Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-1.4011.90.2021.1.MG
z 27 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 stycznia 2021 r. (data wpływu 28 stycznia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją loterii promocyjnej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 28 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją loterii promocyjnej.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca, działający jako posiadająca siedzibę na terytorium Polski spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jest agencją marketingową zajmującą się profesjonalną organizacją i przeprowadzaniem różnego rodzaju akcji promocyjnych i eventowych na rzecz innych podmiotów (dalej „Agencja”).


W przedmiotowym zdarzeniu przyszłym Agencja będzie organizowała loterię promocyjną na podstawie przepisów ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U.2020.2094) na rzecz swojego klienta, zajmującego się (...), który (...) (dalej „Klient”). Agencja będzie miała podpisaną umowę o świadczenie usługi związanej z organizacją loterii z Klientem. Klient zleci Agencji wykonanie całokształtu usługi obejmującej organizacje loterii promocyjnej, w tym występowania jako prawny organizator loterii.


Agencja będzie przygotowywała regulamin loterii, będzie w swoim imieniu składała wniosek o udzielenie zezwolenia na organizację loterii do właściwej dla siebie Izby Administracji Skarbowej, będzie przeprowadzała losowania, będzie odpowiedzialna za proces weryfikacji uczestników loterii, proces reklamacji i finalnie będzie wydawała nagrody zwycięzcom loterii promocyjnej. W loterii premiowane będą transakcje kupna towaru lub usługi przy użyciu kart płatniczych należących do marki Klienta. Transakcje te dokonywane będą przez konsumentów w sklepach spożywczych należących do sieci, której organizatorem jest partner handlowy Klienta (dalej „Partner”).


Loteria będzie skierowana wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu art. 431 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2020.1740) - podmiotów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którzy prowadzą na własny rachunek i we własnym imieniu sklep w ramach stworzonej przez Partnera sieci franczyzowej sklepów detalicznych na podstawie stosownych umów współpracy zawartych z Partnerem (dalej „Uczestnicy”).


Agencji nie łączy z Uczestnikami umowa o pracę, umowa o współpracę czy inna prawna forma współpracy. Agencja zobowiązuje się przeprowadzić loterię promocyjną, a Uczestnik dobrowolnie do niej przystępuje (za pośrednictwem rejestracji na stronie internetowej) wyłącznie na podstawie odpowiednich postanowień regulaminu loterii.


Zasady loterii będą następujące :

  • Uczestnik dokonuje rejestracji w loterii poprzez stronę internetową.
  • Od momentu rejestracji (zgłoszenia w loterii), (...), będzie dawała Uczestnikowi 1 los w loterii promocyjnej.
  • Każdy los bierze udział w losowaniu nagród.
  • Wynik loterii zależy od przypadku.


W loterii przewidziano nagrody pieniężne, nagrody rzeczowe oraz nagrody mieszane (tj. rzeczowe + pieniężne), przy czym wartość nagród może być różna - może być mniejsza albo większa od 2.280 zł.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy w przedstawionym powyżej zdarzeniu przyszłym obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu otrzymanej nagrody będzie spoczywał na Agencji (organizatorze loterii promocyjnej) jako płatniku podatku czy też na Uczestniku loterii?
  2. Czy znajdzie w niniejszym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) zastosowanie zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „u.p.d.o.f.”) mówiące, że wolne od podatku dochodowego są wygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, grze telebingo, zakładach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audio tekstowych i loteriach fantowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie przekracza 2.280 zł?


Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania Nr 1. W odniesieniu do pytania Nr 2 wydano odrębne rozstrzygnięcie.


Zdaniem Wnioskodawcy,


Ad. 1


Zdaniem Wnioskodawcy (Agencji) obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu otrzymanej nagrody będzie spoczywał na Uczestniku loterii. Na Agencji nie będą natomiast ciążyły obowiązki płatnika podatku. Analizując niniejszy stan należy w pierwszej kolejności przeanalizować unormowania zawarte w u.p.d.o.f., w tym zwłaszcza w art. 10 ust. 1 tej ustawy, który wskazuje źródła przychodów. W przepisie tym wymieniono katalog źródeł przychodów, w punktach wymienione i opisane zostały poszczególne źródła przychodów. Forma przepisu wskazuje, że jest to katalog zamknięty. Co oznacza, że każdy z przychodów, do których znajdują zastosowanie przepisy u.p.d.o.f., da się zakwalifikować do jednego ze źródeł przychodów wymienionym w art. 10. Jest to o tyle istotne, jako że w dalszych przepisach u.p.d.o.f. zostały określone zasady opodatkowania dochodów z tych poszczególnych źródeł przychodów. W ocenie Agencji w pierwszej kolejności należy poprawnie zakwalifikować dany przychód, według kryteriów określonych w poszczególnych punktach art. 10 ust. 1 u.p.d.o.f., kierując się jego charakterem i istotą, do określonego źródła przychodów i w konsekwencji tego stosować dalsze przepisy u.p.d.o.f. normujące zasady opodatkowania przychodów z danego źródła.


Należy też wziąć pod uwagę, że w przestawionym zdarzeniu przyszłym, Uczestnikami loterii mogą być wyłącznie określone podmioty, tj. prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Co więcej udział w loterii związany jest z prowadzoną przez nich działalnością. W związku z powyższym należy rozpatrywać przychód jaki wyniknie z udziału Uczestnika loterii, jako element przychodu związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą - tj. otrzymaną nagrodę. W konsekwencji, w ocenie Agencji powinien być on (przychód - otrzymana nagroda) zakwalifikowany do źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 u.p.d.o.f., czyli z pozarolniczej działalności gospodarczej.


Tym samym, w stosunku do tego rodzaju przychodów znajdzie zastosowanie art. 9a u.p.d.o.f., który stanowi, że dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 albo w art. 30c, albo też na zasadach ustanowionych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. W konsekwencji przychód (tu występujący w postaci nagrody) uzyskany z tytułu udziału w loterii związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą stanowi przychód z tej działalności i podlega opodatkowaniu tak jak pozostałe przychody z działalności gospodarczej.


Idąc dalej, w myśl art. 44 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.f., podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14 (tj. przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3), są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h. Tym samym według Agencji, Uczestnik musi rozliczyć wartość otrzymanej nagrody według zasad go (Uczestnika) obowiązujących i sam rozliczyć podatek od tej nagrody; niezależnie czy nagroda jest wydawana w formie nagrody rzeczowej, pieniężnej czy mieszanej (rzeczowej + pieniężnej).


Na Agencji nie będzie ciążył obowiązek płatnika i nie znajdzie tu zastosowania w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz art. 41 ust. 4 tej u.p.d.o.f. Co w konsekwencji oznacza, że Agencja nie będzie zobowiązania do pobrania zryczałtowanego podatku od nagród w wysokości 10% wartości nagrody. Agencja nie będzie także zobowiązana do odprowadzenia jej do właściwego urzędu, gdyż to nie ona a Uczestnik będzie podmiotem zobowiązanym do zapłaty podatku w świetle u.p.d.o.f.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 8 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia, pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Z uwagi na powyższe na płatniku ciążą trzy podstawowe obowiązki, tj.:

  • obliczenie,
  • pobranie,
  • wpłacenie

-podatku, zaliczki.

Z kolei płatnik, który nie wykonał obowiązków określonych w art. 8 Ordynacji podatkowej, odpowiada za podatek niepobrany lub podatek pobrany a niewpłacony, o czym stanowi art. 30 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.


Przechodząc na grunt ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należy wskazać, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1426 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa zaniechano poboru podatku.


Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


Stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.


W myśl art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Zgodnie z art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka (Agencja marketingowa), będzie organizowała loterię promocyjną na podstawie przepisów ustawy o grach hazardowych na rzecz swojego klienta. Agencja podpisze z klientem stosowną umowę o świadczenie usługi organizacji loterii, który zleci Agencji wykonanie całokształtu usługi obejmującej organizację loterii, w tym występowania jako prawny organizator loterii. Agencja będzie przygotowywała regulamin loterii, będzie składała w swoim imieniu wniosek o udzielenie zezwolenia na organizację loterii do właściwej dla siebie Izby Administracji Skarbowej, będzie przeprowadzała losowania, odpowiedzialna będzie za proces weryfikacji uczestników loterii, proces reklamacji i finalnie będzie wydawała nagrody zwycięzcom loterii promocyjnej. W loterii premiowane będą transakcje kupna towaru lub usługi przy użyciu kart płatniczych należących do marki klienta. Loteria będzie skierowana wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu art. 431 ustawy Kodeks cywilny, tj. podmiotów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Agencji nie łączy z uczestnikami umowa o pracę, umowa o współpracę, czy inna prawna forma współpracy. W loterii przewidziano nagrody pieniężne, nagrody rzeczowe oraz nagrody mieszane, których wartość będzie mniejsza albo większa od kwoty 2.280 zł.


Ustawa z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 847), określa w art. 1 ust. 1 warunki urządzania gier hazardowych i zasady prowadzenia działalności w tym zakresie oraz zasady opodatkowania podatkiem od gier hazardowych, zwanym dalej „podatkiem od gier”. Grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach (art. 1 ust. 2 ww. ustawy).


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy, grami losowymi są gry, w tym urządzane przez sieć Internet, o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku. Są to m.in. loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.


W myśl art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy, loterie fantowe, gry bingo fantowe i loterie promocyjne mogą być urządzane, na podstawie udzielonego zezwolenia, przez osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej.


Stosownie do art. 32 ust. 3 ww. ustawy, zezwolenia na urządzanie loterii fantowej, loterii audioteksowej, gry bingo fantowe lub loterii promocyjnej urządzanych na obszarze właściwości miejscowej jednego dyrektora izby administracji skarbowej udziela dyrektor izby administracji skarbowej, na którego obszarze właściwości miejscowej są urządzane i prowadzone takie gry.

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, obszary właściwości miejscowej dyrektorów izb administracji skarbowej do udzielania zezwoleń na urządzanie loterii fantowej, loterii audioteksowej, gry bingo fantowe i loterii promocyjnej, uwzględniając potrzebę sprawnego wykonywania zadań (art. 32 ust. 7 cytowanej ustawy).

Jak stanowi art. 39 ww. ustawy, wniosek o udzielenie zezwolenia na urządzenie loterii promocyjnej zawiera:

  1. (uchylony);
  2. nazwę i status prawny podmiotu występującego z wnioskiem, w przypadku spółek handlowych również numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego prowadzącego działalność za pośrednictwem oddziału, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym tego oddziału;
  3. dane osobowe (imiona, nazwiska, obywatelstwo, miejsce zamieszkania, rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości) osób zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot występujący z wnioskiem;
  4. określenie obszaru, na którym planuje się urządzenie loterii;
  5. określenie czasu, w którym planuje się urządzenie loterii;
  6. bankowe gwarancje wypłat nagród;
  7. projekt regulaminu loterii;
  8. dokumenty potwierdzające legalność źródeł pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na organizację loterii;
  9. aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne.


Biorąc zatem pod uwagę przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz przywołane przepisy prawa stwierdzić należy, że w sytuacji, gdy Spółka faktycznie uzyska zezwolenie na organizację loterii promocyjnej od właściwego Dyrektora Izby Administracji Skarbowej i będąc organizatorem tej loterii będzie odpowiadała za spełnienie wszelkich obowiązków związanych z jej organizacją, nie będzie płatnikiem zryczałtowanego 10% podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu nagród wydawanych uczestnikom będącym osobami fizycznymi prowadzącymi indywidualną działalność gospodarczą.


W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, uczestnicy z tytułu otrzymanych nagród w ramach organizowanej przez Spółkę loterii promocyjnej uzyskiwać będą bowiem przychód z prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Jednym ze źródeł przychodów, wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest pozarolnicza działalność gospodarcza.


Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług (art. 14 ust. 1 ww. ustawy).


Uzyskany przez uczestników przychód z tytułu otrzymanych nagród w loterii promocyjnej stanowić będzie przychód z prowadzonej działalności gospodarczej stosownie do treści art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wobec powyższego, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Spółka nie będzie płatnikiem zryczałtowanego 10% podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu nagród wydawanych uczestnikom będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach loterii promocyjnej organizowanej przez Spółkę.


W konsekwencji stanowisko Spółki odnośnie pytania Nr 1 uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) będzie zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj