Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-1.4012.269.2021.1.MKU
z 20 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 marca 2021 r. (data wpływu 6 kwietnia 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT w związku z realizacją projektu pn.: „…” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2021 r., do tut. organu wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT w związku z realizacją projektu pn.: „…”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W związku z ogłoszonym konkursem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014 - 2020, osi priorytetowej: XII Infrastruktura edukacyjna działania 12.2. Infrastruktura kształcenia zawodowego, poddziałania 12.2.1 Infrastruktura kształcenia zawodowego - ZIT, Miasto … złożyło wniosek o dofinansowanie inwestycji pn.: „…”.

Projekt ma na celu podniesienie kompetencji uczniów - techników automatyków i przemysłu mody - poprzez korzystanie z infrastruktury kształcenia zawodowego dopasowane do wymagań zawodu i potrzeb pracodawców oraz lokalnego rynku pracy. Zakres obejmuje wykonanie prac budowlanych i instalacyjno-elektrycznych w salach lekcyjnych i zapleczach dydaktycznych o nr 203 i 207 w celu utworzenia zespołu pracowni techniki automatyki i przemysłu mody w Zespole Szkół nr … w …. Projekt przewiduje także zakup sprzętu dydaktycznego.

Okres realizacji projektu: 01.07.2021 r. - 31.08.2022 r.

Zakres działań planowanych w ramach projektu przewiduje:

  1. Wykonanie robót instalacyjno-elektrycznych i budowlanych w salach lekcyjnych
    w Zespole Szkół. Prace te mają na celu utworzenie pracowni dla zawodów technik ….i technik …. z uwzględnieniem możliwości wykorzystania pracowni przez uczniów kształcących się w ZS w innych zawodach. Zrealizowany zakres wpłynie poprawę funkcjonalności pomieszczeń oraz podwyższenia ich standardu.
    Zgodnie z założeniami wniosku o dofinasowanie wydatek został zaplanowany z uwzględnieniem podatku VAT z uwagi na jego kwalifikowalność.
  2. Zakup sprzętu dydaktycznego do sal nr … i …. w Zespole Szkół. Zadanie zakłada zakup sprzętu dydaktycznego do sal lekcyjnych objętych projektem, na potrzeby kształcenia techników …. i techników …. - zgodnie z załącznikiem do wniosku. Planuje się dokonać kompleksowego zakupu sprzętów - (wykaz 41 pozycji stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie). Zgodnie z założeniami wniosku o dofinasowanie wydatek został zaplanowany z uwzględnieniem podatku VAT z uwagi na jego kwalifikowalność.
  3. Promocja projektu
    W ramach zadania przewiduje się zakup 2 tablic informacyjnych. Zgodnie z założeniami wniosku o dofinasowanie wydatek został zaplanowany z uwzględnieniem podatku VAT z uwagi na jego kwalifikowalność.

Projektem objęty zostanie Zespół Szkół, który jest placówką oświatową - jednostką budżetową Miasta rozliczającą się wspólnie z Miastem z tytułu podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 280), od dnia 1 stycznia 2017 r. jednostki budżetowe Miasta … podlegają zcentralizowaniu rozliczeń z tytułu podatku VAT wraz z Miastem ….

Miasto … jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie realizowanych umów cywilnoprawnych, podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT (m. in. w zakresie: opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntów gminy i Skarbu Państwa, ustanowionego po 30 kwietnia 2004 r., usług dzierżawy i najmu, sprzedaży nieruchomości gminy i Skarbu Państwa, aportu nieruchomości, pozostałych środków trwałych itp.), nie korzystającym ze zwolnienia podmiotowego (z uwagi na wartość sprzedaży), także biorąc pod uwagę działalność jednostek podlegających wspólnemu rozliczeniu z tytułu podatku VAT. Oprócz działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 106 ze zm. - dalej: „ustawa o VAT”), podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, podatnik jako miasto na prawach powiatu - realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) oraz z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 920 i w tym zakresie jako organ władzy publicznej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT (art. 15 ust. 6 ustawy o VAT).

Zadania nałożone na Miasto są realizowane nie tylko przez Urząd Miejski, ale także poprzez jednostki budżetowe.

Stosownie do treści art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.), jednostki samorządu terytorialnego mogą zakładać i prowadzić szkoły i placówki publiczne.

Objęta projektem placówka oświatowa jako jednostka budżetowa została powołana celem realizacji zadania własnego Miasta w zakresie edukacji publicznej w oparciu o przepisy ustawy - Prawo oświatowe. Kształcenie młodzieży następuje w sposób nieodpłatny.

Przedmiot projektu (remont i wyposażenie pracowni zawodowej) będzie związany tylko i wyłącznie z działalnością oświatową niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Pracownia zawodowa jak i sprzęt dydaktyczny będą wykorzystywane tylko i wyłącznie do nauki zawodu, nie zostaną wykorzystane w ramach działalności gospodarczej, która podlegałaby opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Beneficjent - Miasto ma prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT zawartego w zakupach towarów i usług na cele projektu pn.: „…”, dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014- 2020?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Z uwagi na fakt, iż zakupy towarów i usług na potrzeby projektu będą związane tylko i wyłącznie z nieodpłatną działalnością oświatową prowadzoną przez Zespół Szkół Nr 3 jako jednostką budżetową Miasta …, która to działalność jest wyłączona spod opodatkowania podatkiem od towarów i usług (na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT), brak jest możliwości odliczenia podatku naliczonego zawartego w zakupach towarów i usług w celu realizacji projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685), zwanej dalej ustawą lub ustawa o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy - kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy, warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej - na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy - należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Wobec tego należy stwierdzić, że za podatnika VAT będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów opodatkowanej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT. Za działalność gospodarczą uznaje się w szczególności wykorzystywanie, w sposób ciągły, majątku rzeczowego lub wartości niematerialnych w celu uzyskania z tego tytułu dochodu.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

W myśl art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, w szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 920 z późn. zm.) powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Na mocy art. 92 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, funkcje organów powiatu w miastach na prawach powiatu sprawuje:

  1. rada miasta;
  2. prezydent miasta.

W myśl art. 92 ust. 2 cyt. ustawy, miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1, ustawy o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie edukacji publicznej.

Stosownie do treści art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.), jednostki samorządu terytorialnego mogą zakładać i prowadzić szkoły i placówki publiczne.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Miasto jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie realizowanych umów cywilnoprawnych, podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT nie korzystającym ze zwolnienia podmiotowego (z uwagi na wartość sprzedaży), także biorąc pod uwagę działalność jednostek podlegających wspólnemu rozliczeniu z tytułu podatku VAT. Oprócz działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, podatnik jako miasto na prawach powiatu - realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym i w tym zakresie jako organ władzy publicznej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT (art. 15 ust. 6 ustawy o VAT).

W związku z ogłoszonym konkursem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014 - 2020, osi priorytetowej: XII Infrastruktura edukacyjna działania 12.2. Infrastruktura kształcenia zawodowego, poddziałania 12.2.1 Infrastruktura kształcenia zawodowego - ZIT, Miasto … złożyło wniosek o dofinansowanie inwestycji pn.: …

Projekt ma na celu podniesienie kompetencji uczniów - techników automatyków i przemysłu mody - poprzez korzystanie z infrastruktury kształcenia zawodowego dopasowane do wymagań zawodu i potrzeb pracodawców oraz lokalnego rynku pracy. Zakres obejmuje wykonanie prac budowlanych i instalacyjno-elektrycznych w salach lekcyjnych i zapleczach dydaktycznych o nr 203 i 207 w celu utworzenia zespołu pracowni techniki automatyki i przemysłu mody w Zespole Szkół. Projekt przewiduje także zakup sprzętu dydaktycznego.

Okres realizacji projektu: 01.07.2021 r. - 31.08.2022 r.

Projektem objęty zostanie Zespół Szkół nr … w …, który jest placówką oświatową - jednostką budżetową Miasta … rozliczającą się wspólnie z Miastem z tytułu podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego, od dnia 1 stycznia 2017 r. jednostki budżetowe Miasta … podlegają zcentralizowaniu rozliczeń z tytułu podatku VAT wraz z Miastem …

Zadania nałożone na Miasto są realizowane nie tylko przez Urząd Miejski, ale także poprzez jednostki budżetowe.

Stosownie do treści art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, jednostki samorządu terytorialnego mogą zakładać i prowadzić szkoły i placówki publiczne.

Objęta projektem placówka oświatowa jako jednostka budżetowa została powołana celem realizacji zadania własnego Miasta w zakresie edukacji publicznej w oparciu o przepisy ustawy - Prawo oświatowe. Kształcenie młodzieży następuje w sposób nieodpłatny.

Przedmiot projektu będzie związany tylko i wyłącznie z działalnością oświatową niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Pracownia zawodowa jak i sprzęt dydaktyczny będą wykorzystywane tylko i wyłącznie do nauki zawodu, nie zostaną wykorzystane w ramach działalności gospodarczej, która podlegałaby opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wnioskodawca ma wątpliwości w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT w związku z realizacją ww. projektu.

Rozważając możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z faktur VAT otrzymanych przez Wnioskodawcę, dokumentujących poniesienie wydatków związanych z realizacją projektu, należy wskazać, iż w świetle art. 86 ustawy o VAT, najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi realizację tego prawa jest związek dokonanych zakupów z wykonaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W omawianej sprawie związek taki nie występuje, przedmiot projektu będzie związany tylko i wyłącznie z działalnością oświatową niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Pracownia zawodowa jak i zakupiony sprzęt dydaktyczny będą - jak wskazał Wnioskodawca - wykorzystywane tylko i wyłącznie do nauki zawodu, nie zostaną wykorzystane w ramach działalności gospodarczej, która podlegałaby opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W konsekwencji, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT w związku z realizacją wskazanego projektu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Ponadto należy także zauważyć, że pojęcie „kosztu kwalifikowanego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przypisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia przedstawionego stanu faktycznego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinie zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się do błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawą.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj