Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.157.2021.2.MG
z 21 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 lutego 2021 r. (data wpływu 16 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem z 19 kwietnia 2021 r. (data wpływu 19 kwietnia 2021 r.), w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z 13 kwietnia 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.157.2021.1.MG (data nadania 13 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 16 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Z uwagi na braki formalne, pismem z 13 kwietnia 2021 r. (data nadania 13 kwietnia 2021 r.) Nr 0114-KDIP3-2.4011.157.2021.1.MG, tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych.


Pismem z 19 kwietnia 2021 r. (data wpływu 19 kwietnia 2021 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w której zajmuje się sprzedażą zakupionych wcześniej komputerów oraz urządzeń peryferyjnych tj. monitory czy drukarki. Działalność Wnioskodawcy została sklasyfikowana według Polskiej Klasyfikacji Działalności pod kodami: Główny kod PKD - 47.41.Z - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach. Poboczne PKD to 95.11.Z - Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych. W związku ze zmianami w Ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U.2020.1905 t.j. z dnia 29 października 2020 r., dalej “u.z.p.d.”), m.in. usunięcie “Załącznika nr 2”, a tym samym dopuszczenie większej ilości usług do ryczałtu oraz zmiany stawek podatku, Wnioskodawca ma wątpliwość czy może swoje przychody opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.


Pismem z 19 kwietnia 2021 r. (data wpływu 19 kwietnia 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z 13 kwietnia 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.157.2021.1.MG Wnioskodawca doprecyzował stan faktyczny w następujący sposób:


Na podstawie art. 40 ust. 2 Ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 443 z późn. zm.), Rada Ministrów wydała Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z późn. zm., dalej „PKWiU2015”), co jest obowiązującym standardem klasyfikacyjnym. Zgodnie z § 3 pkt 2 niniejszego rozporządzenia do celów opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz karty podatkowej, do dnia 31 grudnia 2020 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Jako, że wniosek o wydanie wydanej interpretacji podatkowej został skierowany do organu po dacie 31 grudnia 2020 r., zastosowanie w tej sytuacji znajdzie PKWiU2015.


Jednakże odpowiadając bezpośrednio na pytanie Organu, zdaniem Wnioskodawcy usługi sprzedaży opisane w stanie faktycznym wniosku, powinny zostać zakwalifikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług 2015 pod kodem 47.00.31.0 - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania. Zgodnie z wyjaśnieniami opublikowany przez Główny Urząd Statystyczny do PKWiU 2015, grupowanie to obejmuje także sprzedaż detaliczną laptopów, notebooków, subnotebooków oraz części i akcesoriów do komputerów.


Zgodnie z definicją zawartą na stronie Głównego Urzędu Statystycznego przez Sprzedaż detaliczną należy rozumieć: „Sprzedaż towarów własnych i komisowych (nowych i używanych) w punktach sprzedaży detalicznej, placówkach gastronomicznych oraz innych punktach sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych nabywców.” Analizując klucz powiązań między PKWiU2008, a PKWiU2015, zamieszczonym na stronie Głównego Urzędu Statystycznego uznać należy, że w obu klasyfikacjach ten kod się nie zmienił, a więc kodem PKWiU zgodnym z PKWiU2008 dla działalności Wnioskodawcy jest kod 47.00.31.00 - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy Wnioskodawca może opodatkować swoje usługi ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych?
  2. Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym, do przedstawionych usług sprzedaży Wnioskodawca może zastosować stawkę 3% w myśl art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b u.z.p.d.?


Zdaniem Wnioskodawcy,


Ad. 1


Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. u.z.p.d., opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o PIT, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług. Natomiast w art. 4 ust. 1 pkt 1 u.z.p.d. została zawarta definicja działalności usługowej. Jest nią pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy ustawy i opisany stan faktyczny, stwierdzić należy, że prowadzona przez Wnioskodawcę działalność jest pozarolniczą działalnością gospodarczą i osiągane z niej przychody mogą być objęte opodatkowaniem ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.


Ad. 2


Zdaniem Wnioskodawcy usługi sprzedaży opisane w stanie faktycznym powinny zostać zakwalifikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod kodem 47.00.31.0 - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania. Zgodnie z definicją zawartą na stronie Głównego Urzędu Statystycznego przez Sprzedaż detaliczną należy rozumieć: “Sprzedaż towarów własnych i komisowych (nowych i używanych) w punktach sprzedaży detalicznej, placówkach gastronomicznych oraz innych punktach sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych nabywców.” W myśl art. 4 ust. 1 pkt 3 u.z.p.d., działalność usługowa w zakresie handlu oznacza sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników. W myśl z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b przychody z działalności usługowej w zakresie handlu powinny być opodatkowane stawką 3%. Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że działalność wykonywana przez Wnioskodawcę spełnia wszystkie warunki, aby uznać ją za działalność usługową w zakresie handlu. Wnioskodawca w ramach swojej działalności dokonuje sprzedaży towarów uprzednio nabytych, towarów własnych. Odpowiednią stawką dla usług sprzedaży detalicznej będzie stawka 3% w myśl art. 12 ust 1 pkt 7 lit. b u.z.p.d. Potwierdzenie stanowiska Wnioskodawcy znaleźć można m.in. w piśmie z dnia 10 czerwca 2015 r. wydanego przez Izbę Skarbową w Poznaniu, sygn. akt. ILPB1/4511-1-409/15-2/AA. W przedmiotowej interpretacji organ podatkowy uznał, że przychody uzyskane ze świadczenia usług sklasyfikowanych pod następującym symbolem PKWiU 47.00.31.0 Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania powinny być opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit.b u.z.p.d. Organ uznał, że “Działalność usługowa w zakresie handlu oznacza sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników (art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy). Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności m.in. będzie prowadził sprzedaż detaliczną komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania, oznaczoną symbolem PKWiU 47.00.31.0. W konsekwencji, przychody uzyskane ze świadczenia usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 47.00.31.0 Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania powinny być opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z przepisem art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.” Biorąc pod uwagę powyższe, usługi wykonywane przez Wnioskodawcę, zakwalifikować można według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod kodem 47.00.31.0 - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania, a tym samym przychody Wnioskodawcy z tych usług powinny być opodatkowane jako przychody z działalności usługowej w zakresie handlu w myśl art. 4 ust.1 pkt 3 u.z.p.d., a więc 3% ryczałtu ewidencjonowanego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie:

  • możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe,
  • określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 1905, z późn. zm.): ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.


W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy: użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 tej ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), ilekroć w ustawie mowa jest o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Ponadto w świetle art. 5b ust. 1 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej "spółką". Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.


W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy: działalnością usługową jest pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.


Natomiast stosownie do treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – użyte w ustawie określenie działalność usługowa w zakresie handlu oznacza sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników.


Użyte w treści ww. przepisu sformułowanie „sprzedaż uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym” oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji, czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu.


Stosownie do treści art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy – towarami handlowymi są towary (wyroby) zakupione w celu dalszej odprzedaży, w stanie nieprzetworzonym.


Jednocześnie Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych,
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.


Natomiast wyroby w myśl PKWiU to surowce, półfabrykaty, wyroby finalne oraz zespoły i ich części.


Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest m.in. uzależniona od niewystąpienia przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.


Zatem w sytuacji niewystąpienia przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Wnioskodawca może korzystać ze zryczałtowanej formy opodatkowania, o ile złoży stosowane oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Powyższe wynika z treści art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przepis ten stanowi, że: sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.


Przechodząc do kwestii stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych należy wskazać, że podstawą do zakwalifikowania osiąganych przychodów do odpowiedniej stawki podatku jest określenie dla danej działalności symbolu PKWiU wprowadzonego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.


Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została określona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i zależy od rodzaju faktycznie prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi m.in.:

  • 8,5 % przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8, (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy).
  • 3% przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu z zastrzeżeniem pkt 2 i 3 (art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b).


W niniejszej sprawie należy stwierdzić, że skoro w wyniku czynności podjętych przez Wnioskodawcę nie dojdzie do przetworzenia nabytych przez niego rzeczy (towarów), to rzeczy te (towary) przeznaczone do dalszej odsprzedaży będą traktowane jako towary handlowe – odpowiadające definicji zawartej w art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zatem działalność polegającą na sprzedaży zakupionych wcześniej komputerów oraz urządzeń peryferyjnych należy zaliczyć do działalności usługowej w zakresie handlu, która przy spełnieniu wszystkich pozostałych ustawowych warunków, w szczególności, nie wystąpieniu przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 ww. ustawy, może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 3% przychodów.


Wnioskodawca będzie mógł wybrać – jako formę opodatkowania swojej działalności gospodarczej – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Właściwą stawką podatku będzie ta określona w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w wysokości 3% przychodów.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj