Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4011.228.2021.4.DJ
z 13 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2021 r. (data wpływu 17 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 kwietnia 2021 r. (data wpływu 5 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości, jakie wystąpią po stronie Wnioskodawcy – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych i podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości, jakie wystąpią po stronie Wnioskodawcy.

W związku z tym, że złożony wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 i art. 14f § 1-2 Ordynacji podatkowej, pismem z dnia 14 kwietnia 2021 r., nr 0111-KDIB2-2.4014.43.2021.2.DR, 0112-KDIL2-1.4011.228.2021.3.DJ, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawcę, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d § 1 Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ a jego uzupełnieniem, nie wlicza się do terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłano w dniu 14 kwietnia 2021 r., skutecznie doręczono 20 kwietnia 2021 r., natomiast w dniu 5 maja 2021 r. do tut. organu wpłynęło pismo, stanowiące uzupełnienie wniosku.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej informuje, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest zagadnienie dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości, jakie wystąpią po stronie Wnioskodawcy, natomiast w kwestiach dotyczących podatku od czynności cywilnoprawnych wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Ponadto należy wskazać, że – zgodnie z wyjaśnieniem zamieszczonym w wysłanym do Wnioskodawcy wezwaniu z dnia 14 kwietnia 2021 roku – niniejsze rozstrzygnięcie dotyczy wyłącznie osoby wskazanej we wniosku jako Wnioskodawca, tj. Pana (…).

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono – w odniesieniu do podatku dochodowego od osób fizycznych – następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu (…) stycznia 2016 r. na podstawie aktu notarialnego Wnioskodawca wraz z żoną (nie mają rozdzielności majątkowej) zakupili nieruchomość – ziemię rolną, w celu powiększenia dotychczasowego gospodarstwa rolnego, o powierzchni 6,49 ha, za kwotę 194 000 zł. Małżonkowie zostali zwolnieni z podatku od czynności cywilnoprawnych od zakupu tej nieruchomości (co stanowiło pomoc de minimis w rolnictwie), ze względu na spełnienie warunków dotyczących powiększenia gospodarstwa rolnego (m.in. wielkość powiększonego gospodarstwa w przedziale od 11 do 300 ha i jednocześnie zobowiązując się do jego prowadzenia przez okres co najmniej 5 lat). Wnioskodawca wraz z żoną w dalszym ciągu prowadzą gospodarstwo rolne, małżonkowie są w posiadaniu kilku działek rolnych.

Małżonkowie planują w 2021 r. sprzedaż jednej z działek – tej zakupionej (…)stycznia 2016 r. Kupującym jest osoba blisko spokrewniona – brat Wnioskodawcy, wraz ze swoją żoną (mają wspólność majątkową), którzy także prowadzą gospodarstwo rolne. Kwota sprzedaży tej nieruchomości będzie wynosiła także 194 000 zł.

W piśmie, stanowiącym uzupełnienie wniosku Zainteresowany doprecyzował, że będąca przedmiotem planowanej w 2021 roku sprzedaży działka rolna (zakupiona w 2016 r.) w momencie przyszłej sprzedaży wchodziła będzie w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

Aktualnie Wnioskodawca prowadzi gospodarstwo rolne 25,33 ha, w tym jest działka o powierzchni 6,45 ha planowana do sprzedaży. Po ewentualnej jej sprzedaży gospodarstwo rolne będzie dalej prowadzone na powierzchni 18,88 ha. Planowana sprzedaż wynika z zapotrzebowania na środki finansowe na rozwój gospodarstwa poprzez założenie plantacji borówki i przygotowanie pracowni pszczelarskiej. Równocześnie Wnioskodawca planuje w dalszym ciągu gospodarować na planowanej do sprzedaży działce poprzez jej wydzierżawienie.

Planowana do sprzedaży nieruchomość rolna nie utraci charakteru rolnego i będzie dalej wykorzystywana na cele rolnicze, będzie zakupiona w celu powiększenia gospodarstwa rolnego przyszłego kupującego.

Dotychczas Wnioskodawca nie sprzedawał nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Gospodarstwo rolne prowadzone jest na kilku odrębnych działkach rolnych i aktualnie Wnioskodawca nie planuje sprzedaży pozostałych działek lub innych nieruchomości.

W związku z powyższym opisem zadano – w odniesieniu do podatku dochodowego od osób fizycznych – następujące pytanie (ostatecznie przeformułowane w uzupełnieniu wniosku).

Czy w wyniku sprzedaży tej nieruchomości rolnej Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego związanego ze sprzedażą tej nieruchomości?

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko w odniesieniu do podatku dochodowego od osób fizycznych), zaistnieje u małżonków obowiązek rozliczania się z podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości rolnej, o ile zdecydują się na jej sprzedaż przed 1 stycznia 2022 roku. Okres w tym wypadku 5 lat liczony jest od końca roku, w którym nastąpił zakup. Natomiast rzeczywisty podatek wyniesie 0 zł ze względu na to, że nie wystąpił dochód – cena sprzedaży równa cenie zakupu. W przypadku sprzedaży tej nieruchomości w 2022 roku nie będzie już istniało to zobowiązanie podatkowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

– jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że w dniu (…) stycznia 2016 r. Wnioskodawca wraz z żoną (nie mają rozdzielności majątkowej) zakupili nieruchomość – ziemię rolną, w celu powiększenia dotychczasowego gospodarstwa rolnego, o powierzchni 6,49 ha, za kwotę 194 000 zł, którą planują sprzedać w 2021 r. Kupującymi będą: brat Wnioskodawcy wraz ze swoją żoną (mają wspólność majątkową), którzy także prowadzą gospodarstwo rolne. Kwota sprzedaży tej nieruchomości będzie wynosić także 194 000 zł. Będąca przedmiotem planowanej w 2021 roku sprzedaży działka rolna (zakupiona w 2016 r.) w momencie przyszłej sprzedaży będzie wchodziła w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. Planowana sprzedaż wynika z zapotrzebowania na środki finansowe na rozwój gospodarstwa poprzez założenie plantacji borówki i przygotowanie pracowni pszczelarskiej. Równocześnie Wnioskodawca planuje w dalszym ciągu gospodarować na planowanej do sprzedaży działce poprzez jej wydzierżawienie. Planowana do sprzedaży nieruchomość rolna nie utraci charakteru rolnego i będzie dalej wykorzystywana na cele rolnicze, będzie zakupiona w celu powiększenia gospodarstwa rolnego przyszłego kupującego.

Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, że planowana sprzedaż w 2021 r. działki, o której mowa we wniosku, zostanie dokonana przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku 2016, w którym nastąpiło jej nabycie i będzie stanowiła źródło przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Na mocy art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw (art. 30e ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Jednakże od tej zasady ustawodawca przewidział wyjątek w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomościach, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia gruntów, które w związku z tym odpłatnym zbyciem utraciły charakter rolny.

Podkreślenia wymaga, że zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma charakter przedmiotowy, ponieważ dotyczy przychodów uzyskanych z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego. Na możliwość skorzystania z powyższego zwolnienia nie ma jednak wpływu dokonanie sprzedaży udziału w takiej nieruchomości. Wskazać bowiem należy, że brak jest uzasadnienia dla zróżnicowania konsekwencji prawnych, tj. zwolnienia od opodatkowania lub jego brak w zależności od tego, czy przedmiotem sprzedaży jest własność nieruchomości, czy przy istnieniu współwłasności po stronie zbywców i nabywców przedmiotem tym są udziały we współwłasności nieruchomości.

Ustawa o podatku dochodowym nie zawiera definicji pojęcia „gospodarstwo rolne”. W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyła, zgodnie z dyspozycją art. 2 ust. 4 ww. ustawy, do przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333).

W świetle art. 1 cytowanej ustawy, podatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

Natomiast z art. 2 ust. 1 powołanej ustawy wynika, że za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

W celu ustalenia, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży gruntów, należy odnieść się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393) oraz załącznika Nr 6 tego rozporządzenia.

Wedle postanowień § 67 przywołanego rozporządzenia użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

  1. grunty rolne;
  2. grunty leśne;
  3. grunty zabudowane i zurbanizowane;
  4. użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery „E” oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R;
  5. (uchylony);
  6. grunty pod wodami;
  7. tereny różne oznaczone symbolem – Tr.

Zgodnie natomiast z treścią § 68 ww. rozporządzenia grunty rolne dzielą się na:

  1. użytki rolne, do których zalicza się:
    1. grunty orne, oznaczone symbolem – R,
    2. sady, oznaczone symbolem – S,
    3. łąki trwałe, oznaczone symbolem – Ł,
    4. pastwiska trwałe, oznaczone symbolem – Ps,
    5. grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem – Br,
    6. grunty pod stawami, oznaczone symbolem – Wsr,
    7. grunty pod rowami, oznaczone symbolem – W,
    8. grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem – Lzr;
  2. nieużytki, oznaczone symbolem – N.

Powyższe uregulowania prawne wskazują, że zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych, uzależnione jest od wystąpienia następujących przesłanek:

  • zbywane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne,
  • muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będący własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy), ewentualnie jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić w związku ze zbyciem rolnego charakteru.

Niewątpliwie przedmiotowe zwolnienie – przy spełnieniu pozostałych warunków do niego uprawniających – obejmuje tylko przychody z odpłatnego zbycia nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, a więc sklasyfikowanych jako użytki rolne, w tym grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, rowy oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych.

Dla skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koniecznym jest również, aby zbywane grunty zachowały charakter rolny. Oceniając spełnienie tej przesłanki należy zwrócić uwagę przede wszystkim na faktyczny zamiar nabywcy co do dalszego przeznaczenia nieruchomości. Cel nabycia gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy, jak również z innych okoliczności związanych z daną transakcją. Utrata charakteru rolnego następuje przez wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania. Ma ono miejsce przede wszystkim wówczas, jeżeli grunt zostaje przeznaczony pod działalność gospodarczą, albo pod budownictwo. Należy ponadto wskazać, że utrata charakteru rolnego w związku z odpłatnym zbyciem może wystąpić bezpośrednio po zbyciu, ale może nastąpić dopiero w przyszłości, jednakże w momencie ich odpłatnego zbycia strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

Odnosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że skoro (jak sam Wnioskodawca wskazał w uzupełnieniu wniosku) będąca przedmiotem planowanej w 2021 roku sprzedaży działka rolna (zakupiona w 2016 r.) w momencie przyszłej sprzedaży wchodziła będzie w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym oraz ww. nieruchomość nie utraci charakteru rolnego i będzie dalej wykorzystywana na cele rolnicze, będzie zakupiona w celu powiększenia gospodarstwa rolnego przyszłego kupującego - to zostały spełnione przesłanki określone w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym przychód uzyskany przez Wnioskodawcę z planowanej w 2021 roku sprzedaży udziałów w ww. nieruchomości (nabytej przez małżonków w 2016 roku) podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, co oznacza, że Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku dochodowego z tego tytułu.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy oraz przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że uzyskane przez Wnioskodawcę przychody z planowanej w 2021 roku sprzedaży udziałów w przedmiotowej nieruchomości (tj. udziałów w działce, zakupionej przez małżonków w 2016 roku) – korzystają w całości ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ zostały spełnione wszystkie przesłanki skutkujące zastosowaniem analizowanego zwolnienia od podatku. W konsekwencji, na gruncie niniejszej sprawy planowana sprzedaż nie będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego.

Zatem, nie ma racji Wnioskodawca, stwierdzając we własnym stanowisku w sprawie m.in., że zaistnieje u nas obowiązek rozliczania się z podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości rolnej, o ile zdecydujemy się na jej sprzedaż przed 1 stycznia 2022 roku. (…) Natomiast rzeczywisty podatek wyniesie 0 zł ze względu na to, że nie wystąpił dochód – cena sprzedaży równa cenie zakupu, bowiem zastosowanie w przedmiotowej sprawie znajdzie przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym opisana we wniosku planowana sprzedaż w 2021 roku udziałów w nieruchomości nie będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego. W konsekwencji, z tego względu stanowisko Wnioskodawcy uznano za nieprawidłowe.

Końcowo, nadmienić należy, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z treści art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. W związku z tym, interpretacje te wywierają skutki prawne jedynie w stosunku do tego podmiotu, do którego są skierowane. Zatem, niniejsza interpretacja indywidualna jest wiążąca dla Wnioskodawcy jako osoby występującej z wnioskiem, natomiast nie wywołuje skutków prawnych dla drugiego współwłaściciela działki, będącej przedmiotem planowanej sprzedaży w 2021 roku (tj. żony Wnioskodawcy). Żona Wnioskodawcy – co już wskazano w wysłanym do Wnioskodawcy wezwaniu z dnia 14 kwietnia 2021 roku – chcąc uzyskać interpretację indywidualną, powinna wystąpić z odrębnym wnioskiem o jej wydanie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj