Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-3.4015.29.2021.4.BB
z 7 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.) – Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 03 lutego 2021 r. (data wpływu – 08 lutego 2021 r.), uzupełnionym 26 kwietnia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od spadków i darowizn w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych z wpłat od wspierających Patronów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08 lutego 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od spadków i darowizn w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych z wpłat od wspierających Patronów.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w związku z tym w piśmie z 14 kwietnia 2021 r. znak: 0115-KDIT1.4011.150.2021.2.MN, 0111-KDIB2-3.4015.29.2021.3.BB, wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Wniosek uzupełniono 26 kwietnia 2021 r.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Jego pasją są gry komputerowe, hobbystycznie zajmuje się wprowadzaniem modyfikacji do gier. Modyfikacjami gier Wnioskodawca nie zajmuje się w celach zarobkowych. Modyfikowanie tych gier traktuje jak proces, w którym realizuje swoją pasje, godzi się na otrzymane wsparcie finansowe, ale ono nie jest celem czynności podejmowanych przez niego. Modyfikacji gier dokonuje kilka razy w roku, nie jest to proces regularny. Dokonywanie modyfikacji gier jest procesem twórczym uzależnionym jedynie od pomysłów i chęci autora.

Od 01 czerwca 2017 r. Wnioskodawca posiada profil na stronie (…) (dalej: portal X.). Profil ten jest dostępny dla każdego, co oznacza, że każdy użytkownik Internetu może wejść na ten profil i przeczytać zawarte tam informacje Obecnie profil ten skupia przede wszystkim fanów gry X. Wnioskodawca ostatnio stał się jednym z najpopularniejszych autorów modyfikacji tej gry. Stworzone przez niego modyfikacje są publikowane na portalu (…). Jest to portal (…).

Wnioskodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich za stworzone modyfikacje, a także nie ponosi ryzyka gospodarczego. Nie są one wykonywane pod kierownictwem żadnego producenta/portalu czy w miejscu i czasie wskazanym przez niego. Modyfikacje gier stworzone przez Wnioskodawcę są całkowicie darmowe dla wszystkich, jedynym wymogiem jest posiadanie legalnej gry. Wnioskodawca otrzymał zgodę właściciela gry X firmę (…) na dokonywanie modyfikacji w grze i ich umieszczanie na (…). Z Producentem gry nie łączy Wnioskodawcy żadna umowa, nie otrzymuje on też żadnego wynagrodzenia z tego tytułu Zarówno od firmy (…) jak i portalu (...) czy innych portali. Nie dokonuje modyfikacji innych gier. Modyfikacje gier nie są rekomendowane przez producenta gier albo portal (…). Jeśli są one polecane to na forach społecznościowych przez graczy innym graczom. Do stworzonych modyfikacji Wnioskodawca nie nabywa praw autorskich.

Ze względu na rosnącą popularność Wnioskodawca za pośrednictwem portalu X. zdobywa tzw. patronów, którzy decydują się na finansowe wsparcie. Zdobywanie patronów nie przejawia się jakąkolwiek aktywnością ze strony Wnioskodawcy oprócz samego faktu posiadania konta. Patronem może zostać każdy kto się na to zdecyduje. Na profilu Wnioskodawcy zawarte są wszelkie informacje dla potencjalnych patronów. Dokonują one wsparcia finansowego kosztem swojego majątku, jednak wsparcie to nie upoważnia ich do żądania od Wnioskodawcy nic w zamian. W praktyce jeśli dokonają wpłaty, to nie wiąże się z nią żadne świadczenie zwrotne, co więcej mają oni takie same możliwości korzystania z modyfikacji gier jaki i inne osoby, które mogą nawet nie wiedzieć o istnieniu profilu Wnioskodawcy.

Do wyboru patroni mają kilka opcji, mogą oni wybrać opcję opłaty miesięcznej z określoną kwotą np. (…) czy (…) lub dokonać dobrowolnej opłaty. Opcja opłaty miesięcznej ze wskazaną kwotą jest swojego rodzaju ułatwieniem dla patronów. Członkiem grupy patronów staje się zarówno osoba wpłacająca kilkakrotnie jak i ktoś, kto zdecyduje się na jednorazową wpłatę. Członkostwo w zasadzie wiąże się z uzyskaniem określonego symbolicznego statusu patrona, bez przełożenia na jakiekolwiek wymiar materialny. Bez względu na posiadany symboliczny status patrona wszyscy patroni mają taki sam dostęp do modyfikacji gier, podobnie jak Ci, którzy nie wspierają Wnioskodawcy w ogóle. Patroni nie otrzymują w zamian żadnych korzyści rzeczowych czy finansowych ze strony Wnioskodawcy. To patron decyduje jaką kwotę i przez jak długi czas chce przelewać na konto Wnioskodawcy. To on również decyduje kiedy zaprzestać dokonywać wpłat – jednak nie ma to wpływu na jego prawo do korzystania z modyfikacji gier. Oznacza to w praktyce, że patronem można zostać i nie korzystać z modyfikacji gier lub odwrotnie nie być patronem a korzystać z modyfikacji gier – jedynym warunkiem jest posiadania legalnej gry.

Portal X. potrąca 5% wpływów dokonanych przez patronów jako opłata za członkostwo Wnioskodawcy. Wszystkie wpłaty wpływają na konto Wnioskodawcy na (…), który dokonuje z tego konta przelewu na swoje konto bankowe. Kwoty te przeznacza na cele związane z modyfikacjami gier, a także na inne wydatki. Wnioskodawca otrzymuje wpłaty w różnych wysokościach i od różnych osób, które czasem posługują się tylko pseudonimem.

Wnioskodawca w sytuacji, gdy wpłacone środki przekraczają kwotę 4 902 zł od jednego patrona opodatkowuje je podatkiem od spadków i darowizn.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że:

  • Patroni zobowiązują się do bezpłatnego świadczenia na rzecz Wnioskodawcy kosztem swojego majątku i nie otrzymują od Wnioskodawcy żadnych świadczeń, co oznacza że spełniają definicję darowizny, o której mowa w art. 888 ustawy Kodeks cywilny;
  • Patroni mają taki sam dostęp do modyfikacji gier jak i inni użytkownicy Internetu.

Końcowo wskazać należy, iż ze względu na zakres niniejszej interpretacji przywołano powyżej

Tylko tą część uzupełnienia wniosku, która dotyczy podatku od spadków i darowizn.

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca postępuje prawidłowo obliczając podatek od spadków i darowizn w wysokości określonej w art. 15 ust 1 od otrzymanej łącznej kwoty darowizny od jednej osoby w ciągu 5 lat, w ten sposób, że podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę wolną od podatku?

Zdaniem Wnioskodawcy, postępuje on prawidłowo.

Przywołując art. 1 ust. 1 pkt 2, art. 5, art. 6 ust. 1 pkt 4, art. 6 ust. 1a), art. 9 ust. 1-2, art. 14 ust. 1-3, art. 15 ust. 1 oraz art. 17a ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn oraz art. 888 § 1 i art. 890 § 1 ustawy Kodeks cywilny Wnioskodawca stwierdził, że stosunek prawny pomiędzy nim a osobami trzecimi, które przekazują środki pieniężne za pośrednictwem portalu internetowego, jest umową darowizny. Darczyńcą w tym przypadku jest każda osoba trzecia, przekazująca jakiekolwiek środki pieniężne na rzecz Wnioskodawcy (za pośrednictwem portalu).

Jeżeli kwoty darowizn od poszczególnych darczyńców nie przekraczają tzw. kwot wolnych określonych dla poszczególnych grup podatkowych w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn (przy uwzględnieniu zasady kumulacji określonej w art. 9 ust. 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn), to darowizny te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Jeżeli kwota darowizn od jednego darczyńcy przekracza kwotę wolną to Wnioskodawca jest zobowiązany do zapłaty podatku według skali opisanej w art. 15 ustawy o podatku od spadków i darowizn.

Powyżej przywołano tylko tę część stanowiska Wnioskodawcy, która odnosi się do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz.U. z 2019 r., poz. 1813, ze zm.), podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej „podatkiem”, podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem m.in. darowizny.

Ustawa o podatku od spadków i darowizn nie zawiera pojęcia „darowizna”, dlatego w tym zakresie odwołać się należy do odpowiednich przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r., poz. 1740, ze zm.).

Zgodnie z art. 888 § 1 Kodeksu cywilnego, przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.

Darowizna należy do czynności, których celem jest dokonanie aktu przysporzenia majątkowego bez ekwiwalentu w postaci świadczenia wzajemnego i polega najczęściej na przesunięciu jakiegoś dobra majątkowego z majątku darczyńcy do majątku obdarowanego. Świadczenie ma charakter nieodpłatny, gdy druga strona umowy nie zobowiązuje się do jakiegokolwiek świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę.

Z treści art. 890 § 1 ww. ustawy wynika natomiast, iż oświadczenie darczyńcy powinno być złożone w formie aktu notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione.

Zatem daną czynność można uznać za darowiznę, jeżeli posiada cechy tegoż zobowiązania, tzn. gdy zostanie złożone oświadczenie darczyńcy o przekazaniu darowizny oraz oświadczenie obdarowanego o jej przyjęciu, a ponadto czynność ta musi polegać na nieodpłatnym świadczeniu darczyńcy (kosztem jego majątku) na rzecz obdarowanego, pod warunkiem, że czynność ta nie została wymieniona w treści art. 889 ustawy Kodeks cywilny.

Przepis art. 5 ustawy o podatku od spadków i darowizn stanowi, że obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw majątkowych.

Stosownie do art. 6 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy obowiązek podatkowy powstaje – przy nabyciu w drodze darowizny – z chwilą złożenia przez darczyńcę oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez zachowania przewidzianej formy – z chwilą spełnienia przyrzeczonego świadczenia; jeżeli ze względu na przedmiot darowizny przepisy wymagają szczególnej formy dla oświadczeń obu stron, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą złożenia takich oświadczeń.

Wysokość podatku od spadków i darowizn ustala się w zależności od grupy podatkowej, do której zaliczony jest nabywca. Zaliczenie do jednej z trzech grup podatkowych odbywa się w zależności od jego stopnia pokrewieństwa albo powinowactwa z osobą, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa majątkowe.

Zgodnie z art. 14 ust. 3 ustawy o podatku od spadków i darowizn do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:

  1. do grupy I – małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów;
  2. do grupy II – zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych;
  3. do grupy III – innych nabywców.

Stosownie natomiast do art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:

  1. 9 637 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej;
  2. 7 276 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej;
  3. 4 902 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.

Jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie (art. 9 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy o podatku od spadków i darowizn).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę wolną od podatku. Podatek naliczany jest zależnie od wartości otrzymanej darowizny, według tabeli określonej w tym przepisie.

Jeżeli wartość darowizny od jednego darczyńcy przekroczy kwotę wolną od podatku w okresie wskazanym powyżej wówczas w myśl art. 17a ust. 1 ww. ustawy, podatnicy podatku są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2, złożyć, w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych według ustalonego wzoru. Do zeznania podatkowego dołącza się dokumenty mające wpływ na określenie podstawy opodatkowania.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Jego pasją są gry komputerowe, hobbystycznie zajmuje się wprowadzaniem modyfikacji do gier. Modyfikacjami gier Wnioskodawca nie zajmuje się w celach zarobkowych. Ze względu na rosnącą popularność Wnioskodawca za pośrednictwem portalu X. zdobywa tzw. patronów, którzy decydują się na finansowe wsparcie. Zdobywanie patronów nie przejawia się jakąkolwiek aktywnością ze strony Wnioskodawcy oprócz samego faktu posiadania konta. Patronem może zostać każdy kto się na to zdecyduje. Na profilu Wnioskodawcy zawarte są wszelkie informacje dla potencjalnych patronów. Dokonują one wsparcia finansowego kosztem swojego majątku, jednak wsparcie to nie upoważnia ich do żądania od Wnioskodawcy nic w zamian. W praktyce jeśli dokonają wpłaty, to nie wiąże się z nią żadne świadczenie zwrotne, co więcej mają oni takie same możliwości korzystania z modyfikacji gier jaki i inne osoby, które mogą nawet nie wiedzieć o istnieniu profilu Wnioskodawcy.

Patroni zobowiązują się do bezpłatnego świadczenia na rzecz Wnioskodawcy kosztem swojego majątku i nie otrzymują od Wnioskodawcy żadnych świadczeń, co oznacza że spełniają definicję darowizny, o której mowa w art. 888 ustawy Kodeks cywilny.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, że skoro wpłaty dokonywane przez osoby wspierające stanowią darowizny, to podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn (chyba, że będą one wynikać jednoznacznie z innych niż darowizna stosunków zobowiązaniowych). Jednak, jak wynika z treści wniosku, w przedstawionym opisie zdarzenia stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawcą a osobami wspierającymi, odpowiada umowie darowizny. Darczyńcą w tym przypadku jest każda osoba wspierająca, przekazująca środki pieniężne na rzecz Wnioskodawcy (za pośrednictwem serwisu X.).

Opodatkowanie kształtuje się w zależności od przyporządkowania wpłacającego do odpowiedniej grupy podatkowej oraz od wysokości darowanej przez wpłacającego kwoty (o czym stanowi cytowany już art. 9 ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn).

Z uwagi na fakt, że wspierający mogą dokonywać na rzecz Wnioskodawcy darowiznę wielokrotnie, zastosowanie znajdzie ww. art. 9 ust. 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z którym jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie.

Zatem Wnioskodawca jest zobowiązany do składania zeznania podatkowego w każdej sytuacji, w której kwota otrzymana od jednej osoby sumarycznie w ciągu 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie otrzymanie darowizny przekroczy 9.637 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej, 7.276 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej, 4.902 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej. Zeznanie podatkowe należy składać z tytułu otrzymania darowizny od każdej osoby fizycznej odrębnie, w terminie miesiąca od dnia, w którym powstał obowiązek podatkowy, czyli od dnia otrzymania darowizny.

Jak wprost wynika z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn jako podstawę opodatkowania przyjmuje się wartość darowizny pomniejszoną o kwotę wolną od podatku. Zatem należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że podatek od spadków i darowizn od otrzymanej łącznej kwoty darowizny od jednej osoby w ciągu 5 lat, należy obliczyć od nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę wolną od podatku.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP:/KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj