Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT1.4011.232.2021.1.MN
z 2 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 marca 2021 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


3 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca posiada polskie obywatelstwo. Ma miejsce zameldowania i zamieszkania w Polsce, w Polsce mieszka na stałe i przebywa dłużej niż 183 dni w roku. W ciągu ostatnich 5 lat – od 30 kwietnia 2018 r. z przerwami do 4 maja 2020 r. prowadził działalność nierejestrowaną. Od dnia 5 maja 2020 r. prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Polski – maluje obrazy na zamówienie i stąd wysyła obrazy, podejmuje decyzje organizacyjne i przechowuje dokumenty związane z działalnością. Ma polską rezydencję podatkową. Oprócz przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej będzie uzyskiwał przychody z: umowy o pracę (ale przedmiotem pracy będą inne czynności niż przedmiot działalności gospodarczej), zysków kapitałowych (fundusze inwestycyjne pasywne, ETF, pochodne instrumenty finansowe, akcje, najem, dzierżawa), a także z praw autorskich. Przy czym wymienione wyżej przychody nie muszą występować wszystkie naraz.


Współmałżonek nie będzie prowadził pozarolniczej działalności gospodarczej w tym samym zakresie. Usługi świadczone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sklasyfikowane są pod symbolem PKD – 90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza. Kod jest dozwolony dla osób fizycznych. Podklasa ta obejmuje:


  • działalność indywidualnych artystów takich jak: rzeźbiarze, malarze, rysownicy, grawerzy, artyści uprawiający kwasoryt itp.,
  • działalność indywidualnych pisarzy wszystkich dziedzin, włączając fikcję literacką, literaturę popularno-naukową itp.,
  • działalność niezależnych dziennikarzy,
  • renowację prac artystycznych, takich jak obrazy itp.


Działalność gospodarcza Wnioskodawcy jest opodatkowana zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej – na zasadach i warunkach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz w załączniku nr 3 tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej (w złotych), części XII tabeli „Usługi osób fizycznych, o których mowa w art. 23 ust. 1a ustawy”.


Na swoich klientów nie zostają przeniesione prawa autorskie majątkowe do obrazów, które zamówili. Nabywają jedynie sam wyrób rękodzieła artystycznego, którego wykonanie zlecili. Wnioskodawca zamierza oferować do sprzedaży w ramach tego samego kodu PKD 90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza – namalowane własnoręcznie obrazy współczesne (rękodzieła) wg własnego projektu. Obrazy będą wykonywane w różnych technikach np. suchą pastelą, akwarelami, farbami olejnymi itp. na różnym podłożu (papier, płótno itp.). Wybór techniki należy do Wnioskodawcy.


W ramach działalności nie będzie oferował do zakupu obrazów innych autorów. Oferta będzie dostępna poprzez sklep w serwisie internetowym …, dedykowanym sprzedaży m.in. wyrobów rękodzielniczych. Oprócz sklepu Wnioskodawca będzie posiadać strony internetowe typu portfolio, gdzie będzie prezentować swoje prace, podobnie kilka stron na …. Osoby zainteresowane zakupem obrazu będą przekierowywane do sklepu internetowego, gdzie można będzie obejrzeć ofertę gotowych obrazów. W sklepie internetowym obecne będzie menu z obrazami, spośród których klient będzie mógł wybrać odpowiedni dla siebie. Przy każdym będzie widnieć cena. Po dodaniu wyboru obrazu i decyzji o zakupie, klient będzie mógł przejść do płatności – do wyboru będzie miał opłacenie usługi poprzez platformy płatnicze takie jak …, …, …, …, …, …, a także możliwość wykonania przelewu tradycyjnego na firmowe konta bankowe czy też konto …. Oprócz tego przed dokonaniem płatności klient będzie mógł wybrać rodzaj wysyłki np. kurierem, Pocztą Polską, paczkomatem – za pomocą której zakupiony obraz/obrazy zostaną do klienta dostarczone. Koszt przesyłki będzie wynosić nie więcej niż cena u przewoźnika/operatora usług transportowych. Koszty wysyłki będą doliczone do kosztu zakupu i dopiero wtedy klient będzie mógł dokonać płatności.

Oferta skierowana będzie wyłącznie do osób fizycznych będących obywatelami Polski, a także osób fizycznych będących obywatelami innych krajów UE oraz krajów spoza UE. Nabycie przez klienta obrazu będzie się odbywać bez przeniesienia praw autorskich majątkowych na klienta do nabywanego przez niego dzieła. Przy obrazach malowanych na zamówienie Wnioskodawca wystąpił do X z prośbą o wydanie „atestu” na swoje obrazy jako wyroby rękodzieła artystycznego. Uzyskał zapewnienie, że wyroby mogą być zaliczone do grupy wyrobów rękodzieła ludowego i artystycznego. Wnioskodawca wstępnie uznał, że obrazy przez niego malowane wg własnego projektu, w wybranej przez siebie technice i podłożu stanowią niewątpliwie wyroby rękodzieła artystycznego.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w przedstawionym przyszłym stanie faktycznym mogę skorzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej malowania i sprzedaży gotowych obrazów własnych wykonywanych jako wyroby wytwórczości artystycznej – na zasadach i warunkach określonych w ustawie oraz załączniku nr 3 tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej (w złotych), części XII tabeli pkt 5 „Usługi osób fizycznych, o których mowa w art. 23 ust. 1a ustawy?


Zdaniem Wnioskodawcy, zasady opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne uregulowane zostały w przepisach ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.


Zgodnie z art. 1 pkt 1 tej ustawy, ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.


Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:


  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej.


Stosownie do art. 23 ust. 1 ww. ustawy, zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność:


  1. usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą”, w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy – przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli.


Zryczałtowany podatek w formie karty podatkowej mogą opłacać także – na zasadach i w warunkach określonych w części XII tabeli – osoby fizyczne, w tym rolnicy równocześnie prowadzący gospodarstwo rolne, oraz przedsiębiorstwa w spadku (art. 23 ust. 1a)


Załączniki do ustawy – Załącznik nr 3 tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej (w złotych): część XII. usługi osób fizycznych, o których mowa w art. 23 ust. 1a ustawy, zawiera pkt 5 – Usługi w zakresie wytwórczości ludowej i artystycznej.


Stawki określone dla wytwórczości ludowej i artystycznej dotyczą działalności gospodarczej wykonywanej osobiście lub z udziałem członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym. Działalność ta polega na wytwarzaniu i sprzedaży wyrobów lub świadczeniu usług w zakresie wytwórczości ludowej lub artystycznej, a także na wytwarzaniu wyrobów o tym charakterze z materiałów powierzonych oraz naprawie tych wyrobów.


Do dnia 1 kwietnia 2013 r. na niektóre wyroby sztuki ludowej oraz rękodzieła i rzemiosła artystycznego obowiązywała 7% stawka VAT pod warunkiem uzyskania atestu. W związku z powyższym, od tamtej daty nie są już wydawane atesty w zakresie uprawniania do preferencyjnej stawki VAT.


Wskazane wyżej przepisy prawa, a w szczególności art. 23 ust. 1a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. stanowią, że wyrób obrazów we własnym zakresie oraz ich oferowanie do sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej znalazł się w katalogu czynności faktycznych, których wykonywanie może podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej.


Zgodnie z pkt 4 objaśnień do części XII zał. nr 3 do ww. ustawy wytwórczością ludową i artystyczną jest działalność polegająca na wytwarzaniu wyłącznie w sposób rękodzielniczy, przy zastosowaniu obróbki maszynowej jedynie do wstępnej obróbki surowca, wyrobów zakwalifikowanych przez komisje etnograficzno-artystyczne – X oraz Y, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do ustawy.


Ustawodawca nie sprecyzował w polskim systemie prawa zasad oraz procedur, na podstawie których ww. podmioty dokonują kwalifikacji określonych przedmiotów do wyrobów rękodzieła ludowego i artystycznego dla potrzeb zryczałtowanych form opodatkowania przychodów osób fizycznych.


Prawodawca w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. zawarł wykaz wyrobów zaliczanych do wytwórczości ludowej i artystycznej (atestowanych przez komisje artystyczne i etnograficzne). W część VIII. Wyroby rękodzieła ludowego i artystycznego osobno niewymienione w poz. 16 wymienione zostały „Oryginały prac malarzy, grafików i rzeźbiarzy dotyczy wyłącznie: – współczesnych obrazów, rysunków, pasteli, grafik, plakatów, druków reklamowych wykonanych ręcznie – współczesnych oryginałów rzeźb, posągów z dowolnego materiału” o symbolu PKWiU ex 93.03.13.0. Tytuł ww. załącznika nr 1 nie daje podstaw prawnych do żądania od podatników atestów na wykonywane wyroby rękodzielnicze.


Wskazuje on jedynie, że posiadanie takowego atestu w oparciu o uregulowania obowiązujące w zakresie podatku od towarów i usług zwalnia podatników z konieczności dokonywania dodatkowej kwalifikacji swoich wyrobów, w myśl pkt 4 objaśnień do części XII tabeli załącznika nr 3.


Wykładnia językowa słowa „atestowanych” prowadzi do wniosku, że określone produkty mogą podlegać stosownym procesom, ale nie stanowi warunku sine qua non przyznania określonego uprawnienia. Zwłaszcza, że bezsprzeczny pozostaje także fakt, że ustawodawca nie sprecyzował trybu dokonania atestacji wyrobów rękodzieła ludowego i artystycznego oraz jej udokumentowania w zakresie zryczałtowanych form opodatkowania przychodów osób fizycznych.


Ewentualny brak atestu wynikałby więc z braku podstawy prawnej do jego wydania. Ale wątpliwości pojawiające się na skutek powstałej luki systemowej nie mogą pozbawiać podatnika przyznanego mu ustawą uprawnienia. W przedmiotowej sprawie dotyczy to skorzystania z uproszczonej formy opodatkowania kartą podatkową. Podstawową zasadą dotyczącą interpretacji przepisów prawa jest domniemanie racjonalności ustawodawcy. Odrzucenie tego założenia doprowadziłoby do odrzucenia systemu prawa jako sytemu powszechnie obowiązujących norm regulujących stosunki społeczne w Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli zamiarem prawodawcy byłoby pozbawienie wytwórców wyrobów nożowniczych będących rękodziełem artystycznym i ludowym możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej nie zostałyby one wymienione w poz. 1 załącznika nr 1 do ustawy z dnia 20 listopada 1998r. Ponadto, gdyby do skorzystania z możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej wymagane były stosowne atesty tenże racjonalny ustawodawca sprecyzowałby tryb i zasady ich uzyskiwania. Usługi jakie Wnioskodawca chce świadczyć w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej (malowanie i sprzedaż obrazów) wskazane pod symbolem oznaczaniem PKWiU wg ustawy: ex 90.03.13.0 zostały wyłączone przez ustawodawcę z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Przychody uzyskane z pozarolniczej działalności gospodarczej można opodatkować na zasadach ogólnych według skali podatkowej lub w formie podatku liniowego lub w formie karty podatkowej.


Zatem w opisanym stanie faktycznym i prawnym należy uznać, iż Wnioskodawca może skorzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej wykonywania wyrobów wytwórczości ludowej i artystycznej – na zasadach i warunkach określonych w ustawie oraz załączniku nr 3 tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej (w złotych), części XII tabeli „Usługi osób fizycznych, o których mowa w art. 23 ust. 1a ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 1905 ze zm.) ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.


Według art. 2 ust. 1 ustawy osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie:


  1. ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych;
  2. karty podatkowej.


Na podstawie art. 23 ust. 1a ww. ustawy zryczałtowany podatek w formie karty podatkowej mogą opłacać także - na zasadach i w warunkach określonych w części XII tabeli - osoby fizyczne, w tym rolnicy równocześnie prowadzący gospodarstwo rolne, oraz przedsiębiorstwa w spadku.


Stosownie do art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:


  1. złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie;
  2. we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli;
  3. przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne;
  4. nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej;
  5. małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie, z której przychody (dochody) podlegają odrębnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych;
  6. nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym;
  7. pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Usługi w zakresie wytwórczości ludowej i artystycznej sklasyfikowane zostały pod poz. 5 Część XII tabeli załącznika nr 3 do ww. ustawy.


Zakres tych usług, uprawniający do skorzystania i opodatkowania w formie karty podatkowej, szczegółowo określony został w pkt 3 objaśnień do tej części tabeli, zgodnie z którym stawki określone w lp. 5 dotyczą działalności gospodarczej wykonywanej osobiście lub z udziałem członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym. Działalność ta polega na wytwarzaniu i sprzedaży wyrobów lub świadczeniu usług w zakresie wytwórczości ludowej lub artystycznej, a także na wytwarzaniu wyrobów o tym charakterze z materiałów powierzonych oraz naprawie tych wyrobów.


Z treści pkt 4 objaśnień do tej części tabeli wynika natomiast, że wytwórczością ludową i artystyczną jest działalność polegająca na wytwarzaniu wyłącznie w sposób rękodzielniczy, przy zastosowaniu obróbki maszynowej jedynie do wstępnej obróbki surowca, wyrobów zakwalifikowanych przez komisje etnograficzno-artystyczne Stowarzyszenia …, Fundacji "…" - Polska Sztuka i Rękodzieło oraz Fundacji …, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do ustawy.


W załączniku nr 1 do omawianej ustawy zatytułowanym „Wykaz Wyrobów Rękodzieła Ludowego i Artystycznego (atestowanych przez Komisje Artystyczne i Etnograficzne)” w części VIII - „Wyroby rękodzieła ludowego i artystycznego osobno niewymienione” pod poz. 16 wyszczególnione zostały oryginały prac malarzy, grafików i rzeźbiarzy sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 90.03.13.0. Dotyczy to wyłącznie:


  • współczesnych obrazów, rysunków, pasteli, grafik, plakatów, druków reklamowych wykonanych ręcznie,
  • współczesnych oryginałów rzeźb, posągów z dowolnego materiału.


Przy czym, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia "ex" przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu (art. 4 ust 4 ustawy).


Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że wskazany przez Wnioskodawcę – sklasyfikowany pod symbolem PKWiU 90.03.13.0 – rodzaj działalności gospodarczej, tj. działalność artystyczna polegająca na własnoręcznym wykonywaniu obrazów współczesnych (rękodzieł) wg własnego projektu oraz ich sprzedaż, może podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej, przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w art. 25 ww. ustawy.


Końcowo tutejszy organ zwraca uwagę, że Wnioskodawca użył we własnym stanowisku – przywołując opis poz. 16 w zał. nr 1 – niewłaściwy symbol PKWiU 93.03.13.0. Tutejszy Organ potraktował ten błąd jako oczywistą omyłkę. Omyłka ta nie stanowiła przeszkody dla uznania za prawidłowe stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj