Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.106.2021.2.AH
z 7 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 marca 2021 r. (który w tym samym dniu wpłynął za pośrednictwem epuap), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy 2019 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 marca 2021 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy 2019.



We wniosku przedstawiono następujący opis stanu faktycznego:

Wnioskodawca prowadzi działalność od 25 lutego 2009 r. w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Księgi rachunkowe prowadzi zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta. Nie wchodzi w skład podatkowej grupy kapitałowej. Nie jest spółką dzieloną , nie jest podatnikiem, który wniósł tytułem wkładu do innego podmiotu, w tym na poczet kapitału część przedsiębiorstwa lub inne składniki majątku wymienione w art. 19 ust.1 c ustawy. Wnioskodawca w trakcie roku podatkowego wpłaca zaliczki miesięczne podatku dochodowego w uproszczonej formie w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy, zgodnie z art. 25, ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca składa zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu za rok podatkowy, który jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, według wzoru CIT-8. Wnioskodawca uzyskuje dochody ze sprzedaży opakowań do żywności oraz ze sprzedaży licencji programu serwisowego. Cała sprzedaż Wnioskodawcy na terenie kraju, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stawką podatku wynoszącą 23%. W latach 2018, 2019 podatnik dokonywał sprzedaży opakowań WDT na teren Unii Europejskiej stosując stawkę 0%. Podatnik osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości : w 2018 roku: bez VAT: 3.212.568,76 zł (w tym: WDT 4.580,66 zł), z należnym podatkiem VAT: 3.950.406,20 zł; w 2019 roku: bez VAT 4.930.852,35 zł (w tym: WDT 70.275,53 zł), z należnym podatkiem VAT: 5.978.509,44 zł. Podatnik osiągnął przychody inne niż z zysków kapitałowych i wykazał w CIT- 8 (zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych) za rok podatkowy: 2018 w poz. 40 CIT-8: 3.212.667,70 zł; przychody z należnym VAT: 3.950.505,14 zł, 2019 w poz. 49 CIT-8: 4.937.491,79 zł; przychody z należnym VAT: 5.985.148,88 zł. W zeznaniu podatkowym za 2019 rok do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych wnioskodawca przyjął stawkę 19%. Zgodnie z wartościami podanymi na stronie gov.pl, limity za rok 2019 do zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych wynoszą: Górny limit przychodów za poprzedni rok podatkowy, który uprawnia do uznania za małego podatnika (stawka 9%) w 2019 r. (przeliczenie na złote kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na 1 października 2018 r. (1 euro = 4,2795 zł), w zaokrągleniu do 1.000 zł) : 5.135.000 zł. Górny limit przychodów w roku podatkowym, który uprawnia do stosowania stawki 9% od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych (przeliczenie na złote kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy 2019 r., w zaokrągleniu do 1.000 zł) : 5.162.000 zł ( wg. kursu 1 euro = 4,3016 zł z 2 stycznia 2019 r. - w przypadku, gdy początek roku podatkowego podatnika pokrywa się z rokiem kalendarzowym). W trakcie sporządzania zeznania CIT-8 za 2020 rok, wątpliwość podatnika wzbudziły wartości przychodów przyjmowane do porównania z limitami i zastosowania stawki 9% czy 19% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych. Ze względu na wzrost przychodów ze sprzedaży w 2020 roku stawka do wyliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok niezaprzeczalnie zostanie przyjęta w wysokości 19%. Natomiast za 2019 rok, zastosowanie stawki 9%, możliwe jest w przypadku przyjmowania wartości przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych w roku podatkowym 2019 bez należnego podatku od towarów i usług.



W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca miał prawo do zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy 2019 r. w zakresie dochodów innych niż z zysków kapitałowych?

Zdaniem wnioskodawcy może on zastosować stawkę 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy 2019 w zakresie dochodów innych niż z zysków kapitałowych w drodze korekty złożonego zeznania CIT-8. Zgodnie z art. 19 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy, stosują stawkę podatku, o której mowa w tym przepisie, wynoszącą 9%, jeżeli posiadają status małego podatnika. W myśl art. 4a pkt 10 tej ustawy małym podatnikiem jest podatnik, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł., co po przeliczeniu według kursu 4,2795 zł, wynosi za poprzedni rok podatkowy 2018 : 5.135.000,00 zł. Stosownie do art. 19 ust. 1 pkt 2 Ustawy stawka podatku CIT od dochodów innych niż z zysków kapitałowych wynosi 9% podstawy opodatkowania, w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych równowartości 1.200.000 mln euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego (1 euro=4,3016 zł), w zaokrągleniu do 1.000 zł, co w roku podatkowym 2019 po przeliczeniu wynosi 5.162.000,00zł. Zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do przychodów nie zalicza się należnego podatku od towarów i usług. Wobec powyższego do zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok obrotowy 2019 konieczne jest łączne spełnienie dwóch warunków tj.: 1. spełnienie definicji „małego podatnika” w 2018 r. i nieprzekroczenie wartość przychodów ze sprzedaży wraz z należnym podatkiem VAT wynoszącej 5.135.000 zł. 2. nieprzekroczenie limitu przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych w 2019 r. w wysokości 5.162.000 zł, do których nie zalicza się należnego podatku od towarów i usług. Podatnik spełnił obydwa warunki: 1. wartość przychodów ze sprzedaży wraz z należnym podatkiem od towarów i usług w 2018 roku wyniosła 3.950.505,14 zł i jest niższa od limitu przychodów 5.135.000 zł, 2. wartość przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych w 2019 roku bez uwzględnienia należnego podatku od towarów i usług wynosząca: 4.930.852,35 zł również jest niższa od limitu przychodów w roku podatkowym 2019 wynoszącym 5.162.000 zł.

Zdaniem Wnioskodawcy spełnienie tych dwóch warunków umożliwia wnioskodawcy zastosowanie stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2019 poprzez złożenie stosownej korekty zeznania CIT-8 za rok podatkowy 2019.



W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865, z późn. zm.; dalej: „updop”), przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

W myśl art. 7 ust. 2 updop, dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a i art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Należy zauważyć, że od 2018 r. w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych przychody podatników zostały rozdzielone na dwa źródła:

  • z zysków kapitałowych oraz
  • z innych źródeł.

Istotą wprowadzonych zmian jest wyodrębnienie źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych i oddzielenie dochodów uzyskiwanych z tego tytułu od pozostałych dochodów uzyskiwanych przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych. Wydzielając odrębne źródło przychodów – z zysków kapitałowych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ustawodawca zamieścił w ustawie katalog, w którym określił listę przychodów zaliczanych do tego źródła. Oznacza to, że konieczność rozdzielania źródeł przychodów na „przychody operacyjne” i „zyski kapitałowe” nie ma zastosowania jedynie do określonych podmiotów zajmujących się działalnością finansową. W przypadku takich podmiotów kategorie przychodów ze źródła „zyski kapitałowe” stanowią podstawowy rodzaj działalności (są de facto działalnością operacyjną).

Zgodnie z treścią art. 19 ust. 1 updop, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2020 r., podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, wynosi:

  1. 19% podstawy opodatkowania;
  2. 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych – w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.

Zgodnie z art. 19 ust. 1a updop, podatnik, który został utworzony:

  1. w wyniku przekształcenia, połączenia lub podziału podatników, z wyjątkiem przekształcenia spółki w inną spółkę, albo
  2. w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub spółki niebędącej osobą prawną, albo
  3. przez osoby prawne, osoby fizyczne albo jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które wniosły na poczet kapitału podatnika uprzednio prowadzone przez siebie przedsiębiorstwo, zorganizowaną część przedsiębiorstwa albo składniki majątku tego przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej łącznie równowartość w złotych kwoty co najmniej 10.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym wniesiono te składniki majątku, w zaokrągleniu do 1.000 zł, przy czym wartość tych składników oblicza się, stosując odpowiednio przepisy art. 14, albo
  4. przez osoby prawne, osoby fizyczne albo jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej wnoszące, tytułem wkładów niepieniężnych na poczet kapitału podatnika, składniki majątku uzyskane przez te osoby albo jednostki w wyniku likwidacji innych podatników, jeżeli te osoby albo jednostki posiadały udziały (akcje) tych innych likwidowanych podatników, albo
  5. przez osoby prawne, osoby fizyczne albo jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, jeżeli w roku podatkowym, w którym podatnik został utworzony, oraz w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym, zostało do niego wniesione na poczet kapitału uprzednio prowadzone przedsiębiorstwo, zorganizowana część przedsiębiorstwa albo składniki majątku tego przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej łącznie równowartość w złotych kwoty 10.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym wniesiono te składniki majątku, w zaokrągleniu do 1.000 zł, przy czym wartość tych składników oblicza się, stosując odpowiednio przepisy art. 14

-nie stosuje przepisu ust. 1 pkt 2 w roku podatkowym, w którym rozpoczął działalność, oraz w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym.

Ponadto, z treści art. 19 ust. 1b updop, wynika, że przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do podatkowych grup kapitałowych.

Stosownie natomiast do art. 19 ust. 1c updop, przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do:

  1. spółki dzielonej,
  2. podatnika, który wniósł tytułem wkładu do innego podmiotu, w tym na poczet kapitału:
    1. uprzednio prowadzone przez siebie przedsiębiorstwo, zorganizowaną część przedsiębiorstwa albo składniki majątku tego przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej łącznie równowartość w złotych kwoty 10.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym wniesiono te składniki majątku, w zaokrągleniu do 1.000 zł, przy czym wartość tych składników oblicza się, stosując odpowiednio przepisy art. 14, lub
    2. składniki majątku uzyskane przez tego podatnika w wyniku likwidacji innych podatników, jeżeli ten podatnik posiadał udziały (akcje) tych innych likwidowanych podatników

w roku podatkowym, w którym dokonano podziału albo wniesiono wkład, oraz w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym.

Zgodnie z art. 19 ust. 1d updop, podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 2, stosują stawkę podatku, o której mowa w tym przepisie, jeżeli posiadają status małego podatnika.

Z kolei, warunek, o którym mowa w ust. 1d, nie dotyczy podatników rozpoczynających prowadzenie działalności, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1c, w roku rozpoczęcia tej działalności (art. 19 ust. 1e updop).

Zgodnie natomiast z art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2019 r., ilekroć w ustawie jest mowa o małym podatniku – oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.

Odnosząc się do powyższego wskazać należy, że za małego podatnika w 2019 roku uznaje się podatnika, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro. Przeliczenia dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł (za rok 2018 jest to kwota 5.135.000 zł).

Z powyższych przepisów wynika, że co do zasady, podatek dochodowy od osób prawnych jest obliczany według stawki 19% na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 1 updop. Niektórzy podatnicy mogą jednak korzystać z opodatkowania podatkiem dochodowym według stawki 9%, która została wprowadzona w 2019 r. Jest tak w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły równowartości 1.200.000 euro (art. 19 ust. 1 pkt 2 updop), o ile podatnicy ci posiadają status małego podatnika (art. 19 ust. 1d updop) lub rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej (art. 19 ust. 1e updop). Po przekroczeniu powyższego limitu podatnik traci prawo do obniżonej stawki podatku. Przy czym, możliwość opodatkowania przychodów (dochodów) ww. 9% stawką dotyczy wyłącznie przychodów (dochodów) operacyjnych, a więc przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność od 25 lutego 2009 r. w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Nie jest spółką dzieloną, nie jest podatnikiem, który wniósł tytułem wkładu do innego podmiotu, w tym na poczet kapitału część przedsiębiorstwa lub inne składniki majątku wymienionew art. 19 ust.1 c ustawy. Wnioskodawca uzyskuje dochody ze sprzedaży opakowań do żywności oraz ze sprzedaży licencji programu serwisowego. Cała sprzedaż wnioskodawcy na terenie kraju, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stawką podatku wynoszącą 23%. W latach 2018, 2019 podatnik dokonywał sprzedaży opakowań WDT na teren Unii Europejskiej stosując stawkę 0%. Podatnik osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości : w 2018 roku: bez VAT: 3.212.568,76zł (w tym: WDT 4.580,66 zł), z należnym podatkiem VAT: 3.950.406,20 zł; w 2019 roku: bez VAT 4.930.852,35 zł (w tym: WDT 70.275,53 zł), z należnym podatkiem VAT: 5.978.509,44 zł. Podatnik osiągnął przychody inne niż z zysków kapitałowych i wykazał za rok podatkowy: 2018 w poz. 40 CIT-8: 3.212.667,70 zł; przychody z należnym VAT: 3.950.505,14 zł, 2019 w poz. 49 CIT-8: 4.937.491,79 zł; przychody z należnym VAT: 5.985.148,88 zł. W zeznaniu podatkowym za 2019 rok do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych Wnioskodawca przyjął stawkę 19%.

Biorąc pod uwagę osiągnięte przez Wnioskodawcę w 2018 r. przychody ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług), które jak wynika z wniosku nie przekroczyły równowartości 1.200.000 euro, stwierdzić należy, że Spółka w 2019 r. spełnia definicję małego podatnika. Dodatkowo, w sprawie nie znajduje zastosowania art. 19 ust. 1a i 1c updop, wyłączający możliwość zastosowania obniżonej stawki podatku. Mając na uwadze powyższe oraz okoliczność, że przychody netto Wnioskodawcy osiągnięte w roku podatkowym 2019 nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca może zastosować obniżoną 9% stawkę podatkową, do opodatkowania dochodów (innych niż kapitałowych) uzyskanych w 2019 r.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięciaw sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj