Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2.4011.68.2021.2.MD
z 28 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2021 r. (data wpływu 21 stycznia 2021 r.), uzupełnionym w dniu 21 kwietnia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 21 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 kwietnia 2021 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


W związku z nabytym przez Wnioskodawczynię spadkiem po zmarłym A, na mocy postanowienia Sądu w dniu 7 sierpnia 2019 r. Wnioskodawczyni została współwłaścicielem w udziałach 1/8 nieruchomości gruntowej, o powierzchni 1,4100 ha, wraz z domem mieszkalnym, jednorodzinnym, położonym w B. Od 1974 r. nieruchomość gruntowa należała do C (matki D), a wybudowany dom należał do niej od lat osiemdziesiątych.


Po śmierci C właścicielami wspomnianej nieruchomości stają się kolejno osoby na podstawie nabycia spadku:


  • od 28 maja 1997 r. – D (żona A),
  • od 17 grudnia 2015 r. – A,
  • od 7 sierpnia 2019 r. – E, F – w udziałach po 1/4 części spadku każde G, H, Wnioskodawczyni i I – w udziałach po 1/8 części każdy.


D zmarła w dniu 2 września 2015 r. w J.


Nieruchomość stanowiła gospodarstwo rolne. Przedmiotowa działka o powierzchni 1,4100 ha wpisana w ewidencji gruntów (…) posiada następujące klasyfikacje: R – klasa IVa, R – klasa IVb, S-R – klasa IVa, B-R – klasa IVb. Z aktu notarialnego wynika, że działka w ewidencji gruntów oznaczona jest symbolami Br-RV jako grunty rolne zabudowane: R IVa, R IVb jako grunty orne, S-R IVa jako sady.

Wymieniona przez Wnioskodawczynię nieruchomość została, na podstawie umowy, sprzedana w dniu 24 lipca 2020 r. Wnioskodawczyni otrzymała 1/8 kwoty uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości, tj. 17 500 zł (akt notarialny (…) z dnia 24 lipca 2020 r.).

Nabywcami są państwo K i L, małżeństwo, gdzie mąż był częściowo właścicielem a częściowo współwłaścicielem z żoną gospodarstwa rolnego o ogólnej powierzchni 7,299 ha, w tym użytków rolnych 7,0097 ha położonego w gminie Ł, prowadził to gospodarstwo rolne od co najmniej pięciu lat.

W związku ze sprzedażą grunty wchodzące w skład nieruchomości nie utraciły charakteru rolnego. Jedna z osób kupujących – pan K posiada wykształcenie wyższe rolnicze i osobiście pracował w gospodarstwie rolnym. Złożył u notariusza oświadczenie z dnia 20 lipca 2020 r. o powierzchni posiadanego gospodarstwa rolnego i osobistym jego prowadzeniu. Złożył także zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, wydane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ł z dnia 20 lipca 2020 r., oraz poświadczoną kopię dyplomu wyższej szkoły M z dnia 24 marca 2011 r.

Państwo K i L zakupili nieruchomość w celu powiększenia swojego gospodarstwa rodzinnego. Według aktu notarialnego notariusz został zobowiązany do złożenia wniosku o wpisanie w księdze wieczystej (…) obojga małżonków jako współwłaścicieli, na zasadzie małżeńskiej wspólności majątkowej. Małżeństwo to zakupiło przedmiotową nieruchomość w celu prowadzenia działalności rolniczej. Zakupione grunty wykorzystywane są wyłącznie do prowadzenia działalności rolniczej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Wnioskodawczyni musi zapłacić podatek od sprzedaży nieruchomości gruntowej wraz z wybudowanym domem?


Zdaniem Wnioskodawczyni, w związku z obowiązującą od 1 stycznia 2019 r. nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie powinna zapłacić podatku od sprzedaży nieruchomości, na podstawie art. 10 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 10 ust. 1 pkt 8 tej ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,

  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c – przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy – przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


Stosownie do art. 10 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku odpłatnego zbycia, nabytych w drodze spadku, nieruchomości lub praw majątkowych, określonych w ust. 1 pkt 8 lit. a-c, okres, o którym mowa w tym przepisie, liczy się od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie tej nieruchomości lub nabycie prawa majątkowego przez spadkodawcę.

W myśl art. 922 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740, z późn. zm.) prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.

Według art. 924 i 925 powołanej ustawy spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, a spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

Prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku, czy też akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza, potwierdza jedynie prawo spadkobiercy do tego spadku od momentu jego otwarcia. (art. 1025 § 1 cytowanej ustawy).


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w związku z nabytym przez Wnioskodawczynię spadkiem po zmarłym A, na mocy postanowienia Sądu w dniu 7 sierpnia 2019 r. Wnioskodawczyni została współwłaścicielem w udziałach 1/8 nieruchomości gruntowej, o powierzchni 1,4100 ha, wraz z domem mieszkalnym, jednorodzinnym, położonym w B. Od 1974 r. nieruchomość gruntowa należała do C (matki D), a wybudowany dom należał do niej od lat osiemdziesiątych. Po śmierci C właścicielami wspomnianej nieruchomości stają się kolejno osoby na podstawie nabycia spadku:


  • od 28 maja 1997 r. – D (żona A),
  • od 17 grudnia 2015 r. – A,
  • od 7 sierpnia 2019 r. – E, F – w udziałach po 1/4 części spadku każde G, H, Wnioskodawczyni i I – w udziałach po 1/8 części każdy.


D zmarła w dniu 2 września 2015 r. w J. Nieruchomość stanowiła gospodarstwo rolne. Przedmiotowa działka o powierzchni 1,4100 ha wpisana w ewidencji gruntów (…) posiada następujące klasyfikacje: R – klasa IVa, R – klasa IVb, S-R – klasa IVa, B-R – klasa IVb. Z aktu notarialnego wynika, że działka w ewidencji gruntów oznaczona jest symbolami Br-RV jako grunty rolne zabudowane: R IVa, R IVb jako grunty orne, S-R IVa jako sady. Wymieniona przez Wnioskodawczynię nieruchomość została, na podstawie umowy, sprzedana w dniu 24 lipca 2020 r. Wnioskodawczyni otrzymała 1/8 kwoty uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości, tj. 17 500 zł (akt notarialny (…) z dnia 24 lipca 2020 r.). Nabywcami są państwo K i L, małżeństwo, gdzie mąż był częściowo właścicielem a częściowo współwłaścicielem z żoną gospodarstwa rolnego o ogólnej powierzchni 7,299 ha, w tym użytków rolnych 7,0097 ha położonego w gminie Ł, prowadził to gospodarstwo rolne od co najmniej pięciu lat. W związku ze sprzedażą grunty wchodzące w skład nieruchomości nie utraciły charakteru rolnego. Jedna z osób kupujących – pan K posiada wykształcenie wyższe rolnicze i osobiście pracował w gospodarstwie rolnym. Złożył u notariusza oświadczenie z dnia 20 lipca 2020 r. o powierzchni posiadanego gospodarstwa rolnego i osobistym jego prowadzeniu. Złożył także zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, wydane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ł z dnia 20 lipca 2020 r., oraz poświadczoną kopię dyplomu wyższej szkoły M z dnia 24 marca 2011 r. Państwo K i L zakupili nieruchomość w celu powiększenia swojego gospodarstwa rodzinnego. Według aktu notarialnego notariusz został zobowiązany do złożenia wniosku o wpisanie w księdze wieczystej (…) obojga małżonków jako współwłaścicieli, na zasadzie małżeńskiej wspólności majątkowej. Małżeństwo to zakupiło przedmiotową nieruchomość w celu prowadzenia działalności rolniczej. Zakupione grunty wykorzystywane są wyłącznie do prowadzenia działalności rolniczej.

Wskazać należy, że stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z art. 10 ust. 5 tej ustawy, przy wyliczaniu pięcioletniego okresu od którego zależy opodatkowanie sprzedaży nieruchomości nabytych drodze spadku, uwzględnia się nie tylko okres posiadania nieruchomości przez spadkobiercę, który dokonuje sprzedaży, ale także okres posiadania nieruchomości przez spadkodawcę. Jeżeli od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie nieruchomości przez spadkodawcę, do momentu odpłatnego zbycia nieruchomości przez spadkobiercę nie upłynęło pięć lat, to sprzedaż taka podlega opodatkowaniu.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis stanu faktycznego stwierdzić należy, że sprzedaż w dniu 24 lipca 2020 r. udziałów w nieruchomości nabytych w drodze spadku w 2019 r., została dokonana przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku 2015, w którym nastąpiło nabycie przez spadkodawcę i stanowi źródło przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Na mocy art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw (art. 30e ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Jednakże przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomościach, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia gruntów, które w związku z tym odpłatnym zbyciem utraciły charakter rolny.

Ustawa o podatku dochodowym nie zawiera definicji pojęcia „gospodarstwo rolne”. W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyła, zgodnie z dyspozycją art. 2 ust. 4 ww. ustawy, do przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 333).

W świetle art. 1 cytowanej ustawy opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

Natomiast z art. 2 ust. 1 powołanej ustawy wynika, że za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

W celu ustalenia, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży gruntów, należy odnieść się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393) oraz załącznika Nr 6 tego rozporządzenia.


Wedle postanowień § 67 przywołanego rozporządzenia użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:


  1. grunty rolne;
  2. grunty leśne;
  3. grunty zabudowane i zurbanizowane;
  4. użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery „E” oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R;
  5. (uchylony);
  6. grunty pod wodami;
  7. tereny różne oznaczone symbolem – Tr.


Zgodnie natomiast z treścią § 68 ww. rozporządzenia grunty rolne dzielą się na:


  1. użytki rolne, do których zalicza się:

    1. grunty orne, oznaczone symbolem – R,
    2. sady, oznaczone symbolem – S,
    3. łąki trwałe, oznaczone symbolem – Ł,
    4. pastwiska trwałe, oznaczone symbolem – Ps,
    5. grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem – Br,
    6. grunty pod stawami, oznaczone symbolem – Wsr,
    7. grunty pod rowami, oznaczone symbolem – W,
    8. grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem – Lzr;

  2. nieużytki, oznaczone symbolem – N.


Powyższe uregulowania prawne wskazują, iż zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych, uzależnione jest od wystąpienia następujących przesłanek:


  • zbywane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne,
  • muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będący własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy), ewentualnie jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić w związku ze zbyciem rolnego charakteru.


Niewątpliwie przedmiotowe zwolnienie – przy spełnieniu pozostałych warunków do niego uprawniających – obejmuje tylko przychody z odpłatnego zbycia nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, a więc sklasyfikowanych jako użytki rolne, w tym grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, rowy oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych.

Dla skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koniecznym jest również, aby zbywane grunty zachowały charakter rolny. Oceniając spełnienie tej przesłanki należy zwrócić uwagę przede wszystkim na faktyczny zamiar nabywcy co do dalszego przeznaczenia nieruchomości. Cel nabycia gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy, jak również z innych okoliczności związanych z daną transakcją. Utrata charakteru rolnego następuje przez wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania. Ma ono miejsce przede wszystkim wówczas, jeżeli grunt zostaje przeznaczony pod działalność gospodarczą, albo pod budownictwo. Należy ponadto wskazać, iż utrata charakteru rolnego w związku z odpłatnym zbyciem może wystąpić bezpośrednio po zbyciu, ale może nastąpić dopiero w przyszłości, jednakże w momencie ich odpłatnego zbycia strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku odpłatnego zbycia nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, że spełnia przesłanki do zwolnienia.

Odnosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że skoro przedmiotem sprzedaży była nieruchomość stanowiąca gospodarstwo rolne (grunty zakwalifikowane jako użytki rolne, w tym grunty rolne zabudowane budynkiem mieszkalnym) i kupujący nabyli ją w celu prowadzenia działalności rolniczej, to zostały spełnione przesłanki określone w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży udziałów w ww. nieruchomości nabytych po zmarłym podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie tego przepisu, co oznacza, że Wnioskodawczyni nie ma obowiązku zapłaty podatku dochodowego.

Reasumując sprzedaż w dniu 24 lipca 2020 r. udziałów w nieruchomości nabytych w drodze spadku w 2019 r., dokonana przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku 2015, w którym nastąpiło nabycie przez spadkodawcę stanowi źródło przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Jednocześnie, z uwagi na to, że przedmiotowa nieruchomość stanowi użytki rolne, wchodzące w skład gospodarstwa rolnego, które nadal wykorzystywane są do upraw rolnych i w związku ze sprzedażą nie utraciły charakteru rolnego, przychód uzyskany z odpłatnego zbycia ww. udziałów korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy.

Wobec powyższego, w myśl zasady, że wadliwa argumentacja prawna wnioskodawcy, przy prawidłowo wywiedzionym skutku prawnym, winna skutkować uznaniem stanowiska podatnika za nieprawidłowe, wskazać należy, że Wnioskodawczyni prawidłowo uznaje, że sprzedaż nieruchomości nie podlega opodatkowaniu, jednak z uwagi na błędne uzasadnienie tego stanowiska uznano je za nieprawidłowe, bowiem zastosowanie w przedmiotowej sprawie znajdzie przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).


Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj