Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.21.2021.2.APO
z 26 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że do zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku z 8 stycznia 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy e-puap 15 stycznia 2021 r.), uzupełnionym 15 marca 2021 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca będący spółką komandytową, a zatem od 1 maja 2021 r. podlegający opodatkowaniu w ramach ustawy CIT, będzie uprawniony do łączenia (kumulowania) pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności, która będzie prowadzona w obszarze właściwości (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej tj. w J oraz pomocy w formie dofinansowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca będący spółką komandytową, a zatem od 1 maja 2021 r. podlegający opodatkowaniu w ramach ustawy CIT, będzie uprawniony do łączenia (kumulowania) pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności, która będzie prowadzona w obszarze właściwości (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej tj. w J oraz pomocy w formie dofinansowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…).

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką komandytową, która ma siedzibę w K. Obecnie Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży karmy dla psów i kotów. Wnioskodawca w związku z rozwojem działalności przygotowuje się do rozpoczęcia nowej inwestycji polegającej na wybudowaniu nowego budynku produkcyjno-magazynowego w J., na nieruchomości położonej w obszarze działalności (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (działka nie jest objęta granicami SSE, natomiast SSE w świetle przepisów ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji wydaje decyzje o wsparciu nowych inwestycji na terenie całego województwa (…), jest to pomoc publiczna w ramach tzw. Polskiej Strefy Inwestycji). Wybudowanie nowego budynku pozwoli Wnioskodawcy na rozwój działalności, poprzez rozpoczęcie produkcji karmy we własnym zakresie. Planując rozwój, Wnioskodawca ma zamiar w nowej lokalizacji prowadzić działalność z wykorzystaniem technologii umożliwiającej produkcję ulepszonej karmy w tym produkcję (...) karmy weterynaryjnej oraz lodów dla psów i kotów. W związku z tym, Wnioskodawca złożył wniosek w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020, w naborze nr (…) i został wybrany do dofinansowania. Kwota dofinansowania będzie wynosić 1.319.874,60 PLN, przy wartości projektu ogółem wynoszącej 3.861.895,49 PLN. Obecnie Wnioskodawca oczekuje na kolejne kroki, po wyborze jego projektu do dofinansowania, w tym oczekuje na podpisanie umowy o dofinansowanie projektu.

Jednocześnie, w związku z faktem, iż nieruchomość na której zostanie zrealizowana korzystająca z dofinansowania w ramach RPO Województwa (…) inwestycja, znajduje się w obszarze właściwości (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (jak wskazano wyżej) tj. na terenie J. i tam właśnie będzie realizowana przez Wnioskodawcę produkcja karmy, Wnioskodawca wystosował do Zarządu SSE list intencyjny o planowanej inwestycji w celu ubiegania się o uzyskanie decyzji o wsparciu i uzyskania pomocy publicznej w ramach ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji, wsparcie to ma polegać na zwolnieniu z podatku dochodu uzyskanego z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Po zakończeniu inwestycji, cała produkcja Wnioskodawcy będzie prowadzona na terenie zakładu zlokalizowanego w obszarze właściwości SSE, z tego zakładu będzie również realizowana sprzedaż produkowanej karmy dla psów i kotów. Docelowo Wnioskodawca zamierza również przenieść siedzibę Spółki do J.

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 15 marca 2021 r. (data wpływu do Organu za pośrednictwem platformy e-puap tego samego dnia) Wnioskodawca wskazał co następuje: Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach naboru (…). Koszt wydatków kwalifikowanych został we wniosku określony na kwotę 3.139.752,43 zł (trzy miliony sto trzydzieści dziewięć tysięcy siedemset pięćdziesiąt dwa złote 43/100), a wnioskowane dofinansowanie na kwotę 1.412.888,58 zł (jeden milion czterysta dwanaście tysięcy osiemset osiemdziesiąt osiem złotych 58/100). W rozstrzygnięciu naboru przyznano Spółce kwotę 1.319.874,60 zł (jeden milion trzysta dziewiętnaście tysięcy osiemset siedemdziesiąt cztery złote 60/100).

Środki uzyskane z dofinansowania zostaną przeznaczone, zgodnie z wnioskiem na:

  • usługi budowlane oraz montażu OZE - systemu fotowoltaiki,
  • wyposażenie linii produkcyjnej obejmującej:
    • centralny system higieny i mycia,
    • urządzenie do rozdrabniania półproduktów,
    • urządzenie do mielenia -wilk,
    • urządzenie do mieszania karmy,
    • urządzenia do porcjowania karmy (nadziewarka, klipsownica),
    • urządzenie do etykietowania,
    • detektor zanieczyszczeń,
    • urządzenia chłodnicze,
  • nabycie wartości niematerialnych i prawnych w postaci systemu informatycznego oraz praw autorskich do receptur dla karm leczniczych.

Środki te kwalifikują się do objęcia pomocą w ramach działalności prowadzonej na podstawie decyzji o wsparciu, ponieważ obejmują one koszty określone w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, z późn. zm.), w związku z definicją kosztów kwalifikowanych określą w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji.

Pomoc uzyskana z decyzji o wsparciu oraz dofinansowanie uzyskane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 będzie dotyczyć różnych kosztów kwalifikowanych - pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych będzie dotyczyła tych kosztów, które nie są objęte dofinansowaniem z RPO Województwa (…) na lata 2014-2020.

Są to m.in. takie wydatki jak:

  • budowa budynku w zakresie części biurowej,
  • projekty wykonawcze branżowe, projekt budowlany, kosztorysy, itp.,
  • koszty związane z uzyskaniem dotacji,
  • wszelkie szeroko rozumiane roboty ziemne jak: wykopy, wywóz ziemi, fundament (nieobjęte dofinansowaniem),
  • budowa przyłączy elektrycznych, wod.-kan.,
  • realizacja infrastruktury zewnętrzna czyli: utwardzenia terenu, zjazdy i wyjazdy z nieruchomości, zagospodarowanie terenu całe PZT,
  • budowa ogrodzenia,
  • koszty dzierżawy nieruchomości.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca będący spółką komandytową, a zatem od 1 maja 2021 r. podlegający opodatkowaniu w ramach ustawy CIT będzie uprawniony do łączenia (kumulowania) pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności, która będzie prowadzona w obszarze właściwości (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej tj. w (…) w związku z uzyskaną decyzją o wsparciu oraz pomocy w formie dofinansowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 tj. czy Wnioskodawca będzie uprawniony do uzyskania zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT, od dochodów osiąganych na terenie objętym decyzją o wsparciu? (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 15 marca 2021 r.)

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 15 marca 2021 r.) będzie on uprawniony do łączenia (kumulowania) pomocy publicznej w oparciu o podstawę prawną wyrażoną w § 5 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, z późn. zm.), i tym samym będzie uprawniony do uzyskania zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Jak wskazano wyżej, Wnioskodawca, który od dnia 1 maja 2021 r. będzie podlegał przepisom ustawy o CIT, uważa, że w oparciu o § 5 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, z późn. zm.), będzie uprawniony do kumulowania pomocy publicznej pochodzącej z jednej strony z dofinansowania nowej inwestycji jakie otrzyma w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa (…) na lata 2014 - 2020 w kwocie 1.319.874,60 zł oraz z drugiej strony ze zwolnienia od podatku dochodowego uzyskanego w ramach przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Wnioskodawca w 2021 r. rozpocznie nową inwestycję polegającą na wybudowaniu na terenie J. nowego zakładu produkcyjno-magazynowego. Nieruchomość na której inwestycja będzie realizowana jest położona w obszarze objętym zakresem działania (…) Strefy Ekonomicznej i w związku z tym możliwe jest złożenie przez Wnioskodawcę wniosku w celu uzyskania decyzji o wsparciu, zgodnie z przepisami ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Jednocześnie, inwestycja zamierzona przez Wnioskodawcę została zakwalifikowana do dofinansowania w ramach naboru numer (…) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020. Wielkość przyznanego dofinansowania to kwota 1.319.874,60 zł, przy czym jednak wielkość środków kwalifikowanych określono we wniosku na kwotę 3.139.752,43 zł. Dofinansowanie zatem nie obejmuje wszystkich środków kwalifikowanych.

Zgodnie z § 5 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji, pomoc udzielana na podstawie decyzji o wsparciu może być udzielana łącznie z inną pomocą na nowe inwestycje lub zatrudnienie określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją, bez względu na jej źródło i formę, pod warunkiem że łącznie wartość tej pomocy nie przekroczy maksymalnej dopuszczalnej wielkości pomocy liczonej jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy regionalnej określonej dla danego obszaru i wyższych kosztów kwalifikowanych, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem § 6 ust. 4.

W związku z powyższym Wnioskodawca uważa, że będzie uprawniony do łączenia pomocy publicznej uzyskanej w postaci dofinansowania ze środków RPO Województwa (…) na lata 2014-2020 oraz pomocy uzyskanej w postaci zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie decyzji o wsparciu tj. na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do maksymalnego poziomu intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej. Zgodnie z treścią art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, zwolnieniu podlegają dochody podatników, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 4-6d Ustawy o CIT.

Z kolei, art. 17 ust. 4 Ustawy o CIT, stanowi, że zwolnienie podatkowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 34a, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w decyzji o wsparciu. A zatem, warunkiem korzystania ze zwolnienia jest prowadzenie działalności na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Wnioskodawca, po zakończeniu nowej inwestycji będzie na terenie objętym decyzją o wsparciu prowadził działalność gospodarczą w postaci produkcji karmy dla zwierząt oraz jej sprzedaży i z tego tytułu osiągać będzie dochód mieszczący się, co do zasady, w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Jednocześnie, Wnioskodawca poniesie określone koszty nowej inwestycji, w tym koszty nieobjęte dofinansowaniem w ramach środków RPO Województwa (…), które jednak kwalifikować się będą do objęcia pomocą publiczną przewidzianą w ramach decyzji o wsparciu, w okresie jej ważności, jako koszty wymienione w § 8 ust. 1.

W ocenie Wnioskodawcy, ponoszone przez niego koszty takie jak: projekty wykonawcze branżowe, projekt budowlany, kosztorysy, koszty związane z uzyskaniem dotacji, wszelkie szeroko rozumiane roboty ziemne jak: wykopy, wywóz ziemi, fundament (nieobjęte dofinansowaniem), budowa przyłączy elektrycznych, wod.-kan., realizacja infrastruktury zewnętrznej czyli: utwardzenia terenu, zjazdy i wyjazdy z nieruchomości, zagospodarowanie terenu całe PZT, budowa ogrodzenia, koszty dzierżawy nieruchomości, będą spełniać warunki, o których mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia, i będą mogły być objęte limitem zwolnienia podatkowego wskazanego w decyzji o wsparciu. 

W rezultacie, w ocenie Wnioskodawcy, wskazane wyżej koszty będą mogły zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą, zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia, i jednocześnie będą stanowić podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Podsumowując, Wnioskodawca będzie uprawniony do kumulowania pomocy publicznej pochodzącej z dofinansowania pochodzącego z RPO Województwa (…) oraz z decyzji o wsparciu i w tych ramach i limitach uzyskać zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1406, z późn. zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. poz. 1162, z 2019 r. poz. 1495 oraz z 2020 r. poz. 1086), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 updop, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Stosownie do art. 3 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1752, dalej: „ustawa o WNI”), wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 13 ust. 1 ustawy o WNI, wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”.

Z kolei, zgodnie z art. 14, decyzję o wsparciu wydaje się na realizację nowej inwestycji:

1. która spełnia kryteria:

  1. ilościowe,
  2. jakościowe;

2. w ramach działalności gospodarczej niewyłączonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1.

Wskazania co do treści decyzji o wsparciu zawiera art. 15 ustawy o WNI. Zgodnie z tym przepisem, decyzja o wsparciu określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży karmy dla psów i kotów. W związku z rozwojem działalności Spółka przygotowuje się do rozpoczęcia nowej inwestycji polegającej na wybudowaniu nowego budynku produkcyjno-magazynowego na nieruchomości położonej w obszarze działalności SSE. Wybudowanie nowego budynku pozwoli Wnioskodawcy na rozwój działalności, poprzez rozpoczęcie produkcji karmy we własnym zakresie. W związku z tym, Wnioskodawca złożył wniosek w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 i został wybrany do dofinansowania. Jednocześnie, w związku z faktem, że nieruchomość na której zostanie zrealizowana korzystająca z dofinansowania inwestycja, znajduje się w obszarze właściwości SSE, Wnioskodawca wystosował do Zarządu SSE list intencyjny o planowanej inwestycji w celu ubiegania się o uzyskanie decyzji o wsparciu i uzyskania pomocy publicznej w ramach ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Pomoc uzyskana z decyzji o wsparciu oraz dofinansowanie uzyskane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 będzie dotyczyć różnych kosztów kwalifikowanych - pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych będzie dotyczyła tych kosztów, które nie są objęte dofinansowaniem z RPO Województwa (…) na lata 2014-2020.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości łączenia (kumulowania) pomocy publicznej pochodzącej z dofinansowania z RPO Województwa (…) oraz z decyzji o wsparciu, w oparciu o podstawę prawną wyrażoną w § 5 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji.

Ustosunkowując się do przedstawionej kwestii wskazać należy, że zgodnie z § 5 ust. 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1713, dalej także: „Rozporządzenie”), pomoc udzielana na podstawie decyzji o wsparciu może być udzielana łącznie z inną pomocą na nowe inwestycje lub zatrudnienie określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją, bez względu na jej źródło i formę, pod warunkiem, że łącznie wartość tej pomocy nie przekroczy maksymalnej dopuszczalnej wielkości pomocy liczonej jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy regionalnej określonej dla danego obszaru i wyższych kosztów kwalifikowanych, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem § 6 ust. 4.

W świetle powyższego przepisu, możliwa jest kumulacja różnych form pomocy publicznej pod warunkiem, że każda z nich dotyczy innych, możliwych do wyodrębnienia kosztów kwalifikowanych.

Zatem, Wnioskodawca będzie uprawniony do łączenia pomocy publicznej uzyskanej w postaci dofinansowania ze środków RPO Województwa (…) na lata 2014-2020 oraz pomocy uzyskanej w postaci zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu działalności określonej w decyzji o wsparciu, do maksymalnej dopuszczalnej wielkości pomocy, określonej na podstawie § 5 ust. 8 Rozporządzenia.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja – zgodnie z treścią pytania wyznaczającego jej zakres – zawiera wyłącznie ocenę stanowiska w zakresie możliwości łączenia (kumulowania) pomocy publicznej pochodzącej z dofinansowania z RPO Województwa (…) oraz z decyzji o wsparciu. W interpretacji nie zawarto oceny stanowiska w zakresie możliwości zaliczenia wskazanych przez Wnioskodawcę kosztów do wydatków kwalifikowanych, o których mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj