Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.164.2021.1.MS
z 6 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Zainteresowanych przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 8 lutego 2021 r. (data wpływu 11 lutego 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu podatkowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu podatkowego.

We wniosku złożonym przez

  • Zainteresowaną będącą stroną postępowania:
  • Zainteresowanych niebędących stronami postępowania:

przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Zainteresowani, posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej są wspólnikami w sp. z o.o. sp. komandytowa (dalej jako: ,,Spółka”).

Struktura Spółki przedstawia się następująco:

  • Komplementariusz – sp. z o.o.
  • Komandytariusz – Pani…..

Z dotychczas prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, tj. ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.; dalej: jako „ustawa o PIT”), Zainteresowani osiągali dochody wynikające z działalności prowadzonej za pośrednictwem Spółki.

Jednakże, dotychczas dochód z tytułu udziału w zyskach Spółki, osiągnięty w latach poprzednich, nie został w całości wypłacony Zainteresowanym. Spółka w przyszłości planuje wypłacić Zainteresowanym pozostałą część dochodu.

Zasadniczo od dnia 1 stycznia 2021 r. spółki komandytowe objęte zostały przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1406, dalej jako: „ustawa o CIT”), w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r., poz. 2123; dalej jako: „ustawa zmieniająca”).

Po stronie Zainteresowanych powstała wątpliwość dotycząca sposobu rozliczenia tak osiągniętego dochodu w związku z uzyskaniem od dnia 1 stycznia 2021 r. statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) przez spółki komandytowe.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w odniesieniu do dochodu wspólnika spółki komandytowej, będącego podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, z tytułu udziału w zysku spółki komandytowej, osiągniętym przed uzyskaniem przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, wypłaconego wspólnikowi po uzyskaniu przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, będą miały zastosowanie przepisy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2020 r.?

Zdaniem Zainteresowanych, w odniesieniu do dochodu wspólnika spółki komandytowej, będącego podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, z tytułu udziału w zysku spółki komandytowej, osiągniętym przed uzyskaniem przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, wypłaconego wspólnikowi po uzyskaniu przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, będą miały zastosowanie przepisy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2020 r.

W stanie prawnym obowiązującym do końca 2020 r. spółki komandytowe były podmiotami transparentnymi podatkowo, a podatnikami z tytułu osiągniętego przez nie dochodu byli ich wspólnicy – stosownie do brzmienia art. 8 ustawy o PIT.

Dotychczas z tytułu udziału w zyskach Spółki, Zainteresowani na bieżąco w trakcie roku podatkowego rozpoznawali przychody i koszty podatkowe z pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 5b ust. 2 ustawy o PIT, w momencie osiągnięcia przychodu proporcjonalnie do posiadanego udziału w zysku.

Od tak ustalonego dochodu Zainteresowani wpłacali również w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o PIT.

W myśl art. 5a pkt 28 lit. c ustawy o PIT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2021 r., zmienionym przez art. 1 pkt 2 lit. a tiret pierwsze ustawy zmieniającej, przez spółkę rozumie się również spółkę komandytową, mającą siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl natomiast art. 4a pkt 21 lit. c ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2021 r., zmienionym przez art. 2 pkt 3 ustawy zmieniającej, ilekroć w ustawie jest mowa o spółce – oznacza to spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i pkt 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Od dnia 1 stycznia 2021 r. art. 4a pkt 14 ustawy o CIT, otrzymał brzmienie: „Ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną – oznacza to spółkę inną niż określona w pkt 21”.

Natomiast pkt 21 przedmiotowego przepisu (w brzmieniu od dnia 1 stycznia 2021 r.) wymienia m.in. spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i pkt 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Spółka komandytowa, jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, znalazła się zatem w katalogu art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT, od dnia 1 stycznia 2021 r.

Zgodnie z powyższym, co do zasady, od dnia 1 stycznia 2021 r. spółki komandytowe stały się podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy zmieniającej, do dochodów wspólników spółki komandytowej lub spółki jawnej uzyskanych z udziału w zyskach takiej spółki, osiągniętych przez taką spółkę przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, stosuje się przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Z powyższej regulacji jasno wynika, że do dochodów uzyskanych przez wspólników spółek komandytowych z tytułu udziału w zyskach takiej spółki stosuje się przepisy obowiązujące przed wprowadzeniem ustawy zmieniającej, o ile zysk ten został wypracowany przed dniem uzyskania przez taką spółkę statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Zatem, w odniesieniu do dochodu osiągniętego przez Zainteresowanych z tytułu udziału w zyskach Spółki, wypracowanych przed uzyskaniem przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, będą miały zastosowanie przepisy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2020 r.

Ponadto, Zainteresowani zauważają, że opodatkowanie zysku wspólnika spółki komandytowej w momencie jego wypłaty po uzyskaniu statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych przez spółkę komandytową, uzyskanego z tytułu udziału w zysku tej spółki wypracowanym przed uzyskaniem przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, prowadziłoby do podwójnego opodatkowania tego samego dochodu z uwagi, że dotychczas opodatkowany był on „na bieżąco” w trakcie roku.

W związku z powyższym, Zainteresowani stoją na stanowisku, że w odniesieniu do dochodu wspólnika spółki komandytowej będącego podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu udziału w zysku spółki komandytowej, osiągniętym przed uzyskaniem przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, wypłaconego wspólnikowi po uzyskaniu przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, będą miały zastosowanie przepisy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2020 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że od dnia 1 stycznia 2021 r. na mocy ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r., poz. 2123), spółki komandytowe zostały podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Co do zasady spółki komandytowe status podatników podatku dochodowego od osób prawnych uzyskały z dniem 1 stycznia 2021 r.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy, w przypadku spółek komandytowych oraz spółek jawnych, które z dniem 1 stycznia 2021 r. uzyskały status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, oraz w zakresie uzyskanych przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatników podatku dochodowego od osób fizycznych przychodów i poniesionych kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce, w tym z tytułu objęcia (nabycia) i zbycia udziałów tej spółki, wystąpienia z tej spółki lub jej likwidacji, przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 2.

Jak wynika z art. 12 ust. 2 tej ustawy, spółka komandytowa może postanowić, że przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się do tej spółki oraz przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce począwszy od dnia 1 maja 2021 r. W takim przypadku spółka komandytowa uzyskuje status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dniem 1 maja 2021 r.

Stosownie do art. 13 ust 1 ww. ustawy zmieniającej, do dochodów wspólników spółki komandytowej lub spółki jawnej uzyskanych z udziału w zyskach takiej spółki, osiągniętych przez taką spółkę przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, stosuje się przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Z powyższego przepisu wynika, że zyski lat ubiegłych spółki komandytowej należy opodatkować podatkiem dochodowym od osób fizycznych na dotychczasowych zasadach.

Stosownie do art. 5a pkt 26 w zw. z art. 5a pkt 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2021 r., spółka komandytowa jest spółką niebędącą osobą prawną.

Zgodnie z art. 5b ust. 2 ww. ustawy, jeżeli pozarolniczą działalność gospodarczą prowadzi spółka niebędąca osobą prawną, przychody wspólnika z udziału w takiej spółce, określone na podstawie art. 8 ust. 1, uznaje się za przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.

Z kolei art. 8 ust. 2 ww. ustawy stanowi, że zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:

  1. rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat;
  2. ulg podatkowych związanych z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną.

Poprzez skonstruowanie norm art. 8 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i posłużenie się w nich kryterium „prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną” ustawodawca stworzył zasadę obowiązku prowadzenia rozliczeń podatkowych związanych z samym faktem uczestnictwa w spółce niebędącej osobą prawną (bycia wspólnikiem takiej spółki). Ustawodawca nie uzależnił przy tym poziomu obciążeń podatkowych wynikających z udziału podatnika w spółce niebędącej osobą prawną od wartości rzeczywiście uzyskiwanych przez podatnika (wypłacanych podatnikowi) zysków z takiej spółki. W szczególności, nie należy utożsamiać dochodów z udziału w spółce niebędącej osobą prawną (tj. nadwyżki przychodów z udziału w takiej spółce nad kosztami ich uzyskania) z zyskiem należnym (przysługującym do wypłaty) wspólnikowi z takiej spółki ani z zyskiem, jaki potencjalnie może przysługiwać wspólnikowi takiej spółki za dany rok obrotowy.

W świetle powyższego, z uwagi na transparentność podatkową spółki osobowej, przychód należny jest alokowany na poszczególnych wspólników w takiej proporcji, w jakiej wspólnicy partycypują w jej zyskach na podstawie umowy spółki. Podobnie ustala się wysokość kosztów uzyskania przychodów u każdego wspólnika, uwzględniając jednak te wydatki, które nie mogą stanowić kosztu podatkowego u danego wspólnika. Dopiero dochód określony na podstawie tak ustalonych kwot przychodu oraz kosztów uzyskania przychodu podlega u wspólnika opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Z powyższego wynika zatem, że dochód każdego ze wspólników, rozumiany jako zysk z tytułu udziału w spółce komandytowej, winien być systematycznie opodatkowywany w ciągu roku. W tym zakresie nie ma znaczenia, czy zysk wypracowany przez spółkę osobową został wypłacony wspólnikom.

Przychody spółki komandytowej, co do zasady, stanowią już w momencie ich powstania przychody jej wspólników i u nich też są opodatkowane dochody uzyskane z tego tytułu na przestrzeni roku podatkowego z zachowaniem proporcji określonej przepisem art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast, wypłata z tytułu podziału zysku stanowi odzwierciedlenie uzyskiwanego przez wspólników dochodu z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki niebędącej osobą prawną, opodatkowanego w trakcie roku podatkowego w formie zaliczek na podatek i rozliczonego ostatecznie w rocznym zeznaniu podatkowym. Stąd więc, rozdysponowanie majątkiem już opodatkowanym, jest z punktu widzenia podatku dochodowego od osób fizycznych podatkowo neutralne.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Zainteresowani są komandytariuszami w spółce komandytowej (dalej jako: Spółka). Dotychczas dochód z tytułu udziału w zyskach Spółki, osiągnięty w latach poprzednich, nie został w całości wypłacony Zainteresowanym. Spółka w przyszłości planuje wypłacić Zainteresowanym pozostałą część dochodu. W związku z uzyskaniem od dnia 1 stycznia 2021 r. statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych) przez spółki komandytowe, po stronie Zainteresowanych powstała wątpliwość dotycząca sposobu rozliczenia dochodu osiągniętego przez Spółkę przed uzyskaniem przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie będą miały zastosowanie przepisy przejściowe zawarte w ustawie nowelizującej, m.in. art. 12 i art. 13, stanowiące, że zyski wypłacane przez spółkę komandytową w momencie posiadania przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, które zostały wypracowane (osiągnięte) w okresie, kiedy ta spółka była jeszcze podmiotem transparentnym podatkowo, nie są opodatkowane ponownie podatkiem dochodowym od osób prawnych lub podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a zatem wypłata takich zysków ze spółki komandytowej jest opodatkowana na zasadach obowiązujących przed dniem 1 stycznia 2021 r. (lub z zastosowaniem okresu przejściowego wydłużającym stosowanie starego stanu prawnego do dnia 30 kwietnia 2021 r.).

Jak już wcześniej wskazano, do czasu objęcia spółek komandytowych przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, spółki te były podmiotami transparentnymi podatkowo, co oznacza że dochód tych spółek był opodatkowywany na poziomie jej wspólników. Skoro tak, to dochód każdego ze wspólników, rozumiany jako zysk z tytułu udziału w spółce komandytowej winien być systematycznie opodatkowywany w ciągu roku. W tym zakresie nie ma znaczenia, czy zysk wypracowany przez spółkę komandytową został wypłacony. Jego późniejsza wypłata dotyczy bowiem dochodu już opodatkowanego na poziomie wspólników i, co za tym idzie, „techniczna” czynność wypłaty jest zdarzeniem neutralnym podatkowo.

Tym samym, w odniesieniu do dochodu wspólników spółki komandytowej – Zainteresowanych – będących podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych, z tytułu udziału w zysku spółki komandytowej, osiągniętym przed uzyskaniem przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, wypłaconego Zainteresowanym po uzyskaniu przez spółkę komandytową statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych będą miały zastosowanie przepisy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2020 r.

W związku z tym, stanowisko Zainteresowanych jest prawidłowe.

Należy zaznaczyć, że dokonana przez Organ ocena stanowiska przedstawionego przez Zainteresowanych dotyczy wyłącznie skutków podatkowych, jakie w przedmiotowej sprawie wystąpią po Ich stronie. Interpretacja nie rozstrzyga natomiast kwestii obowiązków innych podmiotów, w tym pozostałych wspólników oraz samej Spółki.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Zainteresowanych w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania (art. 14r § 2 ustawy Ordynacja podatkowa) przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj