Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.128.2021.4.BKD
z 20 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 stycznia 2021 r. (data wpływu 29 stycznia 2021), uzupełnionym 21 kwietnia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do dochodów Wnioskodawcy uzyskanych z dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu A, mającego status wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej należy zaniechać poboru podatku dochodowego od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 stycznia 2021 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do dochodów Wnioskodawcy uzyskanych z dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu A, mającego status wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej należy zaniechać poboru podatku dochodowego od osób prawnych.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego też pismem z 14 kwietnia 2021 r. Znak: 0112-KDIL1-3.4012.25.2021.2.MR, 0111-KDIB2-1.4010.128.2021.3.BKD, 0113-KDIPT2-.4011.342. 2021.3.IR wezwano do jego uzupełnienia co nastąpiło 21 kwietnia 2021r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – Sp. z o.o. jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą od 28 września 2005 r. w zakresie realizacji projektów budowlanych, zwanej dalej Wnioskodawca.

Wnioskodawca zawarł umowę z Podmiotem A, w ramach której zobowiązuje się do dokonania

  • dostawy i montażu świetlików dachowych oraz okien oznaczonych:
    • dostawa i montaż świetlików dachowych
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika ocieplonego
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika
    • wykonanie projektu wykonawczego.
  • dostawy i montażu okien obejmujących:
    • dostawę i montaż okien
    • wykonanie uszczelnień na styku okno/ściana
    • wykonanie projektu wykonawczego.


Podmiot A posiada status „wykonawcy kontraktowego” w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy SOFA, tj. podmiot świadczący usługi siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych.

Podmiot A zawarł z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych w rozumieniu art. 2 lit. a) Umowy SOFA, umowę na wykonanie robót budowlanych, które będą realizowane na terenie używanych przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych baz wojskowych, położonych na terytorium Polski. Umowa na wykonanie usług budowlanych zawarta pomiędzy Podmiotem A i siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych jest realizowana na podstawie postanowień umowy SOFA. W związku z realizacją umowy na dostawę i montaż świetlików dachowych dla realizacji Przedsięwzięcia Inwestycyjnego: „Zaprojektowanie i wybudowanie Kompleksu warsztatowo-magazynowego (budowa warsztatów, magazynów składowania paliw, olejów, smarów i materiałów niebezpiecznych, garaży) wraz z obiektem administracyjnym i infrastrukturą w bazie lotniczej w X zawartej z Siłami Zbrojnymi Stanów Zjednoczonych Wnioskodawca musi dokonać nabycia towarów pochodzących z państwa trzeciego. Towary te zostaną wykorzystane tylko i wyłącznie do realizacji umowy o której mowa powyżej. Wnioskodawca jest odpowiedzialny za sprowadzenie towarów z państw trzecich oraz wypełnienie wszelkich obowiązków celnych związanym z importem (przywozem) tych towarów do Polski. Powyższe oznacza, że na fakturze przedstawionej na potrzeby dokonania importu towarów jako „nabywca” towarów będzie widniał Wnioskodawca.

W związku z importem (przywozem) towarów do Polski przez Wnioskodawcę, dopełnione zostaną wszelkie wymogi formalne, o których mowa w art. 2 Porozumienia wykonawczego z 23 października 2014 r. zawartego między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy miedzy Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dotyczące procedur celnych (dalej: „Porozumienie”), tj.

  1. przywóz towarów zostanie udokumentowany przy użyciu formularza 302 zgodnego ze wzorem określonym w załączniku a do Porozumienia, oraz
  2. formularz 302 dotyczy przywozu towarów, będzie zawierał informację o tym, że towary będą wykorzystywane na cele wykonania umowy zawartej między Podmiotem A a siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych oraz będzie zawierał informację o numerze tej umowy: oraz
  3. formularz 302 dotyczy przywozu towarów, zostanie podpisany przez urzędnika do spraw celnych Stanów Zjednoczonych upoważnionego w tym zakresie.

Po wprowadzeniu towarów na terytorium Polski (po ich imporcie), Wnioskodawca dokona ich sprzedaży na rzecz Podmiotu A.

Wnioskodawca w momencie dokonania sprzedaży uzyskał od Podmiotu A wymagane prawem dokumenty, o których mowa w paragrafie 8 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych ( Dz. U. 2020 poz. 527, dalej: „Rozporządzenie”), tj.:

  1. odpowiednio wypełnione świadectwo zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku do Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dotyczącego zwolnień podatkowych dla celów oficjalnych, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. ( Dz. U. z 2015 r poz. 817 i 818), dla tych towarów tj. Podmiot A jako wykonawca kontraktowy zostanie wskazany w Polu 1 świadectwa, natomiast Wnioskodawca jako dostawca towarów w Polu 3 świadectwa
  2. zamówienie dotyczące towarów ( wraz z ich specyfikacją), do których będzie odnosić się ww. świadectwo.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 21 kwietnia 2021 r. Wnioskodawca wskazał, że jest podwykonawcą Wykonawcy kontraktowego, zatem spełnia definicję Wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U poz. 2153 i 2154).

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

Czy w odniesieniu do dochodów Wnioskodawcy uzyskanych z dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu A, mającego status wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Finansów i polityki Regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA (Dz.U. 2020 poz. 2395), a więc czy w odniesieniu do tych dochodów Wnioskodawcy należy zaniechać poboru podatku dochodowego od osób prawnych?

(pytanie oznaczone we wniosku Nr 3)

Zdaniem Wnioskodawcy, Wnioskodawca podpisał umowę na wykonanie:

  • dostawy i montażu świetlików dachowych oraz okien oznaczonych:
    • dostawę i montaż świetlików dachowych
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika ocieplonego
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika
    • wykonanie projektu wykonawczego.
  • dostawy i montażu okien obejmujących:
    • dostawę i montaż okien
    • wykonanie uszczelnień na styku okno/ściana
    • wykonanie projektu wykonawczego

z podmiotem A posiadającym status „wykonawcy kontraktowego” w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy SOFA, tj. podmiot świadczący usługi siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych. Wnioskodawca tym samym stał się podwykonawcą podmiotu A

Zdaniem Wnioskodawcy w związku z § 1 Rozporządzenia z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA (Dz.U. z 2020 r. poz. 2395) dochody uzyskane w tytułu umowy podpisane z Podmiotem A podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego, przy założeniu, że zostaną osiągnięte do dnia 31 grudnia 2021 r.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 21 kwietnia 2021 r. Wnioskodawca wskazał, że Spółka stoi na stanowisku, że w odniesieniu do jej dochodów uzyskanych z dostawy towarów i świadczenia usług na rzecz Podmiotu A, mającego status Wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Finansów i polityki Regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA (Dz.U. 2020 r. poz. 2395), a więc w odniesieniu do tych dochodów Wnioskodawcy należy zaniechać poboru podatku dochodowego od osób prawnych. A więc dochody te nie podlegają w ogóle opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Na podstawie § 1 Rozporządzenia zarządza się zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154), mającego miejsce zamieszkania albo siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

Zaniechanie, o którym mowa w § 1, ma zastosowanie do dochodów (przychodów) osiąganych od dnia 13 listopada 2020 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z tytułu umowy podpisanej z Podmiotem A, osiągnięte do dnia 31 grudnia 2021 r. objęte są normą prawną wynikającą z Rozporządzenia z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych, a w związku z tym zaniechuje się od nich poboru podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 2992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm. dalej: „updop”) stanowi, że przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Zgodnie zaś z art. 7 ust. 2 updop, dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie realizacji projektów budowlanych. Wnioskodawca zawarł umowę z Podmiotem A, w ramach której zobowiązuje się do dokonania:

  • dostawy i montażu świetlików dachowych oraz okien oznaczonych:
    • dostawa i montaż świetlików dachowych
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika ocieplonego
    • wykonanie obróbki metalowej zamykającej podstawę świetlika
    • wykonanie projektu wykonawczego.
  • dostawy i montażu okien obejmujących:
    • dostawę i montaż okien
    • wykonanie uszczelnień na styku okno/ściana
    • wykonanie projektu wykonawczego.


Podmiot A posiada status „wykonawcy kontraktowego” w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy SOFA, tj. podmiot świadczący usługi siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych. Podmiot A zawarł z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych w rozumieniu art. 2 lit. a) Umowy SOFA, umowę na wykonanie robót budowlanych, które będą realizowane na terenie używanych przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych baz wojskowych, położonych na terytorium Polski. Umowa na wykonanie usług budowlanych zawarta pomiędzy Podmiotem A i siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych jest realizowana na podstawie postanowień umowy SOFA. W związku z realizacją umowy na dostawę i montaż świetlików dachowych dla realizacji Przedsięwzięcia Inwestycyjnego Wnioskodawca musi dokonać nabycia towarów pochodzących z państwa trzeciego. Towary te zostaną wykorzystane tylko i wyłącznie do realizacji umowy, o której mowa powyżej. Wnioskodawca jest odpowiedzialny za sprowadzenie towarów z państw trzecich oraz wypełnienie wszelkich obowiązków celnych związanym z importem (przywozem) tych towarów do Polski. Powyższe oznacza, że na fakturze przedstawionej na potrzeby dokonania importu towarów jako „nabywca” towarów będzie widniał Wnioskodawca. Po wprowadzeniu towarów na terytorium Polski (po ich imporcie), Wnioskodawca dokona ich sprzedaży na rzecz Podmiotu A. Wnioskodawca wskazał, że jest podwykonawcą Wykonawcy kontraktowego, zatem spełnia definicję Wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U poz. 2153 i 2154).

Wątpliwość Wnioskodawcy budzi kwestia ustalenia, czy w odniesieniu do dochodów Wnioskodawcy uzyskanych z dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu A, mającego status wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej należy zaniechać poboru podatku dochodowego od osób prawnych.

Mając powyższe na uwadze, należy zauważyć, że w przedmiotowej sprawie należy odnieść się do umowy zawartej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2153 dalej: „Umowa SOFA”).

Zgodnie z art. 2 lit. a) Umowy SOFA „siły zbrojne USA” - oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Art. 2 lit. e) ww. artykułu stanowi natomiast, że „wykonawca kontraktowy” - oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Zgodnie z art. 33 ust. 1 Umowy SOFA, Siły zbrojne USA mogą zawierać i wykonywać umowy na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siły zbrojne USA mogą zaopatrywać się z dowolnie wybranych źródeł. Takie zaopatrywanie będzie odbywać się zgodnie z prawami i przepisami USA.

Ust. 4 tego art. stanowi natomiast, że Siły zbrojne USA korzystają z usług polskich osób fizycznych i prawnych jako dostawców towarów i usług w zakresie dopuszczalnym zgodnie z prawami i przepisami USA.

W tym miejscu należy zauważyć, że 18 grudnia 2020 r. zostało podpisane Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA (Dz.U. z 2020 r. poz. 2395 dalej: „Rozporządzenie”).

Zgodnie z § 1 Rozporządzenia zarządza się zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania albo siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

Zgodnie natomiast z § 2 Rozporządzenia zaniechanie, o którym mowa w § 1, ma zastosowanie do dochodów (przychodów) osiąganych od dnia 13 listopada 2020 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

Mając zatem na uwadze powołane wyżej przepisy oraz przedstawiony w sprawie opis zdarzenia przyszłego, należy uznać że Wnioskodawca jako podwykonawca spełnia definicję wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit e Umowy (co też wynika z uzupełnienia opisu zdarzenia przyszłego). Do dochodów podwykonawcy bezpośrednio odwołuje się również treść Rozporządzenia, a co za tym idzie do uzyskiwanych przez Wnioskodawcę dochodów (przychodów) z tytułu realizacji umowy z podmiotem A, będą miały zastosowanie przepisy Rozporządzenia w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego (Dz.U. 2020.2395).

Powyższe znajduje również potwierdzenie w uzasadnieniu do projektu Rozporządzenia, zgodnie z którym - zaniechaniu poboru podatku dochodowego podlegać będą dochody (przychody) uzyskane w wyniku zawarcia umowy bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA stacjonującymi na terytorium RP, jak również w wyniku zawarcia umowy między wybranym przez siły zbrojne USA wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/ 12340709).

Mając na uwadze powyższe skoro Wnioskodawca posiada status podwykonawcy Wykonawcy kontraktowego i spełnia definicję Wykonawcy Kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy SOFA to dochody uzyskane z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu A wynikające z zawartej z tym podmiotem umowy opisanej we wniosku nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w okresie wskazanym w Rozporządzeniu.

Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 i 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj