Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.295.2021.2.JS
z 20 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2021 r. (data wpływu 11 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości ryczałtowego opodatkowania nagród finansowych - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 11 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w ww. zakresie.


W ww. wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest nieprowadzącym pozarolniczej działalności gospodarczej sportowcem, biorącym udział we współzawodnictwie sportowym w dyscyplinie D na terenach państw członkowskich Unii Europejskiej. Do udziału w tego typu zawodach dopuszczeni są zarówno sportowcy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą, jak i tacy, którzy owej jednoosobowej działalności nie prowadzą. Imprezy sportowe, w których bierze udział Wnioskodawca spełniają kryteria pojęcia „konkursu”, do którego odnoszą się normy wynikające z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Odbywają się one na zasadach wyraźnie wymienionych w stosownych regulaminach sportowych i organizacyjnych, a zwycięzcy wyłaniani są na drodze wzajemnej rywalizacji i współzawodnictwa. W efekcie, dotychczasowe nagrody finansowe uzyskiwane przez Wnioskodawcę w wyżej wymienionych konkursach były rozliczane przy wykorzystaniu zryczałtowanej stawki podatku dochodowego w wys. 10%, co nie wzbudzało wątpliwości organów podatkowych.


Wnioskodawca planuje w przyszłości zarejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej, której przedmiotem będzie m.in. „działalność indywidualnych sportowców”, objęta podklasą 93.19.Z PKD - Pozostała działalność związana ze sportem. Wraz z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej, Wnioskodawca planuje skorzystać z uprawnienia przewidzianego w art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. opodatkowania dochodów pochodzących z działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c wyżej wymienionej ustawy tj. podatkiem liniowym w wys. 19%.


Wnioskodawca po planowanym rozpoczęciu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej, już jako przedsiębiorca, zamierza kontynuować starty w imprezach sportowych organizowanych na terytoriach państw członkowskich Unii Europejskiej, w których spodziewa się uzyskiwać nagrody finansowe.


W związku z powyższym opisem Wnioskodawca sformułował następujące pytanie.


Czy do nagród finansowych, które będą zdobyte w zawodach sportowych w przyszłości przez Wnioskodawcę prowadzącego pozarolniczą działalność gospodarczą, znajdzie zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy, do nagród finansowych, które zdobędzie w przyszłości, jako podatnik prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą znajdzie zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej Ustawa).


Przepis, na gruncie którego pojawiło się pytanie Wnioskodawcy nie zawiera bowiem w swej treści ograniczenia, które uniemożliwiałoby objęcie jego zakresem osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą.


Wskazuje on jedynie, że od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


Zawody sportowe, w których brał dotychczas udział Wnioskodawca, i w których będzie brał udział w przyszłości jako osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą, z całą pewnością należy uznawać za konkursy, w myśl powyższego przepisu. Charakteryzują się one elementem współzawodnictwa pomiędzy uczestnikami mającego na celu wyłonienie zwycięzcy. Co więcej zawody te odbywają się na podstawie ściśle określonych reguł sportowych i organizacyjnych, przyjętych przez organizatora.


Ponadto, Wnioskodawca chciałby zaznaczyć, że w zakresie zbieżnym z postawionym pytaniem wypowiadał się rozlegle Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt II FSK 304/05, II FSK 202/13, II FSK 232/13, II FSK 2075/13, II FSK 773/18), który każdorazowo zaznaczał, że art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy ma zastosowanie do wszystkich nagród, zarówno tych mających związek z wykonywaną działalnością gospodarczą, jak i niemających.


Twierdzenie to znajduje oparcie w wykładni systemowej, gdyż przepisy dotyczące źródeł przychodów - z których można by było próbować błędnie wywodzić, że nagrody z konkursów podlegają opodatkowaniu na analogicznych zasadach jak przychody uzyskiwane z działalności gospodarczej - zawarte zostały w przepisach rozdziału 2 Ustawy, zaś przepisy dotyczące podstawy obliczenia i wysokość podatku znajdują się w rozdziale 6 Ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


W myśl art. 10 ust. 1 ww. ustawy źródłami przychodów są:


  1. stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;
  2. działalność wykonywana osobiście;
  3. pozarolnicza działalność gospodarcza;
  4. działy specjalne produkcji rolnej;
  5. (uchylony);
  6. najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą;
  7. kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c);
  8. odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


    1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    4. innych rzeczy,
      - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany;


    8a) działalność prowadzona przez zagraniczną jednostkę kontrolowaną;
    8b) niezrealizowane zyski, o których mowa w art. 30da;
  9. inne źródła.


Z kolei stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:


  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Kwestie opodatkowania pozarolniczej działalności gospodarczej zostały uregulowane w art. 9a ust. 1 oraz ust. 2 cytowanej ustawy. Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG. Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.


Z kolei art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.


Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


Na podstawie natomiast art. 41 ust. 4 ww. ustawy płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.


Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest obecnie nieprowadzącym działalności gospodarczej sportowcem, który bierze udział we współzawodnictwie sportowym w dyscyplinie D na terenach państw członkowskich Unii Europejskiej. Dotychczasowe nagrody finansowe uzyskiwane przez Wnioskodawcę w konkursach sportowych były rozliczane na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z zastosowaniem zryczałtowanego podatku w stawce 10%. Obecnie Wnioskodawca planuje rozpoczęcie prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej, której przedmiotem będzie m.in. działalność indywidualnych sportowców. Wnioskodawca po planowanym rozpoczęciu działalności gospodarczej zamierza kontynuować starty w imprezach sportowych organizowanych na terytoriach państw członkowskich Unii Europejskiej, w których spodziewa się uzyskiwać nagrody finansowe.


Zapytanie Wnioskodawcy sprowadza się do ustalenia, czy z tytułu wygranych pieniężnych w konkursach jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą należny jest zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też należy przychód ten opodatkować na zasadach ogólnych.


Podkreślenia wymaga, że zacytowany powyżej art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera zamknięty katalog źródeł przychodu. W sytuacji, gdy Wnioskodawca nie prowadził działalności gospodarczej i osiągał przychody z tytułu wygranych w konkursach to przychód ten kwalifikowany był jako inne źródła (art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy). W przypadku, gdy Wnioskodawca rozpocznie prowadzenie działalności gospodarczej, której przedmiotem będzie m.in. działalność indywidualnych sportowców oraz będzie brał udział w imprezach sportowych jako przedsiębiorca to uzyskiwane z tego tytułu nagrody finansowe będą stanowiły przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Tym samym nagrody pieniężne z tytułu udziału w konkursach – zawodach sportowych jako przedsiębiorca (jak wskazał Pan w opisie sprawy) związanych z działalnością gospodarczą, której przedmiotem będzie m.in. działalność indywidualnych sportowców, którą Wnioskodawca ma zamiar zacząć prowadzić będą stanowiły przychód z tej działalności i będą podlegały opodatkowaniu na tych samych zasadach jak pozostałe przychody z działalności gospodarczej.


Dodatkowo wskazać należy, że samo uznanie danego przedsięwzięcia za konkurs nie powoduje, że automatycznie ma zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który przewiduje 10% zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Odpowiadając zatem wprost na zadane przez Wnioskodawcę pytanie wskazać należy, że do nagród finansowych, które będą zdobyte w zawodach sportowych w przyszłości przez Wnioskodawcę prowadzącego pozarolniczą działalność gospodarczą nie znajdzie zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Mając na uwadze powyższe stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.


Stanowisko Organu znajduje potwierdzenie w orzecznictwie m.in. w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego: z dnia 6 sierpnia 2020 r., sygn. akt II FSK 976/18 oraz z dnia 1 grudnia 2020 r., sygn. akt II FSK 1996/18.


W wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 1 grudnia 2020 r., sygn. akt II FSK 1996/18 wskazano, że:


  1. „Dopiero wykluczenie danego przychodu ze źródeł określonych w art. 10 ust. 1 pkt 1 - 8 u.p.d.o.f. pozwala zakwalifikować ten przychód do innych źródeł”;
  2. „W sytuacji, gdy nagroda została uzyskana przez przedsiębiorcę w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, to nie ma podstaw do zastosowania przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. i wyłączenia ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 u.p.d.o.f., a więc z pozarolniczej działalności gospodarczej, dodatkowej gratyfikacji w postaci nagrody konkursowej. Nagroda ta powinna być opodatkowana na takich samach zasadach jak pozostałe przychody z działalności gospodarczej prowadzonej przez uczestnika konkursu”;
  3. „Należy w pierwszej kolejności zakwalifikować dany przychód, według kryteriów określonych w poszczególnych punktach art. 10 ust. 1 u.p.d.o.f., kierując się jego charakterem i istotą, do określonego źródła przychodów i w konsekwencji tego stosować dalsze przepisy tej ustawy normujące zasady opodatkowania przychodów z danego źródła, nie zaś na odwrót”;
  4. „Skoro każde źródło przychodów ma przypisane sobie zasady opodatkowania, nie jest konieczne wprowadzanie do treści przepisów zastrzeżeń, że zasady opodatkowania przychodów z jednego źródła nie mogą być stosowane do opodatkowania przychodów z innego źródła”.


Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę wyroków sądów administracyjnych wskazać należy, że nie są one wiążące dla organu podatkowego. Orzeczenia te dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw, osadzonych w określonych stanach faktycznych i tylko w tych sprawach wydane rozstrzygnięcia są wiążące. W związku z tym, organy podatkowe, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami sądów, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, że nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj