W szczególności strata podatkowa jednej z przejmowanych spółek, tj. Spółka akcyjna nie będzie możliwa do wykorzystania przez Wnioskodawcę, który od kilku lat wykazuje dochód podatkowy i płaci podatek. Jednocześnie aktywa spółek przejmowanych będą przejmowane zgodnie zasadą kontynuacji co nie spowoduje zwiększenia kosztów podatkowych po połączeniu. Dzięki połączeniu nastąpi uporządkowanie struktury organizacyjnej oraz dojdzie do zwiększenia jej transparentności i wydajności. Połączenie spółek wyeliminuje znaczną ilość dokumentów księgowych, obniży koszty obsługi księgowej, ułatwi i zmniejszy koszty konsolidacji sprawozdań finansowych Grupy oraz badania sprawozdań przez biegłego rewidenta, obniży koszty funkcjonowania organów spółki - zarządów i rady nadzorczej. Dodatkowo połączenie obniży koszty dematerializacji akcji w spółce akcyjnej, usprawni obieg dokumentów.


W ocenie Wnioskodawcy planowane połączenie pozwoli w szczególności na:

  • optymalne wykorzystanie aktywów poszczególnych podmiotów;
  • ograniczenie kosztów funkcjonowania Grupy poprzez obniżenie: o kosztów pracy przede wszystkim pracowników administracyjnych; o kosztów pośrednich; o kosztów zarządzania; o kosztów finansowania; o kosztów usług produkcyjnych; - co jest szczególnie istotne w okresie niepewnej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią koronawiursa,
  • ułatwienie zarządzania poszczególnymi podmiotami oraz liniami biznesowymi w całej Grupie;
  • zwiększenie możliwości finansowania zewnętrznego nowych projektów;
  • poprawę wyniku finansowego w tym skonsolidowanego;
  • zwiększenie zaufania kontrahentów;
  • ujednolicenie wewnętrznych procedur;
  • uzyskanie efektu skali i synergii;
  • maksymalizację wartości firmy;
  • zmniejszenie stanu zapasów poprzez uproszczenie (częściowe wyeliminowanie) zarządzania przepływami surowców pomiędzy podmiotami, co obniży koszty finansowania zapasów oraz koszty ich magazynowania;
  • zwiększenie konkurencyjności co umożliwi zwiększenie przychodów;
  • zwiększenie kontroli nad procesem produkcji co zwiększy bezpieczeństwo źródła przychodów i dochodów.

Zadaniem Wnioskodawcy, należy stwierdzić, że połączenie Spółek przejmowanych z Wnioskodawcą w ramach przejęcia, nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy żadnego przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie organ interpretacyjny zauważa, że okoliczność, iż połączenie dokonywane jest z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, związanych z synergią kosztową spółek wchodzących w skład jednej grupy kapitałowej została przyjęta jako element stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Jednakże zbadanie przesłanek i celów dokonywanego połączenia spółek jest w pełni możliwe dopiero w ramach ewentualnego postępowania kontrolnego lub podatkowego. Tym samym stwierdzenie, że przedstawione przez Wnioskodawcę w zdarzeniu przyszłym połączenie, zostanie przeprowadzone z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, a jego głównym bądź jednym z głównych celów nie jest uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania, nie może podlegać ocenie tut. organu interpretacyjnego, w trybie i na zasadach przewidzianych dla instytucji interpretacji indywidualnej.

Zauważyć przy tym należy, że uregulowane w art. 14b-14h Ordynacji podatkowej, postępowanie w sprawie wydawania interpretacji indywidualnych jest postępowaniem odrębnym od postępowania podatkowego czy kontrolnego, w ramach których prowadzone jest postępowanie dowodowe. Regulacje ww. ustawy nie przewidują prowadzenia postępowania dowodowego w sprawach o interpretację przepisów prawa podatkowego.

Należy jednocześnie wskazać, że to podatnik stosując przepis art. 12 ust. 4 pkt 3f ustawy o PDOP, będzie zobowiązany do wskazania dowodów, że połączenie spółek zostało przeprowadzone z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, nie zaś w celu uniknięcia lub uchylenia się od opodatkowania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawców i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidulana wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w ..., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz.U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj