Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-2.4012.27.2021.2.AW
z 23 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2021 r. (data wpływu 22 stycznia 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 stycznia 2021 r. (data wpływu 16 marca 2021 r.) oraz z dnia 17 marca 2021 r. (data wpływu 17 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wykonaniem usług w ramach projektu pn. „(…)” – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 22 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wykonaniem usług w ramach projektu pn. „(…)”. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 stycznia 2021 r. o prawidłowy podpis Wnioskodawcy oraz pismem z dnia 17 marca 2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca realizuje projekt pn. „(…)”. Projekt dofinansowany jest w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Zadanie koncentruje się na stworzeniu atrakcyjnej, kompleksowej, bezpiecznej oraz ogólnodostępnej bazy rekreacyjno-turystycznej, przeznaczonej dla mieszkańców Gminy Miasto oraz osób przybywających tu czasowo. Rozbudowa miejskiej infrastruktury w ww. zakresie pozwoli na podejmowanie nowych inicjatyw aktywizujących lokalną społeczność, a w szczególności osoby zagrożone wykluczeniem społecznym.


Operacja realizowana jest na terenie następujących obszarów:

  1. Teren – działka nr 1 zostanie doposażona w następujące produkty rozmieszone w kilku lokalizacjach:
    • zakup i montaż na stojaku obok obiektu Amfiteatru 1 szt. defibrylatora AED;
    • wykonanie 1 kompletu tablic informacyjnych (1 komplet – 3 sztuki), o tematyce historyczno-turystycznej;
    • utworzenie bazy ratowniczo-medycznej, w skład której wchodził będzie zakup sprzętu ratowniczo-medycznego niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania miejsca wyznaczonego do kąpieli nad jeziorem wraz ze specjalnym krzesłem/siedziskiem dla ratownika oraz masztem składanym, przytwierdzone fundamentem do podłoża oraz zakup łódki ratowniczej z kompletem wioseł, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania miejsca wyznaczonego do kąpieli nad jeziorem;
    • wykonanie i posadowienie 2 szt. drewnianych przebieralni plażowych;
    • zakup i montaż 1 szt. ogólnodostępnej samoobsługowej stacji naprawy rowerów;
    • wykonanie profesjonalnego stanowiska do grillowania – grill betonowy, drewniany stół, 2 drewniane ławki, kosz na śmieci;
    • wykonanie zadaszonego kąciku rekreacyjnego dla rodzin z dziećmi – zadaszona wiata, 2 drewniane stoły dla dzieci i dorosłych, 2 komplety ławek dla dzieci i dorosłych, kosz na śmieci.
  2. Teren Wnioskodawcy i parku wokół Wnioskodawcy – działka nr 2 zostanie doposażona w następujące produkty rozmieszone w kilku lokalizacjach:
    • zakup i montaż na stojaku obok obiektu Wnioskodawcy 1 szt. defibrylatora AED;
    • wykonanie 1 kompletu tablic informacyjnych (1 komplet – 3 sztuki), o tematyce historyczno-turystycznej;
    • zakup 1 kompletu (25 szt.) – drewnianych siedzisk (leżaków), przytwierdzonych do podłoża, które mogą być wykorzystywane podczas imprez plenerowych;
    • zakup i montaż 1 szt. ogólnodostępnej samoobsługowej stacji naprawy rowerów;
    • wykonanie profesjonalnego stanowiska do grillowania – grill betonowy, drewniany stół, 2 drewniane ławki, kosz na śmieci;
    • wykonanie zadaszonego kąciku rekreacyjnego dla rodzin z dziećmi – zadaszona wiata, 2 drewniane stoły dla dzieci i dorosłych, 2 komplety ławek dla dzieci i dorosłych, kosz na śmieci.

Wartość projektu wynosi: 75.878,41 zł, Kwota dofinansowania wynosi: (…) zł, Wkład własny: dotacja od Organizatora Wnioskodawcy.

Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury powołaną przez organizatora Gminę Miasto, prowadzi działalność na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej; jako instytucja kultury został wpisany do rejestru instytucji kultury pod pozycją pierwszą. Posiada numer Regon. Podstawowy rodzaj działalności – Działalność obiektów kulturalnych PKD 9004 Z. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, nie podlega centralizacji podatkiem VAT. Wnioskodawca jest odrębnym od Gminy Miasta podatnikiem podatku VAT. Prowadzi działalności na obszarze działek objętych realizowanym projektem tj.:

  • działce nr 2, na której zlokalizowany jest budynek Wnioskodawcy oraz przylegający do niego park. Właścicielem działki jest Gmina Miasto, która na mocy decyzji z dnia 7 kwietnia 1994 r. oddała ten teren do bezpłatnego użytkowania na czas nieoznaczony przez Wnioskodawcę;
  • działce nr 1, obejmującej część terenu nad jeziorem. Właścicielem działki jest Gmina Miasto, która na podstawie umowy użyczenia z dnia 1 kwietnia 2009 r. przekazała działkę do bezpłatnego użytkowania na czas nieoznaczony.

Zgodnie z Statutem Wnioskodawcy (Uchwała Rady Miasta z dnia 19 października 2016 r.) jednostka może prowadzić dwa rodzaje działalności:

  1. podstawową – obejmującą m.in.:
    • edukację kulturalną poprzez prezentację w różnych formach sztuki i kultury polskiej, a także europejskiej i światowej;
    • rozpoznawanie, rozwijanie i zaspokajanie zainteresowań oraz potrzeb kulturalnych i intelektualnych mieszkańców;
    • tworzenie warunków do rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego poprzez prowadzenie zespołów artystycznych, organizowanie stacjonarnych i wyjazdowych warsztatów, organizowanie kół zainteresowań i klubów hobbystów;
    • organizowanie różnorodnych form edukacji artystycznej, kulturalnej i naukowej dla odbiorców wszystkich grup wiekowych;
    • organizowanie wystaw, konkursów, koncertów, imprez plenerowych, przeglądów, festiwali oraz innych cyklicznych imprez artystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tradycji kultury lokalnej;
    • prowadzenie różnorodnych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
    • prowadzenie działalności informacyjnej i wydawniczej;
    • prowadzenie działalności turystyczno-rekreacyjnej (w tym Miejskiego Punktu Informacji, X wraz z amfiteatrem);
    • realizowanie i rozpowszechnianie materiałów filmowych w ramach działalności Miejskiej Telewizji Kablowej;
    • prowadzenie izby muzealnej;
  2. dodatkową – obejmującą przede wszystkim prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
    • organizowania imprez rozrywkowych i artystycznych, koncertów, przedstawień teatralnych, widowisk oraz innych form estradowych w obiektach własnych i poza nimi na zlecenia podmiotów zewnętrznych;
    • wynajmu sal i pomieszczeń na cele biurowe i inne;
    • organizowania imprez zleconych (okolicznościowych, rodzinnych, bali, itp.);
    • świadczenia usług gastronomicznych;
    • prowadzenie ogródka letniego;
    • świadczenia usług fonicznych i audiowizualnych;
    • sprzedaży dzieł sztuki, rękodzieła ludowego, materiałów plastycznych i innych artykułów użytku kulturalnego oraz materiałów promocyjnych Miasta;
    • świadczenie usług w zakresie działalności turystyczno-rekreacyjnej;
    • realizowanie i rozpowszechnianie programu lokalnego, paska informacyjnego i telegazety Miejskiej Telewizji Kablowej;
    • prowadzenia działalności poligraficznej i wydawniczej.

Działalność dodatkowa nie może w żaden sposób kolidować z działalnością podstawową, która ma funkcję nadrzędną. Jak wspomniano na wstępie głównym celem projektu pn. „(…)” jest stworzeniu atrakcyjnej, kompleksowej, bezpiecznej oraz ogólnodostępnej bazy rekreacyjno-turystycznej, przeznaczonej dla mieszkańców Gminy Miasto oraz osób przybywających tu czasowo. Baza ma mieć charakter ogólnodostępny dla wszystkich, a co się z tym wiąże nie będą pobierane żadne opłaty za korzystanie z wyposażenia zakupionego z środków projektowych.

W ramach działalności Wnioskodawcy występuje działalność o charakterze mieszanym: działalność gospodarcza opodatkowana, zwolniona oraz nieopodatkowana, nieodpłatna. W ramach działalności gospodarczej (tj. opodatkowanej i zwolnionej) występuje sprzedaż z tytułu m.in.: dzierżawy, wynajmu sal i pomieszczeń, sprzedaży biletów (np. spektakle, koncerty, teatrzyki), zajęć kół zainteresowań, warsztatów, przeglądów, festiwali, sprzedaż reklam i ogłoszeń w programie lokalnym Miejskiej Telewizji Kablowej, usług i towarów gastronomicznych, sprzedaż towarów i materiałów Miejskiego Punktu Informacyjnego (m.in. książki, albumy, wydawnictwa, różne gadżety promujące miasto). Natomiast w zakresie usług nieodpłatnych w budynku instytucji organizowane są m.in.: wystawy artystyczne, konkursy, wystawy pokonkursowe, zajęcia dla dzieci w okresie zimowym i letnim. Wnioskodawca organizuje również działania niebiletowane, takie jak m.in. koncerty, występy oraz pokazy dzieci i młodzieży szkół podstawowych i ponadpodstawowych, których celem jest zachęcenie mieszkańców miasta do skorzystania z biletowanej oferty koncertowej, rozrywkowej, a przede wszystkim kulturalnej. Działania niebiletowane, nieodpłatne są zgodne z celami statutowymi i mają także na celu promocję i reklamę działalności gospodarczej Wnioskodawcy oraz upowszechnianie kultury, do których Wnioskodawca, jako instytucja kultury został powołany. Udostępnianie stworzonej w ramach ww. projektu bazy rekreacyjnej zalicza się do świadczenia usług nieodpłatnych.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, że:

  1. W wyniku realizacji projektu pn. „(…)” powstanie infrastruktura rekreacyjno-turystyczna (m.in. zadaszone kąciki rekreacyjne, grillownie, stacje naprawy rowerów, przebieralnie plażowe), która bezpłatnie będzie udostępniana mieszkańcom miasta i odwiedzającym go gościom. W związku z powyższym nabyte w wyniku realizacji projektu towary, usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających podatkowi od towarów i usług (udostępnianie bezpłatne).
  2. Zakupione towary/usługi będą wykorzystywane wyłącznie w celu ich bezpłatnego udostępniania, czyli do realizacji czynności niepodlegających opodatkowaniu. Wobec powyższego nie powstanie sytuacja konieczności przyporządkowania kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności.
  3. Tak, Wnioskodawca będzie wskazany na fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją inwestycji zarówno jako nabywca i odbiorca.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca może uznać podatek naliczony VAT wynikający z faktur wystawionych za wykonanie usług związanych z realizacją projektu jako podatek niepodlegający odliczeniu, a tym samym zaliczyć go do kosztów kwalifikowanych projektu?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, podatek VAT może zostać odliczony tylko w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zakres rzeczowy realizowanego projektu dotyczy stworzenia atrakcyjnej, kompleksowej, bezpiecznej oraz ogólnodostępnej bazy rekreacyjno-turystycznej, która będzie udostępniana bezpłatnie, więc nie wywoła czynności podatkowych. Zgodnie z powyższym podatek VAT nie może zostać odliczony i stanowi dla jednostki koszt kwalifikowany w realizacji projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca realizuje projekt pn. „(…)” objęty Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Zadanie koncentruje się na stworzeniu atrakcyjnej, kompleksowej, bezpiecznej oraz ogólnodostępnej bazy rekreacyjno-turystycznej, przeznaczonej dla mieszkańców Gminy oraz osób przybywających tu czasowo. Baza ma mieć charakter ogólnodostępny dla wszystkich, a co się z tym wiąże nie będą pobierane żadne opłaty za korzystanie z wyposażenia zakupionego z środków projektowych.

Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury powołaną przez organizatora Gminę Miasto, prowadzi działalność na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Jako instytucja kultury został wpisany do rejestru instytucji kultury. Wnioskodawca jest odrębnym od Gminy Miasta zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, nie podlega centralizacji podatkiem VAT. Prowadzi działalności na obszarze działek objętych realizowanym projektem tj.:

  • działce nr 2, na której zlokalizowany jest budynek Wnioskodawcy oraz przylegający do niego park,
  • działce nr 1, obejmującej część terenu nad jeziorem.

Zainteresowany wskazał, że nabyte w wyniku realizacji projektu towary, usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających podatkowi od towarów i usług (udostępnianie bezpłatne).

Wnioskodawca będzie wskazany na fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją inwestycji zarówno jako nabywca i odbiorca.

Na tle powyższego opisu sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwości dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego nie jest spełniony, gdyż jak wynika z treści wniosku towary i usługi nabywane w związku z projektem pn. „(…)” będą wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W konsekwencji Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, podatek naliczony wynikający z faktur wystawionych za wykonanie usług związanych z realizacją projektu stanowi podatek niepodlegający odliczeniu.

Wobec tego stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Ponadto, należy zauważyć, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu kwalifikacji, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj